4K näyttö tietokoneeseen

Anonyymi

Nykyään on monessa palvelussa, esim. Youtube, paljon 4K materiaalia, jota olisi mukava katsella. Mutta...mutta, en voi katsella niitä, koska sellaisia näyttöjä tietokoneille ei ole. Taikka sitten ne ovat erittäin kalliita.

Toinen rajoittava tekijä 4K videoihin ovat näytönohjaimet. Ainakaan oma NVIDIA näytönohjaimeni ei tue 4K tekniikkaa. Toki se on perusversio, mutta aivan uusi.

Siis, mikä mättää, kun TV:n kautta voin kuitenkin katsoa 4K ohjelmia (jos niitä on), mutta tietokoneen kautta se ei ole mahdollista, ainakaan ns. "halpis mikrolla".

43

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota samaa olen ihmetellyt itsekin, kun menen sivulle Tor-selaimella videot näkyy, mikä mättää.

      • Anonyymi

        Asus VP28UQGL 28" saa n300€ , ei kovin paha hinta


    • Anonyymi

      4k television voi ostaa ja katsella videoita myös sillä.

      Myönnän toki että 4k monitori maksaa hunajaa, mutta on se kyllä hieno!

      Peleissä eritoten!

      • Anonyymi

        Onhan 4k näyttöjä pilvin pimein, Mutta w10 ei tue 4K:ta,


    • Anonyymi

      Oletko varma että TV:si on resoluutioltaan 4K ja että se ne 4K-ohjelmat myös sellaisena näyttää?

      • Anonyymi

        Hyvä kateellinen,

        Kyllä, kyllä minä kyllä olen aivan varma siitä että minun televisioni on 4K, koska windows 10 itse ilmoittaa siihen kytketyn 3840 x 2160 resoluution näytön, niin, kyllä, minä olen, kyllä, ihan varma siitä että se on 4K, ellei windows 10 sitten valehtele?!

        Tästä edellisestä johtuen olen kyllä myös aivan varma siitä että se kyllä näyttää 4K-ohjelmat kyllä juuri sellaisena kuin niiden pitäisi ne näyttää, ja kyllä ero 2K ja 4K elokuvien välillä kyllä on silminnähtävä, kyllä, eli, kyllä, tästäkin syystä olen kyllä ihan varma että se televisio kyllä on 4K, ja kyllä näyttää 4K elokuvat kyllä juurikin 4K tarkkuudella.

        Siinä televisiossa on myös HDR -ominaisuus, ja voin kyllä vakuuttaa että kaikki HDR elokuvat näyttävät todella fantastisilta.

        Tietokoneen ei edes tarvitse olla siihen koko ajan kytkettynä kiinni ja käytössä, koska se televisio on android älytelevisio, niin siihen pystyi asentamaan myös 'kodi'n, niin nyt saan katsottua elokuvia myös suoraan NAS -palvelimiltani.

        Eli, kyllä, minä olen ihan varma, kyllä, kyllä olen, koska muuten en sitä olisi ostanut, ja, kyllä, se olisi mennyt palautukseen jos se ei olisi ollut 4K, koska minä kyllä olin ihan varma että kylläl ostin ja myös kyllä sain 4K television.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kateellinen,

        Kyllä, kyllä minä kyllä olen aivan varma siitä että minun televisioni on 4K, koska windows 10 itse ilmoittaa siihen kytketyn 3840 x 2160 resoluution näytön, niin, kyllä, minä olen, kyllä, ihan varma siitä että se on 4K, ellei windows 10 sitten valehtele?!

        Tästä edellisestä johtuen olen kyllä myös aivan varma siitä että se kyllä näyttää 4K-ohjelmat kyllä juuri sellaisena kuin niiden pitäisi ne näyttää, ja kyllä ero 2K ja 4K elokuvien välillä kyllä on silminnähtävä, kyllä, eli, kyllä, tästäkin syystä olen kyllä ihan varma että se televisio kyllä on 4K, ja kyllä näyttää 4K elokuvat kyllä juurikin 4K tarkkuudella.

        Siinä televisiossa on myös HDR -ominaisuus, ja voin kyllä vakuuttaa että kaikki HDR elokuvat näyttävät todella fantastisilta.

        Tietokoneen ei edes tarvitse olla siihen koko ajan kytkettynä kiinni ja käytössä, koska se televisio on android älytelevisio, niin siihen pystyi asentamaan myös 'kodi'n, niin nyt saan katsottua elokuvia myös suoraan NAS -palvelimiltani.

        Eli, kyllä, minä olen ihan varma, kyllä, kyllä olen, koska muuten en sitä olisi ostanut, ja, kyllä, se olisi mennyt palautukseen jos se ei olisi ollut 4K, koska minä kyllä olin ihan varma että kylläl ostin ja myös kyllä sain 4K television.

        W10 on paska!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kateellinen,

        Kyllä, kyllä minä kyllä olen aivan varma siitä että minun televisioni on 4K, koska windows 10 itse ilmoittaa siihen kytketyn 3840 x 2160 resoluution näytön, niin, kyllä, minä olen, kyllä, ihan varma siitä että se on 4K, ellei windows 10 sitten valehtele?!

        Tästä edellisestä johtuen olen kyllä myös aivan varma siitä että se kyllä näyttää 4K-ohjelmat kyllä juuri sellaisena kuin niiden pitäisi ne näyttää, ja kyllä ero 2K ja 4K elokuvien välillä kyllä on silminnähtävä, kyllä, eli, kyllä, tästäkin syystä olen kyllä ihan varma että se televisio kyllä on 4K, ja kyllä näyttää 4K elokuvat kyllä juurikin 4K tarkkuudella.

        Siinä televisiossa on myös HDR -ominaisuus, ja voin kyllä vakuuttaa että kaikki HDR elokuvat näyttävät todella fantastisilta.

        Tietokoneen ei edes tarvitse olla siihen koko ajan kytkettynä kiinni ja käytössä, koska se televisio on android älytelevisio, niin siihen pystyi asentamaan myös 'kodi'n, niin nyt saan katsottua elokuvia myös suoraan NAS -palvelimiltani.

        Eli, kyllä, minä olen ihan varma, kyllä, kyllä olen, koska muuten en sitä olisi ostanut, ja, kyllä, se olisi mennyt palautukseen jos se ei olisi ollut 4K, koska minä kyllä olin ihan varma että kylläl ostin ja myös kyllä sain 4K television.

        Nyt sitten itket kun meni kaikki rahat 4K telkkariin, eikä ole varaa ostaa sellaista tietokonetta eikä näytönohjainta, jotka pystyisi 4K näyttöä hyödyntämään, eikä ole varaa edes 4K näyttöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itket kun meni kaikki rahat 4K telkkariin, eikä ole varaa ostaa sellaista tietokonetta eikä näytönohjainta, jotka pystyisi 4K näyttöä hyödyntämään, eikä ole varaa edes 4K näyttöön?

        W10 ei tue 4K näyttäjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itket kun meni kaikki rahat 4K telkkariin, eikä ole varaa ostaa sellaista tietokonetta eikä näytönohjainta, jotka pystyisi 4K näyttöä hyödyntämään, eikä ole varaa edes 4K näyttöön?

        W10 on tosiheikko laitetuki! ei näytä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on tosiheikko laitetuki! ei näytä!

        Niin minullakin on 4K-näyttö mutta windowsissa saan resoluutioksi vain 640x480. Outoo.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linuxeissa nimenomaan on heikko laitetuki. Siitä on tutkittua tietoa:
        "KOMMENTAATTORI LÖYSI SYYN LINUXIN EPÄONNISTUMISELLE? ”LAITEVALMISTAJAT VIHAAVAT LINUXIA"
        https://www.mikrobitti.fi/2017/08/kommentaattori-loysi-syyn-linuxin-epaonnistumiselle-laitevalmistajat-vihaavat-linuxia/

        Eli rajapinnat hajoo. Samoin bios.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on paska!

        Niin on, entä sitten? Siinä läppärissä on myös Linux ja W8.1 PRO, mutta se boottasin windows 10, niin testasin sillä. Samahan se on että millä käyttiksellä tarkistaa resoluution, eikös...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itket kun meni kaikki rahat 4K telkkariin, eikä ole varaa ostaa sellaista tietokonetta eikä näytönohjainta, jotka pystyisi 4K näyttöä hyödyntämään, eikä ole varaa edes 4K näyttöön?

        Ja mistäs näin päättelit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 ei tue 4K näyttäjä!

        W10 ei tue yhtään mitään sellaista mihin ei ole W10 ajureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on tosiheikko laitetuki! ei näytä!

        Niin on, siksi pitää käyttää vain tarkkaan valittuja markkinajohtajien oheislaitteita että saa edes jotain toimimaan. Linuxin kanssa ei nyt niin tarkkaa ole.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itket kun meni kaikki rahat 4K telkkariin, eikä ole varaa ostaa sellaista tietokonetta eikä näytönohjainta, jotka pystyisi 4K näyttöä hyödyntämään, eikä ole varaa edes 4K näyttöön?

        Hyvä kateellinen,

        Ostin 4K monitorin jo muutama vuosi sitten, ja vuosi sitten tuli hankittua myös 4K televisio. Myös halvalla, jo muutaman kympin hintaisella GT1030 näytönohjaimella saa 4K resoluution, ja siinä on myös x265 dekoodaus, ja passiivijäähdyksen ansiosta se on ihan hiljaa.

        Myös läppärini GTX980m kykenee näyttämään 4K.

        Ei kaikkea tarvitse, ja kannata ostaa heti kerralla ja välittömästi kun markkinoille tulee. Muutaman vuoden kun jaksaa odottaa että tekniikka kehittyy ja eri merkkejä ja malleja tulee markkinoille, niin siitä on sitten helpompi valita jotain joka miellyttää sekä silmää että kukkaroa...


    • Anonyymi

      Minun on kyllä mahdotonta uskoa että uusi NVIDIAn näytönohjain EI TUE 4K -resoluutiota.

      Itse hankin Linuxiini passiivijäähdytetyn MSIn GT1030 näytönohjaimen, joka tukee 4K, ja siinä on myös x265 dekoodaus. Se ei tarvitse mitään sähköjohtojakaan PSUsta, vaan ottaa virran suoraan PCIe väylästä.

      Myöskin, viimesin XP:ssä tuettu NVIDIAn näytönohjainkortti, GTX960, tukee niinikään 4K -resoluutiota, myös ihan 2G 'perusversiossa'...

      https://www.msi.com/Graphics-Card/GTX-960-GAMING-2G/Specification

      Seuraava kysymys sitten on, että vaikka olisi näytönohjain joka tukee 4K, tai vaikkakin 'vain' 2K, niin onko siinä x265 dekoodausta, sillä jos ei ole, niin tällöin 'jotkut videot alkavat tökkimään'...

      • Anonyymi

        VGA on windows resoluutio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VGA on windows resoluutio!

        Minulla on 4K-näyttö mutta windowsissa saan resoluutioksi vain 640x480.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VGA on windows resoluutio!

        No hyvä että saat edes kuvan ruutuun windowsia käyttämällä. Tuollainen se tubutin juuri on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 4K-näyttö mutta windowsissa saan resoluutioksi vain 640x480.

        No hyvä että saat edes kuvan ruutuun windowsia käyttämällä. Juuri tuollainen se tubutin juuri on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 4K-näyttö mutta windowsissa saan resoluutioksi vain 640x480.

        Eli et osaa käyttää tietokonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 4K-näyttö mutta windowsissa saan resoluutioksi vain 640x480.

        Tuo on jo todella hyvin koska pienin tuettu resoluutio windowsissa on nykyään 800x600, eli XP:llä taidat olla liikkeellä....?


    • Anonyymi

      Minulla on 4K-näyttö mutta linuksissa saan resoluutioksi vain 640x480. Meni hukkaan ostos.

      • Anonyymi

        Linukseissa on heikko laitetuki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linukseissa on heikko laitetuki.

        Höpö höpö. Ubuntu Näyttää kivasti 4K resoluutiota.
        W10 taas ei, vaan sumentaa kuvan.


    • Anonyymi

      Keko heko.. Taas Linux valheita
      Ubuntu Näyttää kivasti 4K resoluutiota.
      W10 taas ei, vaan sumentaa kuvan.

      • Anonyymi

        Fedora, Mint ja Garuda näyttää myös 4K tosi kivasti GTX1080Ti -näytönohjaimen kanssa. Ei mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fedora, Mint ja Garuda näyttää myös 4K tosi kivasti GTX1080Ti -näytönohjaimen kanssa. Ei mitään ongelmia.

        Mintin Cinnamon toimii nykyään tosi mallikkaasti 4K resolla, eri asia oli vielä pari vuotta sitten kun pystyi valitsemaan vain 1x (kirpun kokoista) tai 2x (jätti kokoista) grafiikkaa, nyt voi valita vaikka 150% joka on kuin 1.5 kertaa tarkempi 1440p näyttö.


    • Määrittele kallis, kun esim Verkkokaupasta lähtisi mukaan 4K IPS-näyttö kolmellasataa.

      Jopa nykyprosessoreihin integroidut näytönohjaimet toistavat 4K-resoluutiota niin työpöytäkäytössä kuin videoissa ja elokuvissakin.

      4K -pelaaminen on sitten tietysti aivan täysin oma juttunsa...

      • Anonyymi

        Juu, olihan siellä peräti 2 erilaista 4K monitoria alle 300e, ja arvostelut vaihtelivat kyllä aika paljonkin, mutta näköjään voi halvalla saada aika hyvää ainakin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olihan siellä peräti 2 erilaista 4K monitoria alle 300e, ja arvostelut vaihtelivat kyllä aika paljonkin, mutta näköjään voi halvalla saada aika hyvää ainakin...

        Montako erilaista kolmensadan 4K-näyttöä itse tarvitsisit?

        Verkkokauppa ei suinkaan ole Suomen halvin osotospaikka, joten jopa hintalaskureita kannattaa alentua käyttämään.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Montako erilaista kolmensadan 4K-näyttöä itse tarvitsisit?

        Verkkokauppa ei suinkaan ole Suomen halvin osotospaikka, joten jopa hintalaskureita kannattaa alentua käyttämään.

        En yhtään. Olen jo ostanut laadukkaan 800e 4K monitorin, joka kyllä kirpaisi, ja pahasti, mutta en kadu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olihan siellä peräti 2 erilaista 4K monitoria alle 300e, ja arvostelut vaihtelivat kyllä aika paljonkin, mutta näköjään voi halvalla saada aika hyvää ainakin...

        Halvalla ei saa hyvää ja windowsille 4K on iso ongelma!


    • Anonyymi

      "Nykyään on monessa palvelussa, esim. Youtube, paljon 4K materiaalia, jota olisi mukava katsella. Mutta...mutta, en voi katsella niitä, koska sellaisia näyttöjä tietokoneille ei ole"

      Millä tahansa näytöllä voi katsella tuben 4K-videoita. Vaikka vanhalla putkinäytöllä.

    • Anonyymi

      Tuo 4k on jo vanhaa tekniikkaa. Nyt on jo se 5k meneillään, ja seuraavaksi 6-1000k tai 5.1k jne..

      • Anonyymi

        Ainoastaan Applelta saat 5K ja 6K -näyttöjä, PC-maailma on jämähätnyt 4K aikaan.


    • Anonyymi

      Muutaman satasen 4k näyttöjä on saatavissa. Pahempi on jos on kiinteä näytönohjain, eikä erilliselle ole paikkaa.

      Muistiahan 4k vaatii enemmän näytönohjaimessakin.
      Yksi haitta 4k näytöstä on se, että monet ohjelmat ei tue sitä ja tekstitkin näkyy kärpäsenläjän kokoisina.
      Reson voi aina muutta, mutta ei sitä viitsi kokoajan veivata.

    • Anonyymi

      Minun 4K näyttö on jo vuodelta 2015, joten ei kait nuo nykyään voi enää kovin kalliita olla?

    • Anonyymi

      tv lähettää 2K, jossa ei hyödy. uutiset kuvineen on 2K jos sitäkään. tekstissä ei tarvii kuin 2K.

      Sitten on Youtube 4K, 8K, joita voi katsoa 2K:lla ja valita 1444p lisänä, jos auttaa, ja kuvanlaatu on parempi kuin 2K-lähetyksessä, että 2K-monitori riittää oikein hyvin, ja samaten voi ostaa dvd, blueray tms. 4K:na, ja hyötyä. Onhan 1440p.stä sen verran hyötyä, että vain puolet detaljeista katoaa 4K-videosta, tai vähemmän, koska ne kadonneet kuvapisteet sulaa yhteen (jonka vuoksi 2K:kin hyötyy), mutta kuten näkee, 2K:lla näkee hyvin varsinkin Youtubessa.

      Aikanaan omaa 4K-näytön, ja hinnat on tulossa alas tonnista (joku ulkomailla ainakin on jo kai 700 dollaria, jonka laadusta en tosin tiedä). 4K-elokuvia julkaistaan paljon tänä vuonna dvd, blueray yms., ja hinta 20e molemmin puolin, ja 2K ehkä siten 10e ja 720p 5e, kun pari vutotta sitten, jos ei vuosi, ja jossain kai vieläkin, ne oli pykälän kalliimpia.

      Näytönohjaimen nimestä on tietoa netissä enkuksi, mutta se koskee lähinnä pelejä, kun taas elokuvat poltaa konetta kyllä tehokkasti ja 60fps olisi hyvä, ja 4K:na, se olisi vaikea pala monella pelillä, kun taas elokuvista en tiedä. Peleissä on listattu AMK 6800 ja Nvidia 3070 minimeinä, ja 3080 normaali. 14440p:ssä taas 6700 XT ja 3060 Ti tiedetään erinomaisiksi peleissä. Nöitö heikommat on 2K-kamaa pelipuolella, jossa esim. 1080 ti oli muistakseni hyvä, ja toki sitä paremmat amd 6600 xt ja 6650 xt, jotka eivät ole kalliita, että turha hommata huonompaa amd:tä.

      Integroidut kortit amd, mutta ne on äärettämän paljon huonompia kuin noi 2K-kortit. Aina kannattaa olla "dedicated" ohjain.

      Muut ominaisuudet tulee tason mukaan, että niistä ei tarvitse olla huolissaan, mutta se, mitkä portit ja Hz:t lähtee ohjaimsesta ja on siten koneessa on tärkeää, ja sitten oltava monitorissakin Hz ja pikselit myös ja piuhat tulenee mukana ja jos ei niin ostaa erikseen ja niiden tuettava myös. Watit tuettava jos hommaa tehokaamman kortin, että voi joutua ostaa lisää watteja.

      Hz oltava vähintää 72Hz, koska 60Hz käy silmille liian läheltä (27" IPS 1,5m, 75Hz; 23" vanhan mallin - ennen noin 2010 - tv 60Hz noin metri. Vanhan tv- etäisyyden suositukset, vaiktuu nykyään kaupasta toiseen ja resoluutisota toiseen mutta ne vanhat oli oikein ja se näyttää tolta.

      Kannatta ostaa 120Hz, ettei käy silmiin, ja etäisyys koon mukaan. IPS (normaali tv ja monitori) saa objektit ja värit loistaa ja vaatii enemmän etäisyyttä, tai tulee myös näppyjä kämmenselkiin ja huulien kielen puolelle. Altistumisaika kokopäiväisesti noin vuosi ja sen jälkeen tunnissa saa jo näppyjä kämmenselkään esim. metrin päästä jo.

      Vanha tekniikka haileampaa väriä, mutta 72Hz tai isompi (ainakin 75Hz asti ja luultavasti minne vaan) ja voi olla lähempänä.

      VA-näyttöjä (kaarevia yleensä) on kohtalaisiakin nykyään, ja eivät usein sovi pelaamiseen vielä (ota selvää), ja AMD Freesync yleensä (Nvidia tuki kyseenalaisempi) mutta ovat siten luultavasti tervellisempiä, niissä ollen vanhaa tekniikkaa uuden kera eikä loista kuten IPS, jossa tarvii etäisyyden ja kauko- tm. lasti. Suurentaviakin laseja on, mutten ole kokeillut, kun isoja. Mulla on kaukolasit.

      Linukselle DP-portti, joka muutenkin parempi portti; Nvidia HDMI-portista ei välttämättä anna samaa Hz-määrää, eikä ole yhtä hyvin tuettu g-sync, koska ajurinsa ei vieläkään täysin avoin, ja se siten ulottuu myös emolevyn ja prosessorin toimintaa asti. Nvidia kuitenkin hoitaa joitain juuttuja paremmin, kuten striimaamisen, mutta jos niistä ei ole tarvetta niin AMD on parempi, ja vähän aikaa vielä niin niitä pitäisi olla paketeissa enemmän.

      Paketit on edullisempia, esim. Lenovon, kun taas jos valitse itse kokoonpanon niin ASUS on aika suosittua AMD-puolella ja muutenkin ja se on kalliimpaa, että esim. 600e menee tyhjään, jos kokoaa itse, mutta saa toki pitkälle mitä haluaa. En tiedä onko noita kauppoja useampikin, mutta ainakin yksi.

      On ajateltu, että jos ei pelaa, on 4K hyvä ostot. En kuitenkin itse näe 2K.ta isommalle välttämätöntä tarvetta vielä, ja 1440p jäänee välimuodoksi, kun sielle ei tehdä mitään. Niin ja ultrawidea ei kannata ottaa, koska kaikki ohjelmat ei skaalaa siihen ja se vaatii edelleen enemmän ohjaimelta, että jos ei ole parempaa tietoa, niin ne 19:9:t voi jättää välistä ja ottaa tavallisen 16:9:n, jolla striimauspalveluiden elokuvatkin tehdään. Valkokankaan taas tolla toisella. Ja elokuvat lie tehty 4K, nykyään, kun taas jos ne on vaan duunattu sinne, niin se on sitten jotain muuta. 4K:n on vielä matkaa, mutta 1440p:n hyöty on kyseenalainen, vaikka sen voi toki ottaa, kun siinä on myös 2K ja lisähinta ei ihmeellinen. Koneesta (Lenovon) sitten joutuu maksaa jonkun 800 -> 1350e tällä hetkellä, ja amd-koneesta - ja ei - rakennettuna enemmän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe