Vähän erikoisempi kysymys:
On tunnettua, että Moskovassa ja ehkä muuallakin Venäjällä järjestetään koiratappeluita, joihin koiria valmennetaankin.
Onko jollakulla tietoa niistä, esim. miten siellä voisi löytää paikkoja, joissa järjestetään koiratappeluita? Paikallisissakaan lehdissä niistä ei kai ilmoiteta.
Kuuleman mukaan se on katsomisen arvoista!
koiratappelut Venäjällä
26
2237
Vastaukset
- pallo
Siis miksi katsomisen arvoista?
Katseletko huviksesi eläinten tai vaikka ihmisten esim. kapakkatappeluita?
Onko sinusta mukavaa nähdä verta?
Kenties toisen osapuolen kuoleman?
Tiedätkö miksi se on laitonta?- Komennusmies
venäjällä
- milie81
Komennusmies kirjoitti:
venäjällä
Mutta niitä järjestetään silti.
Koska ne ovat laittomia, niistä ei ilmoitella julkisesti vaan niiden harrastajien kesken kulkee tieto paikoista yms. missä niitä järjestetään.
Sairasta touhua. =(
- ricksu
Kyllä tuolta itärajan takaa löytyy harrastajia...mutta luulenpa ,että tämä oli väärä väylä hakea kannatusta ja tietoa mieltymyksellesi!
- Eetu
Täh??Vai näkemisen arvoista voi juma,kuuluu samaan kategoriaan härkätaisteluiden kanssa.Silkkaa ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ,josta sairaat ihmisoliot nauttii!Kuvottavaa!!
- yäks
ovatpa nuo yrittäneet täällä suomessakin pitää niitä, oli vain joskus jotain sellaista juttua? outoa harrastusta ? tässä näkee että ihminen on se pahin peto maailmassa.
- viljam.
Koirahan siinä peto on, kun rupeaa tappelemaan lajitoverinsa kanssa.
- ricksu
Tälläkin palstalla on käyty kiivasta kirjoittelua korvien typistämisestä puolesta ja vastaan.Joka luonnollisestikin on kiellettyä Suomessa,mutta nyt kun olet kiinnostunut järjestetyistä koiratappeluista niin toivonkin sinun kirjoittavan asiantuntevan ja tyhjentävän vastauksen korvien typistämisestä aikoinaan...kaikkien palstalaisten luettavaksi!!!
Jään odottamaan vastausta ja ostankin lipun heti kun osaat asiallisesti vastata "nad" - jessica
Onhan se näkemisen arvoista kun koirat tappelevat...
Tiedätkö miten suurin osa koirista saadaan tappelemaan?
Koiria pidetään nälässä viikko ja sitten heitetään kahden koiran väliin lihainen luu. sitten on sellainen uskomus että jos koira on juomatta muutama päivää ennen kisaa niin se ei vuoda verta niin paljoa.
tiedätkö miten koiria koulutetaan tappelijaksi?
Joku koira sidotaan johonkin kiinni ja annetaan sitten nuori "taistelu" koira voittaa,tämä kasvattaa siltä koiralta egon,kun taas sidottu koira odottaa seuraavaa koulutettavaa.
Luulis että ihmiset jotka harrastavat tätä lajia ymmärtäisivät pitää koiransa hyvässä kunnossa,koska ei nälkiintynyt koira jaksa ikuisuuksiin tapella.
Ja sitten mitä tapahtuu niille hävijäjille? Ne heitetään tunkiolle kuolemaan jos eivät ole kuolleet taistelun aikana. Koiralle on siunaus kuolla kehässä kuin kitua loputtomuuksiin.
mutta minkälainen kuolema sekin on kun revitään kkuoliaaksi?
Monet taistelukoirista viedään vuoden ikäisenä joltain lapselta. Ja jtokut ovat syntyneet jonnekin kellariin.
Tiedätkö miten taistelukoiria astutetaan? nartulla pitää olla kuonopannat ja sidottu molemmin puolin kiinni,uros hoitaa hommansa mutta ei jätä nättiä jälkeä. Vaikka uroksellakin on kuonopanta,niin se saa pahaa jälkeä aikaan tassuilla jos astuttajat eivät ole tajunneet laittaa töppösiä sille jalkaan.
Niin että onhan tämä näkemisen arvoista...- pekka
Itse olen kerran käynyt sellaisessa, mutta kauempana Aasiassa. Itse asiassa olin siellä vieraana, ja olin jo sisällä, ennen kuin hoksasin mihin minua vietiin. Ei edes olisi ollut kohteliasta lähteä pois. Maassa ja isäntien luona ollaan kuitenkin maan ja isäntien tavoilla.
Koirat olivat ihan siistin näköisiä, hyvin hoidettuja ja kiiltäväkarvaisia.
Se oli mielestäni enemmänkin "painia".
Jo pienikin murahtaminen tai hampaiden näyttäminen eli irvistys uhkailumilessä toi heti häviötuomion, ja tuomari keskeytti ottelun.
Suurin osa otteluista päättyi jo tähän.
Eriasia sitten oli, kun koirat tosiaan pääsivät otteeseen ja löivät leukansa kiinni. siihen hampaiden väliin jäi sitten juuri niin iso tai pieni pala kun sattui ja sitten pyörittiin. Ei haukkua ei murinaa, vaan täysi hiljaisuus...
vain taistelulavan töminää.... No nämäkin ottelut päättyivät siihen antautumismerkkiin, eli selätykseen. Tuomari erotti ja poisti koirat.
En ala kuvaamaan miltä tuollainen ison koiran purema näyttää... mutta valitusta ei kuulunut.
Minun näkemäni ei millään lailla tue Jessican näkemystä asiasta, mutta en minäkään mikään fani ole. Tästä on nyt n.15 vuotta aikaa, ja ihan heti en ole aikeissa uudestaan mennä. En tiedä, onko olemassa erilaisia sääntöjä ja tappelulajeja?
En tiedä miten, mutta ankaran koulutuksen takana on se, että haukut ja murinat irvistyksineen oli saatu pois. Harvoin tuolla puistoissa näkee niin hyvin koulutettuja koiria. - jessica
pekka kirjoitti:
Itse olen kerran käynyt sellaisessa, mutta kauempana Aasiassa. Itse asiassa olin siellä vieraana, ja olin jo sisällä, ennen kuin hoksasin mihin minua vietiin. Ei edes olisi ollut kohteliasta lähteä pois. Maassa ja isäntien luona ollaan kuitenkin maan ja isäntien tavoilla.
Koirat olivat ihan siistin näköisiä, hyvin hoidettuja ja kiiltäväkarvaisia.
Se oli mielestäni enemmänkin "painia".
Jo pienikin murahtaminen tai hampaiden näyttäminen eli irvistys uhkailumilessä toi heti häviötuomion, ja tuomari keskeytti ottelun.
Suurin osa otteluista päättyi jo tähän.
Eriasia sitten oli, kun koirat tosiaan pääsivät otteeseen ja löivät leukansa kiinni. siihen hampaiden väliin jäi sitten juuri niin iso tai pieni pala kun sattui ja sitten pyörittiin. Ei haukkua ei murinaa, vaan täysi hiljaisuus...
vain taistelulavan töminää.... No nämäkin ottelut päättyivät siihen antautumismerkkiin, eli selätykseen. Tuomari erotti ja poisti koirat.
En ala kuvaamaan miltä tuollainen ison koiran purema näyttää... mutta valitusta ei kuulunut.
Minun näkemäni ei millään lailla tue Jessican näkemystä asiasta, mutta en minäkään mikään fani ole. Tästä on nyt n.15 vuotta aikaa, ja ihan heti en ole aikeissa uudestaan mennä. En tiedä, onko olemassa erilaisia sääntöjä ja tappelulajeja?
En tiedä miten, mutta ankaran koulutuksen takana on se, että haukut ja murinat irvistyksineen oli saatu pois. Harvoin tuolla puistoissa näkee niin hyvin koulutettuja koiria.Aasiasta olen kyllä kuullut saman kuin kerroit. Mutta Venäjällä ja varsinkin USAssa on asia erikseen.
Oli kiva kuulla että kokemuksesi ei ollut niitä pahimpia.
mutta niinkuin jossain olen kertonut että lopputyötä olen tehnyt juuri taistelu koirista ja "taistelu"roduista. Ja omat faktani olen enimmäkseen hankkinut Amerikasta.
Venäjällä on kuulemani samat kuviot.
Mutta sitä mietin että jos kyseessä on pelkkä paini niin miksei koirilla ole kuonokoppeja. Koska jos kyseessä on ehdottomasti se että koira ei saa loukata toista niin eikö olisi järkevintä pitää siitä myös huoli. Kerran pureman kokenut koira varmasti puolustaa itseään seuraavan kerran haukkamalla vastustajaansa ensin.
Mutta ethän sinä voi tietää kun et ole sääntöjä laatimassa,esitin vain mielipiteeni.
Saanko kysyä että minkä rotuisia oli painimassa?(en halua sanoa taistelemassa koska kuvaamasi tapa ei ole taistelu vaan tosiaan painiminen niinkuin itse asian esitit)
Satuitko kysäisemään että käytetäänkö pelkkiä rotu koiria vai saako ihmiset tuoda sekoituksiakin? Mietin vaan kun varsnikin taisteluissa ihmiset ovat yrittäneet jalostaa sitä "voittamatonta soturia" niin yleistymässä on juri sekoituksia.
Asian vähän vierestä,isäni ystävä joka on USAssa kovan luokan sprinttivaljakko kilpailija kävi myös kerran Aasian mantereella ja häntä vietiin sitten kukkotappeluun. Hän sanoi siitä että kukot tappelivat melkeinpä kuolemaan,mutta siellä ei ollut kannuksiin kiinnitettyjä teriä(niinkuin USAssa),ja heti kun tappelu oli loppunut häviäjä lopetettiin.
Näitä taisteluja on monia eri lähtöön ja on hyvä että jossakin on edes "puhdasta" taistelua,mutta luulenpa että Aasiassakaan ei kaikki toimi puhtaasti. Joka paikassa on näitä "mustia lampaita".
mutta olipa hyvä että tuli ilmi että jokapaikassa ei ole samanlaista kamaluutta. - pekka
jessica kirjoitti:
Aasiasta olen kyllä kuullut saman kuin kerroit. Mutta Venäjällä ja varsinkin USAssa on asia erikseen.
Oli kiva kuulla että kokemuksesi ei ollut niitä pahimpia.
mutta niinkuin jossain olen kertonut että lopputyötä olen tehnyt juuri taistelu koirista ja "taistelu"roduista. Ja omat faktani olen enimmäkseen hankkinut Amerikasta.
Venäjällä on kuulemani samat kuviot.
Mutta sitä mietin että jos kyseessä on pelkkä paini niin miksei koirilla ole kuonokoppeja. Koska jos kyseessä on ehdottomasti se että koira ei saa loukata toista niin eikö olisi järkevintä pitää siitä myös huoli. Kerran pureman kokenut koira varmasti puolustaa itseään seuraavan kerran haukkamalla vastustajaansa ensin.
Mutta ethän sinä voi tietää kun et ole sääntöjä laatimassa,esitin vain mielipiteeni.
Saanko kysyä että minkä rotuisia oli painimassa?(en halua sanoa taistelemassa koska kuvaamasi tapa ei ole taistelu vaan tosiaan painiminen niinkuin itse asian esitit)
Satuitko kysäisemään että käytetäänkö pelkkiä rotu koiria vai saako ihmiset tuoda sekoituksiakin? Mietin vaan kun varsnikin taisteluissa ihmiset ovat yrittäneet jalostaa sitä "voittamatonta soturia" niin yleistymässä on juri sekoituksia.
Asian vähän vierestä,isäni ystävä joka on USAssa kovan luokan sprinttivaljakko kilpailija kävi myös kerran Aasian mantereella ja häntä vietiin sitten kukkotappeluun. Hän sanoi siitä että kukot tappelivat melkeinpä kuolemaan,mutta siellä ei ollut kannuksiin kiinnitettyjä teriä(niinkuin USAssa),ja heti kun tappelu oli loppunut häviäjä lopetettiin.
Näitä taisteluja on monia eri lähtöön ja on hyvä että jossakin on edes "puhdasta" taistelua,mutta luulenpa että Aasiassakaan ei kaikki toimi puhtaasti. Joka paikassa on näitä "mustia lampaita".
mutta olipa hyvä että tuli ilmi että jokapaikassa ei ole samanlaista kamaluutta.En nyt ala tekemään rajoja kamalalle. se vaihtelee kuten makuasiatkin.
Kyseessä oli isokokoiset koirat likipitäen irlannin susikoiran koko. Mutta turkki oli kuin vaalealla labradorilla. Ei tietoa rodusta.
Sain vaikutelman että koiran olivat hyvin samankaltaisia, koko saattoi vaihdella, paljonkin, jos verrataan meidä rotumääritelmien rajoihin.
Sen verran oli huomio muualla, että tuo rotuasia ei millään lailla tuntunut oleelliselta.....
Jos heidän jalostus johonkin tähtäsi, niin varmaan tuohon kokoon?
Ja kun ne tuolla suulla saivat kiinni milloin huulesta milloin kaulasta tai jalasta ja irti eivät päästäneet, jälki ei mitenkään ollut kaunista. Ei kuitenkaan helpolla sitä antautumista tehneet. Mutta murina ja haukku oli heti hylkäys. Aivan hiljaista. Ja kun purenta oli pelkästään kaverin huulesta, ja heiton jälkeen koirat irtosi toisistaan, mutta hampaat oli edelleen yhdessä, En minä sitä halunnut katsoa!
Painia se muistuttu sen töminän johdosta kun ne vaikka jalasta puri kiinni ja alkoi ravistaa, niin parhaimmillaan/pahimmillaan toinen iso koira tömähti kyljelleen lavalle....... Se lava oli puurakenteinen ja katselukorkeudella ja tuo kokoisten koirien tassuistakin sitä töminää siellä tulee.
Se on kyllä totta, että valtaosa karsiutui siihen murinaan, mutta kyllä tapeltiinkin.
En ole menossa uudestaan koiratappeluun, kuten jo kerroinkin.
Tiukka kuri, tarkat säännöt, mutta ei siinä mielestäni mitään järkeä ollut. Siksi tarkennukset. - milie81
pekka kirjoitti:
En nyt ala tekemään rajoja kamalalle. se vaihtelee kuten makuasiatkin.
Kyseessä oli isokokoiset koirat likipitäen irlannin susikoiran koko. Mutta turkki oli kuin vaalealla labradorilla. Ei tietoa rodusta.
Sain vaikutelman että koiran olivat hyvin samankaltaisia, koko saattoi vaihdella, paljonkin, jos verrataan meidä rotumääritelmien rajoihin.
Sen verran oli huomio muualla, että tuo rotuasia ei millään lailla tuntunut oleelliselta.....
Ja kun ne tuolla suulla saivat kiinni milloin huulesta milloin kaulasta tai jalasta ja irti eivät päästäneet, jälki ei mitenkään ollut kaunista. Ei kuitenkaan helpolla sitä antautumista tehneet. Mutta murina ja haukku oli heti hylkäys. Aivan hiljaista. Ja kun purenta oli pelkästään kaverin huulesta, ja heiton jälkeen koirat irtosi toisistaan, mutta hampaat oli edelleen yhdessä, En minä sitä halunnut katsoa!
Painia se muistuttu sen töminän johdosta kun ne vaikka jalasta puri kiinni ja alkoi ravistaa, niin parhaimmillaan/pahimmillaan toinen iso koira tömähti kyljelleen lavalle....... Se lava oli puurakenteinen ja katselukorkeudella ja tuo kokoisten koirien tassuistakin sitä töminää siellä tulee.
Se on kyllä totta, että valtaosa karsiutui siihen murinaan, mutta kyllä tapeltiinkin.
Tiukka kuri, tarkat säännöt, mutta ei siinä mielestäni mitään järkeä ollut. Siksi tarkennukset.Todennäköisesti olivat keskiaasianpaimenkoiria, kangaleita yms. Näitä koiria viedään koiratappeluihin kun ne ensin ovat tehneet kovan työn suojellen lammaslaumoja ja tappaneet susia.
Sitten yleensä parhaimmat suden tappajat osallistuvat joka keväisiin koiratappeluihin. Säännöt ovat siksi ettei nämä kuitenkin arvossa pidetyt koirat vahingoittuisi liian pahasti, ne ovat arvokkaita omistajilleen. Parhaat sudentappajat ja koiratappeluiden voittajat saavat jatkaa sukua.
Älytöntä, mutta näin olen lukenut. En muista sivua, mutta jossain Kazakstanissa oli otettu kuvia näistä taisteluista ja koirat olivat aika hyväkuntoisia ja taistelut "hillittyjä".
Näillä koirilla on äärettömän korkea kipukynnys, siksi hiljaisuus. Ne eivät nykypäivinäkään edes suomessa osoita kipua, mikä on toisaalta harmillista koska esim. todellinen sairaus on vaikea huomata.
Kokoeroja on siksi että esim. keskiaasianpaimenkoiran alaraja uroksella on 65cm, mutta ylärajaa ei ole. Nämä myös painavat yleensä samanverran kuin mitä on korkeutta.
Huomasitko oliko koirilla typistetyt korvat ja hännät? Yleensä pitäisi olla, jo työnsä puolesta. - milie81
milie81 kirjoitti:
Todennäköisesti olivat keskiaasianpaimenkoiria, kangaleita yms. Näitä koiria viedään koiratappeluihin kun ne ensin ovat tehneet kovan työn suojellen lammaslaumoja ja tappaneet susia.
Sitten yleensä parhaimmat suden tappajat osallistuvat joka keväisiin koiratappeluihin. Säännöt ovat siksi ettei nämä kuitenkin arvossa pidetyt koirat vahingoittuisi liian pahasti, ne ovat arvokkaita omistajilleen. Parhaat sudentappajat ja koiratappeluiden voittajat saavat jatkaa sukua.
Älytöntä, mutta näin olen lukenut. En muista sivua, mutta jossain Kazakstanissa oli otettu kuvia näistä taisteluista ja koirat olivat aika hyväkuntoisia ja taistelut "hillittyjä".
Näillä koirilla on äärettömän korkea kipukynnys, siksi hiljaisuus. Ne eivät nykypäivinäkään edes suomessa osoita kipua, mikä on toisaalta harmillista koska esim. todellinen sairaus on vaikea huomata.
Kokoeroja on siksi että esim. keskiaasianpaimenkoiran alaraja uroksella on 65cm, mutta ylärajaa ei ole. Nämä myös painavat yleensä samanverran kuin mitä on korkeutta.
Huomasitko oliko koirilla typistetyt korvat ja hännät? Yleensä pitäisi olla, jo työnsä puolesta.Tässä linkki noille sivuille mistä puhuin.
Eli Kazakstanissa homma on julmempaa. Afganistanissa taas on aivan selvät säännöt. Tappaminen on kiellettyä!
Teksti on englanniksi joten noista yläotsikon linkeistäkin voipi asiaa tutkia.
Näissä siis kaukaasialainen vs. keskiaasialainen =( - milie81
milie81 kirjoitti:
Tässä linkki noille sivuille mistä puhuin.
Eli Kazakstanissa homma on julmempaa. Afganistanissa taas on aivan selvät säännöt. Tappaminen on kiellettyä!
Teksti on englanniksi joten noista yläotsikon linkeistäkin voipi asiaa tutkia.
Näissä siis kaukaasialainen vs. keskiaasialainen =( - nad
pekka kirjoitti:
En nyt ala tekemään rajoja kamalalle. se vaihtelee kuten makuasiatkin.
Tiukka kuri, tarkat säännöt, mutta ei siinä mielestäni mitään järkeä ollut. Siksi tarkennukset.Koiratappelu on luonnollista koirien keskinäisten välien selvittelyä. Koirat ovat yksinkertaisesti sellaisia, että ne tappelevat ja purevatkin toisiaan. Se on luonnonmukaista.
Paljon mieluummin katselisin koiratappelua kuin vaikkapa jääkiekkoa. - milie81
nad kirjoitti:
Koiratappelu on luonnollista koirien keskinäisten välien selvittelyä. Koirat ovat yksinkertaisesti sellaisia, että ne tappelevat ja purevatkin toisiaan. Se on luonnonmukaista.
Paljon mieluummin katselisin koiratappelua kuin vaikkapa jääkiekkoa.Sinäkin tuo mitä tuolla kazakstanissa tehdään.
Ei todellakaan ole "luonnonmukaista" jos koirat jo lopettavat tappelun niin omistajat pakottavat ne jatkamaan.
On joitakin rotuja jotka on jalostettu koiratappeluita varten, joten se ei ole luonnonmukaista, vaan ihmisen julmaa hupia.
Toki koirat tappelevat keskenään, mutta harva koira tappelee loppuun asti.
- billiboy
Jos on Moskovassa tuttuja, niin kannattaa kysyä heiltä. Keskikaupungilla niitä tuskin on.
Jotkut niitä paheksuvat, mutta eiväthän ne lainkaan niin julmia kuin härkätaistelut.
Kieltämättä tekisi mieli katsomaan. Kyllä siitä katsoja nauttii ja jännitystä riittää.- Nipsu
Eipä sullakaan paljon järki päätä pakota!
- vedä
se päähäs pölvästi!!!vai oikein koiratappelua katsomaan...huh,huh kaikkea maa päällään kantaa!!!
- Koiramainen
Venäjällä tosiaan järjestetään koiratappeluita. Paikalliset mafiat hallitsevat ja järjestävät ne.
Taistelurotuina käytetään yleensä sekarotuisia suurten tappelurotujen risteytyksiä joita on tuotu ulkomailta. Moni Suomestakin varastettu suuremp koira joutuu sinne. Tämä ei ole satua vaan faktaa.
Pekan kuvaama tapahtuma on ilmeisesti Japanissa ja rotuna on Tosa Inu. Se taistelee juuri tuolla tyylillä ja on tuon näköinen kuin Pekka kuvasi.
Afganistanissa on taistelussa erilaisia keskiaasialaisia ja turkkilaisia rotuja. Kuten juuri tuo Millien mainitsema Kangali, mutta myös Akbash.
Pataaneilla on oma rotu nimeltä Arjalainen molossikoira, painaa noin 100kg. Sitä on harvassa ja ei käytetä koskaan rahatappeluissa, vaan ainoastaan heimojen välisten riitojen ratkaisussa. Vanha pataanitapa.- Koiramainen
Todellakin Suomesta varastetaan suurikokoisia ja taistelukykyisiä koiria Venäjälle noitten taistelukoirien harjoitusvastustajiksi eli revittäviksi.
Ammattilaiset vie kyllä minkä hyvänsä koiran, ei se ole mahdotonta.
Poliisi ja tulli tietää tämän ongelman, mutta keinot on vähissä. - Pikkumainen
mafian miehiä tappelemaan keskenään niin koirat säästyisi.pitäisi niitä ukkoja nälässä ja heittäisi vodkapullon ja paistin väliin.Sitä rähinää minäkin katselisin mutta ankara tuomio koirien tappeluttajille.se on mielipuolista.
- jessica
Pikkumainen kirjoitti:
mafian miehiä tappelemaan keskenään niin koirat säästyisi.pitäisi niitä ukkoja nälässä ja heittäisi vodkapullon ja paistin väliin.Sitä rähinää minäkin katselisin mutta ankara tuomio koirien tappeluttajille.se on mielipuolista.
kylläpä nauroin kun luin tuon! Mahtavaa!! hyvä pikkumainen,huumoria täytyy aina olla edes vähäisen!ja piristävää tuollainen maailman julmuudessa!
- normaalia
Voimainmittely on normaalia koirille.
Siksi koiratappelussakaan ei ole moitittavaa. Ehkä herrasväen koirat eivät ole siihen vain tottuneet ...- reepoli
MITEN NIIN NORMAALIA!?! EI TODELLAKAAN OLE! OTA ITTEÄS NISKASTA KIINNI!!! MÄ EN TODELLAKAAN TAJUA MITEN JOTKUT IHMISET VOI OLLA NIIN V***N 5TSE2ES2E5S5Ä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3512823SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis652276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781949Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis661592- 1401532
- 691149
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264955Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li8932- 39810