Tuli etäyhtiökokouskutsu helmikuussa. Vähän ihmetyttää, kokous ennen pidetty aina toukokuussa, ja eikä nyt ole mitään ylimääräistä päätettävää. Talossa 18 huoneistoa ja nykyinen koronan kokoontumis raja 20. Isännöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja vain paikalla ja valitsevat itsestään puheenjohtajan ja sihteerin. Muut osakkaat päättävät , rasti ruutuun systeemillä etukäteen vastuuvapaudesta isännöitsijälle ja hallitukselle. Samaten hallituksen jatkosta rasti ruutuun systeemillä. Niin ja vastaukset tulee olla kokouspäivään mennessä isännöitsijän pöydällä. Onko tälläinen toiminta lain mukaista?
Etäyhtiökokous
4
135
Vastaukset
- Anonyymi
On, noin se meni viime vuonnakin.
- Anonyymi
Eihän se ole mikään etäkokous jos rasti ruutuun paperit pitää olla ennen kokousta isännöitsijällä.Kiinteistöliitto toteaa seuraavaa:
Yhtiökokousta ei voi järjestää kokonaisuudessaan etäkokouksena, vaan aina on järjestettävä myös perinteinen yhtiökokous. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kokouspaikalla voi olla paikalla esimerkiksi vain isännöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja, joka yleensä toimii yhtiökokouksen puheenjohtajana. Tulee kuitenkin muistaa, että jos muutkin hallituksen jäsenet tai joku osakkaista haluaa osallistua kokoukseen tulemalla henkilökohtaisesti kokouspaikalle, niin hänellä on siihen oikeus. Tämä tulee huomioida jo kokouskutsuja lähetettäessä, eli kokouspaikka tulee edelleen kertoa kutsussa. - Anonyymi
Joo, mikäli osakkaille on kuitenkin esitetty mahdollisuus osallistua kokoukseen myös esimerkiksi Teamsin kautta. En ihan ymmärrä miksi pitäisi ehdointahdoin kokoontua jauhamaan paskaa jos ei ole mitään isompaa päätettävää. Ei yhtiökokouksen ole tarkoitus olla mikään eläkeläisten kahvittelu- ja jutusteluhetki.
- Anonyymi
Se on semietäkokous, hallituksen edustus ja isännöitsijä ovat paikalla kirjaamassa osakkaiden kirjalliset kannat kokouksen asialistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483