Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ilmainen huoneen suunnitteluohjelma

öh!

Sattuisiko joku tietämään ilmaista huoneen suunnitteluohjelmaa jonka voi ladata netistä!

50

64268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruutupaperissa

      nyt sitten on?
      Mittanauhalla ja ruutupaperilla selviävät perusjutut muutamassa minuutissa, netin ohjelmien opettelussa menee päiviä.
      No, onhan se kait sitten jonkinlainen harrastus...

      • talo valmis

        paperille, josta arkkitehti paranteli ja teki lopulliset piirustukset.
        Ihan hyvin onnistui! Vaikeinta tilojen suunnittelussa ei suinkaan ole niiden piirtäminen vaan tilojen pinta-alojen hahmottaminen, varsinkaan kun et ammatiksesi suunnittele niitä. Eli esim. miltä 3x4 kokoinen keittiö tuntuu, mahtuuko sinne keittiösaareke jne? Mikä on minimi makuuhuoneen koko? Mittanauhaa mekin käytimme tilojen havainnollistamisessa. Lisäksi kävimme uusien talojen esittelyissä, jotta saimme kuvan muiden tilaratkaisuista.


      • Mik13
        talo valmis kirjoitti:

        paperille, josta arkkitehti paranteli ja teki lopulliset piirustukset.
        Ihan hyvin onnistui! Vaikeinta tilojen suunnittelussa ei suinkaan ole niiden piirtäminen vaan tilojen pinta-alojen hahmottaminen, varsinkaan kun et ammatiksesi suunnittele niitä. Eli esim. miltä 3x4 kokoinen keittiö tuntuu, mahtuuko sinne keittiösaareke jne? Mikä on minimi makuuhuoneen koko? Mittanauhaa mekin käytimme tilojen havainnollistamisessa. Lisäksi kävimme uusien talojen esittelyissä, jotta saimme kuvan muiden tilaratkaisuista.

        Mä oon perjaatteessa aloittelia koko hommassa, mutta teen mitat sitten laitan esim. metrit senteiks tai sitten teen 1m muutamaa senttii.
        Ja yks vaihtoehto on, että piirrät talon suhteessa oikeeseen kokoon ja jaat siihen tai kerrot senttien kanssa sen neliömäärän.
        no tää nyt itseasiassa oli aikas vaikeesti selitetty mut toivottavasti tajusit mitä tarkotin.


      • gepi

        ei kaikki ole niin hankalia sisustus ohjelmia mitä luulet!


      • ...........

        Niin koska kun kysytty onko netissä mahdollisesti suunnittelu ohjelmaa niin voi tunkea ruutupaperin sinne minne valo ei paista... ...ja koska haluan suunnitella talon niin arkkitehtiä ei vielä tarvita


      • Laihia121
        ........... kirjoitti:

        Niin koska kun kysytty onko netissä mahdollisesti suunnittelu ohjelmaa niin voi tunkea ruutupaperin sinne minne valo ei paista... ...ja koska haluan suunnitella talon niin arkkitehtiä ei vielä tarvita

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12169988


    • joo
      • Harri

        Hei!

        Ja suuri kiitos linkeistä, tosi näppärä ohjelma - meni reilu kymmenen - ehkä viisitoista minuuttia, niin keittiö oli piirretty, suunniteltu ja tulostettu!

        Ps. tiedätkö vastaavaa kylpyhuone ohjelmaa?


      • juupa
        Harri kirjoitti:

        Hei!

        Ja suuri kiitos linkeistä, tosi näppärä ohjelma - meni reilu kymmenen - ehkä viisitoista minuuttia, niin keittiö oli piirretty, suunniteltu ja tulostettu!

        Ps. tiedätkö vastaavaa kylpyhuone ohjelmaa?

        Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt.
        Ehdota IKEAlle, ehkä he tekevät sellaisen.:)


      • HT_xyv
        Harri kirjoitti:

        Hei!

        Ja suuri kiitos linkeistä, tosi näppärä ohjelma - meni reilu kymmenen - ehkä viisitoista minuuttia, niin keittiö oli piirretty, suunniteltu ja tulostettu!

        Ps. tiedätkö vastaavaa kylpyhuone ohjelmaa?

        http://www.laattapiste.fi/RoomDesigner

        Käyppäs tuolla osoitteessa. Siellä pitäisi olla ohjelma jolla voi suunnitella oman kylpyhuoneen.


      • ak
        HT_xyv kirjoitti:

        http://www.laattapiste.fi/RoomDesigner

        Käyppäs tuolla osoitteessa. Siellä pitäisi olla ohjelma jolla voi suunnitella oman kylpyhuoneen.

        Kvikillän on hyvin samantyyppinen ohjelma kuin Ikean room planneri, tosin Kvikin ohjelmalla saa tehtyä myös sisäseinät eli erillisiä huoneita (voi olla, että pari vuotta sitten lataamani Ikean ohjelmaversio on jo vanha ja jos lataisin uuden, niin siinäkin pystyisi tuohon). Ikealla ei pysty tekemään koko pohjapiirrosta, kvikilla pystyy.
        Ikealla on sitten taas huonekaluja huomattavasti enemmän, niitä voi käyttää apuna tilan hahmottamisessa (realisoituu paremmin kuin mittanauhalla).


    • Mik13

      Joo itseasiassa tiedän sellaisen kuin Room Arranger. siitä on ilmainen kokeiluversion
      30 päivää ja siinä voi tallentaa.
      Kokoversio pitää tietenkin ostaa.
      http://www.roomarranger.com/

      • jeejeejjkkkj

        Jos mielii itse tekemään piirrustuksia se onnistuu parhaiten suhde viivaimella! :D Niitä saa ihan tavan kirjakaupoistakin. Piirrustukset piirretään yleensä 1:50


      • asiavastauksia
        jeejeejjkkkj kirjoitti:

        Jos mielii itse tekemään piirrustuksia se onnistuu parhaiten suhde viivaimella! :D Niitä saa ihan tavan kirjakaupoistakin. Piirrustukset piirretään yleensä 1:50

        Ei kaikki tarvitse viivottimella piirrettyä mittakaavakuvaa vaan suunnitteluohjelmalla tehdyn kuvan valmiista huoneesta, sitä voi katsella eri kulmista, vaihdella värejä, vaihdella kalusteita tai vaikka näyttää asiakkaalle millainen huoneesta tulee valmiina. Jotenkin vaan ottaa päähän nuo "hyvät" neuvot kun jokainen tietää kyllä miten kynää ja viivotinta käytetään ja kysyjä varmasti tietää myös mitä hän tarvitsee.


      • TapsaTuuri
        asiavastauksia kirjoitti:

        Ei kaikki tarvitse viivottimella piirrettyä mittakaavakuvaa vaan suunnitteluohjelmalla tehdyn kuvan valmiista huoneesta, sitä voi katsella eri kulmista, vaihdella värejä, vaihdella kalusteita tai vaikka näyttää asiakkaalle millainen huoneesta tulee valmiina. Jotenkin vaan ottaa päähän nuo "hyvät" neuvot kun jokainen tietää kyllä miten kynää ja viivotinta käytetään ja kysyjä varmasti tietää myös mitä hän tarvitsee.

        Itsellä oli joskus pieni yksiö ja kun piti miettiä miten sänky, sohva, työpöytä ja hyllyt sopivat niin olisi ollut hirmu homma siirrellä niitä huoneen sisällä ja kokeilla. Tein 3D suunnitteluohjelmalla mallit (ihan vain palikoita) ja "kävelin" 3D-mallin sisällä katsomassa miltä näyttää. Tällä tavoin pystyi mallintamaan miten paljon oikeasti esim. sänky vie huoneesta. Paperilla ja 2D näkymässä olevat isotkin "käytävät" kutistui melko sokkeloksi kun katsoi 3D-näkymää. Käytävän koko kun on suhteessa korkeuteen niin vaikka 60cm raosta mahtuu kulkemaan niin käytännössä niin kapea eteisen käytävä on ihan mahdottoman kapea ja pitemmän päälle ahdistava.


      • vompula
        TapsaTuuri kirjoitti:

        Itsellä oli joskus pieni yksiö ja kun piti miettiä miten sänky, sohva, työpöytä ja hyllyt sopivat niin olisi ollut hirmu homma siirrellä niitä huoneen sisällä ja kokeilla. Tein 3D suunnitteluohjelmalla mallit (ihan vain palikoita) ja "kävelin" 3D-mallin sisällä katsomassa miltä näyttää. Tällä tavoin pystyi mallintamaan miten paljon oikeasti esim. sänky vie huoneesta. Paperilla ja 2D näkymässä olevat isotkin "käytävät" kutistui melko sokkeloksi kun katsoi 3D-näkymää. Käytävän koko kun on suhteessa korkeuteen niin vaikka 60cm raosta mahtuu kulkemaan niin käytännössä niin kapea eteisen käytävä on ihan mahdottoman kapea ja pitemmän päälle ahdistava.

        Voi..


    • Santttttttttu

      Huoneen suunnittelu paperille on vähän vaikeaa ilman toista kättä ja oikeaki käsi tärisee niin tälläänen ikean suunnitteluohjelma on tosi hyvä. :)

    • vastaan

      ikeasta voi kattoa

    • HuoneSuunnittelija

      Minä yritän suunnitella huonettani! :D olen 12 vuotias tyttö~

      • moiiii:DD

        mäkin oon 12.;)))


      • tylsähuone

        Minäkin olen 12-vuotias tyttö ja yritän suunnitella omaa huonettani. Noi tommoset keittiön suunnittelu ohjelmat ei oikein toimi, kun pitäis saada sänky ja kaikki.


    • moiiii:DD

      mäkin etin tollasta huoneensuunnitteluohjelmaa kun pitäis omahuone saada hienoksi niin olisko joillain ehdotuksii?? tänne saa laittaa :DD

    • GaRiOs

      Mäki ettisin semmosta suunnitelu ohjelmaa kun pitäis saaha uus talo jos löydätte semmosii nii kertokaa vaan

    • nimimerkkiErkkijäbä

      etsin täältä kanssa 3d huoneen suunnitteluohjelmaa, tarvitsen peliin keittiön, eteisen ja olohuoneen. löysin 4 ohjelmaa täältä, jos niissä voi tehdä hyviä huoneita niin otan vaan kuvankaappauksen.

    • m

      moi

    • kokeilkaas

      Jos joku haluaa sovitella huonekaluja, laulumaalta löytyy ohjelma. Laita googleen Laulumaa ja ota virtuaalikoti. Ihan kätevä, näkee mitä mahtuu ja mitä ei.

      • kysyttävää????

        miten tos laulumaassa saa sen virtuaali kodin .. en millään löydä sellasta linkkiä. ois niii hienooo päästä suunnittelee oma huone valmiiks ku paperille se ei oikein onnistu:)


    • Santtu:)

      Jaahaas :D juu etin sitä

    • jkljk

      floorplanner.com

      Rekisteröityminen vaatii sähköpostin ja salasanan.

    • osaan(ko)

      mut toi floorplanner ei käy lapsille, koska siinä tarvitesee osata englantia ja pitää ymmärtää jtn mittasuhteista. Aika vaikeeta lapsille.

    • nuorisuunnittelija

      Itekkin etsin jotain hyvää huoneensuunnitteluohjelmaa. Ollaan hiihtolomalla vanhempien kanssa remontoimassa mun huone kokonaan, olis kiva saada jtn ideoita :D Oon yrittänyt monia kertoja tehdä paperille, mut mittasuhteet menee aina jollai taval pieleen :D Ikean spacemakeril oon tehny aika monta huonetta, mut se on vähä tylsä :/ Ite oon 14v, en mitää hirvee haastavaa ettis, mut jtn vähä parempaa ku spacemaker :D

    • NIMIMERKKIERKKImoi

      moi :) MAKUUHUONEEN SUUNNITELUOHJELMA johon EI tartte rekisteröityy tai ladata koneelle kiitooos ;)

    • moi.vaa.erkkki <3

      Komppaan NIMIMERKKIERKKImoi:ta! :) Eli jos joku ihana tietää sellasen sivun nii linkki kiitooos! ;))))))

    • Jonttu 2002

      sweet home 3d

    • Tässä vinkki.
    • moi vaan

      Minäkin olen 12v. Ja Olen periaatteessa suunnitellut huoneeni, mutta haluaisin katsoa miltä suunnitteluni näyttää valmiina. Koitin katsoa noita, mutta ne ovat englanniksi, ja haluaisin suomeksi. Kiitos etukäteen.

    • xVanillaCoco

      Jep! IKEAlla on sellanen... mutta niitten keittiön suunnitteluohjelma on kaikista paras ja uusin

    • JokuIhmeTyyppi13

      Onko se floorplannerin sisustusohjelma turvallinen?

    • Helppii:3

      Mä oon 14 v tyttö ja yhdyn noitten 12-vuotiaitten sanoihin, ois siis kiva löytää joku kiva sisustusohjelma joka olis mieluiten maksuton!
      Oon käyny läpi kaikenlaisia sisustusohjekmii mut jotkut on maksullisia, tai sitten ei oo sellasta jossa sais toteuttaa makuuhuonetta :(

      Helppiä kiitos? :3

    • vaste

      mäkin etsisin jotain mäkin olen 12 kaikki vaikuttaa huonoilta!

    • piisku4

      Monelta 13-vuotiaalta löytyy The Sims 2 tai 3 -peli. Sillä olen itse tehnyt sisustussuunnitelmia omaan kotiini. Tosi kätevä, kun lähes kaikki itsellä olevat huonekalut tai edes suurinpiirtein samanlaiset löytyy kyllä netistä erilaisilta The sims -lataussivustoilta, kun vaan jaksaa aikansa etsiä :)

    • vm-01

      Itekin just ehdottamassa tota The sims 3. Sillä voi tehdä kokonaisen talonkin ja sitten sisustaa se mielensä mukaan, vaikka siitä totta ei tule, se on hauskaa ja aikaa vievää puuhaa (:

    • Vesikalusteet

      Onko näissä missään kylpyhuoneen ja keittiön suunnittelua.

    • Tietämätön

      Heei osaisiko joku neuvoa miten Autodesk Homestyler ohjelmassa saa tavaroita tavaran päälle? Eli siis esim. Lehtiä tai pöytälampum pöydän päälle....? :)

    • Moi!

      Homestyleriä ei edes tarvitse ladata ja se on tosi hyvä!

    • En ole arkkitehti mutta harrastan 3D mallintamista pyörätuolissani.
      Pystyn tekemään talostasi 3D:n tulevaan maastoonsa / näkymään, valot ja varjot ovat
      osa kokonaisuutta. En ole suunnitelia vaan voisin näytää 3D:nä mitä suunnitelet.
      En ole, enkä rakenna taloa vaikka olen elämäntyöni tehnyt rakunniksilla.
      Mutta täällä minun tekemiäni https://grabcad.com/asmo-1/projects arvostele ja jätä kommenttisi. Ota yhteyttä

    • e-kontakti haen nais

      http://www.sweethome3d.com

      Ilmainen, ei tarvitse ladata koneellekaan ellei halua. Netistä voi ladata lisää tyylejä ja huonekaluja sekä tietysti löytää ohjeita. Helppo ja nopea oppia! Suosittelen.

    • Seiffa Jemula

      Mitkä näistä seivaavat dwg:nä tai omaavat cad-ohjelman piirteitä.

    • Anonyymi

      moi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe