Kärpät vai Jokerit?

Maalaismies*

Välillä on tartuttava tärkeisiinkin asioihin, kuten SM-liigan loppuotteluihin jääkiekossa. Eilen Jokerit hävisivät Kärpille Oulussa ja huomenna torstaina otetaan yhteen Helsingissä. Käsittääkseni kolme voittoa vaaditaan mestaruuteen.

Minä maalaismiehenä tietenkin kannatan Hesan ulkopuolista joukkuetta, siis Kärppiä. Se on nälkäinen lauma voitonhimoisia petoja. Heidän valmentajansa katselee viileästi pelin kulkua siinä missä Jokerien Jortikka kiroillen säikyttelee viattomia pelaajiaan niin etteivät nämä muista pelata.

Silloin tietenkin Kärpät tekevät pahojaan. Näinköhän tässä käy?

18

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IkiKärppä

Olet aivan oikeassa siinä että Kärpillä on sielu, ja Jokereilla robotti, joka on "ohjelmoitu" voittamaan! Jos olet 70 mukava maalaismies, olisi mukava kanssasi porista enemmänkin jääkiekosta ja paljon muustakin. Olen n.nelikymppinen poika täältä Kuopiosta.

• Kärpät tietysti – toivottavasti -, kun niillä on niin mukava nimi.

Kärppä on notkea ja sulava, niin se vaan pujahtaa ohi siinä, kun Jokerikortti pamahtaa pöytään. Ja laidat ei kun kolisee!

Anteeksi maalaisuuteni, huomenna lähden kaupunkiin, mutta voittiko Kärpät viime vuonna tuon pytyn?

En siis niin lätkä-fani, mutta kuulemiselta ei voi välttyä.

Tasapeli olisi mukava, niin ei tulisi kellekään paha mieli.

beataB ( tasa..)

• Maalaismies*

Tasapeliä ei tunneta näissä SM-pippaloissa. Jos varsinaisella peliajalla menee tasan, seuraa jatkoaika. Jos sekään ei tuota tulosta, voittaja haetaan rangaistuslaukauksin. Niin julmaa on elämä silläkin baanalla, hyvä beataBarbara.

Olen odottanut jännityksellä Helenan mielipidettä. Hänellä on vankka kontakti jääkiekkoon, sillä hänen tutun tuttunsa poika pelaa Tepsissä. Minun henkilökohtainen kontaktini ulottuu kädenpuristukseen Ruotsalaisen Rexan kanssa. Mutta siitäkin on neljännesvuosisata.

• beatabarbar
        Maalaismies* kirjoitti:

Tasapeliä ei tunneta näissä SM-pippaloissa. Jos varsinaisella peliajalla menee tasan, seuraa jatkoaika. Jos sekään ei tuota tulosta, voittaja haetaan rangaistuslaukauksin. Niin julmaa on elämä silläkin baanalla, hyvä beataBarbara.

Olen odottanut jännityksellä Helenan mielipidettä. Hänellä on vankka kontakti jääkiekkoon, sillä hänen tutun tuttunsa poika pelaa Tepsissä. Minun henkilökohtainen kontaktini ulottuu kädenpuristukseen Ruotsalaisen Rexan kanssa. Mutta siitäkin on neljännesvuosisata.

Voi, voi, vai ei tunneta tasapeliä, sepäs surku. No sitten kärpät, onhan ne kissan sukua sulavissa liikkeissään.

Sitähän minä ihmettelen, kun jotkut menee katsellessaan melkein ruudusta läpi, kun jotain tapahtuu?

Onko se niin vakava juttu?

beata ( pohdiskelee..)

• Helena
        Maalaismies* kirjoitti:

Voi armaani, karvakorvani (ystävyydellä), "miehä en tiiä mittää moisest"!
        Kelasin sukulaiseni tuttavineenkin, mutta lentopalloilijoita ja futaajia vain löytyi, olisinko kehuskelussani joskus sitten mennyt pikku-valheen teille, että jääkiekostakin... :)

Jokereitahan täkäläisenä pitäisi kannattaa, mutta sympatiseeraan Kärppien meininkiä, ja iloitsin aikanaan heidän voitostaan. Peukut Kärpille!

• Maalaismies*

beatabarbar epäilee, ollaanko tässä jääkiekkoasiassa lainkaan kovin vakavan asian äärellä. Herranen aika! Jos Oulun peliin myytiin liput neljässä minuutissa ja jos nyt jo näen rahvaitten urosten raahaavan mäyräkoiria kaksin käsin lähimarketista ja illan Kauniit ja Rohkeat on peruttu, niin eikös asia ole pläkki? Kysyn vaan. Kyllä nyt ollaan elämää suurempien asioiden äärellä.

Kaukana ovat ajat, kun jännityksellä seurattiin 50 km:n hiihtoja: tuleeko Mika ensimmäisenä maaliin vai Jari vaiko Harri. Karpaatit olivat liikkeellä ja he olivat melkein Suomen kansa. Nyt yhtä pitkäveteistä katsottavaa telkusta on ainoastaan formula, niillä ei ole edes kunnon mäkiä radalla.

Toista tänään, kun pannaan lätkää ylämummoon eikä muikkuverkkoihin. Juti todistaa asiantuntemuksellaan tilaisuuden tärkeyden ja minäkin vaimoni kera antaudun selvin päin illan huumaan, missä laidat ryskyvät ja miestä taklataan, niin mietipä uudelleen, beatabarbar, mistä tässä on kysymys! Sanonpa sen: maailman tärkeimmästä asiasta.

Kiitos Helena! Pidän sinua tämänkin jutskun asiantuntijana, vaikka se muistikuvani tutun tuttusi pojan pelaamisesta Tepsissä saattoi olla minun mokani. Ei se mitään, Kärpät voittoon!

• Minua poloista!

Kun en ymmärrä!

- Ymmärrys hoi, äly älä jätä. -

Minä en ymmärrä, mitä ne niitä mummoja sinne ylälaitaan laittaa, eikös se maaliin pitäs mennä se lätkä, eikä mikään mummo? Mummo, joka menee kuitenkin lumessa eteenpäin.

- Eteenpäin, sano ylämummo lumessa. -

Etsitäänkö niitä hävinneitä sitten kauankin?

Jospa se Simo Taikuri sanookin että; Jokeri,pokeri,poks.

Mitäs me sitten tehdään? Vedetäänkö lämärit?

beataB (kovasti opiskelen…)

• kotikokki

Urheilullista kotitaloutta?

Häkkipää heittää kuminapin päätyyn. Laituri leipoo hetken liaanista piittaamatta luukulla, eikä kobrakäsikään mahda mitään kun kermamunkki on jo lokkina alapetillä. :D

• Kohtahan ollaan tilantessa, että epäselvyys paremmuudest tai oikeudenmukaisuudesta johtaa sotaan. näinhän tapahtui aikanaan Etelä-Amerikassa, jossa Uruguy oli toisena osapuolena. No, jalkapallohan on kuin uskonto monissa maissa.

En nyt tarkoita, että Hesa ja Oulu sotisivat, pelkään vaan jääkiekon muuttuvan liian merkitykselliseksi.

Kun olen seurannut pelaajien suuria palkkioita, olen myös ihmetellyt, miksi pelaajille maksetaan pelkästä pelaajasopimuksesta niin paljon , että summa riittää elinajaksi kun ne "pienet", raskasta työtä tehneet ihmiset, jotka ovat luoneet edellytykset kaikelle tälle, elävät köyhyydessä.

Anteeksi Maalaismies! Seuraan tavallasi myös jääkiekkoa, enkä aina edes täysin selvin päin. Ymmärrän hyvin Sinua ja vaimoasi ja muistelen teitä kolmannessa ottelussa kun laidat jyskyy ja "kiekko menee ylämummuun" vai miten se oli!

• Maalaismies*
        Ruuneperi kirjoitti:

Kohtahan ollaan tilantessa, että epäselvyys paremmuudest tai oikeudenmukaisuudesta johtaa sotaan. näinhän tapahtui aikanaan Etelä-Amerikassa, jossa Uruguy oli toisena osapuolena. No, jalkapallohan on kuin uskonto monissa maissa.

En nyt tarkoita, että Hesa ja Oulu sotisivat, pelkään vaan jääkiekon muuttuvan liian merkitykselliseksi.

Kun olen seurannut pelaajien suuria palkkioita, olen myös ihmetellyt, miksi pelaajille maksetaan pelkästä pelaajasopimuksesta niin paljon , että summa riittää elinajaksi kun ne "pienet", raskasta työtä tehneet ihmiset, jotka ovat luoneet edellytykset kaikelle tälle, elävät köyhyydessä.

Anteeksi Maalaismies! Seuraan tavallasi myös jääkiekkoa, enkä aina edes täysin selvin päin. Ymmärrän hyvin Sinua ja vaimoasi ja muistelen teitä kolmannessa ottelussa kun laidat jyskyy ja "kiekko menee ylämummuun" vai miten se oli!

Et sinä loukannut minua, hyvä veli. Tosiasiassa en ole koskaan seurannut lätkämatseja livenä. Enkä aina telkustakaan. Mutta kun maailmassa nyt touhutaan yhtä ja toista halusinpa tai en, niin mikäs tässäkään lätkätouhussa. Järkeähän ei kumipalan metsästämisessä ole eikä noissa palkkioissa, joista aivan asiallisesti maitsit. Jenkeissähän ne jo romahduttavat koko NHL:n.

Mutta asiaan siis. beatabarbar toi ko. peleistä kyseenollen esille tärkeän näkökohdan, nimittäin Simo taikurin, jonka taikasana on jokeri pokeri box. Luin hiljattain jostakin, että tämä Simo on maailmanmestari alallaan ja syntyisin Oulusta. Ettei vain olisi niin, että hän lukeekin loitsunsa entisen kotikaupunkinsa joukkueelle, Kärpille. Seurataan, kuinka tänään käy.

• kotikokki
        Maalaismies* kirjoitti:

Et sinä loukannut minua, hyvä veli. Tosiasiassa en ole koskaan seurannut lätkämatseja livenä. Enkä aina telkustakaan. Mutta kun maailmassa nyt touhutaan yhtä ja toista halusinpa tai en, niin mikäs tässäkään lätkätouhussa. Järkeähän ei kumipalan metsästämisessä ole eikä noissa palkkioissa, joista aivan asiallisesti maitsit. Jenkeissähän ne jo romahduttavat koko NHL:n.

Mutta asiaan siis. beatabarbar toi ko. peleistä kyseenollen esille tärkeän näkökohdan, nimittäin Simo taikurin, jonka taikasana on jokeri pokeri box. Luin hiljattain jostakin, että tämä Simo on maailmanmestari alallaan ja syntyisin Oulusta. Ettei vain olisi niin, että hän lukeekin loitsunsa entisen kotikaupunkinsa joukkueelle, Kärpille. Seurataan, kuinka tänään käy.

Pyhäkoulun opettaja marisi pikku-Kallelle:
        - Tiedätkö, kuinka käy pikkupojille, jotka eivät tule pyhäkouluun, vaan pelaavat mieluummin jääkiekkoa?

- Kyllä. Jonakin päivänä he pelaavat ammattilaisina Kanadassa ja tienaavat isot rahat.

• Syystä, jota en halua kertoa, olen aina Jokerien vastustajien kannattaja.

Käpät tulee mielestäni voittamaan (nyt jo 2-0) mutta seuraava ottelu ainakin voi päättyä Jokereiden voittoon. Kannattaa siis veikata Jokereiden voittoa seuraavassa pelissä.

• beatabarbara*

Voi, voi sinä ennustit sen oikein, miksi en uskonut ja ottanut vinkistä vaaria?

beataB (harmittelee..)

• kotikokki

Vaikea arvella syitäsi, mutta noita tarinoita on liikkunut maailmalla iät ja ajat.

Mm. tällaista 'huhua' kerrotaan:

Hilpara (ammoinen porukka) karsi Sm-sarjaan Jokereita vastaan. Ennen peliä Jokereitten Aimo Mäkinen ( levätköön rauhassa ) otti Hilpeen pelaavalmentaja Teuvo Peltolan puhutteluun.

- Tossa muutama satanen, sano pojille, ettei pelaa täysillä.

Peli päättyi 7 - 1 Jokereille. Peltola piti rahat, ei puhunut jätkille mitään.

• Maalaismies*

Jokerit löysivät uuden vaihteen eilen Raksilassa (2-1). Kärpät spännasivat kotiareenalla. Ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua. Katsotaan kuinka huomenna käy Hesassa.

Älkää uskoko makeaa Koffin mainosta parhailla paikoilla. Tarkoitan, että tyytykää mittelöä katsellessanne vesijuomaan ettei seuraavana päivänä tarvitse kysellä kumpi voitti!

• Tässä tapauksessa minä "älähdän" viesteineni. Tuskin minua tarkoitit kun kirjoitit vedenkäytön viisaudesta. Siinä olisi Espanjassaolon jälkeen minulla paljon oppimista.

Mutta kiekkoiluun. Pidin Jokerien voittoa niin todennäköisenä, että ajattelin jopa veikata. Potti lienee ollut jonkinmoinen.

Ei tällaisessa tilanteessa Jokerien voitto ollut niinkään yllätys. Kärppien häviö voi illa jopa harkittua; kerätään kaikki mahdolliset pääsylipputulot mitä saadaan, varaa kun on.

• Maalaismies*
        Ruuneperi kirjoitti:

Tässä tapauksessa minä "älähdän" viesteineni. Tuskin minua tarkoitit kun kirjoitit vedenkäytön viisaudesta. Siinä olisi Espanjassaolon jälkeen minulla paljon oppimista.

Mutta kiekkoiluun. Pidin Jokerien voittoa niin todennäköisenä, että ajattelin jopa veikata. Potti lienee ollut jonkinmoinen.

Ei tällaisessa tilanteessa Jokerien voitto ollut niinkään yllätys. Kärppien häviö voi illa jopa harkittua; kerätään kaikki mahdolliset pääsylipputulot mitä saadaan, varaa kun on.

Taidat (piru vie) olla oikeassa siinä, etteivät järjestäjät pitäneet lainkaan pahana Kärppien häviötä ja pelien jatkumista. Oikeastaan Jokerit voisivat voittaa vielä huomennakin ja vasta viimeisessä ottelussa katsottaisiin todella, kummasta tulee mestari. Seurat keräävät suuren potin täysillä katsomoilla ja meikäläinen vesipää ottaa kaiken todesta.

Ei, en minä Ruuneperi sinua lainkaan ajatellut suositellessani vesijuomaa. Kyllä espanjalainen viinikulttuuri on toista kuin täkäläinen Venäjän taudiksi muodostunut älytön ryyppääminen viinaveron laskemisen seurauksena.

• Maalaismies*

Kärpät veivät mestaruuden puhtaasti. Hienoa. Ei epäilystäkään etteikö peli olisi ollut reilua. Hyvä Kärpät, hyvä Oulu 400 v!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1950
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe