Sairaala Nova

Anonyymi

On häpeä koko Suomelle ja maakunnalle. Hyvä esimerkki kun suunnittelussa ei oteta kaikkia huomioon. Vanhassa sairaalassa oli enempi vuodepaikkoja. Nyt kaikki maakunnan tk:t on täynnä ja potilaita siirrellaan ympäri Keski-suomea. Hienosti toteutettu projekti! Hirveä hypetys tästä on kuitenkin saatu.

40

6132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruma arkkitehtuuri saattaa, aiheuttaa synkkämielisyyttä ja masennusta henkilökunnalle, potilaille ja jopa ohikulkijoille.

• Anonyymi

No juuri tässä katselen ja ihmettelen tuota rumuuden ylistystä. En ymmärrä miksi tuommoinen rautamöhkäle on valittu tehtäväksi. Todella luotaantyöntävä

• Anonyymi

Järkytyin kun mamuja tulee potilaiksi oven täydeltä vievät meidän hoitopaikat. Menkööt afrikkaan hoitoa saamaan. Ihan tosi paljon mamu potilaita ja pyytävät sitä ja tätä. Sanoi ei sairaala ole 4tähden hotelli. Kyllä osaavat vaatia. Sianlihaa syövät posket lommolla.

• Anonyymi

Pala Neuvostoliittoa ja Kouvolaa oli Jyväskylään saatava

• Anonyymi

Hinnalla millä hyvänsä, mutta kyllä on paskalla hinta tänä päivänä

• Anonyymi

Sairaanhoitajat ovat sankareita, ja niin ovat kauppojen kassahenkilötkin.

• Anonyymi

Kaupan työn tekijä on ihana aina jaksaa palvella. Corona ajan alussa jouduin heidän kanssaan toden teolla henkiseksi tueksi. Että pärjäsivät ja kohtelin heitä ystävällisesti. Neuvomalla leiriin joutumisen partaalla. Ne olivat kultaakin arvokkaampia. Apteekkista ei sen jälkeen saatuun kuin yhden pakkauksen per talous. Resepti lääkkeet niitä sai. Reseptiä vastaan entiseen tapaan kaksi pakkausta per. Lärvi.

• Anonyymi

Sairaala Novan potilaspaikat on menneet hallitilojen suuruuden hulluuden vuoksi suunnittelussa perseelleen sairaalaa ei ole tehty potilaita varten, Potilaspaikkoja on liian vähän, sairaat ei pääse/mahdu osastoille hoidettavaksi. Kun sairaala avattiin kukaan ei osannut/halunnut neuvoa potilaita. Vanhoja ihmisiä ei neuvottu oikeisiin paikkoihin, jäivät oman onnensa nojaan tuntikausiksi, kun ns. neuvonnan ihmiset oli ihan pihalla kuin heinäseipäät Alkeellisin perehdytys heidän kohdallaan puuttui täysin, tosi surkeaa asiakaspalvelua/pallottelua. Häpeä koko sairaala MUSTA SURMA Keski-Suomelle.

• Anonyymi

Sen kyllä huomasi. Oli kyllä aika liian iso kun mieheni joutui viime vuoden syyskuussa 6.9.2021 maanantaina sappikivitaudin taudin takia keskussairaalan leikattavaksi. Se oli aika hurja kokemus. Jäin sallaisen vääristynyt kuva kokonaisuudesta. Kyllä terve ihminen voi kävellä talon läpi tuosta vain. Mutta että sairas sairastunut ei siitä noin vain jaksakaan mennä. Hoitoon hakeutuanut läheinen entä kun omainen on uhoomalla saatu pois sairaan hoito piirin hoito polulta pois. Kuka hänet sieltä tuo? Ei kukaan näin siinä käy. Eipä Sari kaima paljoa sanojaan ajatellut.

• Anonyymi

Liian iso ja ruma kuin mikä justiinsa.
      Siellä ei ole mitään järkevää paikkaa.
      Hoitajat nälvii toisiaan. Muka viihtyisä ilmapiiri.
      Minä en mene sinne pitkiin aikoihin. Pidättäydyn kaikkinaisesta hoidosta. Kun kerran vihjailivat ei niin lämpimällä kohtelulla että tämmöinen on sen syyn takana. Asennevammasia rivihoitajai.
      Teho hoitajat on vielä ihan symppiksiä. Heillä minulta löytyy sydäntä antaa tukea ja ymmärrystä. Teho hoito on kuitenkin kaikkein vaarallisin vastuullisin työ he saisivat vaikka yksitellen viikon loman. Ja hänen tilalleen yksi rivihoitaja sijaiseksi. Mutta hän ei saisi käyttää hengityskonetta.

• Anonyymi

Kyllä on hyvin hoidettu! Eka kertaa yritin varata aikaa lääkärille soitin numeroon ota yhteyttä ja sanoin että lääkärille aikaa niin annettiin toinen numero mihin soittaa no sieltä sitten ainoastaan soittopyyntö takas jota ei tullu koko päivänä. Kiitos vaan helvetisti jkl kaupunki turhasta oottamisesta. Oli sen verran rahaa tilillä että pääsin tunnin sisään yksityiselle ja hommat hoidettu. Jos nykyään ajanvaraus on menny tollaseksi niin antaa olla.

• Anonyymi

Kummallista, valitettavasti olen joutunut käymään ja olemaan Novassa useaan otteeseen eikä ole kuin hyvää sanottavaa. 99% henkilökunnasta ystävällisiä, tehokasta toimintaa. Ehkä hieman tarkkana on oltava että löytää minne menossa, mutta kun merkintä logiikan ymmärtää, ei ongelmaa. Ja aulassa piste mistä neuvotaan.
      Ainoa mitä hieman hämmästelen on et kun tulin Äänekosken terveysaseman vuode osastolta Novaan, piti mennä ihan kun kuka muu sinne päivystykseen jonottamaan vaikka Äänekoskelta kerrottu että täältä ollaan tulossa. Se on jotenkin epäonnistunut systeemi. EIkä siinä ole oikein älyä et potilasjärjeslmät eri.
      Ihan en ymmärrä miksi täällä mollataan, olen nyt käynyt siellä kymmenkunta kertaa eikä valittamista.

• Anonyymi

Et tiedä vielä mitään

• Anonyymi

Miksi siellä lääkärit kysyy tuloja ja kirjoittaa vastauksen heti muistilapulle ?? 2krt joutunut käymään ja kumpikin lääkäri tenttaa tuloja eikä muu oikein näy kiinnostavan kun oireita yrittää selventää. Lasketaanko sen varaan ,että tuo ei ainakaan yksityiselle mene ja voidaan huoletta laittaa kotiin? Verenpainekaan ei näy haittaavan mitään.

• Anonyymi

Reuma. lääkärit ei ymmärrä tai ei lue epikriisejä,mitä kun muuttaa toiseen lääkkeeseen .NYT KIVUT OVAT Kovemmat ,kun reuma lääkettä muutetaan.jo toisen kerran..Onko joku säästö ohjelma vai sponsori rahat lääkärin taskuun.Mitähän varten se Sote olikaan.???

• Anonyymi

Tämä pitää muistaa Nova ei ole yliopistollinen sairaala

• Anonyymi

Eikä tule..

• Anonyymi

Täytyy muuttaa pois keski-Suomesta sairaalan hyvin vointi on särky ja pahoinvointi???

• Anonyymi

No muuttaminenko auttaa asiaa... vai mistä apua sitten paremmin asioihin voisi saada

• Anonyymi

Kyllä Sote rahoja ulkomaalaisiin laitetaan,mutta entäs oma kansa hoidetaan.

• Anonyymi

92000 suomenkansalaita ulosotossa sairaala laskut.?????

• Anonyymi

Vaikka kovasti mollataan, niin hoito on todella hyvä ja henkilökunta todella ystävällistä. Todella hyvää hoitoa olen saanut ja kiitollinen sairaala novalle❤️. Kiitos teille kaikille❤️

• Anonyymi

Paitsi kirurgi soppi .kukaan ikinä missään ole niin töykeä ollut

• Anonyymi

Samoin 👍👍

• Anonyymi

Törkeää kohtelua Novassa. Osa lääkäreistä aivan pohjasakkaa. Jos ei ymmärretä mitään haukutaan juopoksi.Ensin pitää tutkia ennenkuin syyttää.Miksi osa lääkäreistä on törkeitä paskoja

• Anonyymi

Huonoja kokemuksia lasten puolelta. Erityisesti ilkeät hoitajat jättivät lapselle sairaalapelon.

• Anonyymi

Tää oli ainoa keskustelu, jonka löysin sairaala Novan arviointiin liittyen. Kirjoitan nyt siis asiakaspalvelusta tänne. Ensimmäisenä sanon sen, että Novalla jokaikisessä verikokeissa asioinnissa on tapahtunut virheitä (esim. ohjattu usein väärään paikkaan, annettu vääriä ohjeita, laitettu lähete väärälle ajankohdalle tai ei ollenkaan, oltu antamatta testien tuloksia, otettu väärät testit kuin sovittu yms). Virheet ovat inhimillisiä ja kaikki niitä tekee, mutta ammattilaisen tekemänä joka kerta siellä asioidessa alkaa horjuttamaan luottamusta palvelun pätevyyteen.
      Muutama viikko sitten sairastin kumppanini kanssa angiinaa..: Itse kävin Kyllössä, josta sain testin ja antibiootin lähes heti. Kumppanini taas kävi Novalla, jossa joutui jonottamaan tunteja ja sitten angiinatestin tulokset piti tulla vuorokauden sisään, niitä ei kuitenkaan ikinä tullut. Muutaman päivän päästä uudestaan käviessä otettiin verikokeet yms. Angiinatuloksia ei kerrottu, mutta kuulemma ei ollut angiina todennäköinen vaan epäiltiin jotakin tautia, mihin hänellä ei edes olisi ollut mahdollista saada tartuntaa. Testituloksia ei vieläkään tullut tai muita hoito-ohjeita ja parin viikon päästä tuli taas Novalle, kun oireet pahenivat jatkuvasti ilman antibiootteja. Tällöin vasta sai antibiootit, kun itse olin Kyllöstä saanut reseptin ja selkeät houto-ojeet muutaman minuutin käynnin jälkeen.

Se, mikä saa minut raivostumaan ja lopulta kirjoittamaan tänne... Olen kärsinyt vakavista mielenterveysongelmista pitkään ja minut ohjattiin itsetuhoisuuden vuoksi kriisipäivystyksestä hakemaan päivystykseen. Puhelimessa oli ymmärtävä ja mukava työntekijä, joka ohjasi käymään paikan päällä. Paikan päälle tultuani ensimmäinen asia, jota paikalla ollut hoitaja sanoi "me emme täällä pysty tarjoamaan sulle mitään terapiaa, ei sitä päivystyksestä haeta". Olin siis tässä kohtaa kertonut vasta, että jouduin itsetuhoisuuden takia hakeutumaan päivystykseen. Selitin tilannetta vähän enemmän ja ammattilainen, jolta toivoin saavani akuuttiin hätään ohjeita ja apua kysyi "mitä sä haluisit että me tehdään tälle?" Lopulta hän kuitenkin ohjasi minut johonkin odotustilaan lähtien nopeasti paikalta antamatta mahdollisuutta kysyä ohjeita kun olin ihan hukassa. Siellä odottelin monta tuntia, jotta saisin apua. Odottaessa mietiskelin sitä, että kun on aika uusi sairaala vasta rakennettu, miksei rakennettu paksumpia seiniä... Kuulin odotustilasta yli tunnin putkeen osastolta kuuluvaa kiljumista kovaa ja jokaikinen sana kuului selkeästi läpi. Lopulta pääsin parin tunnin odottelun jälkeen juttusille. Siinä parin minuutin ajan kerroin tilanteesta ja minut ohjattiin psykiatrista hoitoryhmää odottamaan. Odottelin siinä toiset pari tuntia ja pääsin hoitoryhmän juttusille. Täällä sanottiin, että en saa hoitoa, koska pystyin itse kertomaan ongelmasta ja en ollut vielä satuttanut itseäni vaan hakeuduin hoitoon, jotta en tekisi niin. Siinä muutaman minuutin sisään katsottiin koneelta ekat löytyvät ahdistuslääkkeet ja kirjotettiin resepti. Olen käynyt terapiassa vuosia ja tiedän tämän vuoksi, ettei ahdistus ole suurimpia ongelmiani, enkä tarvitse siihen lääkintää. Toinen huolimaton askel "asiantuntijolta" oli se, että kerroin mitä muuta mielialalääkettä käytän jo valmiiksi. Silti kirjoitettiin ahdistuslääkkeisiin resepti, vaikka nämä kyseiset lääkkeet kumoavat toisen mielialalääkkeeni vaikutusta, vaikka joudunkin valmiiksi jo käyttämään mielialalääkkeitä melkein maksimiannoksen. Kyseiset ahdistuslääkkeet myöskin aiheuttavat yleisesti samaa haittavaikutusta, jotq toiset lääkkeeni ovat kumonneet, kun tämä haittaominaisuus vaivasi minua aikaisemmin.
      Lopulta minut lähetettiin kotiin nukkumaan monen tunnin turhan istuskelun jälkeen.

Eli tiivistettynä huonoa asiakaspalvelua, huonoa hoitoa, ammattitaidotonta henkilökuntaa, älyttömän huonosti suunniteltu rakennus ym

• Anonyymi

ei ole tilaa hoitoa tarvitseville. mielummin otetaan hoitoon vasta, kun on kuolemaisillaan. älyttömän törkeää ja epäammattimaista henkilökuntaa.

• Anonyymi

nova maksoi 554milj.kuoret on näytelyä varen mutta sisältö toiminnoista ei palvele ihmisten terveyttä niin kuin sen pitäisi toimia ihmislähtöisesti ja tasa vertaisesti. päälelläiskustannuksia kun hoidetaan vain yhtävaihetta ei katsota yksilötasoisesti hoidon tarvetta. esim. vko 15 sisään kotiin sanalla viikolla sisää vko16 kotiin samalla viikoll sisään vko17 kotiin pihahoidon jälkeen vko18 sisään sairauden laajentuen vko 19 kotiin missä säästö ihmishoito??????

• Anonyymi

Asiatonta ja hirveää kohtelua päivystyksessä. Potilasasiavastaava ei ole linjoilla eikä vastaa soittopyyntöön.

• Anonyymi

Olen ollut työssä koko ikäni. Harvoin sairaalassa. Kun jouduin miesten sisätauti osastolle. Mahani meni sekaisin en päässyt pesulle. Koko viikonlopun oli kakka housussa kukaan ei välittänyt. Hoitava lääkäri väitti minua alkoholistiksi vaikka olen absolutisti..Nais lääkäri oli töykeä ei kunolista puhetta lainkaan ollut. Huonoksi on mennyt julkisen puolen terveyden hoito. Hävetkää kyllä pitäisi päästä pesulle ja saada puhtaat vaatteet vaikka olisi alkoholisti. Hänkin on ihminen. Missä tämän lääkärin ihmisyys on

• Anonyymi

"Sairaala Novan henkilöstö huolestui ulkoistuksista – uusi ravintola tulossa, 20 työpaikkaa vaarassa"

https://www.ksml.fi/paikalliset/8096700

"Syksyllä käytyjen yhteistoimintaneuvottelujen tuloksena Novan sairaalatekniset palvelut ollaan ulkoistamassa. Lisäksi henkilöstöravintola Poukama, kahvila Solina ja Kukkumäen Leipomo aiotaan lakkauttaa."

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hyvinvointialueen päättäjiksi ei pitäisi ikinä valita ihmisiä, ketkä ovat työssä hyvinvointialueella.

• Anonyymi

Nova suuri tietosuoja riski myös muualle Suomeen

• Anonyymi

Onhan se aivan kauhean ruma rakennus. Huokuu kuolemaa, varsinkin sisältä. Kuuluu ajan agendaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe