Ostin ekan Toyotani, Corolla hybrid farkun viime vuonna. Auto markkinoitiin mm nopeusrajoituksen tunnistavalla toiminnolla. Oli ehkä liikaa luvattu, kun kamera ei huomaa kuin vajaa puolet merkeistä. Sitten jos sattuu huomaamaan jonkun talveksi, tai muusta syystä muutetun merkin, niin kohta kuitenkin lävähtää näyttöön kesänopeus. Kysyessäni asiaa myyjäliikkeestä, niin minulle vastattiin, että: ”navigaattori on ohjelmoitu priorisoimaan nopeusrajoituksen navigaattorin muistista”. Kameran kyvystä lukea nopeusrajoituksia, en ole saanut selvää vastausta.
Minä tulkitsen tämän virheeksi tuotteessa, mutta korjausta ei ole minulle luvattu. Onko muilla vastaavia kokemuksia vuoden 2020 Corollan navista. Autoa markkinoitiin myös voimakkaasti myös tällä ominaisuudella.
Muuten olen ollut tyytyväinen, kun olen tottunut hieman löysään alustaan.
Nopeusrajoitusten näyttö
20
1460
Vastaukset
- Anonyymi
Sarjassamme turhia härpäkkeitä.
- Anonyymi
Niin sanoo sellainen ilman kokemusta kunnonllisista lisävarusteita , kyllä niiden kuuluu pelata ja toimia,
kun ne parjatuissa ja toyotaa "huonommissakin " merkeissä pelaa ja tuo turvaa ja mukavuutta ajamiseen.
Tuollaisen lauseen kun kuulee tulee mieleen erään taantumuksellisen änkyrän sana luistonestosta , turha härpäke, no se oli jo vuonna 2005 kun tdi golfissa sellainen oli ja keväinen upottava sohjo mökkitiellä ,,,niin auton eteneminen oli kohtuullisen heikkoa ja änkyrää eli appiukkoa kyytiessäni tuo sanoi että ota pois tuollainen varuste päältä niin päästään etenemään epäiltyäni vaikka etenemine oli tuskaista , nappasin toiminon pois, sen ikäisessä oli mahdollista, niin auto tyssäsi siihen ja kaasuttamlla lisää vain kaivoi sutien tyhjää siinä se nähtii sitten turha härpäke , kun painoi sen taas päälle niin johan päästiin eteen päin hitaasti mutta mentiin appiukon mökille perille ja takaisin,,,ja kitkarenkailla vielä joka sekin harmitti tuollaista taaksejäänyttä ukkelia...että niilläkin voi mennä jopa hyvin,,,
- Anonyymi
Ei toimi tuollaiset ei kannata niistä surra eikä noilla tee mitään. Toyota on paras auto luokassaan.
- Anonyymi
Hyvä auto kun tekniikka ei pelaa
- Anonyymi
Toimi Skodassa.
Toimii Volvossa.
Ja toimii Fordissa.
Toimii Bmw....jne.
- Anonyymi
2018 Ocussa toimii todella hyvin ja on ei tutuilla teillä hyödyllinen varuste.
- Anonyymi
Hei, miksi pitäisi tyytyä siihen, mitä valmistaja antaa. Eikö olisi parempi vaatia sitä, mitä luvataan. Tyydyttekö aina siihen, mitä myyjä suostuu antamaan. Nopeusrajoituksen näyttö toimii monessa muussa merkeissä, kokemusta on, ja toimii myös jossain vanhemmissa Toyotoissa. Asia on luultavasti suhteellisen helppo korjata ohjelmaa korjaamalla.
Asian voisi viedä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV:n) käsittelyyn ja pyytää maahantuojaa korjaamaan asian, tai vaatia hinnan alentamista. Jos riittävän moni tekee valituksen asiasta, niin maahantuojalle tulee paineita mainehaitasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, miksi pitäisi tyytyä siihen, mitä valmistaja antaa. Eikö olisi parempi vaatia sitä, mitä luvataan. Tyydyttekö aina siihen, mitä myyjä suostuu antamaan. Nopeusrajoituksen näyttö toimii monessa muussa merkeissä, kokemusta on, ja toimii myös jossain vanhemmissa Toyotoissa. Asia on luultavasti suhteellisen helppo korjata ohjelmaa korjaamalla.
Asian voisi viedä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV:n) käsittelyyn ja pyytää maahantuojaa korjaamaan asian, tai vaatia hinnan alentamista. Jos riittävän moni tekee valituksen asiasta, niin maahantuojalle tulee paineita mainehaitasta.Aivan turhia juttuja tuollaiset näytöt ja miksi lähteä oman auton merkin mainetta mustamaalaamaan kuluttaja asiamiehelle ja julkisesti, kuka siitä hyötyy. Toyotan maine kärsii ja vaikuttaa jälleenmyynti hintaan ja auton mielikuvaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, miksi pitäisi tyytyä siihen, mitä valmistaja antaa. Eikö olisi parempi vaatia sitä, mitä luvataan. Tyydyttekö aina siihen, mitä myyjä suostuu antamaan. Nopeusrajoituksen näyttö toimii monessa muussa merkeissä, kokemusta on, ja toimii myös jossain vanhemmissa Toyotoissa. Asia on luultavasti suhteellisen helppo korjata ohjelmaa korjaamalla.
Asian voisi viedä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV:n) käsittelyyn ja pyytää maahantuojaa korjaamaan asian, tai vaatia hinnan alentamista. Jos riittävän moni tekee valituksen asiasta, niin maahantuojalle tulee paineita mainehaitasta.Volvossa toimii hyvin jopa paremmin kuin itse edes tajuaa sama koskee automaattista pitkien valojen vaihtajaa...
Naapurin avensiksessa törmäysvaroitin piipittää jokaista sähköjohtoa ja siltaa ja oli siitä suivaantunut että kaikkea sitä autoon laitetaan ,, no kansanautoon on laitettu halvinta laatua ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turhia juttuja tuollaiset näytöt ja miksi lähteä oman auton merkin mainetta mustamaalaamaan kuluttaja asiamiehelle ja julkisesti, kuka siitä hyötyy. Toyotan maine kärsii ja vaikuttaa jälleenmyynti hintaan ja auton mielikuvaan.
Tojoteron maailmassa se menee näin. Toyotan mainetta ylläpidetään ja ongelmat saltaan, ollaan valmiita itse maksamaan Toyotan virheet ja puutteet kunhan Toyotan maine ei kärsi. Normaali kuluttaja vaatisi ostetun tuotteen toimivan luvatulla tavalla.
- Anonyymi
On kokemusta. Tosi turha varuste, näyttää hetken luettua rajoitusta, kunnes ottaa navin muistista lukeman. Tosin toisenmerkkisessä, kalliimmassa autossa täsmälleen yhtä huono systeemi.
- Anonyymi
Toyotan halpis elektroniikka ei toimi koskaan kunnolla.
- Anonyymi
Kameran kuvaama rajoitusmerkki näkyy nopeusmittarin näytössä ja navigaattorin omassaan. Kameraa ei saa kommunikoimaan navigaattorin kanssa.
- Anonyymi
Toyotan automaattiset toiminnat ovat juuri tuota laatua kuin kerroit eli epäluotettavia ja epämääräisiä.
TM:n viisiovisten vertailussa Corolla hybridin automaattinen törmäyksen esto, AEB petti pahemman kerran. Siinä missä Golf pysähtyi ennen estettä 80km/h nopeudesta, Corollaa ei saatu lukuisista yrityksistä huolimatta pysähtymään kuin 40km/h nopeudesta. Epäilivät järjestelmässä olevan vikaa, mutta maahantuojat huolto ei löytänyt autosta mitään vikaa.
Lue TM/20/2020 - Anonyymi
Samaa vikaa omassa lisäksi törmäysvaroitin kiljuu kun ajaa silloista alitse ja tuntui olevan avensiksissa samaa ongelmaa ja vikaa haitta haittaa kun siitä toyotalla reklamoi ei ole skodalla eikä volvolla tuollaista noissa härpäkkeissä,, se vaan että jos joku lisävaruste autoon laitetaan odotan sen pelaavan ainakin ikuisessa testija mainevoittaj toyotassa mutta karvalakkimallien ostajathan sen menestyksen tekee......
- Anonyymi
Ei tuo ongelma ole yksinomaan Toyotissa. Omassa kalliissa eurooppalaisessa autossani liikennemerkkien tunnistus näyttäää voimassa olevaa todellista rajoitusta tietyn ajan. Esimerkiksi pitkällä tietyömaaosuudella se alkaa kuitenkin näyttää tietyn ajan kuluttua navigaattoritietoon perustuvaa nopeusrajoitusta ellei ole saanut vähään aikaan parempaa informaatiota.
Joskus se nappaa nopeuden kaupungissakin vieressä olevan bussin 100 kmh -lätkästä.
Tuttavan uusi töpseli-Mersu otti kesällä nopeusrajoituksen ilmeiseti pilvipalvelun kautta eikä suostunut ajamaan cruisella kuin 30-50 kmh, vaikka tietyömaarajoitus oli poistunut alueelta jo pari päivää aikaisemmin. Että sellaista saksalaista insinööritaitoa!!!- Anonyymi
Ihan samat havainnot, lukee kyllä merkin oikein, mutta vaihtaa liian helposti oletukseen. Lähinnä harmittaa se, ettei tuo toimi toyotassa toimi muita paremmin. Onneksi adaptiivinen vakkari toimii myös lumisateella ja on tarvittaessa käytettävissä normaalina.
- Anonyymi
Miksi ette katso siitä kyltistä nopeusrajoitusta?
- Anonyymi
Ei se ole yhteydessä navin kanssa.näyttää sen liikennemerkin lukeman mikä sinne tienposkeen on laitettu.
Ei taida olla corollaa sinulla. - Anonyymi
Uudehko Golf oli vuokralla muutaman päivän. Ainakin siinä tunnistus toimi luotettavasti silloinkin kun nopeusrajoituskyltti oli kuuran peitossa, mutta silmin luettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324784
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233232Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132644- 462211
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591753Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471689- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201516- 281500
- 951221