Hei,
Olen ajatellut ostaa metsää Ruotsista, (keskivälin pohjoispuoleiselta alueelta). Kokemusta ja tietoa minulla ei asiasta ole sen enempää kuin mitä olen netistä ja lehdistä selaillut.
-Miten itse ostoprosessi eroaa Suomesta, vai onko erona muuta kuin erimerkkinen valuutta?
-Toimiiko Ruotsissa "avaimet käteen" periaate, eli annan esim. metsäyhtiölle valtuudet hoitaa metsiäni? Kuinka hyvin tämä toimii?
-Miten metsänhoito eroaa suomesta, olen ymmärtänyt että istutus - ja raivaustiheys ovat suurempia kuin Suomessa. Onko muita huomioita?
-Metsänhoitotöiden hinnoittelu, onko eroja istutus / raivaussahatöissä verrattuna suomalaisten yritysten hinnastoon? (tässä ei tarvitse huomioida "avaimet käteen" -periaatetta)
-Harvennukset / hakkuut, onko merkittäviä eroja ja huomioita verrattuna Suomeen?
*Tiedättekö millaista korkoprosenttia Ruotsalaiset yhtiöt maksavat hakkuurahoista jos niitä makuuttaa heidän omilla tileillään?
-Onko tämä kannattavaa tai järkevää?
Haluaisin kuulla Ruotsissa metsää omistavien, tai muuten asiasta tietävien, kommentteja / mielipiteitä / huomioita asiasta!
Kiitos!
Metsänomistus ja metsänhoito Ruotsissa
6
596
Vastaukset
- Anonyymi
Minä myös olisin kiinnostunut metsä palstan ja myös samaan paikkaan vapaa-ajan asunnon rakentamisesta.Olisiko kenellekään kokemusta.
- Anonyymi
Nostetaanpa hyvä kysymys ylös. Olisi minulle ajankohtainen asia.
- Anonyymi
Katsellut myytäviä metsätiloja Ruosista. Aika hintavia ovat, mutta riskien hajauttamisen kannalta voi olla järkevää hankkia metsää myös sieltä.
- Anonyymi
Tuskinpa kovin ajankohtainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa kovin ajankohtainen
Mistä sinä sen tiedät? - Sain talon myytyä muutin pienempään. Nyt mietin, minne sijoittaisin ylijäänéet rahat. Ruotsi tuntuu tällä hetkellä Suomea turvallisemmalta sijoituskohteelta. Ruotsia osaan ja löydän kyllä sopivan palstan, mutta paikallinen lainsäädäntö on vierasta.
- Anonyymi
Norlannissa valtaosa metsistä on metsäyhtiöiden ja valtion omistuksessa. Tunturiylänköjä on myös runsaasti Norjan puoleisella rajalla. Norra Skogsägarna sivuilta voisi irrota tietoa tai päästä alkuun tiedon etsinnässä. Em. pulju on Metsäliittoa likimain muistuttava organisaatio Pohjois-Ruotsissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854768- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 341845
- 461803
- 271782
- 571704
- 181621
- 191617