Kävipä tässä äskettäin sellainen juttu, että män huuli ihan pyöreeks maailmanmenost
Meil on ollu perheessä tapana, että aviomieheni, jolla on nettipankki (minulla ei), maksaa kaikki laskut, ja hän maksaa ruoka-ostokset kaikki remontteihin digilaitteisiin, autonkäyttöön, jne., jne., liittyvät kustannukset, ja minä siirrän tammikuun alkupuolella maksusiirron kautta kuluvalle vuodelle laskujen maksamiseen edellisen vuoden laskukirjanpitoon pohjautuen tarvittavan summan hänen tililleen.
Kävipä tänä vuonna niin, että pankkiin ti 12.1.21 viety siirtokuori maksumääräyksineen (eräpäivä pe 15.1.21), maksumääräyksen summa ei ollut vielä hänen tilillään ke 20.1.21.
Alkoipa aikamoinen puhelinrumba. Viimeinen, neljäs kerta, tapahtui eilen, eli ma 25.1.21.
Uhosin pankkitoimihenkilölle (Suomen suurimpia pankkeja) jo ilmoittaa asian eräälle toimittajalle hänen selvitettäväkseen, että mikä mättää?
No hän kertoi, että heidän maksupalvelussaan on niin paljon ruuhkaa, ettei pankkisiirtosuorituksia ole ehditty maksaa. ?????
Pankkitoimihenkilö ilmoitti, että hän voi laittaa summan maksuun, ja hän ilmoittaa pankin maksupalveluun ettei sieltä enää tarvitse suorittaa maksua. Hän lupasi, että summa oli aviomieheni tilillä samana päivänä.
Kun aviomieheni tarkisti tiliään illalla, niin mitäpä hän näki?
Tilille oli tullut pankkisiirtolomakkeessa oleva summa kaksinkertaisena.
Seurauksena, että kyllähän meiltä molemminpuoleinen ärtymys katosi ja naurua riitti.
Puolikkaan palautus tililleni kävi käden käänteessä.
Ei siis ollut mennyt pankkivirkailijan viesti ajoissa pankin siirtokuorissa olevien maksujen kirjaajille.
Pankin ilmoituksen mukaan (maamme suurimpia), heidän ruuhkansa aiheutui koronasta.
He, ketkä ovat tulleet pankkiin maksamaan laskujaan, ovat koronan vuoksi siirtyneet laittamaan laskunsa pankin siirtokuoriin.
No luulisi, että pankkisiirtolomakkeessa oleva suoritus pankkivirkailijoilta kävisi paljon nopeammin, kuin asiakaspalvelu tiskillä.
Kaikkea hyvää teille muille palstalaisille toivottaen.
Elohiiri, yli 75
Ps. Kun tälläkin palstalla näyttää olevan jos jonninlaista kiusaamista, jopa halveksuntaa, kaikenkarvaista erottelua jne., jne. muita apina-esiäitimme Lycyn jälkeläisiä kohtaan, niin voisimmeko päivittää aivojemme evoluutio-ohjelmointia niin, että mikäli sallisimme lapsillemme ja lapsenlapsillemme tarkastella palstakirjoitusmeitintämyssytuotantoa, niin se olisi toivoa antavaa heidän tulevaisuuspolulleen?
Kyllä männöö elämä vaikeeks
22
178
Vastaukset
Aika outoa tuo, ettei muka ole ehditty maksamaan pankkisiirtokuorissa olevia maksuja.
Jos nuo monta päivää myöhästyy, niin jotkut firmat ovat kärkkäitä laittamaan perintätoimistoille.
Siinähän on se 5 pankkipäivää ennen eräpäivää, vaikka itse laittaisi ajoissa, voi saada karhun.
Silloin, kun itse vielä käytin kirjemaksua, alkoi kerran tulemaan karhulaskuja.
Neljä tuli, jotka kaikki olin laittanut samalla kuorella.
Pankkia ei enää lähellä ollut joten lähetin ne postin kautta. Ilmeisesti posti hukannut kuoren.
Eli yhteensä 20 euroa jouduin maksamaan karhumaksua.- Anonyymi
Joku ne kuoret joutuu avaamaan ja joku ne prosessoimaan ja syöttämään järjestelmiin. Jos itse tekee nettipankissa, niin nopeus on eri luoikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ne kuoret joutuu avaamaan ja joku ne prosessoimaan ja syöttämään järjestelmiin. Jos itse tekee nettipankissa, niin nopeus on eri luoikkaa.
et sitten ymmärtänyt mitä aloittaja kirjoitti. hän kertoi että verkkopankkia ei hänellä ole, joten hän käy normaalisti maksamassa pankin tiskillä, mutta koronasta johtuen laittoi maksut kuoreen.
- Anonyymi
Hävytöntä toimintaa pankin puolelta, ei voi enää palveluksi kutsua. Korvaakohan pankki, jos jollekin on, ja todennäköisesti on, tullut sanktioita ja rahallista menetystä kun maksut eivät ole ajoissa maksunsaajilla. Tähän on tultu kun valta on asiakkaiden sijasta siirtynyt pankeille, yksittäiset pienet ihmiset ovat niiden almujen armoilla mitä pankit suvaitsevat antaa.
- Anonyymi
Oma moka. Normaalistikin on viikkoa ennen maksukuori vietävä,
jos haluaa olla varma, että ehtii.Veljeni käyttää tuota maksipalvelua ja sanoi, että se on 5 päivää ennen eräpäivää, sitäpaitsi aloittajahan kirjoitti, että oli vienyt kuoren 12 päivä, eikä ollut miehen tilillä vielä 20 päivä.
Siitähän tulee jo 8 päivää.
- Anonyymi
Siksi se ei toimi, koska pankit vähentävät toimihenkilöitä niin paljon, että niillä muutamalla on jatkuvasti töitä. Kun pankissa ei enää käy asiakkaita, niin toimihenkilöt on hyvin vähissä. Sitten kun sattuu asiakkaita tulemaankin yllättäen, niin ne muut työt jätetään tekemättä.
- Anonyymi
Miksi alotuksentekijä itse ei käytä tietokonetta,
meikä on pitkästi yli kahdeksankymppinen olen varmaan 20 vuotta käyttäny itse tietokonetta,
ihan itse aikoinaan opetteli tietokoneen käyttöä
sen jälkeen kun ostin ensimmäisen koneen ja knnoin sen kotiin,
ensin oli kuin ÖÖÖÖ aapisen reunassa
mutta aloin vain naputtelemaa sitä
alussa tein tietenki paljon virheitä,
teen vieläki paljon kirjoitusvirheitä ikävä kyllä, kun noi sormet tanssii aivan eritahtiin kuin ajattelee, sori,
mutta sitten vähitellen rohkeesti oppi vaan käyttämään ja laajensin
sivustoja sinne sun tänne,
huomasin, tietoa löyttyy enemmän kuin aivot ehtii sulattaa,
on myös kaikki maailman lehdet luettavana jos kiinostaa uutiset sun muut juorut,
kyllä sinäki voit vielä opetella tietokoneenkäyttöä ihan itse, suosittelen,- Anonyymi
on siis aloittajan syy, ettei pankki ajoissa maksua suorittanut, aika outo selitys. jokaisella olkoon oikeus valita miten asiansa hoitaa, netillä vai ilman, sitä ei pidä arvostella.
"""kyllä sinäki voit vielä opetella tietokoneenkäyttöä ihan itse, suosittelen,"""
Höh, mikähän sinut sokaisi.
Tietskariahan hän nähtävässti käytti aloitusta kirjoittaessaankin.
Kyllä kaikki pankin tarjoamat palvelut pitäisi toimia siitäkin huolimatta, sillä ei ketään voi pakottaa ottamaan verkkopankin.
- Anonyymi
Aloittajalla on internet, mutta ei ole opetellut nettipankkia käyttämään.
- Anonyymi
Olette siis avioliitossa? Miksi sitten kuvaamasi kaltainen järjestely?
Oman mukavuuteni ja laiskuuteni vuoksi hankin jo aikoja sitten oman tietsikan ja siihen omat sähköpostit yms.
Kaikki tilimme ovataina olleet yhteisiä joten hankimme hänelle omat pankkitunnukset molempiin käyttämiimme pankkeihin ja heti alkuvaiheessa, lievää painostusta käyttäen, sain hänet opettelemaan kaikkien käytön.
Kaikki on ehdolla rva TAI hra joten kumpikin voi touhuilla täysin itsenäisesti kaikissa tilanteissa.
Ei tuollaisen järjestämisen pitäisi olla liian vaikeaa.- Anonyymi
Miksi sinä hankit puolisolle omat pankkitunnukset, jos teillä kaikki on yhteistä.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä hankit puolisolle omat pankkitunnukset, jos teillä kaikki on yhteistä.
Kyllä ne eläkkeet menee silti kumpaisenkin omalle tilille.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kyllä ne eläkkeet menee silti kumpaisenkin omalle tilille.
Eläkkeet voivat tulla myös puolisoiden yhteiselle tilille, ellei heillä eri tilejä ole.
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeet voivat tulla myös puolisoiden yhteiselle tilille, ellei heillä eri tilejä ole.
Aha, no mistäpä minä vanhapiika sellaisista tietäisin.
Ei ole puolisoa ja vaikka olisikin, niin en ikinä suostuisi yhteiseen tiliin, ellei puolisolla olisi sitten sata kertaa suuremmat tulot kuin minulla. Sitten voisin ajatella ...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännön syystä. Ei tarvitse tuhrata. Vaimo suostui alkuaan vain Nordean numerolistaan ja minusta se on hankala.
Sittemmin hänen oli siirryttävä siihen pieneen vekottimeen joka on ollut käytössä jokin aikaa.
Lisäksi hänellä on OP:n numerolista kuten minullakin.
Itselläni oli Nordean mopiili mutta vekotin varastettiin lentokentän turvatarkastuksessa ja olen palannut numerolistaan.
Varsinaisia aktiivisia pankkitapahtumia on vähän koska kaikki mahdollinen on suoraveloituksessa.
Kertalukuja ajatellen käytämme ylivoimaisesti eniten rinnakkaisia luottokortteja joiden lasku menee suoraan toisen pankin yhteiselle käyttelytilille.
Poikkeuksena se, että nykyään vaimoni käyttää eniten OP:n korttia.
Miksi kaksi kotimaista pankkia? Riivatun Nordea sulki lähikonttorin tallelokero-osaston ja OP:n konttori on yhtä lähellä, noin 150m matkaa. Lokeron saamisen ehtona oli jäsenyys joten siirsimme vaimon eläkkeen menemään OP:iin. Myöhemmin siirsin Nordean notariaatissa olleet osakkeet OP:iin jolloin teimme nuo samat "joko/tahi" järjestelyt kuin Nordeassakin.
Muuten OP:n touhu on sekavaa kuin humalaisen uloste. En pidä siitä lainkaan mutta en välitä.
Tehdäkseni tilityksen täydelliseksi mainitsen ylpeänä, että jotain omaa minullakin on. Espanjan asunto jäi 1986 minun nimiini kun notariaattiin mennessämme vaimo näki kadun varrella mielenkiintoisia rättejä Samaan syssyyn myös paikallinen pankkiyhteys on vain minulla. Alkuun Banco de Madrid kunnes Dutsche Bank fuusioi sen.
Eipä ollut helppoa sekään. Ollessani siellä työttömänä työnhakijana tuli työttömyyskorvaus jokaisen kuukauden ensimmäisellä täydellä viikolla CAM:n konttoriin josta se oli hoidettava DB:en.
Sen pään kustannukset hoituvat automaattisesti valtakirjalla DB:sta.
Kokonaisuus ei kiinnosta vaimoani juurikaan. Olen yrittänyt hoitaa asiat siten, ettei synny pulaa missään tilanteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin tapahtui ennen Nordean tallelokerosekoilua joka pakotti meidät siirtämään toimintoja OP:iin.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Aha, no mistäpä minä vanhapiika sellaisista tietäisin.
Ei ole puolisoa ja vaikka olisikin, niin en ikinä suostuisi yhteiseen tiliin, ellei puolisolla olisi sitten sata kertaa suuremmat tulot kuin minulla. Sitten voisin ajatella ...Vanha? No jaa, mutta missään nimessä et ole piika. :)
Anonyymi kirjoitti:
Vanha? No jaa, mutta missään nimessä et ole piika. :)
En kirjoittanutkaan olevani vanha piika, vaan vanhapiika.
Vanhanpiian määritelmä:
"Vanhempi nainen, joka ei ole ikinä ollut naimisissa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhapiika
En ole käyny pankissani viimeeksi ainakin kymmenen vuotta, viime vuonna pankkini ' danske pank ' lopetti konttorinsa Mikkelissä.
Kuunvaihteen tienoilla tuli Daskesta kirje jossa kyseltiin olenko luonnollinen henkilö vai fiktiö, onko minulla maassa olo lupa kunnossa, samalla pankkini vaati minua todistamaan mekilöllisyyteni olenko tosiaan olemassa. Tämä on ihan tosi.
En voinut mennä pankkiini todistamaan olemassa oloani, kun konttori oli lopetettu, jäi vaihtoehdoksi, otin kännyllä valokuvan henkkareista ja laitoin sen sähköpöstilla dansken pääkönttoriin. Olen edelleen olemassa ja hengissä, voin käyttää omia rahojani jos en olisi todistanut itseni ihmiseksi, olisi minulta evätty käyttö koskemasta rahoihini.
Ajat muuttuneet Danske pankki entinen Posti pankki, ennen oli posti/pankki melkein joka kadun kulmassa, kohta ei Danske pankilla ole konttori Savossa ollenkaan, tokko Suomessakaan.- Anonyymi
Minulla lakkasi S-pankin kortti toimimasta 6.12 ja uuden sain vasta 8.1, joten pulassa olisin ollut ilman nettiä, josta sain sentään rahaa siirettyä ostoksiin.
Se oli virhe, kun soittaessani korotin ääntäni ilmeisesti liikaa. sillä korttia ei postitettu heti, vaan vasta, kun otin uudestaan yhteyttä netinkautta, joten kiukkuni ei tullut ilmi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2213223Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3492896Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.761820Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e601738Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?581624- 1221416
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,121413Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4401303Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171300- 1081294