Invertteti ongelma

Anonyymi

Onko teistä kukaan hitsannut kempin/kempak invertterillä eli Kemppi 1500 Master sticillä tai kempak 1403 eli näillä 90/2000 luvun laitteilla?
Minulle tuli koekäytettynä eli uutena vuonna97 Kemppi kempak 1403 invertteri ja sillä paloi vain ok46 pienillä Virroilla eli 60/80 amppeerilla, jos yrität ok48 2mm puikkoa laittaa palamaan tuollavirralla niin heti on kiinni ja puikko punastuu.
Tästä koneesta ei kuulu invertterillä ominaista sirinää koneesta. Ok48 palaa kyllä n100 ampeerin virrallaja syttyy ok ja sauma on hyvää, onko vika minussa vai kempissä?
Naapurin kiinalainen pieni invertteri polttaa ok48 pienilläkin Virroilla ja kuuluu se tyypillinen sirinä/ulina kun kokeilin ja syttyy täysin erillalailla hyvin kuin minun koneeni.

4

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No tietääkö kukaan?

    • Anonyymi

      kyllä pitäisi syttyä ja palaa emäspäällysteiset 1500 master stickillä, olen joskus 20v sitten hitsannut toisen koneella. Norm virtojen haarukassa puikon koolle. Raapaisulla sytytän puikot ja kärki kuonasta puhdas.

      • Anonyymi

        Kuuluuko master 150 puikko koneesta tyypillinen sirinä/ulina?
        Minun 1403 ke pistä ei kuulu ja 48 ei pala kunnolla


    • Anonyymi

      LUULTAVASTI RIKKI, keskimäärin sen 30 A/mm puikon halkaisijassa, sillä, onko se 46 tai 48, tai vaikka mikä muu, ei pitäisi olla vaikutusta, kuinka menee 63 puikko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe