Suuri riitti

Suuri riitti kuvastaa Jumalan ja Jumalattaren yhtymistä toisiinsa. Jumala ja Jumalatar on usein mielletty "mieheksi ja naiseksi". Mitä mietitte, voiko kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä toteuttaa suuren riitin? Rakkaudestahan siinä pohjimmiltaan on kysymys, mutta katoaako koko idea kun "Jumalattarella" onkin penis tai "Jumalalla" pimpsa?

7

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kronos

Miksipä henkisyys riippuisi siitä mikä roikkuu? ;-D

• harmaavaris

En näe siinä mitään eroa, jos Suuren Riitin tekeekin samaa sukupuolta oleva pariskunta.

Olettaisin kuitenkin, että jompikumpi ottaa jumalan tai jumalattaren roolin. Näin arvelen. Mitään fyysistä eroa riittiin tuskin kuitenkaan tulee.

• luminara

Mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä onko pari eri vai samaa sukupuolta jos he siis ovat rakastavaisia. Ja hei se suuri riitti suoritetaan yleensä symbolillisesti athamella ja maljalla, vain rakastavaiset vakavasti suhteessa olevat tai molemmat sitä mieltä olevat täysi-ikäiset voivat suorittaa sen oikeasti rakastelemalla.

• Ukko

Jos tuota katsoo traditioiden suunnalta, niin Gardner ei hyväksynyt samaa sukupuolta olevia pareja. Aleksandrialaisessa traditiossa voi käsittääkseni olla samaa sukupuolta olevia pareja.

Julkisissa lähteissä suuri riitti esiintyy näissä traditioissa vain kolmannen asteen initiaatiossa. Eklektinen coven voi napata suuren riitin vaikka jokaiseen kokoontumiseen :-)

• Noitapappi

Mielestäni wiccalaisten ei pitäisi lainkaan käsitellä omia uskonasioitaan täällä kaiken kansan nähden. Wicca on jo muutenkin tehty aivan liian julkiseksi.

• Kakun syöntisäästö
        Noitapappi kirjoitti:

Mielestäni wiccalaisten ei pitäisi lainkaan käsitellä omia uskonasioitaan täällä kaiken kansan nähden. Wicca on jo muutenkin tehty aivan liian julkiseksi.

Rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan toiminnan tulee perustua uskontun- nustukseen, pyhinä pidettyihin kirjoituksiin tai muihin yksilöityihin pyhinä pidettyihin vakiintuneisiin toiminnan perusteisiin.

Eli jos haluat pitää salassa wiccan kirjoitukset ja toiminnat, niin mitään asiaa ei ole ruveta rekisteröimään sitä uskonnoksi.

Ei siis onnistu sekä kakun syöminen että säästäminen.

• Tchernobog
        Ukko kirjoitti:

Jos tuota katsoo traditioiden suunnalta, niin Gardner ei hyväksynyt samaa sukupuolta olevia pareja. Aleksandrialaisessa traditiossa voi käsittääkseni olla samaa sukupuolta olevia pareja.

Julkisissa lähteissä suuri riitti esiintyy näissä traditioissa vain kolmannen asteen initiaatiossa. Eklektinen coven voi napata suuren riitin vaikka jokaiseen kokoontumiseen :-)

Ei ole ihan faktatietoa, että Gardner ei olisi homoja hyväksynyt. Yksi ainut Wicca, Ylipapitar Bricket Wood covenista nimeltä Lois Bourne väitti niin kirjassaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe