Taimenpuro, Tapanila

Anonyymi

Uudiskohde Tapanilaan. Aiotko hakea?

www.att.hel.fi/fi/asumisoikeusasunnot/helsingin-asumisoikeus-oy-taimenpuro

9

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asunnon on oltava pohjoiseen, jotta pystyy asumaan helteisen ja aurinkoisen kesän sattuessa kohdalle. Harmillisesti tässä kohteessä kaikki asunnot ovat ns. väärään suuntaan, joten jätän hakematta. Kivoja koteja niille, jotka haluavat valoa, aurinkoa ja kuumuutta kotiin.

    • Anonyymi

      Mikä suunta on noilla parvekkeilla- meikäläisellä suunnat vähän hukassa?

    • Anonyymi

      Muuten kyllä, mutta pienet neliöt ja eteiseen hukattu turhaan neliöitä. Saareke vie turhaa tilaa, parempi olisi kaikki samalla seinustalla.

    • Anonyymi

      Mitä pidätte alueesta eli Tapanilan itäpuoli. Näyttäisi olevan aivan erilainen kuin radan länsipuoli ns. vanha puoli eli ne tunnelmalliset huvilarakennukset. Lähellä myös tuleva Malmin lentokentän alue jota aletaan rakentaa ehkä tämän vuosikymmenen loppupuolella.

      • Anonyymi

        Aika tylsä alue. Nukkumalähiö, mutta kapakki ja asema tuovat "elämää". Luontoa ei nimeksikään. Paitsi lentokentän ympäristö. Siellä loistava latu ja lenkkireitti melkein 6km. Mutta ei muuta autenttista luontoalueita lähellä. Jos Malmin kenttää aletaan rakentaa menee tuokin lenkkireitti pilalle. 😧


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tylsä alue. Nukkumalähiö, mutta kapakki ja asema tuovat "elämää". Luontoa ei nimeksikään. Paitsi lentokentän ympäristö. Siellä loistava latu ja lenkkireitti melkein 6km. Mutta ei muuta autenttista luontoalueita lähellä. Jos Malmin kenttää aletaan rakentaa menee tuokin lenkkireitti pilalle. 😧

        Juuri tuosta minullakin kiikasti. Olisin hakenut jo Sammaltorilta asuntoa, mutta olemattomat ulkoilu- ja luontokohteet ympäristössä eivät innostaneet hakemaan. Itä-Helsingin ylellisiin ulkoilumaastoihin ja merenrantoihin tottuneena en halunnut niin isoa huononnusta asuinympäristölleni. Toinen puute oli, että kunnon palveluihin päästäkseen olisi aina matkustettava Malmille... tarkistin jopa, onko pyöräilijälle kevyen liikenteen väylää suoraan Tapanilasta Malmille, mutta sellaiseen ei oltu satsattu. Kolmas puute oli, että alue on kiivaan ja tiiviin kerrostalorakentamisen kohde seuraavat vuodet... ei innosta rakennusmeteli ja työmaaympäristö. - Varmasti alueesta tulossa ihan kiva ja viihtyminen sidoksissa siihen, millaisia juttuja lähiympäristössä itse kukin arvostaa. Kulkuyhteydet on hyvät kun se junapysäkki vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuosta minullakin kiikasti. Olisin hakenut jo Sammaltorilta asuntoa, mutta olemattomat ulkoilu- ja luontokohteet ympäristössä eivät innostaneet hakemaan. Itä-Helsingin ylellisiin ulkoilumaastoihin ja merenrantoihin tottuneena en halunnut niin isoa huononnusta asuinympäristölleni. Toinen puute oli, että kunnon palveluihin päästäkseen olisi aina matkustettava Malmille... tarkistin jopa, onko pyöräilijälle kevyen liikenteen väylää suoraan Tapanilasta Malmille, mutta sellaiseen ei oltu satsattu. Kolmas puute oli, että alue on kiivaan ja tiiviin kerrostalorakentamisen kohde seuraavat vuodet... ei innosta rakennusmeteli ja työmaaympäristö. - Varmasti alueesta tulossa ihan kiva ja viihtyminen sidoksissa siihen, millaisia juttuja lähiympäristössä itse kukin arvostaa. Kulkuyhteydet on hyvät kun se junapysäkki vieressä.

        Ihan samoja mietteitä minulla! Asun Kannelmäessä vuokralla ja olen miettinyt minne sitä suuntaisi. Tapanila oli yksi vaihtoehto. Mutta täällä on niin huippuhienot ulkoilumaastot(toistaiseksi, ellei niitäkin uhrata rakentamisen alttarille ). Olen asunut Malmilla ja Puistolassa ja joskus on tehnyt mieli palata alueelle. Kun olin Ursan tähtiretkellä syksyllä Malmin lentokentällä, tuli kaipuu alueelle takaisin. Mutta torppasin saman tien haaveen juuri tuon kiivaan kerrostalorakentamisen vuoksi. Ihana heppatallikin tuolla ja korkeita kerrostaloja ja 1300 asukasta ihan viereen. Järjetöntä. Eiköhän me hesalaisetkin kaivata luontoa edelleen eikä joka lähiöön betonia betonin perään.

        Toistaiseksi jään tähän vuokrakämppään kun omistaja ei vielä ainakaan uhkaa myydä asuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoja mietteitä minulla! Asun Kannelmäessä vuokralla ja olen miettinyt minne sitä suuntaisi. Tapanila oli yksi vaihtoehto. Mutta täällä on niin huippuhienot ulkoilumaastot(toistaiseksi, ellei niitäkin uhrata rakentamisen alttarille ). Olen asunut Malmilla ja Puistolassa ja joskus on tehnyt mieli palata alueelle. Kun olin Ursan tähtiretkellä syksyllä Malmin lentokentällä, tuli kaipuu alueelle takaisin. Mutta torppasin saman tien haaveen juuri tuon kiivaan kerrostalorakentamisen vuoksi. Ihana heppatallikin tuolla ja korkeita kerrostaloja ja 1300 asukasta ihan viereen. Järjetöntä. Eiköhän me hesalaisetkin kaivata luontoa edelleen eikä joka lähiöön betonia betonin perään.

        Toistaiseksi jään tähän vuokrakämppään kun omistaja ei vielä ainakaan uhkaa myydä asuntoa.

        Edelliselle kannelmäkeläiselle: Itse hylkäsin Tapanilan hakuajatuksen ja hain Itäkeskusksen Ystävyydenpuistosta asuntoa. Sain sen kaikkein mieluisimman. En tiedä, minkä kokoisessa asunnossa asunt, mutta nyt Ystävyydenpuistossa on vapaana yli 10 36 m2 yksiötä. Helposti sitä kiintyy alueisiin, joissa asuu pidempään ja joista hyvät kokemukset. Minä asun valmiiksi Itä-Hesassa ja tunnen maastot. Ystävyydenpuiston hyviä puolia on esim. että talo rakennetaan puiston viereen valmiiseen ympäristöön, ei rakennustyömaata ympärillä, kun muuttaa sisään. Aivan mahtavat ulkoilumaastot Puotilan, Vuosaaren ja Strömsinlahden suuntaan. Kaikki mahdolliset palvelut uimahallia ja kulttuuritalo-kirjastoa myöten kävelyetäisyydella. Metrolle n. 300-400m. Meri ja merenrantojen ulkoiluväylät. Vuosaaren-Puotilan -Itiksen ulkoilumaaston päihittää mennentullen jonkun Malmin lentokentän. Pyöräilijälle avautuu ihan unelmaväylät Itiksestä, koska ei ne Viikinkään maastot kaukana ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliselle kannelmäkeläiselle: Itse hylkäsin Tapanilan hakuajatuksen ja hain Itäkeskusksen Ystävyydenpuistosta asuntoa. Sain sen kaikkein mieluisimman. En tiedä, minkä kokoisessa asunnossa asunt, mutta nyt Ystävyydenpuistossa on vapaana yli 10 36 m2 yksiötä. Helposti sitä kiintyy alueisiin, joissa asuu pidempään ja joista hyvät kokemukset. Minä asun valmiiksi Itä-Hesassa ja tunnen maastot. Ystävyydenpuiston hyviä puolia on esim. että talo rakennetaan puiston viereen valmiiseen ympäristöön, ei rakennustyömaata ympärillä, kun muuttaa sisään. Aivan mahtavat ulkoilumaastot Puotilan, Vuosaaren ja Strömsinlahden suuntaan. Kaikki mahdolliset palvelut uimahallia ja kulttuuritalo-kirjastoa myöten kävelyetäisyydella. Metrolle n. 300-400m. Meri ja merenrantojen ulkoiluväylät. Vuosaaren-Puotilan -Itiksen ulkoilumaaston päihittää mennentullen jonkun Malmin lentokentän. Pyöräilijälle avautuu ihan unelmaväylät Itiksestä, koska ei ne Viikinkään maastot kaukana ole.

        Vähän heräsin myöhään ajatukseen. Sukua asuu lähellä ja on ihan kivaa aluetta. Nuo yksiöt on vähän turhan pieniä kun on lapsenlapsia välillä yökylässä ja vkl viettämässä. Olisinpa tajunnut hakea kaksiota tuolta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe