Hapsnsilakka

Anonyymi

Onko joku maistellut tätä ruotsalaisten herkkua,kiinnostaisi kokeilla,saako sitä Suomesta,laivalta ehkä?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota purkki lentokoneeseen ja avaa cabinissa :D

      • Anonyymi

        Lentokoneeseen vieminen kielletty.


    • Ei oikein ole tullut tilaisuutta maistaa vieläkään hapansilakkaa.

      Utelias olisin kyllä maistamaan, että onko se niin ällöä kuin jotkut sanovat. Joskus sen vielä teenkin ja eihän sitä tiedä vaikka alkaisin tykkäämään. Täytyyhän siitä joittenkin tykätä, koska sitä valmistetaan. Tiedä vaikka olisin yksi niistä. Ja eihän se voi vaarallistakaan olla, kun silakkaahan se vain ...

      Näkyy sitä olevan Suomessakin, kun googlasin.
      Ainakin jossain K-Citymarketeissa, K-Supermarketeissa ... on Oskars surströmming 300g

      • Anonyymi

        Kas vain, mutta taidan tyytyä kotimaisiin muikkuun ja uudempana särkeen ja muihin järvikaloihin, joita itä-Suomessa alettu purkittaa.


      • Anonyymi

        Muutamia asiaan liittyviä videoita nähnyt Youtubessa, kyllä se on kammottavan hajuinen.
        Mikäli ihmisten ilmeistä voi mitään päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamia asiaan liittyviä videoita nähnyt Youtubessa, kyllä se on kammottavan hajuinen.
        Mikäli ihmisten ilmeistä voi mitään päätellä.

        Samoin olen nähnyt, ja hurjalta on näyttänyt ilmeistä päätellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoin olen nähnyt, ja hurjalta on näyttänyt ilmeistä päätellen.

        No hurjaltahan nekin ilmeet näyttää, kun joku ottaa hörpyt viinapullosta ja irvistää päälle.
        Silti sitä vain monetkin juovat.


      • Anonyymi

        Kynhan besta surströmmingen purkin avaat, jo hajuhaitta ilmenee. Kunhan syöt maistelet kaikki hajut tulevat pilaamaan lähi ilmaston valtavalla kaasunmuodostuksen haitoilla, sekä-että itse muodostajan ympäristössä. Syökööt! svedut silakkansa. pleace.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kynhan besta surströmmingen purkin avaat, jo hajuhaitta ilmenee. Kunhan syöt maistelet kaikki hajut tulevat pilaamaan lähi ilmaston valtavalla kaasunmuodostuksen haitoilla, sekä-että itse muodostajan ympäristössä. Syökööt! svedut silakkansa. pleace.

        Tiedän minä mille hapansilakka haisee.
        Kyllä sen hajun kestää, kun tietää mikä se on joka haisee. Ensimmäisellä kerralla en tiennyt ja luulin ilmassa olevan jotain vaarallista kaasua, enkä meinannut uskaltaa hengittää.

        Kaduttaa, etten työntynyt maistiaisille silloin, kun norrlantilaiset naapurini sitä söivät. Nyt heitä ei enää ole, mutta eivät he hapansilakkaan kuolleet. Elivät melkein sata vuotiaiksi.

        Kyllä minä vielä joskus menen tuonne syvälle metsään ja poksautan hapansilakkapurkin auki. Liian utelias luonteeltani, että sen jättäisin tekemättä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No hurjaltahan nekin ilmeet näyttää, kun joku ottaa hörpyt viinapullosta ja irvistää päälle.
        Silti sitä vain monetkin juovat.

        Ei viinaa kukaan maun takia juo.


    • Anonyymi

      En, enkä aiokaan maistaa.

    • Anonyymi

      En olekoskaan maistanut hapansilakkaa. Hapankaalia olen syönyt ja tykkään siitä. Sen kun ottaa valkosipulihapankaalina niin onpa hyvää.
      Vei tosin aikansa, ennenkuin uskalsin edes sitä kaalia maistaa.

      Suosittelen! Hyvää ja terveellistä.

      • Hapankaalista tykkään minäkin. Tottunut siihen jo lapsena, kun meillä sitä kaalia oli hapatettavaksi asti.
        Tykkään syödä sellaisenaan, enkä miksikään tuunattuna. Jotkut käyttävät hapankaalia ruuanlaittoon, soppaan ja sellaiseen, mutta mielestäni siinä menee jotain hukkaan, jos sitä prosessoidaan.

        Kuitenkin tiedän paljon sellaisia, että jos yleensäkään ovat hapankaalia maistaneet, niin sanovat, etteivät toista kertaa.
        Yksi likkani japanilainen kaveri maistoi ensimmäisen kerran sitä minun pöydässäni ja ihastui taas siihen kertaheitolla.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hapankaalista tykkään minäkin. Tottunut siihen jo lapsena, kun meillä sitä kaalia oli hapatettavaksi asti.
        Tykkään syödä sellaisenaan, enkä miksikään tuunattuna. Jotkut käyttävät hapankaalia ruuanlaittoon, soppaan ja sellaiseen, mutta mielestäni siinä menee jotain hukkaan, jos sitä prosessoidaan.

        Kuitenkin tiedän paljon sellaisia, että jos yleensäkään ovat hapankaalia maistaneet, niin sanovat, etteivät toista kertaa.
        Yksi likkani japanilainen kaveri maistoi ensimmäisen kerran sitä minun pöydässäni ja ihastui taas siihen kertaheitolla.

        Sama täällä. Hapankaali on mieluisaa syötävää ja hyväksi vatsalle! Ajattelin myös "virittää" hapankaalista Korealaiseen tyylin "Kimchiä" koska pieni lasipurkki valmista kimchiä mksaa vitosen. Höh.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe