Varokaa! RUOKABOKSI soittelee!

Anonyymi

Tarjoaa puhelimessa "ilmaisia lahjakortteja ruokaboksin kokeilemiseen".

Tyypillinen tilausansa-bisnestä harjoittava pulju, jonka otollisinta asiakaskuntaa ovat dementoituneet vanhukset. Annat yhteystietosi halutessasi kokeilla toimituspalvelua, ja myöhemmin huomaat firman tulkinneen niin että olet sitoutunut viikottaisiin tilauksiin. Erittäin klassista kusetusta. Korona-aika saa tämäntyyppiset liikekannalle.

27

9683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      meillekin soitti tänään ja kertoi omistavansa E-kokoluokan boxit, en langennut houkutukseen

      • Anonyymi

        Kolmen reseptin boksilla oli hintaa 59 euroa, mutta nopealla laskemisella huomaa, että ostokset olisivat maksaneet kaupassa maksimissaan 25 euroa. Lisäksi pitää lähteä itse ostamaan valkosipulia, sinappia ja valkoviinietikkaa, koska niitä ei kaapista löydy. Kuivatut yrtit omistan onneksi kaikki valmiina.

        Boksissa oli nuudeleita, pieni pussi porkkanoita ja perunoita, tomaattimurskaa ja kaksi nippua tuoreita yrttejä kala/liha. Tyhjää tilaa boksista oli puolet, joten luulisi että myös etikka, valkosipuli ja sinappi olisivat mahtuneet mukaan. Hohhoijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen reseptin boksilla oli hintaa 59 euroa, mutta nopealla laskemisella huomaa, että ostokset olisivat maksaneet kaupassa maksimissaan 25 euroa. Lisäksi pitää lähteä itse ostamaan valkosipulia, sinappia ja valkoviinietikkaa, koska niitä ei kaapista löydy. Kuivatut yrtit omistan onneksi kaikki valmiina.

        Boksissa oli nuudeleita, pieni pussi porkkanoita ja perunoita, tomaattimurskaa ja kaksi nippua tuoreita yrttejä kala/liha. Tyhjää tilaa boksista oli puolet, joten luulisi että myös etikka, valkosipuli ja sinappi olisivat mahtuneet mukaan. Hohhoijaa.

        Kyllähän kauppakin toimittaa ruokaa kotiin. K-kauppa varmaan eniten.


    • Anonyymi

      Klassista aggressiivista markkinointia. Jos huomaavat että puhelimeen vastaaja on höpsähtänyt vanhus tai muuten vajaakykyinen, niin pannaan peliin koko retorinen patteri lahjonnasta uhkailuun. Nähdäkseni tämä ei moraalisesti juurikaan eroa koronarokotteiden ovikaupustelusta. Toinen asia on tietenkin se onko tuo yritys itse ohjeistanut puhelinmyyjät toimimaan näin, vai vain ulkoistanut vastuun? Palkannut liskoetiikalla varustetun firman hankkimaan mahdollisimman paljon tilauksia? Tuo firma on sitten laatinut myyjille oman ärhäkän ohjeistuksen jonka mukaan toimitaan. Näin tämä toiminta puhelinmyynti-firmoissa yleensä pyörii.

    • Anonyymi

      Jep kahtena päivänä soitti kielsin jyrkästi moisen kusetuksen.

      • Anonyymi

        Tänään oli yrittänyt soittaa, eli aktiivisia ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli yrittänyt soittaa, eli aktiivisia ovat.

        tuleeko puhelut 358 1047... alkuisesta numerosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuleeko puhelut 358 1047... alkuisesta numerosta?

        Noita puheluita on tullut ainakin 040 92352.. alkuisesta numerosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita puheluita on tullut ainakin 040 92352.. alkuisesta numerosta.

        Eilen yrittivät soittaa 2 kertaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen yrittivät soittaa 2 kertaa

        Taas tänään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita puheluita on tullut ainakin 040 92352.. alkuisesta numerosta.

        pistin sulkuun loppuu paskan tarjonta...


    • Anonyymi

      Moi. Palvelua ei tarvitsee ottaa, ja jos otat niin tulevat viikot voi itse käydä ottamassa pois niiden nettivisivuilla. Itse olen ollut pitkään tyytyväinen heidän palveluun. Varsinkin näin korona aikaan.

      • Anonyymi

        Erityisesti vanhukset ja ei niin täysissä sielunvoimissa olevat käyvät varmasti netissä perumassa tulevat tilaukset...


    • Anonyymi

      Tosi aggressiivista puhelinmyyntiä. En suostunut antamaan pankkikorttitietojani ja halusin purkaa puhelimessa hätäisesti tehdyn sopimuksen. Kuulemma sopimuksen purkaminen ei ollutkaan mahdollista, vaikka näin puhelinmyyjä palvelua markkinoi.

      Heti purkuyritykseni jälkeen puhelin alkoi taas piristä. Nyt soitti toinen myyjä, joka kauppasi muka samaa RuokaBoksi-palvelua uudestaan. Jälkeenpäin ajatellen tajuan, että hänellä oli minun tietoni auki edessään ja hän näki minkä boksin ja milloin olin tilannut. Sanoi että laittaa tekstarilla jonkun vapaaehtoisen lisäbonuksen, jos haluaisin seuraavan parin viikon aikana tilata viisi boksia lisää. Sanoin että okei, miten vaan, kun en tilausta kuitenkaan jatka.

      Nyt saapuneessa tekstiviestissä lukee, että tuo ylimääräinen "vapaaehtoinen" bonus aktivoi tilaukseni alkavaksi tästä hetkestä, ja että tilausta ei voi enää perua.

      Alunperin tuo sitova aktivointi piti tapahtua vasta maksutietojen luovutuksen kautta.

      En tällaiselle kusetusfirmalle halua missään tapauksessa antaa omia pankkikorttitietojani. Peruminen ei onnistu, joten varmaan yrittävät toimittaa minulle jotakin ja laskuttaa jälkikäteen. Taitaa mennä perintätöimiston kautta oikeuskäsittelyyn.

      Ehdottomasti älkää lähtekö tähän mukaan!

    • Anonyymi

      Mistä saavat numeron? Olisin tullut asiakkaaksi, koska tulevat kaupunkiini, mutta yhtäkkinen häirikkösoitto muutti mieleni. Vastenmielistä.

    • Anonyymi

      Nosto.

      • Anonyymi

        Pommittavat joka päivä. Laitoin estoihin ja estojen jälkeen näkee että 2 kertaa päivässä yrittävät edelleen soittaa. Kertoo paljon kyseisestä firmasta tälläinen häirikkö toiminta.


    • Anonyymi

      Itse menin luottotiedottamana ihan huvin vuoksi katsomaan saisinko tilattua :D ja sieltä sitten tulikin ruokaboksi ja tekstari perässä etten ole vielä maksanut. Tämän koko logiikan mukaan kuka vaan voi nimellä "Matti Meikäläinen" tilata johonkin pakettinoutoautomaattiin tekaistulla sähköpostilla ja prepaid numerolla ilmaista ruokaa.

    • Anonyymi

      Kerran tuli tilattua, kokeilin vegeboksia. Kolme ihan hyvänkuuloista reseptiä ja kustakin annoksesta tuli syötyä 2-3 kertaa. Samat ainekset olisin kuitenkin saanut kaupasta noin puoleen hintaan. Kaikista kolmesta reseptistä puuttui joitakin juttuja (ilmeisesti melko yleisiä ruokakaapeissa), joten kauppaan olisi kuitenkin pitänyt suunnata. Kaapista kun ei löytynyt kaikkea. Eli se siitä ajansäästöstä, kun olettaisi kuitenkin kaiken tulevan kotiovelle.

      Kävin sitten hakemassa ne puuttuvat jutut kaupasta joka reseptiin, tässä kohtaa aineksien hinta 49 € (norm. 59 €) noin 10 € kauppaostoksiin, 59 € yhteensä. Kun söin resepteistä ihan kohtuullisen annoksen 7 kertaa, niin ostohinnaksi tulee kutakuinkin 8,5 euroa annosta kohden. Jos tykkää tilata noutoruokaa, niin tuo on aika perushinta normipizzalle tai vaikka keskikokoiselle hampurilaisaterialle. Silloin ei kuitenkaan tarvitse kokata tai tiskata yhtään, saati pidä käydä kaupassa. Liian kallista.

      Kiitos kuitenkin kolmesta ihan hyvästä reseptistä, niitä tulee käytettyä toistekin. Ensi kerralla astelen kuitenkin tavalliseen ruokakauppaan ja ostan samat ainekset puolet halvemmalla. 1,5 km matka edestakaisin ja toiseen suuntaan ostoskassi kädessä on sopiva päivänavaus jo pienimuotoisen kuntoilunkin osalta.

      Kaupan päälle sain pienen ohjekirjasen kasvisruokavalioon suuntaaville, kangaskassin kauppaostoksille ja pari kylmäpussia, joita olen jäädyttänyt uudelleen. Auttavat helteellä pään päällä. Kangaskassin kylkiin aion ommella kiinni pari mustaa suikaletta vanhasta t-paidastani, sillä en aio mainostaa Ruokaboksia puolestanne.

      Sen verran kuitenkin posin puolelle, että ensitilauksen mukana saa koodin, jolla irtoaa 20 € alennusta. Sitä voi käyttää kuka tahansa ensitilaaja. 49 € kuulostaa jo melko hyvältä hinnalta 7 aterian määrästä (vertailuna oma ensitilaukseni, jossa kokonaishinta olisi 20 € alennuksen kanssa 7 € per ateria). Mutta silti: silloinkin pitäisi käydä kaupassa hakemassa ne puuttuvat tarvikkeet ja aikaa kuluu.

    • Anonyymi

      Minä tilasin tuolla koodilla koska 20€ alennus oli jo tuntuva ja lapsiperheessä kelpaavien ruokien keksiminen väsyttää.. Eivät ole soitelleet perään ollenkaan ja joskus kilahtaa tarjouksia sähköpostiin jos haluaisin tilata uudelleen. Tällä ainakin saa sen 20€ alea bokseista R743

    • Anonyymi

      Jos joku rimpauttaa ja ensin tietysti kun kuuluu esitellä itsensä ilmaisee:

      Tässä Teuvo Taapero Tampereelta hyyvää aamuyötä teille...

    • Anonyymi

      0409242349 Ruokaboxin tilausansa, ei kannata vastata mitään, luovuttaa jos ei vastaa ja numero ei mene eteenpäin jakoon, koska on toimimaton.

    • Anonyymi

      Olen testannut ja on hyviä, monipuolisia reseptejä.
      On toki kalliimpia kuin itse kaupasta ostamalla, mutta jos arvostaa kotiin kuljetusta (kylmäkuljetus) ja sitä, että joku on jo valmiiksi miettinyt terveelliset, monipuoliset ateriat, niin ehdottomasti kannattaa hyödyntää palvelua. Palvelun voi myös koska tahansa perua (paitsi seuraavan viikon tilausta), eli ei todellakaan mikään tilausansa.

    • Anonyymi

      Normaaliälyiselle skarpille ihmiselle voi olla joissakin elämäntilanteissa käyttökelpoinen, joskin hinnakas palvelu.

      Aivan samalla tavalla kuin automaattinen vitamiinien, sukkien, kuulakärkikynien jne jne jne toimituspalvelu.

      Näissä firmoissa tosin tiedetään, ettei näillä asiakkailla sitä varsinaista katetta kerätä. Varsinainen tuotto tulee siitä että aggressiivisella puhelinmyynnillä pakkomyydään sopimuksia vanhuksille ja dementoituneille jotka eivät edes itse tajua mitä ovat tilaamassa. Sitten näiden asuntoihin kasaantuu läjät paketteja mätänevää ruokaa, ja kun kysytään niin kertoo ettei tiedä mitä ovat. Joku toi. Ja tililtä lähtee rahaa raakaan tahtiin. Se on sitä bisnestä. Sieltä otetaan rahaa mistä sitä makiasti irtoaa. Ja dementoituneilta vanhuksilta tunnetusti irtoaa.

    • Anonyymi

      On tuossa ruokaboksissa myös omat edut. Ei tarvitse mennä kauppaa, ei tarvitse miettiä mitä laittaa ruuaksi ja ruokatarvikkeet tuodaan kotiovelle. Kyllä ne tuotteet ovat olleet tuoreita ja hyviä, mitä itse olen saanut, kun muutamia kertoja olen tilannut. Siinähän säästää rahaa, jos itse kauppaan menee, niin sieltä tulee kaikkea muutakin mukaan, mitä ei listassa ollut. Aika tiukka ihminen pitää olla, jos viikon reseptit tekee ennakkoon ja noudattaa kaupassa tarkasti sitä, eli ostaa vain ne tietyt ruokatarvikkeet. Itse en ole moiseen kuriin onnistunut. Siihen kyllä onnistuin, että hain kaupasta maidot, mehut, leivät, leikkeet ja hedelmät, eikä ne paljoa maksaneet.

    • Anonyymi

      Soitettiin minullekin, voi hyvä tavaton mitä saarnaamista. Bisnes on bisnestä, moni välikäsi ottaa omansa. Eivät tätä hyvää hyvyyttään tee, saavat varmaankin edullisesti tingattua ne ruoka-aineet, samalla mainosta tuottajille.

      En langennut ansaan, ostan itsekin kotimaista, syön päivittäin itse keräämiäni marjoja ja kasvimaani tuotteita. Joku taho on vain keksinyt bisnesidean ja suurin hyötyjä tämä järjestelmä itsessään.

      Osa varmaankin tilaa ja kokee hyväksi, mutta asioihin pitää AINA suhtautua kriittisesti. Jos on järki päässä niin osaa ostaa taloudellisesti ja kestävän kehityksen mukaan. En suostu käyttämään esimerkiksi kaukaa tuotuja avokadoja missä niiden tuottaminen ei ole kestävällä pohjalla.

    • Anonyymi

      Tää on laiskoja ja tyhmiä ihmisiä varten tämä oalvelu. 3 aterian boksi, jota vielä harhaanjohtavasti markkinoivat viikon ruoilla maksaa 50€ ja boksissa tosiaan tavaraa max 15€.n edestä. Omasta lähikaupasta saa tilattua ruoat kotiovelle netistä muutamalla klikkauksella ja maksat ainoastaan 8€ kuljetuksesta. Mihin tätä firmaa tarvitaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe