Varokaa huijausviestejä, että paketti muka on hakematta!

Anonyymi

Itelleni tulee koko ajan viestejä että paketteja ja rahalähetyksiä on tulossa.
Onneksi on roskaposti-osasto jonne ne menee, ja poistan aina ne sieltä.

Tietääkö joku miten voi estää tälläiset?
En uskalla itse mennä aukaisemaan näitä tiedotuksia, poistan ne vain heti.

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006523529.html

19

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poikani sai viime viikolla tuollaisen postiviestin.
      Ei mennyt lankaan vaan tekstasi heti mulle, että tämmöstä liikkeellä.

• Anonyymi

On todellakin parasta valikoida mitkä viestit avaa. Lue huolellisesti lähettäjä, ellet tuunista, heti poista tuo viesti avaamattomana.

Ja jos satut vahingossa avaamaan, älä missään tapauksessa klikkaa linkkiin joka on viestistä. Siitä vasta soppa syntyy!!! huonoimmassa tapauksessa tietosi on oikea aarrearkku rikollisille.

• Anonyymi

Huijareita piisaa. Soitetaan, lähetetään sähköposteja ja nyt puhelimeen viestejä. Jos vähänkään epäilee, niin pois vaan mokomat viestit.

• Anonyymi

Syytä varoa myös tekstareita, jotka lähetetty kuvamuodossa. Kuvaan voi olla piilotettuna suorittava ohjelma.

• Anonyymi

Minullekin on noita tullut aina silloin tällöin. Ei se viestin aukaiseminen vaarallista ole, mutta viestissä olevaa linkkiä tms. ei ole viisasta avata.

• Anonyymi

Ihmettelen ite, että mitä iloa nää (jotka yrittävät huijata muilta vääryydellä) saavat.
        Minkälainen on ihminen, joka tieten tahtoen huijaa?

Menee niin paljon aikaa tavalliselta rehelliseltä ihmiseltä, kun pitää yrittää ottaa selville mikä huijaus milloinkin on meneillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen ite, että mitä iloa nää (jotka yrittävät huijata muilta vääryydellä) saavat.
        Minkälainen on ihminen, joka tieten tahtoen huijaa?

Menee niin paljon aikaa tavalliselta rehelliseltä ihmiseltä, kun pitää yrittää ottaa selville mikä huijaus milloinkin on meneillään.

huijausviesti on helppo tunnistaa lähettäjän osoitteesta, vaikka otsikko näyttää oikealta, kuten monta kertaa on, on lähettäjän osoite AINA jotain muuta.

• Anonyymi

Missä viipyy perintöni Närpiöstä ? Toista vuotta jo myöhässä !

Fan

• Anonyymi

Ai jaa, oot hypännyt tänne?

Vissiin kyselet niitä tomaattejasi?
        Eivätkö liene jo pilaantuneet?

• Anonyymi

huijaus viestien otsikoita,
      Bitcoin is expected to be Worth §42000 by the end of 2021 (Crypto review)

-Olla nopea!Loistava!Nyt on mahdollisuus

Apple iPhone11 vain 1,50e,( Rajoitettu tarjous)
      -1000:n euron lahjakortti (Onnittelut)

-Sähköpyörä Klo(?)-kiitos ,että osallistut
      tässä vain muutama ,tätä on riittänyt,lentää saman tien tietysti roskiin avaamatta..

• Anonyymi

Mulle jatkuvasti tilille tupsahtaa.... Olen minä onnellinen !

Kaisa

• Anonyymi

Postin nimissä tulee huijausviestejä. Lähes jokaisen pankin nimissä tulee huijausviestejä. Eri kauppojen ja yritysten nimissä tulee huijausviestejä. Tarkkana pitää olla.

• Anonyymi

Oletko tilannut jotain?

• Anonyymi

Minulle tulee kyllä näitä postipaketteja, pelikoneen voittomahdollisuutat, mutta huvittavinta ovat nuo venäläiset naiset, jotka tulisivat huvittamaan, kun taas tuo peniksenpidennys ilmestyy aika usein ja tietenkin joku potenssilääke!

Olisihan se kiva saada mulkku, kun tuolla vi..tullakaan ei ole ollut käyttöä muutamaan vuoteen, mutta osaisinko sen pistää sinne oikeaan rakoon, ettei vain menisi sinne!!!!!

• Anonyymi

Tänään tullut Bitcoin huijaus viesti: Viestin otsikko:Saat maksusu onnistuneesti
      Läh,maksukuitti,,Päiväys 5.3 .2061..huomaa vuosiluku..)kiitos osallistumestasi bitcoin ohjelmaamme,,haluamme ilmoittaa,että sinulle bitcoin bonuksesi on nyt käytettävissä ja valmis nostettavaksi.
      Katso,että alla olevat tiedot ovat oikein:
      tasapainosi jopa 48 057e
      Vahvista tästä..

• On niitä tullut. Onneksi olen saanut informaatiota asiasta ennakkoon jo tarpeeksi.
      Olen muutenkin hyvin epäluuloinen outojen viestien suhteen.
      Käytän hyvin vähän sähköpostia. Se vain on jäänyt muun sähköisen kanssakäymisen tieltä.

• Sähköpostini suodatin syöksee roskapostit suoraan roskalaatikkoon. Etsin yhtenä päivänä yhtä kadonnutta viestiä ja avasin roskapostikansion niitä... sinulle on tullut ostipaketti...näkyi olevan useampi. No eihän minulle tule postipaketteja ja jos jotain tulisi tietäisin toki etukäteen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

S-postiin ei ole päässyt läpi, mutta kännyyni tuli huijaustekstari paketista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe