Kylpyhuone remontti

Anonyymi

Kylpyhuone remontti tehtiin hyvin, mutta haluan varoittaa niistä yhtiöistä, jotka laittavat könttäsumman tarvikkeista ja työtunneista. Varux Oy kävi täällä, ja työtunnit eivät pitäneet paikkaansa ja laittoivat sähkö tarvikkeista könttäsumman, eikä mitään erittelyä sähkö tarvikkeiden hinnoista. Pyytäkää aina erittely laskusta ja laskekaa kuinka monta tuntia työntekijä teki töitä ostamansa tarvikkeet ajomatkat. Ilmeisesti vähän jos toinen firma huijaa rahassa.

5

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Urakkahinnan laskukaava on helppo. Arvioitu tarvikkeiden ja työtuntien enimmäisarvo kerrotaan kertoimella 1,5, jonka jälkeen kerrotaan vielä kertoimella 1,1 ja pyöristetään vielä saatu summa ylöspäin lähimpään tasatonniin.

      Eli urakkahinnalla ostamalla maksaa tilaaja aina 1,5-2 kertaisen hinnan verrattuna tarvikkeiden laskutuksen todellisen menekin mukaan ja työtuntien laskutuksen tuntityönä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Oli ihan uutta tietoa minulle.


    • Anonyymi

      Eli siis kaikesta voi huijata. Kunpa tämän tajuat myös muut työntekijät ja hoivayritykset, siivoojat, bussikuskit, kaupan kassat, roskakuskit ym. niin otetaan palkkaa myös kaksin ja kolminkertainen hinta ja samalla myös tarvikkeista ajomatkoista ym. Tämähän on rikollista toimintaa, jos laskutetaan kaksinkertainen määrä ym. Ja kukaan ei puutu asiaan? Siis hoitajille myös lisää liksaa, lääkäreille, hammaslääkäreille missä todelliset kustannukset eivät enää pidä paikkaansa. Onko Suomi siis ryhtynyt huijareiden kerhoon?!!

    • Anonyymi

      Hei, minäkin haluan laskuttaa omasta työstäni kaksinkertaisen hinnan, jos teen työtä 8 h, niin jipii, jos voin saada palkkaa 16 h. Niin oma palkkapussi kasvaa toki suuresti, siis täytyy tästä lähtien valehdella pomolle, että tein 16 h päivän, vaikka kului 8 h. Ja sen kerron edelleen 3x ja vielä 1,1 kertaa, niin vastaa sitten todellisuutta omasta työstäni työmatkat, tarvikkeet, miten työvaatteet kuluu töissä, kengät ym. Ja fyysinen ja psyykkinen rasitus lisää hintaa eli sille lisää hintaa 2,2 kerroin.

    • Anonyymi

      Kyse ei ole mistään huijaamisesta, vaan siitä, että yksikään yritys ei ota riskiä tappiollisesta keikasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3690
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2704
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2203
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1918
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe