Lapsen isä on hankala

Anonyymi

Meillä on yhteishuoltajuus ja poika (synt. 2012) on isällään joka toinen viikonloppu. Poika ei suostu puhumaan, mitään isäviikonlopuistaan, mutta kotoa hänen pitää raportoida isän luo kaikki mitä täällä tehdään, puhutaan, missä käydään, mitä ostetaan yms, eli suoranaista vakoilemista.
Nyt on koulussakin alannut olemaan häiriökäyttäytymistä ja lastensuojeluilmoituskin on jo tehty - kotona olimme miesystäväni kanssa aivan ihmeissään, miksi käyttäytyy niin huonosti?! Poika keskusteli viime viikolla ammattiauttajan kanssa ja siellä hän kertoi saman mitä kotonakin, eli että kotona ei saa kertoa mitään isäviikonlopuista ja hänen pitää isälleen kertoa kaikki kotoa. Asia ei ole edennyt mihinkään suuntaan ja koulusta edelleen tulee huonoa palautetta, eilen pojan opettaja suositteli ottamaan sosiaalityöntekijään yhteyttä, että hän auttaisi läksyissä ja leikkisi pojan kanssa. Siis, mitä ihmettä nyt oikein tapahtuu? Olen ihan pihalla tapahtumista???
Ennenkin kun on pojan isän kanssa ollut vääntämistä niin hän valehtelee asiat päin naamaa, samaan kysymykseen hän kertoo siltä seisomalta 2-3 erilaista versiota. Joka kerta kun meillä on ollut jotain pientä riitaa, esim. nyt tällä kertaa tästä valehtelusta niin aina pojankin käytös muuttuu samantien. Koulussa ei osaa käyttäytyä ja aiemmin kun ollut riitatilanteita niin ei ole päiväkodissa käyttäytynyt ja itse olen saanut siitä kärsiä. Pojan käyttäytyminen muuttuu paremmaksi vain jos pyydän anteeksi pojan isältä vaikka tiedän hänen olevan väärässä, hän suorastaan käyttää riitakapulana poikaamme ja en voi asialle mitään kun hän osaa valehdella sosiaalityöntekijöillekin!!!

64

1264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saako sosiaalityöntekijöitä oikeasti noin helposti lapsenvahdiksi?

      • Anonyymi

        No sehän on niiden työt! herranen aika sentään. Työ on tehtävä vaikka aina ei huvittaisikaan.


      • Anonyymi

        Perhetyön kautta saa tätä apua kotiin, monet ovat ammatiltaan sosiaalityöntekijöitä. Perheneuvolaan apua hakemaan. Eikä todellakaan anteeksipyyntöä isältä anomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on niiden työt! herranen aika sentään. Työ on tehtävä vaikka aina ei huvittaisikaan.

        En ole edes pyytänyt lapsenvahtia, osaan kyllä auttaa lasta läksyissä ja viettää lapsen kanssa aikaa, se ei ole ongelma. Ihmetyttää vain, miksi pitäisi ottaa sosiaalityöntekijään yhteyttä - ei meillä kotona ole mitään ongelmia pojan kanssa.
        Eilen oli ensimmäinen hyvä koulupäivä isäviikonlopun jälkeen ja jo ylihuomenna on taas isäviikonloppu ja taas sama rumba alkaa alusta. Pitkään poika on kyllä sanonut, että isänsä moittii kun en aina muista leikata kynsiä ja jos leikkaan kynnet niin leikkaan hänen makuunsa liian paljon. Ruoka on huonoa kun poika kuvailee mitä on ruuaksi kotona, kun poika oli alle kouluikäinen niin poika sanoi että isä moitti kun autan häntä peseytymään ja pesen hänen hampaansa. Siis kaikki, mitä teen pojan kanssa on aina ollut väärin.
        Sitten kun tulee näitä riitatilanteita niin pieni kiusanteko vaihtuu todelliseksi piinaksi ja aina jossain vaiheessa tulee lastensuojeluilmoitus kotioloista.
        Sosiaalitoimistossa on omat työntekijänsä, jotka käyvät kodeissa auttamassa lapsiperheitä, jossa ei jostain syystä vain ehditä/jakseta lapsen kanssa olemaan. Täällä ovat ammattinimikkeeltään Perhetyöntekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perhetyön kautta saa tätä apua kotiin, monet ovat ammatiltaan sosiaalityöntekijöitä. Perheneuvolaan apua hakemaan. Eikä todellakaan anteeksipyyntöä isältä anomaan.

        Eli siis perheneuvolasta voi kysellä neuvoja miten toimia lapsen isän kanssa, joka ns. ammatikseen valehtelee ja hänen kanssaan ei voi sopia asioista, koska aina on ketun häntä kainalossa. Kiitos vinkistä! :)
        Ei, tällä kertaa en taivu anteeksipyyntöön. Joka kerta olen säikähtänyt lastensuojeluilmoitusta niin olen tässä kohtaa sortunut anteeksipyyntöön - enää en sorru! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perhetyön kautta saa tätä apua kotiin, monet ovat ammatiltaan sosiaalityöntekijöitä. Perheneuvolaan apua hakemaan. Eikä todellakaan anteeksipyyntöä isältä anomaan.

        Koska sitä apua annetaan- ei ole 13 vuoteen kuulunut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sitä apua annetaan- ei ole 13 vuoteen kuulunut..

        Et olekaan kuollut? Monesko lapseton isänpäivä sinulla tänä vuonna ja kysytkö myös nimen ja yhteys tiedon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sitä apua annetaan- ei ole 13 vuoteen kuulunut..

        Niin sinne piyää itse ottaa yhteyttä perheneuvolaan. Ei sitä kukaan tule sinulle tarjoamaan. Tietenkin lapsesi ovat aikuisia joten nyt on myöhäistä sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinne piyää itse ottaa yhteyttä perheneuvolaan. Ei sitä kukaan tule sinulle tarjoamaan. Tietenkin lapsesi ovat aikuisia joten nyt on myöhäistä sekin.

        Otettu on yhteyttä- valvovan viranomaisen, Lounais-Suomen avi:n päätös toimitettu, ja sosiaali- ja terv. johtaja itse luvannut ajanvarauksen tammikuun alkuun 2010 omassa kirjallisessa lausumassaan- ei edelleenkään toteutunut ja yhteydenottoihin ei vastata, yhteydenotot estetty- ja salattu perhepalvelujen omassa menettelyssä. Vahingonkorvaukset lasten vieraannutramisesta viranomaismenettelyssä suorittamatta. Kasvakaa aikuisiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et olekaan kuollut? Monesko lapseton isänpäivä sinulla tänä vuonna ja kysytkö myös nimen ja yhteys tiedon?

        olekaan kuollut? Monesko lapseton äitienpäivä sinulla tänä vuonna ja kysytkö myös nimen ja yhteys tiedon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sitä apua annetaan- ei ole 13 vuoteen kuulunut..

        Et olekaan kuollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otettu on yhteyttä- valvovan viranomaisen, Lounais-Suomen avi:n päätös toimitettu, ja sosiaali- ja terv. johtaja itse luvannut ajanvarauksen tammikuun alkuun 2010 omassa kirjallisessa lausumassaan- ei edelleenkään toteutunut ja yhteydenottoihin ei vastata, yhteydenotot estetty- ja salattu perhepalvelujen omassa menettelyssä. Vahingonkorvaukset lasten vieraannutramisesta viranomaismenettelyssä suorittamatta. Kasvakaa aikuisiksi!

        haetko lapsillesi vahingonkorvausta, koska et ole ollut heidän kanssaan omasta tahdostasi? Vai isovanhemmille??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otettu on yhteyttä- valvovan viranomaisen, Lounais-Suomen avi:n päätös toimitettu, ja sosiaali- ja terv. johtaja itse luvannut ajanvarauksen tammikuun alkuun 2010 omassa kirjallisessa lausumassaan- ei edelleenkään toteutunut ja yhteydenottoihin ei vastata, yhteydenotot estetty- ja salattu perhepalvelujen omassa menettelyssä. Vahingonkorvaukset lasten vieraannutramisesta viranomaismenettelyssä suorittamatta. Kasvakaa aikuisiksi!

        Ehkä se johtaja on kuollut, eikä siksi ottanut yhteyttä? Oliko johtajan kirjallisessa lausumassa maininta et ex-puoliso tehnyt elämästäsi helvettiä ja mikset enää käytä tarkoitushakuinen-sanaa? Paljonko olet pyytänyt vahingonkorvauksia, kun et ole ollut lapsiesi kanssa jonkun lainvastaisen päätöksen vuoksi, jota olitkin päättänyt noudattaa? Tiedäthän että laittomien päätosten noudattaminen on lain vastaista? Yhteys tieto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haetko lapsillesi vahingonkorvausta, koska et ole ollut heidän kanssaan omasta tahdostasi? Vai isovanhemmille??

        Tai sittenkin isälle vieraannuttaja "äidin- ja viranomaisten omasta tahdostaan lapsen edun vastaisena..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sittenkin isälle vieraannuttaja "äidin- ja viranomaisten omasta tahdostaan lapsen edun vastaisena..

        Tuskin viranomaiset antaa sinulle omasta tahdostaan mitään rahaa, kun itse tahdot olla erossa lapsistasi. Perustelet etäisyyttä "lapsiisi" että joudut noudattamaan jotain laittomaksi todettua päätöstä , mikä on selkeä tekosyy, koska laittomia päätöksiä ei tarvitse noudattaa.

        Jos aidosti haluaisit olla "lapsiesi" kanssa, niin sinullahan olisi laillinen perustekin olla, mutta nyt perustelet asiaa laittomuudella. Hankala uskoa, että saat mitään korvauksia. Varmasti sinusta saa taas hyvän naurunaiheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin viranomaiset antaa sinulle omasta tahdostaan mitään rahaa, kun itse tahdot olla erossa lapsistasi. Perustelet etäisyyttä "lapsiisi" että joudut noudattamaan jotain laittomaksi todettua päätöstä , mikä on selkeä tekosyy, koska laittomia päätöksiä ei tarvitse noudattaa.

        Jos aidosti haluaisit olla "lapsiesi" kanssa, niin sinullahan olisi laillinen perustekin olla, mutta nyt perustelet asiaa laittomuudella. Hankala uskoa, että saat mitään korvauksia. Varmasti sinusta saa taas hyvän naurunaiheen.

        En halua olla erossa- en ole perustellut "etäisyyttä", että joudun noudattamaan "laittomaksi todettua päätöstä". Minulla ei ole tekosyitä- vieraannuttaja "äidillä- ja lastensuojelun viranomaisilla" tekosyynä. Perätön lausuma annettu 27.5.2008 lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä. Minulla laillinen peruste olla lasteni isänä- en perustele asiaa laittomuudella, kuten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun viranomaiset". Lue perustuslaki, lapsen- ja ihmisoikeudet ym. lainsäädäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin viranomaiset antaa sinulle omasta tahdostaan mitään rahaa, kun itse tahdot olla erossa lapsistasi. Perustelet etäisyyttä "lapsiisi" että joudut noudattamaan jotain laittomaksi todettua päätöstä , mikä on selkeä tekosyy, koska laittomia päätöksiä ei tarvitse noudattaa.

        Jos aidosti haluaisit olla "lapsiesi" kanssa, niin sinullahan olisi laillinen perustekin olla, mutta nyt perustelet asiaa laittomuudella. Hankala uskoa, että saat mitään korvauksia. Varmasti sinusta saa taas hyvän naurunaiheen.

        Muistathan, virheellisen tiedon julkinen levittäminen rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla erossa- en ole perustellut "etäisyyttä", että joudun noudattamaan "laittomaksi todettua päätöstä". Minulla ei ole tekosyitä- vieraannuttaja "äidillä- ja lastensuojelun viranomaisilla" tekosyynä. Perätön lausuma annettu 27.5.2008 lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä. Minulla laillinen peruste olla lasteni isänä- en perustele asiaa laittomuudella, kuten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun viranomaiset". Lue perustuslaki, lapsen- ja ihmisoikeudet ym. lainsäädäntö.

        Eli millä perustelet, ettet ole "lastesi"kanssa? Puhut usein jostain laittomasta päätöksestä aina kun puhut, ettet ole "lastesi" kanssa, niin sen vuoksi saadaan käsitys, että haluat noudattaa jotain laitonta päätöstä.
        Nytkin puhut jostain perättömästä lausunnosta eli miten se liittyy siihen, ettet muka pysty olemaan "lastesi" kanssa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli millä perustelet, ettet ole "lastesi"kanssa? Puhut usein jostain laittomasta päätöksestä aina kun puhut, ettet ole "lastesi" kanssa, niin sen vuoksi saadaan käsitys, että haluat noudattaa jotain laitonta päätöstä.
        Nytkin puhut jostain perättömästä lausunnosta eli miten se liittyy siihen, ettet muka pysty olemaan "lastesi" kanssa??

        Muistathan, virheellisen tiedon julkinen levittäminen rikollista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan, virheellisen tiedon julkinen levittäminen rikollista...

        Muistathan, että laittomien päätösten noudattaminen on rikollista.


      • Anonyymi

        Asia on tullut selväksi eli käsität lastensuojelun ja ex-puolisosi syyllistyneen rikokseen.
        Miksi perustelet heidän tekemällään rikoksella sitä, ettet ole lapsiesi kanssa ja välillä kerrot, ettei poliisia edes kiinnosta, kun olet yrittänyt tehdä rikosilmoituksen? Poliisi ei ilmeisesti suhtaudu sinuun kovinkaan vakavasti eli poliisikin tietää, ettei mitään rikosta kukaan ole tehnyt?
        Oletko hakenut lakiapua rikosilmoituksen tekoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla erossa- en ole perustellut "etäisyyttä", että joudun noudattamaan "laittomaksi todettua päätöstä". Minulla ei ole tekosyitä- vieraannuttaja "äidillä- ja lastensuojelun viranomaisilla" tekosyynä. Perätön lausuma annettu 27.5.2008 lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä. Minulla laillinen peruste olla lasteni isänä- en perustele asiaa laittomuudella, kuten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun viranomaiset". Lue perustuslaki, lapsen- ja ihmisoikeudet ym. lainsäädäntö.

        Jos et halua olla erossa, niin miksi olet erossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan, että laittomien päätösten noudattaminen on rikollista.

        Muistathan, virheellisen tiedon julkinen levittäminen rikollista.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sitä apua annetaan- ei ole 13 vuoteen kuulunut..

        Millaista apua olet pyytänyt sieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla erossa- en ole perustellut "etäisyyttä", että joudun noudattamaan "laittomaksi todettua päätöstä". Minulla ei ole tekosyitä- vieraannuttaja "äidillä- ja lastensuojelun viranomaisilla" tekosyynä. Perätön lausuma annettu 27.5.2008 lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä. Minulla laillinen peruste olla lasteni isänä- en perustele asiaa laittomuudella, kuten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun viranomaiset". Lue perustuslaki, lapsen- ja ihmisoikeudet ym. lainsäädäntö.

        Eli ei ole mitään laillista tai laitontakaan syytä jolla perustelet, ettet ole lastesi kanssa! Sanot, että haluat olla lastesi kanssa, mutta joku lastenvavoja tai ex ei halua että olet heidän kanssa.

        Miksi annat lastenvalvojan tai ex-puolison halujen vaikuttaa asiaan?


    • Anonyymi

      Ala nyt kirjoittaa tauoilla.
      Ei osa lukea yhteensoittoon runosi.

    • Anonyymi

      Miettikää hyvät ihmiset ennen kuin alatte paneskelemaan jonkun kanssa mitä siitä saattaa seurata.

      Lapsiparat.

      Aloittaja toki katsoo asiaa omin silmin; olisi mielenkiintoista kuulla mitenkä erilaisen tarinan isä kertoo; koska asiat ei ole kuten yksi osapuoli sen kertoo. Ja tämän takia lapsikin oireilee, vaikeaa hänelle se että omat rakkaat vanhemmat eivät halua tulla keskenään toimeen. Voin vain kuvitella mitenkä tuo nainen valittaa ex-miehestään päivät päästään, se kuuluu rivien välistä.

      Eli aloittajankaan tapauksessa tilanne ei ole pelkästään se että olisi isä joka on hankala; lapsella on myös selvästi äiti joka ei ajattele asioiden seurauksia loppuun asti.

      Nainen on täysin vastuussa siitä kenet on aikanaa kumppanikseen valinnut lapsentekoon.

      Poika toki aikanaan terapian avulla toivottavasti toipuu traumoista joita MOLEMMAT vanhemmat aiheuttaa.

      • Anonyymi

        Unohditko "lastensuojelun" syyllisyyden sekoittaessaan täydellisesti lasten pään- aiheuttaen pysyviä traumoja lapsille ajaessaan omassa menettelyssään ainoastaan äidin etua valehdellen tuomioistuimessa lasten olosuhteet perättömässä lausumassaan- unohtaen lainsäädännön, lapsen edun- ja oikeudet isäänsä- ja sukuunsa. Myös isällä perusoikeuksien mukaisena oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa ja siihen lasten sukunimieen ei tehdä mitään muutoksia uuden puolison nimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohditko "lastensuojelun" syyllisyyden sekoittaessaan täydellisesti lasten pään- aiheuttaen pysyviä traumoja lapsille ajaessaan omassa menettelyssään ainoastaan äidin etua valehdellen tuomioistuimessa lasten olosuhteet perättömässä lausumassaan- unohtaen lainsäädännön, lapsen edun- ja oikeudet isäänsä- ja sukuunsa. Myös isällä perusoikeuksien mukaisena oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa ja siihen lasten sukunimieen ei tehdä mitään muutoksia uuden puolison nimiin.

        Sitähän mä koitin sanoa, en tiedä miksi tulkitsit noin.

        Lapsella on oikeus isään jota äiti ei päivät päätään hauku kotona, ja jota saa tavata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän mä koitin sanoa, en tiedä miksi tulkitsit noin.

        Lapsella on oikeus isään jota äiti ei päivät päätään hauku kotona, ja jota saa tavata.

        Koska "lastensuojelu" syyllinen haukkuessaan lasten isää lapsille- valehdellessaan lasten toiveet, lausumat, olosuhteet omassa menettelyssään..


      • Anonyymi

        Nyt on pakko korjata, ettei ihan väärää käsitystä tule tosta aloitustekstistä!
        Erosin aikanaan itse pojan isästä kun oli paha olla. Kun aloimme yrittämään lasta vuoden ennenkuin tärppäsi niin pojan isä oli yhtä innokas yrittämään vauvaa kuin minäkin (tai ainakin hän sanoi niin kun kysyin ja varmistin monta kertaa) Kun olin 7:nnellä kuulla raskaana, käski pojan isä tehdä abortin kun ei halua tuota äpärää saman katon alla kasvattaa. Päivittäin hän huoritteli minua ja vihjaili, ettei poika ole hänen tekemänsä (oikeasti en pettänyt häntä kertaakaan, hänellä nyt vain on vilkas mielikuvitus).
        Kun poika syntyi niin isänsä oli vain illat tietokoneella ja edelleen hoidin itse kodin ja vauvan, kun viikonloppu koitti hän vaati saada vapaata vauvan hoitamisesta kun on niin rankkaa - oikeasti hän ei osallistunut millään tavalla vauvan hoitamiseen. Kaksistaan kun olimme pojan kanssa kotona kun pojan isä kulki päivittäin sukulaisten luona kylässä ja oli siellä koko päivän niin meillä meni tosi hyvin. Illalla kun pojan isä tuli kotiin niin hän meni suoraan tietokoneelle ja kilpaili huomiosta pojan kanssa (oli siis lapsesta mustasukkainen) ja pojasta tuli pelokas, aina kun hänen isänsä sanoi jotain niin poika säikähti.
        Yritin pitää jonkin aikaa perheemme kasassa, mutta ei se onnistunut kun isänsä ei halunnut olla äpärän kanssa missään tekemisissä.
        Nykyään meillä on yhteishuoltajuus ja aluksi olikin melkoista vääntöä kun pojan isä joutui ottamaan pojan itselleen joka toinen viikonloppu ja vielä koko viikonlopuksi! Hän olisi halunnut lapsen vain yhdeksi päiväksi joka toinen lauantai. Sitten alkasi pikkuhiljaa sujumaan, hän löysi uuden naisen alle 6kk eron jälkeen ja tämä nainen autteli sitten pojan hoitamisessa niin alkasi sujumaan todella hyvinkin :) Heillä toki on nykyään on/off suhde, eli eroavat ja palaavat yhteen jatkuvasti.
        Aluksi ihmettelin kun heille tuli ensimmäinen ero kun poika ei puhu isäviikonlopuistaan mitään, ajattelin että isänsä varmaan suree tätä naista, että en viitsi urkkia mitään. Pikkuhiljaa pojasta alkasi tulemaan vihaisempi ja vihaisempi, sekä aggressiivisempi isäviikonloppujen jälkeen ja huono käytös alkoi näkymään silloin päiväkodissa ja nykyään koulussa. Olen koittanut pojalta kysellä, että miksi käyttäytyy niin huonosti niin on vain vastannut ettei saa puhua isäviikonlopuista kotona, olen tästä suutahtanut ja ottanut suoraan puheeksi pojan isän kanssa, että miksi ei saa puhua niin hän kertoo joka kerta 2-3 erilaista versiota, ettei ole mitään salaisuuksia ja vetoaa aina eri asiaan, siis tarina muuttuu siltä seisomalta monta kertaa.
        Nyt oon näköjään täällä saanut haukut kun kuulemma haukun pojalle isäänsä, mutta kun en tee sellaista, se on lapsellista touhua ja epäreilua lapselle! Lapsi ei saa olla riitakapulana! Oon vain ymmälläni, miksi kotoa pitää kertoa kaikki ostokset, puheet, tekemiset, menemiset ja tyyliin kaikki isälleen, mutta isäviikonlopuista ei saa puhua kotiin yhtään mitään. En ymmärrä yhtäkkinäistä lastensuojeluilmoitusta kotioloista ja en ymmärrä miksi pitäisi hakea sosiaalityöntekijältä apuja läksyjen tekoon ja yhdessä olemiseen - MIKSI?!


    • Anonyymi

      Aloittajalle: miksi olet yksinhuoltaja? Oletko varmasti selvittänyt itsellesi, ettei juuri sinussa ole jotain vikaa?
      Että ihan tuosta vaan mies on jättänyt sinut ja lähtenyt nostelemaan....... miehessä varmaan kaikki vika?

      • Anonyymi

        Otsikko kuuluisi olla: miksi äiti- ja lastensuojelu on hankala- lapsen etu ei toteudu viranomaismenettelyssä- ja tuomioistuimessa lainsäädännön mukaisena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikko kuuluisi olla: miksi äiti- ja lastensuojelu on hankala- lapsen etu ei toteudu viranomaismenettelyssä- ja tuomioistuimessa lainsäädännön mukaisena?

        Taas niin itsekästä tuo. Aina kun lapsi oirehtii tavalla tai toisellä hänelle haetaan apua. Ei ole kyse kummankaan vnhemman paremmuudesta tai vallasta. Ainoastaan lapsesta, siitä että lapsen elämässä on kaikki hyvin ja jos lapsi oirehtii näin ei todellakaan ole. Liian usein täällä keskitytään itsekkäistä syistä mollamaan toista vanhempaa. Kyse on lapsen hyvinvoinnista. Kun toista vanhempaa mollaa tavalla tai toisella ei koskaan aja lapsen hyvinvointia.


      • Anonyymi

        Toi on juuri sitö itsekkyyttä. Olet täällä ja muuallakin vuosia asiaa julkisesti ouinut. Et ole ajatellut lastesi hyvinvointia. Siitä on osoitus poikasi hakema lähesrymiskielto. Sulloin kun lapsen etua halutaan iikeasti, ei syytellä ex puolisoa, viranomaisia, ei kirjoitella julkisesti mikä vahingoittaa lapsia. Jos olisit lastesi etua ajatellut et olisi julkisesti nimelläsi missään kirjoitellut.


      • Anonyymi

        YH-äideissä on ihan jokaisessa joku vika, kun ne kerran on jätetty eikä mies enää viittiny katella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YH-äideissä on ihan jokaisessa joku vika, kun ne kerran on jätetty eikä mies enää viittiny katella.

        Niin varmasti on on ja se vika poistuu samalla, kun se miea poistuu. Samalla mahdollisten lapsien tilanne paranee huomattavasti.


      • Anonyymi

        Mä olisin saanut traumoja lapsena jos oma vanhempani olisi julkisesti nimellään kirjoitellut tuollaista. En varmaan olisi koskaan halunnut sen jälkeen nähdäkkään. Ei ole paljon miettinyt lapsiaan kirjoitellessaan oikeaati.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olisin saanut traumoja lapsena jos oma vanhempani olisi julkisesti nimellään kirjoitellut tuollaista. En varmaan olisi koskaan halunnut sen jälkeen nähdäkkään. Ei ole paljon miettinyt lapsiaan kirjoitellessaan oikeaati.

        Minäkään en ihmettele yhtään että tuon marisijan lapsi hakenut lähestymisakieltoa. Lapsen hakkaaminen on nuuten rikos ja sellaisesta saa kyllä lähestmiskieltoa.


    • Anonyymi

      Nimi ja sosiaaliturvatunnus?

      • Anonyymi

        Omas


      • Anonyymi

        Varmaan on lapsi hävennyt elämänsä isänsä touhuja. Luultavasti kaveritkin saattaneet hönelle nöistä isän tempauksista maininneet. On niin paljon henisesti kärsinyt isästäön, että on päätynyt hakemaan lähestymiskieltoa. Haluaa olla rauhassa isältään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan on lapsi hävennyt elämänsä isänsä touhuja. Luultavasti kaveritkin saattaneet hönelle nöistä isän tempauksista maininneet. On niin paljon henisesti kärsinyt isästäön, että on päätynyt hakemaan lähestymiskieltoa. Haluaa olla rauhassa isältään.

        Ei niistä hakkaamisista varmaan koskaan pääse ylitse ja injottavintabon, että lapsi pitkään sirtää ja puolustelee vanhempaansa. Sitten tulee mitta täyteen ja hakee lopulta itse lähestymiakieltoa. Lapsi haluaa omaa rauhaa ja elämänarvoa ja kokee että ei oöe enää omaa isää. Naurettavaa sitten, että se isä itkee netissä ja syyttelee muita epäonnistumiaistaan, muttei vaan osaa kohdata omia lapsiaan.


    • Anonyymi

      Oletko kuollut? Vastaa!

      • Anonyymi

        Olen en voi vastata


      • Anonyymi

        Kenet? Tämä isä ei ole ketään hukannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen en voi vastata

        Et ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenet? Tämä isä ei ole ketään hukannut.

        Itkin kun luin, että oli hakannut poikansa.. ei mikään ihme, että se poika oli hakenut lähestymiskieltoa isäänsä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itkin kun luin, että oli hakannut poikansa.. ei mikään ihme, että se poika oli hakenut lähestymiskieltoa isäänsä..

        Tämä isä ei ole ketään hukannut. Perätön väite, kunnianloukkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä isä ei ole ketään hukannut. Perätön väite, kunnianloukkaus.

        Tämä isä ei ole ketään hakannut. Perätön väite, kunnianloukkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itkin kun luin, että oli hakannut poikansa.. ei mikään ihme, että se poika oli hakenut lähestymiskieltoa isäänsä..

        Tämä isä ei ole ketään hakannut. Perätön väite, kunnianloukkaus...


      • Anonyymi

        Kasva aikuiseksi ja lopeta sössöttäminen. Poliisille tutkintapyyntö? Lapsia ei ole koskaan hakattu ja/ tai haettu mitään lähestymiskieltoa kenenkään taholta.


    Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe