Ei rokoteta alle 70-vee pitkään aikaan

Hyvää huomenta palstalaiset.
Aamukaffeet on juotu ja uutiset netistä katsottu.

Näköjään viisaat ovat tulleet siihen tulokseen, että alle 70 vuotiaita ei kannata koronarokottaa, kun joskus tulevana vuonna tuohikuussa.

Se on hyvä, että korkeampi taho päättää meidänikäisten puolesta.
Olen ollut kokoajan rokotusvastainen.

Ja vielä enenpi, kun veljeni rokotettiin palvelukodissa ja siitä 5.päivän päästä iski halvaantuneeseen jalkaan kivulias ruusu.
Oliko sattumaa?
Pitäisi antaa vielä toinen rokotus.
Hän ei pääse ulos haukkaamaan happea, eikä olisi kyllä voimia nostolaitteeseen.
Antibioottia annetaan suoneen.
Menen hänen huoneeseensa tapaamiseen tänään ja kuvaan sen kipujalan.

En oikein ymmärrä miksi iäkkäät henkilöt, vanhin hoivassa on 104-vuotias, ovat etusijalla rokotuksissa.
Heillä on niin paljon perussairauksia, ja niin vähän elinaikaa, että mitä järkeä.

Päivänjatkoja

35

2017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hoksasin miettiä samaa kun aloitit. Kävin eilen hoivakodissa. Asukas oli saanut rokotuksen keskiviikkona. Tavattoman huonossa kunnossa. Ketä uskoa, kun hoitaja kertoi, että on ollut koko tämän viikon, itse kävin ed. kerran viime viikon perjantaina. Ja vielä toinen rokotus pitäsi antaa. Vaikea arvostella sinne tai tänne, ehkä ei edunvalvojan olisi pitänyt suostua rokotukseen, en ketään osaa syytellä, kun minusta tässä kukaan ei ole todellinen asiantuntija. Tällä asukkalla on elvytyskielto.
      Itse olen viimeisten joukossa saamassa rokotuksen, siinä missä joku 30nen. En ole rokotusvastainen.
      Olen ollut monta vuotta vapaaehtosesssa terveys-tutkimuksessa, jossa käyn silloin tällöin testeissä. Viime viikolla otettiin sellainen verikoe, josta olisi näkynyt, jos olen sairastanut koronan oireettomana. Tulokset tulevat joskus. En usko että olisin sairastanut, olen aika tosissani ottanut suojautumisen.

• Veljeni päätti ihan itse, että hänet rokotetaan.
        Nyt kun on tuo ruusu, mitähän nyt sanoo.
        Kysyn sitä tänään.

Asukkailla on itsemääräämisoikeus.
        Jotka siihen kykenevät.
        Jos veljeni esimerkiksi kieltäytyisi lääkityksestä, hänen ei ole mikään pakko syödä lääkkeitä.
        Jos ei söisi ruokaa, on hänen asiansa.
        Ei pakkosyötetä, eikä laiteta letkuihin.

Olen ymmärtänyt niin, että kaikilla palvelukodin asukkailla on elvytyskielto.
        Kysyin sitä kerran.
        Sanottiin näin, että kun asukas on jo sairas tulleessaan hoivaan, ei elvytyksessä ole mitään järkeä.
        Kun tilanne ei tule koskaan parantumaan.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Veljeni päätti ihan itse, että hänet rokotetaan.
        Kysyn sitä tänään.

Jotka siihen kykenevät.
        Jos veljeni esimerkiksi kieltäytyisi lääkityksestä, hänen ei ole mikään pakko syödä lääkkeitä.

Kysyin sitä kerran.
        Sanottiin näin, että kun asukas on jo sairas tulleessaan hoivaan, ei elvytyksessä ole mitään järkeä.

Siitä elvytyskiellosta... Eikö ihmisen elämällä sairaana ole merkitystä, pitääkö olla valmiiksi terve, että kannattaa elvyttää?

• Anonyymi kirjoitti:

Siitä elvytyskiellosta... Eikö ihmisen elämällä sairaana ole merkitystä, pitääkö olla valmiiksi terve, että kannattaa elvyttää?

Kun Tehostettuun ympärivuotokautiseen palvelukotiin päästään, lääkäri tekee arvion potilaasta.
        Lausunnossa on maininta, että ei parane.

Sinne ei mene eikä pääse asumaan henkilöt,joilla on mahdollisuus parantua tai tervehtyä.
        He kuuluvat omaan kotiin.

Palvelukodin asukkaita perushoidetaan.
        Mutta ei elvytetä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Veljeni päätti ihan itse, että hänet rokotetaan.
        Kysyn sitä tänään.

Jotka siihen kykenevät.

Kysyin sitä kerran.

Joka toinen ihminen saa iäkkäänä ruusun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka toinen saa iäkkäänä ruusun (jonkun tyypin niistä) riippumatta siitä rokotetaanko vai ei. Että vaikea tietää onko ruusu rokotuksen jälkiseuraus.

Vanhuksen on inhimillisempää saada kuolla "hiljaa pois" tai ainakin vähemmin kivuin
        kuin koronasairaana ja rokottaminen mahdollistaa myös läheisten käydä tapaamassa
        ja olla läsnä viimeisillä hetkilläkin,
        vaikka ei se aina ole ennustettavissa, milloin sen hetki on.

• Anonyymi kirjoitti:

Ano 10:10
        Minkä niistä kolmesta lajityypistä?

• Anonyymi kirjoitti:

Joka toinen saa iäkkäänä ruusun (jonkun tyypin niistä) riippumatta siitä rokotetaanko vai ei. Että vaikea tietää onko ruusu rokotuksen jälkiseuraus.

Vanhuksen on inhimillisempää saada kuolla "hiljaa pois" tai ainakin vähemmin kivuin
        kuin koronasairaana ja rokottaminen mahdollistaa myös läheisten käydä tapaamassa
        ja olla läsnä viimeisillä hetkilläkin,
        vaikka ei se aina ole ennustettavissa, milloin sen hetki on.

Ano 10:16
        Olen läheinen 66 vee jotain ei nyt toistaiseksi rokoteta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri eilen minulle soitti yli 70-kymppinen ja kertoi miehensä saaneen kotonarokotuksen jälkeen erittäin kivuliaan ruusun korvaansa. Korvalehti oli kuulemma hurjan paksu ja särki vietävästi. Antibioottia oli kanssa annettu suoraan suoneen käden kautta, jotain sellaista säiliötä oli joutunut kantamaan kyljessään.
        No, tämä seitsemissäkymmenissä on sangen iäkäs, mutta kun samaisen pariskunnan nuori aikuinen lapsenlapsikin sai koronarokotteesta ruusun. Kuulemma saman käden olkapäähän, johon pistos oli annettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri eilen minulle soitti yli 70-kymppinen ja kertoi miehensä saaneen kotonarokotuksen jälkeen erittäin kivuliaan ruusun korvaansa. Korvalehti oli kuulemma hurjan paksu ja särki vietävästi. Antibioottia oli kanssa annettu suoraan suoneen käden kautta, jotain sellaista säiliötä oli joutunut kantamaan kyljessään.
        No, tämä seitsemissäkymmenissä on sangen iäkäs, mutta kun samaisen pariskunnan nuori aikuinen lapsenlapsikin sai koronarokotteesta ruusun. Kuulemma saman käden olkapäähän, johon pistos oli annettu.

" Lääkärinlausuntojen mukaan perusterve nuorimies, jonka ainoa terveysongelma oli helmikuussa työtapaturmasta alkunsa saanut ruusutulehdus.
        Omaiset uskovat, että äkillinen kotona sattunut kuolema johtui koronarokotteesta.
        Omainen ihmettelee, miksi lääkäri kehotti hänen poikaansa ottamaan koronarokotteen, vaikka tämän elimistö taisteli ruusutulehdusta vastaan!"

Tällainen artikkeli oli lehdessä.
        Onko näin että koronarokote aiheuttaa ruusun aktivoimisen
        Ruusuhan voi aiheuttaa verenmyrkytyksen ja kuoleman.
        Ruusu on bakteeriperäinen.
        Koronarokotus on tarkoitettu virukseen.
        Mutta elimistö tietää paremmin.

• minkäs sille mahtaa, että rokotteita Suomi saa hitaanpuoleisesti.
      Rokotusjärjestyksestä, teki niin tai näin, aina sanomista tulee.
      Jos hoivakotien asukkaita ei rokoteta, ja tartunta iskee, ja puolet asukeista kuolee, alkaa vimmattu parku. "miksi heikoimmassa asemassa olevat jäävät ilman rokotteita.
      Rokotteen haittavaikutuksista ei ainakaan minulla ole mitään tietoa.
      Ei sillä hoivakotien rokotuksilla ole kokonaisuuteen nähden paljoakaan merkitystä, määrät ovat kuitenkin vähäiset , jos verrataan ikäluokkaa alle seitenkymppiset.

• Anonyymi

Mutta on se hassua, että minä, joka itse olen ollut niin karanteenissa, etten ole ihmisiä nähnytkään, niin silti ne muutamakin, johon on jokin kontakti ollut, ovat saaneet melko vakavia haittavaikutuksia. (Vrt. yllä tuo minulle soittanut rouva, jonka mies ja lapsenlapsi saivat ruusun. Lisäksi viime kesänä olin sen verran ihmisten ilmoilla, että joku tuttavani tuttava, keski-ikäinen nainen, kertoi, että hänen poikansa oli koronarokotuksen jälkeen joutunut pariksi viikoksi sairaalaan tiputukseen ja että tämä rouva itsekin oli saanut allergisen reaktion. Nämä kaikki neljä tapausta ovat Porvoosta ja siis vi8me kesältä ja tältä syksyltä.)

• Anonyymi

Ketään ei tapeta.

Kysehän on sairaaloitten kapasiteetista, jos joku saa koronan, pitäähän sitä hoitaa. Riskiryhmäläiset alttiita sairastumaan ja pian ois hengityskoneet tukossa, jos niitä ei rokotettaisi ensin. Tokikin vanhukset kuolee herkemmin, kuin nuoret ja terveet, mutta se ei todellakaan tarkoita, että net niinkuin pitäis jättää rokottamatta, päinvastoin.

Tarkoitus pelastaa niin paljon työikäisiä ja kakaroita, kuin mahdollista, siks vanhukset rokotetaan ekana.

Mun käsittääkseni se, että on kuolemantalossa, ei tarkoita sitä, että jätetään hoitamatta sairaudet, joita voidaan hoitaa. Parantumattomathan on siis parantumattomia, kaks eri asiaa. Elvytyskielto täsmälleen se, mitä nimisanoo. Mutta se, jos altistetaan lisäsairauksille, se on oikeestaan murha, ei mitään tekemistä elvytyskiellon kans.

=DW=

• Anonyymi

Halvaantunut jalka - kivulias ruusu?
      Onko jalkaan jäänyt kuitenkin tunto? Se on vaan letkuna?

Olen itsekin rokotevastainen ainakin syksyyn saakka, jolloin luulisi näkyvän parempia tuloksia, miten rokote skulaa. Veikkaan, että pitkässä juoksussa tyhjän kanssa. Edelleen olen sitä mieltä, että liian nopeasti, testaamattomana kehitetty huikka lihakseen. Eikä niitä ole onneksi tarjollakaan meidän ikäluokille. Ehkä 2022

Tänään kävin kaupassa. Tupakit loppu. Ostin samalla jotain täyttöä. Vielä syyskesällä maskeja käytti ehkä yksi sadasta. Nyt näkyy pelko iskeneen rajusti koska lähi kaupungissa on nousevan käyrän korona-aallot. Mutta täällä Käpystimessä ei neljään kuukauteen mitään. Vuodessa kymmenkunta tartuntaa.

Eli kaikilla oli maskit. Hämmästyin. Ittellä ei ollut maskia, ei tietenkään. Liian rasittava ottaa se hattuhyllystä ja kaivaa kelmun sisältä. Putkihuivinkin unohdin kun oli korkeakauluksinen sport paita. Tarkoitettu ulko lajien himo kuntoilijoille. Sitä kaulusta nostin hieman suun eteen kaupan sisällä.

No, kehenkään en ollut edes kolmen metrin etäisyydellä. Puikkelehdin kärryillä hyllyjen väleistä tavallaan vastakkaiseen suuntaan, nappasin maidon, jugurtin, juuston ja matkalla kassalle jonkun hillon.
      Kassallakaan ei ollut ketään. Paitsi myyjä tuli hetken kuluttua.

Että melkein turvallista maalaiselämää. Jos en tupakoisi, en tarvitsisi kauppaa. Minulla on kaksi paikkaa tilata ostokset himaan. Mutta täytyy sitä liikkuakin. Kauppareissut ovat syy lähteä.

Korona on vakava ja tappava tauti. Tiedostan. Mutta vielä tässä vaiheessa siteeraan italialaista mummoa; "hevon kukkua". Se minua naurattaa vieläkin.

On hallituksen käsissä ja päätöksissä pysäyttää virus, ei minun velvollisuus. Nyt hallitus katsoo edelleen läpi sormien. Liikaa.

• Anonyymi

Onneksi olkoon!

Olet juuri voittanut tammikuun aasinhatun papukaijamerkillä kuukauden typerimmästä kirjoituksesta. Ilo huomata, että suomesta edelleen löytyy kunnon typeryksiä, jotka osaavat kuitenkin kirjoittaa tarpeeksi paljon, että osaavat ansiokkaasti tuoda ääliömäset ajatuksensa lukijoille tiedoksi.

Paljon onnea voittajalle!

=DW=

• Anonyymi

Tarvitaan vertailuryhmiä tutkimukseen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Iäkäs henkilö kuuluu riskiryhmään, kuten luultavasti kaikki sen tietää. Jos riskiryhmään kuuluva sairastuu Koronaan, hän luultavasti tarvitsee tehostettua hoitoa. Eli ihan arkijärjellä ajateltuna, jos moni iäkäs sairastuu tehohoito kuormittuu ja ei varmaan edes resurssit riitä.

Tämä on se syy ja jokainen, joka viitsii edes hieman ajatella laajemmin, tämän ymmärtää. ENSIN rokotetaan ne, jotka ovat riskiryhmässä ja sen jälkeen muut!

• Veljeni kuuluu riskiryhmään palvelukodissa.
        Ikä 72-vee
        Koronarokotettu ja toinen annetaan.

Itse olen 66-vee lähiomainen.
        En kuulu mihinkään ryhmään eikä rokoteta kun joskus.

Tapaan veljeäni hänen huoneessaan.
        Maski naamalla.
        Hänelle kun tuli ruusu jalkaan, ei pääse huoneesta minnekkään.
        Kaikki hoito annetaan siellä.
        Huone olikin kuin sairaalahuone, tippatelineestä lähtien.

On muitakin rokottamattomia omaisia jotka käyvät rokotettujen asukkaiden huoneessa tapaamisissa.

Eikö tämä ole aikamoinen sekamelska?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Veljeni kuuluu riskiryhmään palvelukodissa.
        Ikä 72-vee

Maski naamalla.

On muitakin rokottamattomia omaisia jotka käyvät rokotettujen asukkaiden huoneessa tapaamisissa.

Voi Luoja, miksi käyt tapaamassa. Korona-ajassa yhteinen etu menee yksilön edun edelle. Tämä on minelle mahdotonta ymmärtää.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi Luoja, miksi käyt tapaamassa. Korona-ajassa yhteinen etu menee yksilön edun edelle. Tämä on minelle mahdotonta ymmärtää.

Ano 11:38
        Minulla on lääkärin lupa tapaamiseen.
        Jätänkö menemättä, kun kukaan muu ei mene häntä tervehtimään.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

No mene, mitä sitten valitat sekamelskasta!?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Olet vaikeassa tilanteessa. Olen itsekin. Ymmärrän sinua.
        Teet niinkuin parhaaksi näät. Tämän palstan tylytyttäjistä ei kannata välittää.

• Anonyymi kirjoitti:

No mene, mitä sitten valitat sekamelskasta!?

Ano 19:21
        Sekamelska ei ole minun järjestämä.
        Ajattelin vain, että olisiko ollut viisasta rokottaa myös asukkaiden vakituiset vierailijat, siis omaiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet vaikeassa tilanteessa. Olen itsekin. Ymmärrän sinua.
        Teet niinkuin parhaaksi näät. Tämän palstan tylytyttäjistä ei kannata välittää.

Ano 19:58
        Täytyy käyttää tuota järkikultaa.

Tämän palstan monet kirjoittajat ovat pumpulissa kasvaneita ikäneitoja.
        Eivät tiedä oikein mistään mitään.
        En korviani heille lotkauta.
        Antaa elää hattaramaailmaa

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 19:58
        Täytyy käyttää tuota järkikultaa.

Tämän palstan monet kirjoittajat ovat pumpulissa kasvaneita ikäneitoja.
        Eivät tiedä oikein mistään mitään.
        En korviani heille lotkauta.
        Antaa elää hattaramaailmaa

Linnanmäen hattarat on hyviä. En ole ikäneito. Olen miesten MIES.

• Anonyymi kirjoitti:

Linnanmäen hattarat on hyviä. En ole ikäneito. Olen miesten MIES.

Ano 31.01 21:12

Oi sinä "mies"
        Lintsin hattarat kuuluvat todellakin miesten miehelle.
        Miten on herttaista, kun raamikkaan miehen parta on vaaleanpunaisessa sokerimössössä.
        Ihan pyörryttävä ajatus.
        Ihanaa kun olet palstamme ilona.

Asiaan:
        Mitä tehdä nyt kun, koronarokotteen ja ruusun lisäksi iski norovirus?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 31.01 21:12

Oi sinä "mies"
        Lintsin hattarat kuuluvat todellakin miesten miehelle.
        Miten on herttaista, kun raamikkaan miehen parta on vaaleanpunaisessa sokerimössössä.
        Ihan pyörryttävä ajatus.
        Ihanaa kun olet palstamme ilona.

Asiaan:
        Mitä tehdä nyt kun, koronarokotteen ja ruusun lisäksi iski norovirus?

Käynyt mielessä?

Ihmisen terveystiedot ovat yksityisasioita. Lisäks salassapidettäviä. Sä pitkin nettiä juoruilet jonkun ihmisen sairauksista. Ensiksikin erittäin laitonta, toisekseen hyvin mautonta. Kolmanneksi, tuskin moniakaan kiinnostaa sukulaistesi terveysasiat, kirjoitat niistä kuitenkin niin paljon, vähän väkiselläkin joutuvat lueskelemaan asioita, joista heidän ei pitäisi tietää yhtään mitään.

Mieti, yritä edes.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käynyt mielessä?

Ihmisen terveystiedot ovat yksityisasioita. Lisäks salassapidettäviä. Sä pitkin nettiä juoruilet jonkun ihmisen sairauksista. Ensiksikin erittäin laitonta, toisekseen hyvin mautonta. Kolmanneksi, tuskin moniakaan kiinnostaa sukulaistesi terveysasiat, kirjoitat niistä kuitenkin niin paljon, vähän väkiselläkin joutuvat lueskelemaan asioita, joista heidän ei pitäisi tietää yhtään mitään.

Mieti, yritä edes.

=DW=

Eräs hyvin hyvin kaukaisen tuttavan tuttava sai pahan yskäkohtauksen.
        Olisiko hinkuyskää.
        Yskä meni mutta hinku jäi.

Toinen, pikkuserkun vaimon veljen vaimon serkku sai vauvan.
        Pojan eiku tytön, eiku kaksoset.
        Äsh en minä vaan tiedä.

Sitten erään henkilön tuttavan hoitolapsen lapsi sai jonkin rokon.
        Olisiko vesi-,vihuri-,tuhkarokko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräs hyvin hyvin kaukaisen tuttavan tuttava sai pahan yskäkohtauksen.
        Olisiko hinkuyskää.
        Yskä meni mutta hinku jäi.

Toinen, pikkuserkun vaimon veljen vaimon serkku sai vauvan.
        Pojan eiku tytön, eiku kaksoset.
        Äsh en minä vaan tiedä.

Sitten erään henkilön tuttavan hoitolapsen lapsi sai jonkin rokon.
        Olisiko vesi-,vihuri-,tuhkarokko.

Aloitukseen.
        1) Miksi Suomessa taas hannaillaan Astran ikärajan kanssa?
        2) Miksi Suomessa taas hannaillaan pakon ja vapaaehtoisuuden välillä?
        Miksi koko ajan on käsillä perustuslaki eikä terveystiedot?

Muistatteko poliotehosteen? Sokeripala jaettiin koko perheelle jonottamalla jossain koululla.

Covid-rokoitteen säilöntä. - 70 °C. Eihän sitä jäisenä voi tökätä. Miten seurataan, että sopivan lämpöinen voidaan tökätä lihaan? Entä, jos päivästä jää yli, miten se tuhotaan vai truutataanko loput wc-pyttyyn.

Sitten vähän nauratti jokin Pirkka-niksi: miten 5 rokotteen putelista saakin seitsemän.
        Täydennetäänkö toisesta putelista vajaata viimeistä piikkiä. Eikö tule ilmakuplia, mitkä voivat viedä hengen, vaikkei Covid.
        Niksihoitaja lienee kotoisin Laihialta. On noloa, että pääsi uutisiin. Jokin kemistikö on tehnyt laskelman, miten Suomessa voidaan pihdata. Minkä määrän jälkeen rokote muuttuukin lumeeksi.
        Astran 8 % teho on lähellä lumetta yli 65-vuotiaille.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Aloitukseen.
        1) Miksi Suomessa taas hannaillaan Astran ikärajan kanssa?
        2) Miksi Suomessa taas hannaillaan pakon ja vapaaehtoisuuden välillä?
        Miksi koko ajan on käsillä perustuslaki eikä terveystiedot?

Muistatteko poliotehosteen? Sokeripala jaettiin koko perheelle jonottamalla jossain koululla.

Covid-rokoitteen säilöntä. - 70 °C. Eihän sitä jäisenä voi tökätä. Miten seurataan, että sopivan lämpöinen voidaan tökätä lihaan? Entä, jos päivästä jää yli, miten se tuhotaan vai truutataanko loput wc-pyttyyn.

Sitten vähän nauratti jokin Pirkka-niksi: miten 5 rokotteen putelista saakin seitsemän.
        Täydennetäänkö toisesta putelista vajaata viimeistä piikkiä. Eikö tule ilmakuplia, mitkä voivat viedä hengen, vaikkei Covid.
        Niksihoitaja lienee kotoisin Laihialta. On noloa, että pääsi uutisiin. Jokin kemistikö on tehnyt laskelman, miten Suomessa voidaan pihdata. Minkä määrän jälkeen rokote muuttuukin lumeeksi.
        Astran 8 % teho on lähellä lumetta yli 65-vuotiaille.

Beng

Tuota minäkin ihmettelin, kun monessa maassa tätä Astra Zenecan rokotetta ei suositella yli 65- vuotiaille, niin Suomessa ikäraja nostetaan seisemäänkymmeneen.
        Toinen asia, kun johtava virkamiestäti tähän mennessä jo saanut parhaan suojan antavan on jo rokotteen, kirkkain silmin suosittelee, että Suomessa voi hyvin käyttää venäläistä rokotetta. Kuinka moni Suomessa Venäjään luottaa, en minä ainakaan ota venäläistä rokotetta. vaikka maksettais.
        Kaikki kättämättömät lääkkeet viedään ongelmajätelaitokseen Riihimäelle.
        Odotellaan rauhassa, kun ei rokotteita ole, niin minkäs mahtaa. Kyllä syksyyn menee, ennenkun kannattaa puhua pakkorokottamisesta, , siihen asti halukkaita rokotteenottajia on enemmän, mitä rokotteita on.

• Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

Tuota minäkin ihmettelin, kun monessa maassa tätä Astra Zenecan rokotetta ei suositella yli 65- vuotiaille, niin Suomessa ikäraja nostetaan seisemäänkymmeneen.
        Toinen asia, kun johtava virkamiestäti tähän mennessä jo saanut parhaan suojan antavan on jo rokotteen, kirkkain silmin suosittelee, että Suomessa voi hyvin käyttää venäläistä rokotetta. Kuinka moni Suomessa Venäjään luottaa, en minä ainakaan ota venäläistä rokotetta. vaikka maksettais.
        Kaikki kättämättömät lääkkeet viedään ongelmajätelaitokseen Riihimäelle.
        Odotellaan rauhassa, kun ei rokotteita ole, niin minkäs mahtaa. Kyllä syksyyn menee, ennenkun kannattaa puhua pakkorokottamisesta, , siihen asti halukkaita rokotteenottajia on enemmän, mitä rokotteita on.

Mitenkähän meidän päättäjät.
        Heidät on varmaan rokotettu aikaa sitten.
        Taitaa tulla usean kerroksen väkeä.
        Suomessa 2 €:lla väki sitten.
        En ota Astra ainakaan, jos otan.
        Menen yksityiselle. Täytyy tarkistaa, mistä putelista ottavat, ettei fuskata.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkähän meidän päättäjät.
        Heidät on varmaan rokotettu aikaa sitten.
        Taitaa tulla usean kerroksen väkeä.
        Suomessa 2 €:lla väki sitten.
        En ota Astra ainakaan, jos otan.
        Menen yksityiselle. Täytyy tarkistaa, mistä putelista ottavat, ettei fuskata.
        Beng

Lisään vielä.
        Kyllä nyt mennään laihialaisittain ja sieltä, missä aita on matalin.

Siis. Suomessa alle 70 v, kun muualla alle 65 v.
        Ja jos siitä putelista rokotetaan 5 asemesta 7 .
        Kun vielä pidennetään tehsterokotteen väliä.

Aika moraalitonta päättää näin.
        Eurooppalaisittain limbo.

Beng

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Veljeni kuuluu riskiryhmään palvelukodissa.
        Ikä 72-vee

Maski naamalla.

Miksi veljesi ei pääse huoneesta? Eristetty?

• Anonyymi

Oisko ajatus se et sairastaessaan ovat riski niin toisille vanhuksille kuin hoitajillekin.

Jännä sattuma. Myös minun äitini sai ruusun jokin aikaa rokotuksen jälkeen. Liekkö yhteyttä mene ja tiedä. Mut siitä alkoi lopullinen alamäki.
      Siilivain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135