Aventura matkatoimisto

Minä

Olen lähdössä 2006 alkuvuodesta Kuubaan. Onko kellään kokemuksia Aventura matkatoimistosta? Samoin kokemuksia Kuuban matkailusta; Havanna, Varadero.

16

8238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marian

      ...kun kerran tällä foorumille olet löytänyt, niin näitä kaipaamiasi Kuuban matkailukokemuksia juuri täältä siis löytyy. Jospa ihan rohkeasti kävisit läpi näitä viestejä, ei ole kovin iso vaiva!
      Aventurasta en tiedä, mutta Havannasta ja Varaderosta on ainakin paljon matskua...vähän oma-aloitteisuutta pliis. Ei jokaista kysyjää varten jaksa kertoa kaikkia samoja asioita uudestaan, jotka on jo "käsitelty" aiemmissa viestiketjuissa. Tai sitten voisit ainakin tarkentaa, että mitä tietoa/kokemuksia haluat.

      • Nimetön

        Ajatukseni oli lähinnä löytää henkilöitä, jotka ovat tilanneet Kuuban matkan ko.matkatoimiston kautta. Kuuban tietoutta ja matkakertomuksia olen lukenut netistä todella paljon; heitin samalla vain "porkkanan", että joku edes vastaisi viestiini ja onnistuihan se.

        Kuubaterveisin minä


      • kokeillut
        Nimetön kirjoitti:

        Ajatukseni oli lähinnä löytää henkilöitä, jotka ovat tilanneet Kuuban matkan ko.matkatoimiston kautta. Kuuban tietoutta ja matkakertomuksia olen lukenut netistä todella paljon; heitin samalla vain "porkkanan", että joku edes vastaisi viestiini ja onnistuihan se.

        Kuubaterveisin minä

        Vastataan nyt sitten.. Olen kokeillut kyseistä matkatoimistoa ja palvelu oli innostunutta.Kaikki meni ihan mukavasti, ei isompia yllätyksiä. Kaikki matkatoimistot joita olen käyttänyt, on olleet hyviä.Toisin sanoen ei ole ollut ongelmatilanteita, joissa se sitten viimeistään punnittaisiin se toiminnan hyvyys.Aventuran plussana pidän heidän tietämystään myymistään kohteista. .itselleni ainakin osuneet sellaiset yhteistyöhenkilöt. Ainahan jotain pientä sanomista löytää jos niin haluaa..
        PS. Kuuba on ihana


      • MINÄLLE
        kokeillut kirjoitti:

        Vastataan nyt sitten.. Olen kokeillut kyseistä matkatoimistoa ja palvelu oli innostunutta.Kaikki meni ihan mukavasti, ei isompia yllätyksiä. Kaikki matkatoimistot joita olen käyttänyt, on olleet hyviä.Toisin sanoen ei ole ollut ongelmatilanteita, joissa se sitten viimeistään punnittaisiin se toiminnan hyvyys.Aventuran plussana pidän heidän tietämystään myymistään kohteista. .itselleni ainakin osuneet sellaiset yhteistyöhenkilöt. Ainahan jotain pientä sanomista löytää jos niin haluaa..
        PS. Kuuba on ihana

        Ensi talvena saat saman Kuuban matkan
        paljon halvemmalla Aurinkomatkoilta.
        Lennot Finnairilla.


      • Helena
        Nimetön kirjoitti:

        Ajatukseni oli lähinnä löytää henkilöitä, jotka ovat tilanneet Kuuban matkan ko.matkatoimiston kautta. Kuuban tietoutta ja matkakertomuksia olen lukenut netistä todella paljon; heitin samalla vain "porkkanan", että joku edes vastaisi viestiini ja onnistuihan se.

        Kuubaterveisin minä

        Olimme talvella Aventuran matkalla. Tarkoitus oli maksaa pikkuisen enemmän ja saada hyvä matka. Matka oli aikamoinen pettymys ja nimenomaan matkanjärjestäjän puolelta. Luulin, että Aventura on jotenkin erikoistunut Kuubaan. Hah, Kuubassa pyöri heiltä tasan yksi opas ja huono sellainen. Latino-mentaliteetista oli oppaaseen tarttunut kaikki huonot puolet. Eli en suosittele Aventuraa kenellekään. En tiedä meneekö toimistolla huonosti, vai eikö noin pienellä matkatoimistolla ole mitään väliä Kuubassa. Se oli kuitenkin meidän valintamme ja huono sellainen. Itse järjestämällä olisi saanut helposti samantasoisen matkan puolta halvemmalla, koska nyt maksoimme palvelusta, jota ei ollut.


    • Simo

      Aventurasta ja Kuubasta on vain hyviä kokemuksia,
      kaikkihan on toki aina suhteellista ja Kuubassa kannattaa aina muistaa matkustavansa kuin toiseen maailmaan.

      Mitä kyseiseen matkatoimistoon tulee, kokemukset ovat pelkästään hyviä: vastaaminen nopeaa, tietoa oli ja sitä sai mukavasti ja olenkin lähdössä uudelleen heidän "kelkkaansa".

      Aurinkomatkojen Kuuba näyttää aika oudolta, se rantakohde on itäKuubassa, kaukana Havannasta joka on ehdoton must Kuuban kävijälle.

      Mitä Kuubaan en voi suositella on eräs tv:stä tuttu "Kuuban matkaaja"...

      • chiquita

        Minusta ko. vaihtoehto Orientessa taas on ihan hyvä vaihtoehto, koska niin paljon tarjotaan rantalomia Varaderossa. Itä-Kuubassakin on paljon nähtävää ja fiilis on sitten taas erilainen kuin Havannassa. Esim. Santiago on tosi hyvä vaihtoehto musiikista pitäville, onhan se son-musiikin kehto.


      • Simo
        chiquita kirjoitti:

        Minusta ko. vaihtoehto Orientessa taas on ihan hyvä vaihtoehto, koska niin paljon tarjotaan rantalomia Varaderossa. Itä-Kuubassakin on paljon nähtävää ja fiilis on sitten taas erilainen kuin Havannassa. Esim. Santiago on tosi hyvä vaihtoehto musiikista pitäville, onhan se son-musiikin kehto.

        ...kysymyshän on siitä mitä lomaltaan haluaa.
        eli mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

        Koska alueella ei ole "normaalia väestöä" ja vain All Inclusive-hotelleja, kierrän sen kaukaa.

        Aitoa Kuubaa etsivälle suosittelen kohteina
        Havanna, Viñales, Trinindad, Baracoa ja Santiago de Cuba!!


      • Meeri

        Minulla on myös huonot kokemukset Aventura-matkatoimistosta Kuuban matkalta. Oli kaima kohteessa oppaana ja aika onneton sellainen. Luulen, että rakkauden perässä Kuubaan lähtenyt ei enää ihan niin nuori nainen, on vain ryhtynyt oppaaksi saadakseen osansa turistien pesoista. Ammattitaidon puute paistoi ikävästi joka asiassa.


      • Simo
        Meeri kirjoitti:

        Minulla on myös huonot kokemukset Aventura-matkatoimistosta Kuuban matkalta. Oli kaima kohteessa oppaana ja aika onneton sellainen. Luulen, että rakkauden perässä Kuubaan lähtenyt ei enää ihan niin nuori nainen, on vain ryhtynyt oppaaksi saadakseen osansa turistien pesoista. Ammattitaidon puute paistoi ikävästi joka asiassa.

        ...asiat omalla laillaan ja siten tätä juupas-eipäs -keskustelua ei kannattane jatkaa.

        Edelleen "ihmisiä olemme kaikki"

        Itse olen kokenut monta erittäin epäpätevää opasta "suurten ja kauniiden" matkatoimistojen matkalla, nämä nuoret oppaat ovat tulleet bailaamaan yhdenksi sesongiksi eivätkä ole olleet kovinkaan kohdetietoisia.

        Minun mielestäni pienet tstot palvelevat suuria paremmin, mutta makuja on näissäkin monia.

        -Antaa siis kaikkien kukkien kukkia!-


      • chiquita
        Simo kirjoitti:

        ...kysymyshän on siitä mitä lomaltaan haluaa.
        eli mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

        Koska alueella ei ole "normaalia väestöä" ja vain All Inclusive-hotelleja, kierrän sen kaukaa.

        Aitoa Kuubaa etsivälle suosittelen kohteina
        Havanna, Viñales, Trinindad, Baracoa ja Santiago de Cuba!!

        Oma kommenttini liittyi nimenomaan Orienteen alueena (eli siis erityisesti kiertomatkaan Orientessa). En itse ole all inclusive-ihmisiä, mutta mielestäni on hyvä, että on vaihtoehtoja (Varaderon ohella) niille, jotka sitä ovat.


      • Pike
        Simo kirjoitti:

        ...asiat omalla laillaan ja siten tätä juupas-eipäs -keskustelua ei kannattane jatkaa.

        Edelleen "ihmisiä olemme kaikki"

        Itse olen kokenut monta erittäin epäpätevää opasta "suurten ja kauniiden" matkatoimistojen matkalla, nämä nuoret oppaat ovat tulleet bailaamaan yhdenksi sesongiksi eivätkä ole olleet kovinkaan kohdetietoisia.

        Minun mielestäni pienet tstot palvelevat suuria paremmin, mutta makuja on näissäkin monia.

        -Antaa siis kaikkien kukkien kukkia!-

        No mutta kukas se täällä juupas-eipäs keskustelee? Simo! Saa kai ihmiset mielipiteitään kertoa? Tietenkin toiset ovat puolesta, toiset vastaan, jokainen poimii sieltä, mitä haluaa. Jos joku maksaa siitä, että saa luxus-tason palvelua, niin sen puutetta ei kyllä auta selitellä "ihmisiä olemme kaikki" -mentaliteetilla. Jos taas lähtee rinkka selässä matkaan, niin fiksu ihminen tietää, että oppaan työt joutuu tekemään itse :) Mielipiteet eivät estä kaikkien kukkien kukkimista!!!


    • Manuba

      Lähdimme Kuubaan omatoimi reissulle ja lähetystö kieltäytyi antamasta meille turistipasseja ja lähetti suoraan Aventura matkatoimistoon hakemaan niitä. 22€ sijaan joiduimme pulittamaan 39€ per naama passeista. Loppujen lopuksi saimme selville, että kaikki Kanadan kautta Kuubaan menevät lennot sisältää tuon kortin.
      Tietämys, osaaminen ja ammattitaito jäi kokonaan Aventura matkatoimistolta käyttämättä kun rahastivat n. 80€ meiltä. Kuulema ihan yleinen tieto muissa toimistoissa kun niiltä jälkikäteen kysyttiin. Ihmettelen myös Kuuban suurlähetystön ja Aventuran diiliä, millä saavat passin hakijat pulittamaan tuplahinnan menemällä toimistoon. Tuonne tuputtivat osoite lapun kanssa, koska heillä oli "kiire". Yli 1kk ennen matkaan lähtöä....

    • Tuomiopäivä22

      Turistikortin luvattu toimitusaika 1-3 päivää venyi viikoksi...eli hukkaan meni se kortti ja 54 euroa

    • Anonyymi

      Turistikortin saa Aventurasta ihan odotellessa, 10 min.

    • Anonyymi

      Aventura bloggaajien suosiossa,siksi katselin tarkemmin.Erittäin velkainen yritys,jonka liikevaihto laskenut,henkilökuntaa kuitenkin lisätty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe