Sukupuolielimet

Anonyymi

Ruoskikaa, jos loukkaan tai olen asiaton. Oon miettiny, et onko ok kysyä jossain vaiheessa (kun homma menee intiimimmäksi), et mitä sieltä haarovälistä löytyy, mimmoset vehkeet, alkuperäiset vai muokatut? Ite vaan aattelen, et haluisin tietää etukäteen, vaikkei sillä väliä olekaan. Mutta onko se sit ihmisestä kiinni loukkaantuuko? Vai tuoko trans-henkilöt sen mielellään itsekin esiin jossain vaiheessa?

19

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisestä se on kiinni.
      Mutta myös kysyjästä.
      Itse olen ison perään.
      Kaiketi joku ilkeä sanoisi puhkinussituksi.
      Mutta en loukkaannu.
      Olen jo pitkään yrittänyt selvittää koon, ennen kun ollaan riisumassa.
      Mutta usein joutuu pettymään.
      Koska sanonta "Naisen euro on 70 eurocenttiä" pitäisi jatkua "Ja miehen 22 senttiä on 12 senttiä".

      Mutta kokeilu auttaa. Niinkuin Pattayan baareissa, huoraa pitää kokeilla hameen alta ennen ostopäätöstä.
      Täälläkin voi kädellä kokeilla. Jos se suuttuu, se ei ole session arvoinen.

    • Anonyymi

      Jos parisuhde on tosipohjalla, asia selviää aikanaan ihan itsekseen.

      Jos taas etsit kertakohdetta, hae ammattilainen niin hän jopa kertoo itse.

    • Anonyymi

      Jos toinen ei ole ennen sänkyynmenoa kertonut olevansa trans, harvemmin kai kumppani osaa kysyä etukäteen mitä haaroistasi löytyy. Transtaustasta ei muuten tarvitse kenellekään kertoa, mutta ennen sänkyynmenoa kyllä tarvitsee ja ehkä joissain tilanteissa myös lääkärille.

      • Anonyymi

        Aika löysä parisuhde on kyseessä jos hypätään sänkyyn niin ettei transsukupuolinen kerro "vääristä" ulkoisista sukuelimistä. Se taas että mies vaatisi että hoidot läpikäynyt transnainen kertoisi taustastaan ennen sänkyyn menoa, osoittaa homopelkoa. Vaikka akti olisikin fyysisesti aivan normaali, koetaan että tilanteessa on jotain väärää.

        Harvoinpa lääkärille tarvitsee erityisemmin selittää transtaustaansa. Suurin osa sairauksista ei liity sukupuoleen eikä siihen liittyviin elimiin tai lääkitykseen. Lisäksi lääkäri näkee koneeltaan taustatiedot, joten niitä ei voi salata. Itse olen ainakin kertonut siinä tapauksessa lääkärille jos esimerkiksi tutkimukset liittyy suoranaisesti sukuelimiin tai lääkäri kysyy vaikkapa synnytyksistä. Missään vaiheessa tuo "paljastus" ei ole vaikuttanut hoitoihin. Vain kerran jo useita vuosia sitten eräs lääkäri tuumasi että taitaa olla rankkaa tuollainen operaatio (siihen aikaan transhoidot oli vielä harvinaista).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika löysä parisuhde on kyseessä jos hypätään sänkyyn niin ettei transsukupuolinen kerro "vääristä" ulkoisista sukuelimistä. Se taas että mies vaatisi että hoidot läpikäynyt transnainen kertoisi taustastaan ennen sänkyyn menoa, osoittaa homopelkoa. Vaikka akti olisikin fyysisesti aivan normaali, koetaan että tilanteessa on jotain väärää.

        Harvoinpa lääkärille tarvitsee erityisemmin selittää transtaustaansa. Suurin osa sairauksista ei liity sukupuoleen eikä siihen liittyviin elimiin tai lääkitykseen. Lisäksi lääkäri näkee koneeltaan taustatiedot, joten niitä ei voi salata. Itse olen ainakin kertonut siinä tapauksessa lääkärille jos esimerkiksi tutkimukset liittyy suoranaisesti sukuelimiin tai lääkäri kysyy vaikkapa synnytyksistä. Missään vaiheessa tuo "paljastus" ei ole vaikuttanut hoitoihin. Vain kerran jo useita vuosia sitten eräs lääkäri tuumasi että taitaa olla rankkaa tuollainen operaatio (siihen aikaan transhoidot oli vielä harvinaista).

        " Se taas että mies vaatisi että hoidot läpikäynyt transnainen kertoisi taustastaan ennen sänkyyn menoa, osoittaa homopelkoa. "
        Homopelossa ei ole mitään väärää, ennen intiimiä kosketusta on kerrottava.
        Ihan sama oletko leikattu tai et.

        Lääkäripuolesta sen verran että on hyvä todellakin että lääkäri näkee ne tiedot sieltä koneelta, sillä sukupuoli vaikuttaa lääketieteellisesti vähän kaikkeen.
        Esim. suositusarvot ja riskitekijät ovat naisilla ja miehillä erilaiset ja tämä vaikuttaa diagnostiikkaan.
        Sukupuoli on tosiaankin iso ja perustavanlaatuinen asia ihmisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Se taas että mies vaatisi että hoidot läpikäynyt transnainen kertoisi taustastaan ennen sänkyyn menoa, osoittaa homopelkoa. "
        Homopelossa ei ole mitään väärää, ennen intiimiä kosketusta on kerrottava.
        Ihan sama oletko leikattu tai et.

        Lääkäripuolesta sen verran että on hyvä todellakin että lääkäri näkee ne tiedot sieltä koneelta, sillä sukupuoli vaikuttaa lääketieteellisesti vähän kaikkeen.
        Esim. suositusarvot ja riskitekijät ovat naisilla ja miehillä erilaiset ja tämä vaikuttaa diagnostiikkaan.
        Sukupuoli on tosiaankin iso ja perustavanlaatuinen asia ihmisessä.

        Itse olen usein huomannut, etteivät lääkärit todellakaan tiedä, että olen transtaustainen. Eikä sitä muutenkaan lue kuin jossain hormoniosiossa, joten ei lääkäri sitä tuosta vaan huomaa. Tekstejä ei siis aloiteta näin "transtaustainen, geneettinen nainen tulee vastaanotolle valittamaan korvasärkyään". Ei, kyllä siellä lukee, että 35-vuotias mies tulee vastaanotolle, tietenkin. Tietenkään taustaa ei mainita kuin tilanteissa, joissa se on ehdottoman oleellista. Tietenkin veriarvojeni kohdalla seurataan miesten arvoja, koska hormonitoimintani on nyt miehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Se taas että mies vaatisi että hoidot läpikäynyt transnainen kertoisi taustastaan ennen sänkyyn menoa, osoittaa homopelkoa. "
        Homopelossa ei ole mitään väärää, ennen intiimiä kosketusta on kerrottava.
        Ihan sama oletko leikattu tai et.

        Lääkäripuolesta sen verran että on hyvä todellakin että lääkäri näkee ne tiedot sieltä koneelta, sillä sukupuoli vaikuttaa lääketieteellisesti vähän kaikkeen.
        Esim. suositusarvot ja riskitekijät ovat naisilla ja miehillä erilaiset ja tämä vaikuttaa diagnostiikkaan.
        Sukupuoli on tosiaankin iso ja perustavanlaatuinen asia ihmisessä.

        "Esim. suositusarvot ja riskitekijät ovat naisilla ja miehillä erilaiset ja tämä vaikuttaa diagnostiikkaan."
        Toisaalta lääkäriltä tarvitaan erityistä ammattitaitoa arvioidessaan transsukupuolisen henkilön laboratorioarvoja ja fyysisiäkin arvioita. Hormonihoito muuttaa joitakin elimellisiä olosuhteita siten että ohjearvot onkin otettava korjatun sukupuolen mukaisesti. Joskus taas jotkin laboratorioarvot perustuu esimerkiksi lihaksiston tai rasvakertymän mukaan ja silloin pitää ymmärtää kumpia ohjearvoja käytetään. Itse esimerkiksi tarkkailen niin rintasyöpä- kuin eturauhassyöpäriskiä, eikä tuo ole mielestäni erityisemmin rasittavaa. Lääkäri joka ei tunne minua, hyppää kattoon erään laboratorioarvoni vuoksi, mutta omalääkärini ei pidä arvoa pahana, koska se perustuu ruumiinrakenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen usein huomannut, etteivät lääkärit todellakaan tiedä, että olen transtaustainen. Eikä sitä muutenkaan lue kuin jossain hormoniosiossa, joten ei lääkäri sitä tuosta vaan huomaa. Tekstejä ei siis aloiteta näin "transtaustainen, geneettinen nainen tulee vastaanotolle valittamaan korvasärkyään". Ei, kyllä siellä lukee, että 35-vuotias mies tulee vastaanotolle, tietenkin. Tietenkään taustaa ei mainita kuin tilanteissa, joissa se on ehdottoman oleellista. Tietenkin veriarvojeni kohdalla seurataan miesten arvoja, koska hormonitoimintani on nyt miehen.

        Aika outoa, kyllähän ne diagnoosit on yleensä ihan niissä esitiedoissa.
        Onhan tuo nyt ihan perustavanlaatuisen iso asia kumpaa sukupuolta ihminen on ja jos on jatkuvalla lääkityksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa, kyllähän ne diagnoosit on yleensä ihan niissä esitiedoissa.
        Onhan tuo nyt ihan perustavanlaatuisen iso asia kumpaa sukupuolta ihminen on ja jos on jatkuvalla lääkityksellä.

        Sikäli on, että papereissa kyllä mainitaan sukupuoleni eli mies.

        Miltä kuulostaisi tämä: "Vastaanotolle saapuu entinen sairaalloisen lihava (nyt alipainoinen) mielenterveyspotilas (ollut 5-vuotiaana kaksi kuukautta psykiatrisella osastolla) 35-vuotias mies valittamaan korvasärkyään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikäli on, että papereissa kyllä mainitaan sukupuoleni eli mies.

        Miltä kuulostaisi tämä: "Vastaanotolle saapuu entinen sairaalloisen lihava (nyt alipainoinen) mielenterveyspotilas (ollut 5-vuotiaana kaksi kuukautta psykiatrisella osastolla) 35-vuotias mies valittamaan korvasärkyään."

        Yleensä terveyshistorian isoimmat asiat mainitaan, myös suuret painonvaihtelut( itsellänikin on merkintää noista) ja nuoruuden asiat tulevat vastaan vieläkin uusissa epikriiseissä.
        Sukupuolesihan ei ole biologisesti kuitenkaan vaihtunut oikeasti kuten hyvin tiedät joten sukupuolesi ei ole jäänyt historian hämärään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä terveyshistorian isoimmat asiat mainitaan, myös suuret painonvaihtelut( itsellänikin on merkintää noista) ja nuoruuden asiat tulevat vastaan vieläkin uusissa epikriiseissä.
        Sukupuolesihan ei ole biologisesti kuitenkaan vaihtunut oikeasti kuten hyvin tiedät joten sukupuolesi ei ole jäänyt historian hämärään.

        Itse asiassa biologisesti on vaihtunut, koska hormonit muuttavat kudokset oikean sukupuolen mukaiseksi. Geneettisesti toki ei. Tässä lienee kuitenkin oleellista, että sukupuoli on muuttunut juridisesti, joten lain mukaan minua ei saa enää kutsua naiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa, kyllähän ne diagnoosit on yleensä ihan niissä esitiedoissa.
        Onhan tuo nyt ihan perustavanlaatuisen iso asia kumpaa sukupuolta ihminen on ja jos on jatkuvalla lääkityksellä.

        Useimmiten satunnainen lääkäri ei ala selaamaan potilaan koko sairaushistoriaa ja diagnooseja alusta asti (ei ole aikaa). Enintään vilkaistaan näytöltä lääkityksiä ja ajanvarauksessa kerrottuja asioita. Omalääkäri kyllä tuntee taustat vuosien varrelta jos hoitosuhde on jatkunut pitkään. Yleensä lääkäri kysyy potilaalta itseltään vastaanotolle tulon syytä sillä hetkellä ja siitä lähdetään. Viimeksikin kun menin päivystyskäynnille, minulle uusi lääkäri kysyi vain sillä hetkellä hoidettavaan akuuttisairauteen liittyvät asiat, ei siinä alettu selaamaan vanhoja diagnooseja. Epikriisikin kirjoitettiin nykytietojen perusteella niistä asioista joita oli kyseisessä hoitoketjussa tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa biologisesti on vaihtunut, koska hormonit muuttavat kudokset oikean sukupuolen mukaiseksi. Geneettisesti toki ei. Tässä lienee kuitenkin oleellista, että sukupuoli on muuttunut juridisesti, joten lain mukaan minua ei saa enää kutsua naiseksi.

        Hormonit eivät muuta naisen kudosta miehen kudokseksi tai päinvastoin, höpö höpö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hormonit eivät muuta naisen kudosta miehen kudokseksi tai päinvastoin, höpö höpö!

        Tietyssä mielessä muuttavat, mutta en nyt ala tästä väittelemään. Testosteroni kyllä muokkaa yllättävän paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hormonit eivät muuta naisen kudosta miehen kudokseksi tai päinvastoin, höpö höpö!

        Voidaanko sanoa, että vuosien saatossa testosteronin vaikutuksesta ohentuneet ja kihartuneet hiukseni olisivat enää "naisen hiukset"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaanko sanoa, että vuosien saatossa testosteronin vaikutuksesta ohentuneet ja kihartuneet hiukseni olisivat enää "naisen hiukset"?

        Voidaan, koska ne kasvavat biologisen naisen päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan, koska ne kasvavat biologisen naisen päästä.

        Kommenttiasi en ota vakavasti, koska et selvästi pysähtynyt pohtimaan asiaa. Testosteroni ei tietenkään muuta geenejä, mutta biologiaa kyllä. Olen mm. miestyypillisesti kaljuuntunut. Ja täysparta harvoin on naistyypillinen. Toki asialla ei sinänsä ole mitään väliä, itselleni on aivan sama vaikka joku pitäisikin hoidettua transmiestä biologisena naisena koska ainoa asia, joka omassa elämässäni merkkaa on hormonaalinen, juridinen ja sosiaalinen miehuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Se taas että mies vaatisi että hoidot läpikäynyt transnainen kertoisi taustastaan ennen sänkyyn menoa, osoittaa homopelkoa. "
        Homopelossa ei ole mitään väärää, ennen intiimiä kosketusta on kerrottava.
        Ihan sama oletko leikattu tai et.

        Lääkäripuolesta sen verran että on hyvä todellakin että lääkäri näkee ne tiedot sieltä koneelta, sillä sukupuoli vaikuttaa lääketieteellisesti vähän kaikkeen.
        Esim. suositusarvot ja riskitekijät ovat naisilla ja miehillä erilaiset ja tämä vaikuttaa diagnostiikkaan.
        Sukupuoli on tosiaankin iso ja perustavanlaatuinen asia ihmisessä.

        Ehkä se tieto jostain löytyy mutta ei ainakaan heti selkeästi muiden perustietojen yhteydestä. Itse kun uusin testoreseptiä niin laitettiin lähete eturauhaslabroihin. Kyllä se pitää usein itse mainita että on trans.


    • Anonyymi

      Ei oo ennallaan , perhanan nivustyrä :(

      Faari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe