Tommi Läntinen Eläke

Anonyymi

kaikki suuri ilo että vuosikymmeniä on saannut kuulla tommin musikkia.mutta etkö voi kohta jäädä eläkeelle täytyy sullakin olla kertyny eläkettä.itse olin toiminimi taksiyrittäjä 31 vuotta jäin jo osaaikaeläkeelle 57 vuotiaana ja sain 800ekk brutto ja tein töitä. varsinainen eläke alkoi 63vuotiaana ja nyt 70v.eläke brutto 1750e. pinun mielestä tommin ja muidenki on pitänny maksaa noin 600e kk yrittäeläkettä.kk tai muuten ihmetelen että olette saannu kohtulisen hyvää palkkaa mutta miten olette hoitannu onan sosiaaliturvanne.kyllä taiteilijoiden pitää maksaa itse sosiaaliturvansa.

19

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kaikki laulajat pitäs maksaa 25% tuloistaan yel eläkettä.sitä olen aina ihmetellyt ei muutkaan erittäjät tiedä miten sseuraava vuosi menee. mutta olen hoitannu tulevan yel sen mukaan mikä suomessa keskieläke on noin 1700e kk brutto.miet viihdetyön tekijät poikeaa muista suomalaisista suhteessa eläkeen turvaan.kyllä se on minun pitänny tehdä 50-60 tuntista työ viikkoa et pystyin maksamaan 600e kk yel eläkettä sen kun on maksannu on pitänny rahaa tulla noin 2000ekk brutto että pystyy maksamaan 600ekk eläkäkettä.mitä en uskonnu koskaan saavani kun olin 40 vuotias.mutta maksu 600e kk minkä joskus saa eläkeenä 63 vuotiaana. eläke kertyy taiteloijalle 1,5 % vuosimaksusta. miten tommi olet hoitannu sosiaaliturvasi.

    • Anonyymi

      ei laulajat saa olla sen parenmassa turvassa .kun suomalainen pienyrittäjä. pien yrittäjä sinäkin olet tommi.

    • Anonyymi

      vaikka sina osaat laulaa ja minä osaan ajaa autoa . ei siinä loppupelissä ole mitään merkitystä mitä kukin on tehnyt .laita sosiaaliturvasi kuntoon. kun jotain lehden lööppiä luin suin huolista. eihan kun ei tässä muutkin ole huolissaan kun laulajat.olsit hankinu jonkun ammatin laulujesi turvaksi.

    • Anonyymi

      minun mielestä kaikki taiteilieläkeet pitäs lopettaa.eikö teillä ole puskuria. kun 1 vuoden maailma seis koronan takia .niin kuvitellaan että taksimiehelläkin on puskuria . kyllä se puskuri on helmikuussa että saa tammikuun laskut maksettua.

    • Anonyymi

      jos ei ole toisen töissä mun mielestä jokainen joka saa tuloa laulajana. tai puuseppänä saa maksaa yel maksuja jos tulot on yli 10000e vuosi jos tommi tulosi on 30000e vuosi saat maksaa siitä ensin vero ja sit 600kk yelmaksuja.eli 7200e vuosi. oletko ajatellut tätä.

    • Anonyymi

      eikö oo - alle mitään jäänny myy jotakin esim sijoituksia että pärjäät esim asunto .myyntiin.ja vuokralle .niin tässä minäkin olen joutunu tekemään.et saa hautaa mitään vaikka asunnon omistat laita lihoiksi ja rahoita sillä nämä tulevat 3 laihaa vuotta. ja nauti nyt mitä on puskurissa. samoin sanoin kaikille jotka mikkiin hoilottaa myykää kaikki ja nautikaa puskureista.

    • Anonyymi

      Minäkin olen kaiken menettänut ja muuttanu 500km pojoiseen että pystyn maksamaan halvenpaa vuokraa vaikka syntyny hämeentiellä.en saa tukia. höyhyys opttaa nöyryyttä .joskus on miss suomi ja toisenaan leipäjonossa. tervetuloa tommi leipäjonoon.

    • Anonyymi

      etkö ymmäsräny että pääoma lauluääni joskus katoa .ja pitäs omilaan tulla toimeen. ei saa olla niin huoleton että ajattelee että valtio tulee apuun.ehkä saat sen 2000ekk avun mut mene oikeisiin töihin ja ajattele niinkun olavi virta mikä laulaen tulee se viheltäen menee. asui kruunhaassa 200 neliön asunnossa huom omassa. mut tajusi myydä ja ottaa vanha kaakki avuksi loppuvuosiksi. näin meille useimille käy.

    • Anonyymi

      Jeesus on sanonnu Tämän Päivän kuormassa autan sinua tommi. mutta jos elät useanpaa päivää kerralaan Saat kantaa koko kuormasi itse.

    • Anonyymi

      Eräs mies kerran sanoi että koska en ole tehdyt muistaakseni mitään syntymiseni eteen. niin elossa oleminen on Bonus.

    • Anonyymi

      kyllä suomen televisiosta ei tuu muuta kun lauluohjelmia. on todella huonoa avaa kanavan tai toisen kanavan niin vain holmöjä musiikki ohjelmia.kyllä enen mukavaa kun kultuurisalilla näki Cream ja muut sen ajan bändit.kaikki 60 luvun ja 70 luvun bändit kävin katsomassa jotka kultuuritalolle tuli. oli se aikaa.televisioo en laita päälle kun vasta klo 22 uutisten aikaa en voi katsoa viihdeohjelmia eikä tämä ole tommin syytä.kun kovat ajat tulee niin taiteilijat ei sitä kestä.on teillä firmat ja puskurit ottakaa se hätävara sieltä. kun ette verojakaa maksa.

    • Anonyymi

      minä en saa vaikka asumisen jälkeen jää 600e kk.

      • Anonyymi

        Ja toiseksi mulle on sama onko mulla taskussa 10e tai 100e kun en kunpakaa käytä.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin luulin olevani jonkin lainen rumpali 60 luvulla. mutta kun kävin katsomassa Ronnie Österberiä niin hämmästyin , ja heitin kapulat laatikkoon.

    • Anonyymi

      samoin kun näin Ginger Bakerin tupla tomeilla niin heräsin tuli hengelinen heräminen.

    • Anonyymi

      ja kun luulin olevani suuri autokaupias 70 luvulla. niin ja nöyryin 80 luvulla ja aloin taksikuskiksi oli vaikeaa hyväksyä että autonkuljetajako minusta sitten vain tuli .joskus on tommi elämässä nöyrytyttävä ja heittaa haaveet romukoppaan. ja elää päiväkerralaan oli suuri pudotus autokaupiaasta kuskiksi jossa olin 38 vuotta.en olisi halunnu tavata tuttuja taksiauton ratissa. niin hävetti mutta luovyin ylpeydestäni.

    • Anonyymi

      Matti Koskialta otin rumputunteja 60 luvulla ei auttanu.ostin premiärit caloniuksen kadulta . ja yritin handelle töihin olin kuitenki rohkea.mutta kyvyt ei riittäny. sinä tommi olet keskitienkulkija suomen musiikkialalla.ja pitkä ura. niin etköhän sen 2000ekk eläkeen saat kun täytät 63 vuotta nnin äläpelkää sinä selviät. muistelen kun 60 luvulla kävin natsalla missä kävi maailman paras rumpali max rous tai sinnepäin. niin matti oilinki taisi heittää kapulat laatikkoon. sen esityksen jälkeen jonka matti ja minä katsottiin satojen muitenki kanssa.

    • Anonyymi

      Olihan se elämys kun Max Roach esiinty natsalla oilinki matti oli hämillään eikä sekään mikään huonorunpali ollut.

    • Anonyymi

      Sitä minä vähän ihmetelin mikäkö edvard vesalalle tuli.olisi varmaan pärjänny taksikuskina niin kun Robert Niro .junnu tuli uskoon se pelasti hänet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10717
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      140
      1914
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1315
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      940
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      880
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      828
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      717
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      679
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      669
    10. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      655
    Aihe