OmaPosti mobiilisovellus, kokemusia noin 50 vrk:n ja 30 paketin osalta

Anonyymi

Asensin OmaPosti sovelluksen androidiini joskus viime joulukuun alussa kun alkoi ripottelemaan päivittäin paketteja Kiinasta. Kävi niin että joskus tuli saapumisilmoitus OmaPosti appiin, joskus eMailiin, joskus postiluukusta, sekä useita edeltävien kombinaatioita. On käynyt pari kertaa niinkin, että OmaPosti appiin tulleen saapumisilmoituksen johdosta hain paketin ja sitten päivän/kahden päästä siitä tuli postiluukusta ilmoitus että ko paketti olisi nyt haettavissa (siihen ja siihen asti). Niinkin on käynyt joitakin kertoja että OmaPosti appiin ei ole tullut lainkaan saapumisilmoitusta vaan ilmoitus on tullut vain postiluukusta.

Jos on mahdollisista tehdä jokin huonommin, niin siihen kykenee vain valtion virkamies.

Yleisesti ottaen, mielestäni on typeryyden huipentuma että valtiolliset tahot eivät omaa yhtä yhteistä käyttöliittymää, vaan jokaisella on oma erilaisen käyttö- tavan/mukavuuden/metkut omaava appi/weppisivu.

7

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun nyt edes tulisi jokin saapumisilmoitus, vaan kun ei aina tule mitään. Mikään ei ole niin epäluotettava kuin nykyinen posti.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä jkilpailevana yrityksena on vahvasti VR
        Jostain kummallisestä syystä taitaa olla edelleen valtion yrityksiä????


    • Anonyymi

      oho. minä unohta paina nappi. oho. viesti ei lähde. oho.

      • Anonyymi

        Suuri kiitos valtavasti meitä auttavasta viisaudestasi jonka jalomielisesti päätit jakaa meille.


    • Anonyymi

      Minäpä en ole edes asentanut, saati aiemmin käyttänyt mitään Omaposti-appia, mutta niin vain tuli sähköpostiin viesti, että olet saanut postia Omapostiin. Tämä tapahtui samalla viikolla, kun ilmeni Postin nimissä lähetettyjä, hyvin uskottavan tuntuisia huijausviestejä. Niinpä en klikkaillut mitään linkkejä ja ohitin viestin huijausviestinä. Posti on valitettavasti siirtynyt viime aikoina käyttämään lässyttävää "kaveripuhetta" mikä tekee huijausviestien ja aitojen viestien erottamisesta tosi haastavaa.

      Nyt kirjauduin ensimmäistä kertaa Omapostiin muuta kautta ja yllätystä vaan, siellä olikin vanhaksi mennyt saapumisilmoitus ja kyseinen lähetys on jo palautettu lähtömaahan. Tähän saakka saapumisilmoitukset ovat tulleet pääsääntöisesti tekstarina, joskus sähköpostiin ja joskus paperina postilaatikkoonkin. Mutta ei koskaan aiemmin Omapostiin. En muista edes hyväksyneeni missään, että Posti voi lähettää minulle viestejä pelkästään Omapostiin. Mutta Posti saa näköjään tehdä mitä milloinkin huvittaa. Palautteen antaminen Postille on kuin seinille puhuisi. Jatkossa valitsen aina jonkun muun lähetystavan kuin Postin, jos vaihtoehtoja vain on.

      • Anonyymi

        Minullekin usein tulee saapuneesta paketista viesti Posti Oyj:ltä joko SMS:llä, omaposti-appilla, tai postiluukusta, tai jollakin niiden kombinaatiolla. "Hauskinta" on kun postiluukusta tulee lappu joka kertoo että paketti, jonka olen jo hakenut muutama päivä sitten, olisi nyt noudettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekin usein tulee saapuneesta paketista viesti Posti Oyj:ltä joko SMS:llä, omaposti-appilla, tai postiluukusta, tai jollakin niiden kombinaatiolla. "Hauskinta" on kun postiluukusta tulee lappu joka kertoo että paketti, jonka olen jo hakenut muutama päivä sitten, olisi nyt noudettavissa.

        Alkuviikosta tuli omaposti-appiin ilmoitus että on paketti noudettavissa lähipostissa, ärrältä. En ole pitänyt lukua lähetystunnuksista, ja on tullut on tulossa paljon nyssäköitä Kiinasta, joten menin ihan varta vasten ärrälle. Myyjätär sanoi että tämä on jo haettu vime viikolla. Kyllä ketutti, siinä samassa muistin että yksi saapumisilmoitus oli edellisviikolla tullut ainoastaan postiluukusta, tuon nyssäkän saapumisilmoitus ilmestyi omaposti-appiin siis monen monta päivää myöhemmin kuin etanapostilla tullut saapumisilmoituslappu postiluukusta.

        Omaposti appi vastikään päivittyi, nyt se on _tuskallisen_ hidas. Se oli pakko päivittää, sanoi että jos haluat jatkaa käyttöä niin päivitä, ja sitten appi kupsahti.

        Omaposti appi ei vieläkään osaa kertoa käyttäjälle sitä että puhelin on siten säädetty ettei nettiyhteys ole mahdollinen, se vaan ilmoittaa vain että yhteydenmuodostus epäonnistui. Muutamia satoja appeja olen käyttänyt ja kaikki muut osaavat kertoa että ei ole netiyhteyttä sekä ilmeisen syyn sille (lentotila, wifi pois päätä, yms).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe