Aihe

Eli Suomessa ei saa tehdä töitä??

Anonyymi

Suomen lainsäädännön mukaan saa tehdä vain 40h/vko töitä 8h/päivässä + 250 ylityötuntia päälle vuodessa. Eli kolmeviikkoista työviikkoako pitää alkaa tekemään vai mikä on? Mielelläni tekisin 60h-80h/vko, mutta Suomen lainsäädännön mukaan en ilmeisesti saa tehdä... Eli tekisin vuodesta seitsemän kuukautta 60-80h työviikkoja ja sitten päälle 40h/vko pari kuukautta. Tämäkö ei siis ole mahdollista??

22

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

viet joltain toiselta työt ja tämä joutuu tukiluukulle.ahneella on paskanen loppu

• Anonyymi

Mutta kyseessä on isäni tila, jossa tulevaisuudessa olen yrittäjänä, toisena omistajana, niin tällöin saisin tehdä töitä niin paljon kuin haluan, mutta nyt muodollisuuden vuoksi en saa?

• Anonyymi

Ahneutta se, että haluaa tehdä töitä? 8 euron tuntipalkalla nyt kun ei kauheen ahneeks voi ruveta... Ja kyllä Suomessa töitä riittää, uutisissa puhutaan jopa pulasta
        Ne ketkä tukiluukulla käy useimmiten eivät halua itse ottaa töitä vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahneutta se, että haluaa tehdä töitä? 8 euron tuntipalkalla nyt kun ei kauheen ahneeks voi ruveta... Ja kyllä Suomessa töitä riittää, uutisissa puhutaan jopa pulasta
        Ne ketkä tukiluukulla käy useimmiten eivät halua itse ottaa töitä vastaan

jos suomessa töitä riittää niin kuka tekee 8e/h

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos suomessa töitä riittää niin kuka tekee 8e/h

Tarkoitin, että palkan suuruudella ei oo mulle niin väliä siinä työssä vaan se että saan sitä tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyseessä on isäni tila, jossa tulevaisuudessa olen yrittäjänä, toisena omistajana, niin tällöin saisin tehdä töitä niin paljon kuin haluan, mutta nyt muodollisuuden vuoksi en saa?

Kun olet työntekijänä maatilalla, niin sinun työaikmääräykset ovat maaseutuelinkeinojen työehtosopimuksen III luvussa.
        Sen mukaan mm. Yrityksen tuotannollisten tarpeiden niin vaatiessa säännöllinen viikoittainen työaika voidaan järjestää keskimääräisenä. Vuorokautinen säännöllinen
        työaika voi tällöin vaihdella 4 – 10 tuntiin säännöllisen viikoittaisen työajan ollessa enintään 50 tuntia.
        10-tunnin pituisia työvuoroja voidaan yhdenjaksoisesti käyttää enintään kahden viikon ajan, maatalouden kylvö- ja sadonkorjuutyössä kuitenkin enintään kolmen viikon ajan. Tämän jälkeen on oltava vähintään viikon ajan enintään 8-tunnin työvuoroja tai työntekijälle on annettava vähintään kaksi vapaapäivää työajan tasaamiseksi.
        Eläinten hoitotyössä voidaan päivittäisen työajan jaottelusta sopia paikallisesti. Eläinten hoitajan tehtäviin kuuluvat tarkastukset katsotaan kuuluviksi säännölliseen työaikaan.
        Säännöllisen viikkotyöajan tulee tasoittua keskimäärin 40 tuntiin enintään 52 viikon ajanjaksona.
        jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olet työntekijänä maatilalla, niin sinun työaikmääräykset ovat maaseutuelinkeinojen työehtosopimuksen III luvussa.
        Sen mukaan mm. Yrityksen tuotannollisten tarpeiden niin vaatiessa säännöllinen viikoittainen työaika voidaan järjestää keskimääräisenä. Vuorokautinen säännöllinen
        työaika voi tällöin vaihdella 4 – 10 tuntiin säännöllisen viikoittaisen työajan ollessa enintään 50 tuntia.
        10-tunnin pituisia työvuoroja voidaan yhdenjaksoisesti käyttää enintään kahden viikon ajan, maatalouden kylvö- ja sadonkorjuutyössä kuitenkin enintään kolmen viikon ajan. Tämän jälkeen on oltava vähintään viikon ajan enintään 8-tunnin työvuoroja tai työntekijälle on annettava vähintään kaksi vapaapäivää työajan tasaamiseksi.
        Eläinten hoitotyössä voidaan päivittäisen työajan jaottelusta sopia paikallisesti. Eläinten hoitajan tehtäviin kuuluvat tarkastukset katsotaan kuuluviksi säännölliseen työaikaan.
        Säännöllisen viikkotyöajan tulee tasoittua keskimäärin 40 tuntiin enintään 52 viikon ajanjaksona.
        jne.

No tällä mennään nyt sitten muutama vuosi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin, että palkan suuruudella ei oo mulle niin väliä siinä työssä vaan se että saan sitä tehdä.

Heh heh! Maksetaanko sinulle tuollaisesta?

• Anonyymi

hyvä niin että työtuntien määrää on rajoitettu. Etenkin ruumiilista palkkatyötä tekeville 80 tuntia viikossa työtä olisi menolippu ennenaikaiseen hautaan. Kroppa ja mieli hajoaa varmasti. Työsuojelulliset syyt ovat olleet asian tärkein peruste. Fiksu ihminen maksimoi työn tulokset mahdollisimman vähällä työmäärällä. Jos meinaat saada isäsi maatilan kannattamaan se tapahtuu vain parantamalla työn tuottavuutta per tehty työtunti. Se että teet pitkiä työpäiviä on hölmöläisen hommaa. Ethän halua olla isäsi työorja. Fiksu pärjää vähemmällä rehkimisellä.

• Anonyymi

Eihän siinäkään mitään järkee, että itse katson puolet päivästö vierestä kun isäni raataa niska limassa enkä voi auttaa häntä, koska olen palkkatyöläinen. Toisekseen millä tavalla opiskelu eroaa työstä, kun esim. yliopistossa raadetaan ensin koko päivä koululla ja sitten opiskellaan vielä kotona, viikonloppunakin tehdään vielä esseitä sun muita projekteja, millä tavalla tämä eroaa työstä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siinäkään mitään järkee, että itse katson puolet päivästö vierestä kun isäni raataa niska limassa enkä voi auttaa häntä, koska olen palkkatyöläinen. Toisekseen millä tavalla opiskelu eroaa työstä, kun esim. yliopistossa raadetaan ensin koko päivä koululla ja sitten opiskellaan vielä kotona, viikonloppunakin tehdään vielä esseitä sun muita projekteja, millä tavalla tämä eroaa työstä?

No sitten auta isää kotityönä mistä ei makseta palkkaa, se on jokaisen oma juttu mitä ne tekee vapaa-ajallaan niin kauan kun se ei jollain tavalla vaurioita sen yrityksen tuloksia jossa olet normaali töissä. Tai nosta heidän terveydenhuollon yms. kustannuksia, koska aiheutat itsellesi vammoja ja vaurioita.
        Kyllähän moni töiden jälkeen tai muuten vapaa-ajalla kunnostaa mökkiä tai auttaa sukulaisia rakentamaan taloa yms.
        Ei opiskelu aina eroakkaan työstä, monissa opiskelupaikoissa opitaan nykyään tekemällä sitä työtä ja useat yliopisto opinnot ovat käytännöissään hyvinkin vanhentuneet. Sitä paitsi, itse valitsi, että meni yliopistoon - joka ei ole mitenkään pakollinen juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten auta isää kotityönä mistä ei makseta palkkaa, se on jokaisen oma juttu mitä ne tekee vapaa-ajallaan niin kauan kun se ei jollain tavalla vaurioita sen yrityksen tuloksia jossa olet normaali töissä. Tai nosta heidän terveydenhuollon yms. kustannuksia, koska aiheutat itsellesi vammoja ja vaurioita.
        Kyllähän moni töiden jälkeen tai muuten vapaa-ajalla kunnostaa mökkiä tai auttaa sukulaisia rakentamaan taloa yms.
        Ei opiskelu aina eroakkaan työstä, monissa opiskelupaikoissa opitaan nykyään tekemällä sitä työtä ja useat yliopisto opinnot ovat käytännöissään hyvinkin vanhentuneet. Sitä paitsi, itse valitsi, että meni yliopistoon - joka ei ole mitenkään pakollinen juttu.

Asiassa se vaan ihmetyttää, että miten voi täysin maksimityötunnit olla noin matalat, 40h/vko. Jos kuusipäivästä työviikkoa tekee niin sehän tarkottaa sitä, että aamupäivän tekee töitä ja lopun päivän saa vapaata ja viela sunnuntainkin ja tämä aivan täysin maksimityötunnit?? Mielestäni vois kyllä hieman suuremmat olla, 50-60h/vko olis jo jotain, mieluiten en mitään maksimia laittaisi, jos työntekijä itse haluaa tehdä ja työnantaja antaa luvan. Ihmisiä kun on niin erilaisia. Itselläni kun on aina yrittää parantaa joka vuosi niin 15-vuotiaana tein 30h/vko koko kesän ja viime vuonna 17-vuotiaana (50h/vko kaikki ylityöt tässä) ajattelin, että 18-vuotiaana saan tehdä niin paljon kuin haluan, mutta en näköjään. nyt 18-vuotiaana olin suunnitellut +60h/vko mutta ei onnistu.. No sitten yrittäjänä saan ilmeisesti kuitenkin tehdä niin paljon kuin haluan eli joskus sinne 100h tienoille päästään :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiassa se vaan ihmetyttää, että miten voi täysin maksimityötunnit olla noin matalat, 40h/vko. Jos kuusipäivästä työviikkoa tekee niin sehän tarkottaa sitä, että aamupäivän tekee töitä ja lopun päivän saa vapaata ja viela sunnuntainkin ja tämä aivan täysin maksimityötunnit?? Mielestäni vois kyllä hieman suuremmat olla, 50-60h/vko olis jo jotain, mieluiten en mitään maksimia laittaisi, jos työntekijä itse haluaa tehdä ja työnantaja antaa luvan. Ihmisiä kun on niin erilaisia. Itselläni kun on aina yrittää parantaa joka vuosi niin 15-vuotiaana tein 30h/vko koko kesän ja viime vuonna 17-vuotiaana (50h/vko kaikki ylityöt tässä) ajattelin, että 18-vuotiaana saan tehdä niin paljon kuin haluan, mutta en näköjään. nyt 18-vuotiaana olin suunnitellut +60h/vko mutta ei onnistu.. No sitten yrittäjänä saan ilmeisesti kuitenkin tehdä niin paljon kuin haluan eli joskus sinne 100h tienoille päästään :)

näitä työnsankareita sitte elätellään verovaroin kun terveys pettää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näitä työnsankareita sitte elätellään verovaroin kun terveys pettää

Kun se on sitä mistä tykkää niin ei se tunnu työltä, enkä nyt ajatellukkaa ett viel joskus 40-50 vuotiaana tekisinn niin paljon töitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän joissain työssä joudutaan venyttämään viikkotuntien pituuksia, mutta se on usein sovittu TES:issäkin erikseen, etenkin niillä aloilla missä se on selkeetä ja työpäivät pitkiä tai menee kausittain. Ylimenevät on sitten vapaapäiviä jollain toisella viikolla.
        Mutta työntekijän pitäminen noin pitkään ei oikeasti hyödytä ketään, ellei ole joku riistopalkkauksella palkkaava firma joka hyväksikäyttää sekä pahoinpitelee työntekijöitään.
        Jos on oikeasti firma joka maksaa kunnon palkkaa ja huolehtii työntekijöistä niin kuin kuuluu niin noin pitkätuntisista viikoista on vain yleistä haittaa.
        Sen lisäksi, että työttömyys kasvaa niin kuin täällä on jo tainnut muutama viisas siitä sanoa.

Nyt jo on ongelma, että yhdellä ihmisellä teetetään 3 henkilön työt, että ne sairastuu töissä kun sillä välin ei palkata ketään jakamaan taakkaa ja one nemmän työttömänä ihmisiä. Ei nämä mene mitenkään tasapainoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän joissain työssä joudutaan venyttämään viikkotuntien pituuksia, mutta se on usein sovittu TES:issäkin erikseen, etenkin niillä aloilla missä se on selkeetä ja työpäivät pitkiä tai menee kausittain. Ylimenevät on sitten vapaapäiviä jollain toisella viikolla.
        Mutta työntekijän pitäminen noin pitkään ei oikeasti hyödytä ketään, ellei ole joku riistopalkkauksella palkkaava firma joka hyväksikäyttää sekä pahoinpitelee työntekijöitään.
        Jos on oikeasti firma joka maksaa kunnon palkkaa ja huolehtii työntekijöistä niin kuin kuuluu niin noin pitkätuntisista viikoista on vain yleistä haittaa.
        Sen lisäksi, että työttömyys kasvaa niin kuin täällä on jo tainnut muutama viisas siitä sanoa.

Nyt jo on ongelma, että yhdellä ihmisellä teetetään 3 henkilön työt, että ne sairastuu töissä kun sillä välin ei palkata ketään jakamaan taakkaa ja one nemmän työttömänä ihmisiä. Ei nämä mene mitenkään tasapainoisesti.

Plus SAA Suomessa tehdä tuon enemmän töitä, mutta työnantajan kuuluu siitä maksaa silloin ylityölisät. Että hieman epäilen sinun olevasi täällä muka hyvää hyvyyttä isää auttamassa kun et selkeästi häntä ilmaiseksi auta ja haluat vain mahdollisuuden riistää tulevilta työntekijöiltä rahat sekä terveyden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Plus SAA Suomessa tehdä tuon enemmän töitä, mutta työnantajan kuuluu siitä maksaa silloin ylityölisät. Että hieman epäilen sinun olevasi täällä muka hyvää hyvyyttä isää auttamassa kun et selkeästi häntä ilmaiseksi auta ja haluat vain mahdollisuuden riistää tulevilta työntekijöiltä rahat sekä terveyden.

Kuten aiemmin sanoin 250h saa tehdä ylitöitä vuodessa. Ylitöistäkään ei ole pakko maksaa lisiä, jos työntekijä ei niitä vaadi. Ja isä ei suostu, että autan häntä ilmaiseksi, koska tehdystä työstä tulee kuulemma maksaa palkkaa. Kyllä Suomessa on menny naurettavaks, että aamupäivän pienistä hommista mennään jo aivan puhki. Usein työterveysasiat ei ole heillä kunnossa, ketkä eivät pidä työstään ja vain suorittavat elämäänsä. Liian ressaava työ myös uuvuttaa. Itellä ainakin töissä mukava rytmi, että konetöitä sillo kun ei muuta jaksa, ns. tauko kun hyppää traktorin kyytiin Tulevista työntekijöistä en nyt aivan tiedä, mitä sillä tarkoitat, kun aiemmin kerroin, että jatkan tilaa ja teen töitä sitten niin paljon kuin haluan, mutta nyt en voi vielä tehdä kun olen vielä nimikkeellä palkkatyöläinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun se on sitä mistä tykkää niin ei se tunnu työltä, enkä nyt ajatellukkaa ett viel joskus 40-50 vuotiaana tekisinn niin paljon töitä

Tein Töitä 65 ikävuoteen viimeiset 2 vuotta 12 tunnin työpäiviä kun eivät saaneet opettajaa kiusattavaksi nyt mksan veroa 31 prosnttia eli enmmän kuin hyvästä palkasta työaikana ei taida olla hyvinvointivalti o tämä suomi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein Töitä 65 ikävuoteen viimeiset 2 vuotta 12 tunnin työpäiviä kun eivät saaneet opettajaa kiusattavaksi nyt mksan veroa 31 prosnttia eli enmmän kuin hyvästä palkasta työaikana ei taida olla hyvinvointivalti o tämä suomi

Aika mukava eläke jos 31% veroa

• Anonyymi

mitä ihmettä siellä tilalla teette, kun aina vain niska limassa painatte tauotta. Lapiollako kaivatte suo-ojaa. Pokasahalla kaadatte puita. Niin. Joo. Konehallissa puuhastelette jotain hmmm "työtä"? Miten se oma rakas äiti. Et hänestä kerro halaistua sanaa. Ihmetten? Onko jo karannut hikipajan ankeudesta pois ja lähtenyt Australiaan. Oottele vaan kuule rauhassa. Perit tilan varmaan pian. Mekit ovat jo ilmassa. Työaikalait on tehty ihan ihmisten suojelemiseksi jo kauan sitten . Ihmisellä on paljon muutakin kuin se työ. Mee kuule etsimään itelleis nainen. Tietkö mimmonen korree kapistus nainen on?? Muuten ei tilalle tulee jatkajaa. Kait sinä haluat että tilaa säilyy suvulla. Se olisi varmaan katastrofi jos suku sammuu. Ainoa mikä jää jälelle on loppuun ajettu massikka. Liika rehkiminen ja päivän venyttely kertoo tehottomuudesta. Veikkaisin että maatilan työt ovat päivän mittaan monessa pätkässä. Pietään huilitaukoja ja otetaan nokosiakin. Teette kuulkaa työnjaon ja vuorottelette niin että tilan työt tulevat tehdyiksi. Se on sitä fiksuutta. Välillä syyvään, höpsötellään, köpötellään ympäriinsä puukko vyöllä ja rapsutellaan hevosen turpaa ja täytellään maataloustukilomakkeita.

• Anonyymi

Niin, kuten n aiemmin kerroin tila on isän, äiti ei ole siellä töissä😐 Ja maatilasta ei kukaan ole puhunut halaistua sanaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kuten n aiemmin kerroin tila on isän, äiti ei ole siellä töissä😐 Ja maatilasta ei kukaan ole puhunut halaistua sanaa

Et taida olla maalta alkuunsakaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stockmannista kirpputori

Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      143
      7077
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      206
      3518