8 mm video tietokoneelle

sirdai

Onko kellään kokemusta aiheesta tai tietoa www linkeistä, missä neuvotaan videokuvan siirrosta tietokoneelle. Kyseessä on Sonyn Handycam video Hi8. Nauhassa ei ole digi formaattia vaan se on vanhanmallinen perus nauha. Joissain aikaisemmissa keskusteluissa joku mainitsi videokortin hankinnan PC.lle. Ilmeisesti pitää olla jokin ohjelma, joka muuntaa kuvan tietokoneelle sopivaksi? Millaisia johtoja toimenpide vaatii. Kamera on vuodelta 90-95.

2

3018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja

      Tarvitaan vähintäänkin tv-kortti tai video-in -liitännällä varustettu tv-kortti pc:hen. Parempi ratkaisu on hommata peräti muunnin, joka muuntaa Hi8-kameran s-videosignaalin digitaaliseksi signaaliksi Firewirekortille (joka siis pitää ostaa koneeseen myös; 20...30 euroa halvimmillaan mukaanlukien editoinitohjelmakin Verkkokaupasta).
      Jos olet suunnitellut lähiaikoina digitaalisen DV-kameran hankintaa, niin yksinkertainen ratkaisu on ostaa se nyt; siinä on oltava analoginen video-input myös. Tuollaista kameraa voi sitten käyttää muuntimena suoraan Hi8-kameran ja tietokoneen Firewireliitännän välillä ja lopputulos on yleensä oikein hyvä.
      Parasta etsiä kumminkin lisätietoa vaikkapa täältä:
      http://www.digivideo.fi/

    • ja monipuolinen

      Pinnacle! Ite ostin ysi-plus version. Siirtäminen pc:lle on helppoa, ja mikä parasta SIINÄ ON SUOMENKIELISET OHJEET!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe