AP:n mukaan etätyöhön liittyvä ruoanlaitto kotona aiheuttaa rotille sopivan jätteen lisääntymistä. Taitaa olla muitakin syitä. -Kokemuksia, näkemyksiä,ratkaisuehdotuksia.
MITÄ ROTTAPULMAN TAKIA OLISI HYVÄ TEHDÄ
18
58
Vastaukset
- Anonyymi
Maksa ammattilaiselle kunnolla niin se hoitaa ongelman pois.
- Anonyymi
Ajattelin laajempaa aluetta kuin yhden talon pihaa. Jos se niin hoituisi, ei Hesassakaan olisi enää yhtään rottaa, vaan on yhä enenevässä määrin.
Ammattilaisia on monenlaisia.
Keskuspuiston rottapulma pari vuotta sitten. Lintujen ruokintaa oli kesällä lätäkössä ja talvella yhdessä nurkassa puiden juurilla. Siellä pikkuisia rottia juoksenteli kävelytien yli kololta syömään tien toiselle puolelle ja takaisin koloille. "Satuin" olemaan paikalla, kun tuholaistorjuja tuli. Kyseli minulta kolojen paikat, ihan pienellä alueella. Pani loukut kolojen viereen ja laajemmallekin lammen rantaan. "Satuin "olemaan paikalla. kun olikokenut loukut. Kolojen vieressä loukuissa oli muutama, muissa ei mitään. SIIS LOUKUT KOLOJEN VIEREEN OLI TÄMÄN ASIANTUNTIJA NÄKEMYS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin laajempaa aluetta kuin yhden talon pihaa. Jos se niin hoituisi, ei Hesassakaan olisi enää yhtään rottaa, vaan on yhä enenevässä määrin.
Ammattilaisia on monenlaisia.
Keskuspuiston rottapulma pari vuotta sitten. Lintujen ruokintaa oli kesällä lätäkössä ja talvella yhdessä nurkassa puiden juurilla. Siellä pikkuisia rottia juoksenteli kävelytien yli kololta syömään tien toiselle puolelle ja takaisin koloille. "Satuin" olemaan paikalla, kun tuholaistorjuja tuli. Kyseli minulta kolojen paikat, ihan pienellä alueella. Pani loukut kolojen viereen ja laajemmallekin lammen rantaan. "Satuin "olemaan paikalla. kun olikokenut loukut. Kolojen vieressä loukuissa oli muutama, muissa ei mitään. SIIS LOUKUT KOLOJEN VIEREEN OLI TÄMÄN ASIANTUNTIJA NÄKEMYS.Minä satuin tämän taloyhtiön pihalla rotan kurkistavan kolmesta kolosta peräkkäin. Ei kelvannut se tieto. Loukut pantiin ulkorakennuksen seinän viereen.Siellä ovat hangen ja katolta pudonneiden paakkujen alla.
Rotta vaihtoi paikkaa, Iso luolan suu ja viereen kaksi pienempää. Siellä on näyttäytynyt pari poikastaankin. EI KELPAA TÄMÄ TIETO. Minulle on painokkaasti ilmoitettu, kyllä asiantuntija tietää, mitä tekee.
Olen kysynyt, onko tarkoitus tappaa nälkään ja kylmään vai loukuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä satuin tämän taloyhtiön pihalla rotan kurkistavan kolmesta kolosta peräkkäin. Ei kelvannut se tieto. Loukut pantiin ulkorakennuksen seinän viereen.Siellä ovat hangen ja katolta pudonneiden paakkujen alla.
Rotta vaihtoi paikkaa, Iso luolan suu ja viereen kaksi pienempää. Siellä on näyttäytynyt pari poikastaankin. EI KELPAA TÄMÄ TIETO. Minulle on painokkaasti ilmoitettu, kyllä asiantuntija tietää, mitä tekee.
Olen kysynyt, onko tarkoitus tappaa nälkään ja kylmään vai loukuttaa.Nyt tänä aamunakin, kun olisi loukkuja onkaloiden suun lähellä. niihin menisivät hajun houkuttelemana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä satuin tämän taloyhtiön pihalla rotan kurkistavan kolmesta kolosta peräkkäin. Ei kelvannut se tieto. Loukut pantiin ulkorakennuksen seinän viereen.Siellä ovat hangen ja katolta pudonneiden paakkujen alla.
Olen kysynyt, onko tarkoitus tappaa nälkään ja kylmään vai loukuttaa.Ulkorakennuksen takaseinään panin A4 ilmoituksen, että vähän alaspäin puun juurelta löytyvät rotan kolojen suut.
Muistaakseni kirjoitin tuohon edelliseen viestiin, että jos olisi tänä kylmänä aamuna loukut olleet siellä, olisivat rotat jo niissä.
siis asiantuntijoilla 2 eri näkemystä, minne loukut kannattaa panna - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkorakennuksen takaseinään panin A4 ilmoituksen, että vähän alaspäin puun juurelta löytyvät rotan kolojen suut.
Muistaakseni kirjoitin tuohon edelliseen viestiin, että jos olisi tänä kylmänä aamuna loukut olleet siellä, olisivat rotat jo niissä.
siis asiantuntijoilla 2 eri näkemystä, minne loukut kannattaa pannaVielä keskuspuiston tilanteesta. Siellä lintujen ruokkijat olivat levittäneet siemeniä sun muuta syötävää laajalle alueelle puiden ympärille. Ei niitä ollut mahdollista siivota pois.
SILTI rotat menivät houkuttelevan hajun perässä loukkuihin, jotka olivat niiden käytävien suuaukon edessä.
- Anonyymi
Tulee mieleen lysymyksiä, että onko tarkoitus järkätä paremmat tienestit tahallaan pitkittämällä kiinni saamisia. Ja kun minulle heti ilmoitettiin, että olen syyllinen ja linturuokintani on syy rotan ilmaantumiseen, onko tarkoitus maksattaa minulla.
- Anonyymi
Tietysti rotat ja muutkin eläimet tulevat syömään niitä siemeniä joita linnuille syötetään.
- Anonyymi
Kerroin eilen ex-pjlle, että rinteen yläosassa näin kahden loukun vieressä rotan jälkiä. Kyllä ovat niistä tulleen houkuttelevan hajun huomanneet.
Minulle taas kerrottiin, että jos muuta syötävää löytyy, eivät mene loukkuihin.
MUTTA MITEN SITTEN KESÄLLÄ ROTTIA PYYDYSTETÄÄN?- Anonyymi
Ei ole enää rotan jälkiä, vaan kissaan isompia tassunjälkiä. Onko koira käynyt nuuskimassa loukkuja vain luonnoneläin. Että olisko raatoa sisällä.
Taas esitin, ex-reksille, että voi näyttää puun juurelta kolmen rotankolon suuaukot. Niissä asutaan. Miksi ei voi viedä loukkuja sinne. Sama vastaus: kun rotat eivät mene loukkuun, jos syötävää löytyy muualta. MISTÄ TIETÄÄ???!!! Kyllä ne keskuspuistossa menivät!!!!!!!! Niiden kolojen vieressä on puu, jonka oksalla roikkuu pieni lasinen säiliö, katto metallia, alaosa metallia,pienet kolot, mistä kuorimattomia auringonkukan siemeniä voi kaivaa esille. Linnut ja oravat käyvät. Enimmäkseen putoaa kuoria, jkv, kokonaisina, joitas kyllä rotta kyttää. Olen nähnyt.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää rotan jälkiä, vaan kissaan isompia tassunjälkiä. Onko koira käynyt nuuskimassa loukkuja vain luonnoneläin. Että olisko raatoa sisällä.
Taas esitin, ex-reksille, että voi näyttää puun juurelta kolmen rotankolon suuaukot. Niissä asutaan. Miksi ei voi viedä loukkuja sinne. Sama vastaus: kun rotat eivät mene loukkuun, jos syötävää löytyy muualta. MISTÄ TIETÄÄ???!!! Kyllä ne keskuspuistossa menivät!!!!!!!! Niiden kolojen vieressä on puu, jonka oksalla roikkuu pieni lasinen säiliö, katto metallia, alaosa metallia,pienet kolot, mistä kuorimattomia auringonkukan siemeniä voi kaivaa esille. Linnut ja oravat käyvät. Enimmäkseen putoaa kuoria, jkv, kokonaisina, joitas kyllä rotta kyttää. Olen nähnyt..Aidan takana ruokintapaikan vieressä on punainen h-auto. Sen omistaja tuli valittamaan, että hänen autoon on mennyt rotta. Syy on minun "tommoinen ruokinta". -Miksi on mennyt tyhjään autoon, vai onko siellä jotakin syötävää?.MISTÄ TIETÄÄ, ETTÄ ON ROTTA.
Selitin, että minulla on sallittua ruokkimista, sellaista roikkuvaa. - Mustarastaat yritän ruokkia tuolla. Yrittämistä tarvitaan, kun kylmissään ja nälissään olevat varikset ja naakat tunkevat syömään rusinat. -Rotat eivät sieltä mitään saisi.
Aion vähentää kaksi pötköä yhteen ja poistaa pienemmän pähkinänsyöttölaitteen heti, kun pakkaset hellittää. Kun rotan näkemisen jälkeen vähensin tarjoilua, lintujen välillä syntyi taisteluja. En halua nähdä sellaista menoa enää.
VÄITÄN, että mustisten rusinat eivät ylläpidä rottakantaa.
JOUDUNKO VANKILAAN, JOS PANEN MUOVIHANSKAT KÄTEEN JA ITSE VIEN LOUKUN ONKALOIDEN ETEEN? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aidan takana ruokintapaikan vieressä on punainen h-auto. Sen omistaja tuli valittamaan, että hänen autoon on mennyt rotta. Syy on minun "tommoinen ruokinta". -Miksi on mennyt tyhjään autoon, vai onko siellä jotakin syötävää?.MISTÄ TIETÄÄ, ETTÄ ON ROTTA.
Selitin, että minulla on sallittua ruokkimista, sellaista roikkuvaa. - Mustarastaat yritän ruokkia tuolla. Yrittämistä tarvitaan, kun kylmissään ja nälissään olevat varikset ja naakat tunkevat syömään rusinat. -Rotat eivät sieltä mitään saisi.
Aion vähentää kaksi pötköä yhteen ja poistaa pienemmän pähkinänsyöttölaitteen heti, kun pakkaset hellittää. Kun rotan näkemisen jälkeen vähensin tarjoilua, lintujen välillä syntyi taisteluja. En halua nähdä sellaista menoa enää.
VÄITÄN, että mustisten rusinat eivät ylläpidä rottakantaa.
JOUDUNKO VANKILAAN, JOS PANEN MUOVIHANSKAT KÄTEEN JA ITSE VIEN LOUKUN ONKALOIDEN ETEEN?Kyllä siellä autossa joku jyrsijä on käynyt. Jyrsinyt mm.papereita ja kakannut pitkulaisia tummia papanoita. -Ikävää. -Mutta ihmettelen, miksi on mennyt autoon, vaikka "minun takiani" maassa on syötävää siellä sun täällä tai miksi ei mennyt houkuttelevalle tuoksuvaan loukkuun. -Olisiko auton sisältä huokunut lämpöä vaikka ilmastoinnin kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä autossa joku jyrsijä on käynyt. Jyrsinyt mm.papereita ja kakannut pitkulaisia tummia papanoita. -Ikävää. -Mutta ihmettelen, miksi on mennyt autoon, vaikka "minun takiani" maassa on syötävää siellä sun täällä tai miksi ei mennyt houkuttelevalle tuoksuvaan loukkuun. -Olisiko auton sisältä huokunut lämpöä vaikka ilmastoinnin kautta.
Juu ja just ja juu. Autonomistaja itku kurkussa kertoi, että ihmiset pelkäävät rottien tulevan sisälle ja katsoi minua syyttävästi,
Että sellaista lietsontaa lahkossa.
No nehän voi rukoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas esitin, ex-reksille, että voi näyttää puun juurelta kolmen rotankolon suuaukot. Niissä asutaan. Miksi ei voi viedä loukkuja sinne. Sama vastaus: kun rotat eivät mene loukkuun, jos syötävää löytyy muualta. MISTÄ TIETÄÄ???!!! Kyllä ne keskuspuistossa menivät!!!!!!!! Niiden kolojen vieressä on puu, jonka oksalla roikkuu pieni lasinen säiliö, katto metallia, alaosa metallia,pienet kolot, mistä kuorimattomia auringonkukan siemeniä voi kaivaa esille. Linnut ja oravat käyvät. Enimmäkseen putoaa kuoria, jkv, kokonaisina, joitas kyllä rotta kyttää. Olen nähnyt..Huomasin, että linnut olivat kulkeneet loukkujen päältä ihan kuin mistä vaan.Tähän asti eläimet olivat kiertäneet ne. Kurkistin päädystä . Iso aukko auki, näki sisään toiseen päähän tyhjän loukun läpi ja sieltä ulos avoimen aukon kautta.
Mustassa loukussa sama juttu. Siellä näkyi sivussa 2 pientä pussia päällekäin.
MITÄHÄN ON TEHTY?? Eivät enää mitään loukkuja olleet. Tyhjiä/tyhjennettyjä koteloita.
- Anonyymi
Kannattaa perustaa kiinalainen ravintola kiinteistöön, niin rotat häipyvät "parempiin suihin" ja asiakkaat siitä vielä maksavat.
Näinhän on käynyt Riihimäellä ainakin kahdessa eri kiinteistössä, joihin on perustettu kiinalaista ruokaa tarjoava yritys.- Anonyymi
Onneksi kesällä peltsin lammellakaan ei ole muutama sorsa.
- Anonyymi
voi, voi , tuli kirjoitettua tuonne eläinrääkkäysketjuun rottaviesti,.Lukekaa sieltä.
Kun eilen lopetin kaiken ruokinnan, tänään sitte oli rottamies panemassa loukkuja sinne puun juuren.
Haistakaa paskat kaikki stalkkerit.- Anonyymi
Ilmoitin heti, kun jonkun jyrsijän näin. Ja näytin kolonsa. MINUA ESTETTIIN KERTOMASTA TÄTÄ TIETOA ROTANHÄVITTJÄLLE.
Minulla oli puussa pieni auringonkukansiementen syöttölaite. Siitä kyllä varisi kuoria ja luulin, että myös siemeniä VÄHÄN. Lumen tultua, rotta tuli sinne. Huomasin kolon suuaukon. Kerroin heti pj:lle usseamman kerran. Pyysin huoltomiehiä kertomaan isännöitsijälle. Sanoi, että kerro sille rottamiehelle, kun näet. Panin ison lapun asiasta seinään.
Yhtenä päivänä minulta pantiin vintti pimeäksi. Kun tulin tajuihin, lähdin ulos. Huomasin rottamiehen käyneen sinä aikana. Oli laivanut ansat hangen alta esiin, mutta ei vienyt sinne, missä kolot olivat. - En ottanut syöttölaitetta pois tarkoituksella, että rotta pysyisi siellä ,ETTÄ KYLLÄHÄN MINÄ SILLÄ LAILLA SYÖTIN ROTTAA.
Kun rottamies viimeksi tuli ja tapasin, hän kertoi vasta silloin kuullensa näistä koloista, Minä oli tiennyt jo kuukauden. Olin edellisenä päivänä lopettanut kaiken ruokinnan, pötkön jämiä vielä oli puussa..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954