Facebook salasana

Nyt ihan vitun tyhmä kysymys wanhalta papalta.

Mun läppärini on ihan paska ja levytila täytty. Kone ehdotti poistamaan keksit, ja niin sitten tein.

Ongelmaksi sit jäi etten pääse Faceen, kun en muista salasanaa, enkä edes sitä millä sähköpostiosoitteella olen sinne kirjautunut.

Luurilla kyllä sinne pääsen, mutta mistä mä sieltä löydän mun kirjautumistunnukseni ja salasanan, tai et voisin pyytää laittaa sen johonkin osoitteeseeni?

17

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keksien poistaminen ei poista tallennettuja kirjautumistietoja, joten siltä osin tuo on oma moka, että olet keksien lisäksi poistanut nekin, mutta ratkaisu ei ole vaikea:
      Mene luurilla Facebookissa omaan profiiliisi ja sieltä omiin tietoihin. Siellä näkyy mikä sähköpostiosoite tiliin on kytketty.

      • Oma mokahan tää oon, sen tiiän.

        Mulla oli ongelmana sekin, etten osannu etsiä tosta luurista fb-sivulta omia tietojani. Niin pientä pränttiä, eikä minkään nupin takaa meinannu löytyä sellasta. Wanhuksella on silmät ihan sekaisin.

        Löysinhän mä ne lopulta.

        Olin kerran puoltoista vuotta pois facesta ku en muistanu salasanaani. Sit yhtäkkiä se tuli mieleeni :D
        Kaverit luuli mun jo kuolleen ku en ollu paikalla.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Oma mokahan tää oon, sen tiiän.

        Mulla oli ongelmana sekin, etten osannu etsiä tosta luurista fb-sivulta omia tietojani. Niin pientä pränttiä, eikä minkään nupin takaa meinannu löytyä sellasta. Wanhuksella on silmät ihan sekaisin.

        Löysinhän mä ne lopulta.

        Olin kerran puoltoista vuotta pois facesta ku en muistanu salasanaani. Sit yhtäkkiä se tuli mieleeni :D
        Kaverit luuli mun jo kuolleen ku en ollu paikalla.

        Virheitä sattuu ja niistä (toivottavasti) oppii. Keksien poistaminen ei siis sinänsä ole huono idea (kannattaa aina välillä), mutta katso ettei tallennetut kirtautumistiedot ole myös ruksittuna poistettavaksi.


    • Anonyymi

      Lastpass käyttöön niin ei unohdu..

      • Anonyymi

        Ei siitä ole sen kummempaa hyötyä kuin salasanojen kirjoittamisesta muistiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä ole sen kummempaa hyötyä kuin salasanojen kirjoittamisesta muistiin.

        Hyötyy. Muistettavaa on enään yksi salasana ja se avaa kaikki muut.


      • Anonyymi

        Nuo salasananhallintasovellukset vuotaa kuin seula, Ei koskaan .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo salasananhallintasovellukset vuotaa kuin seula, Ei koskaan .....

        Ymmärrän vainoharhaisuuden sikäli, että salasanoja ei tietenkään pidä mennä antamaan kenellekään, mutta kannattaa silti perustaa mielipiteensä faktoihin eikä luuloihin.

        Salasananhallintasovellukset eivät tallenna salasanoja mihinkään palvelimelle, vaan salasanat ovat sinun omalla laitteellasi. Ne eivät siis edes teoriassa voi vuotaa yhtään mihinkään.

        En silti suosittele niiden käyttöä, koska niistä ei ole oikeasti mitään hyötyä. Jos unohdat sähköpostisi salasanan, voit yhtä hyvin unohtaa myös salasananhallintasovelluksesi salasanan. Ja vaikka muistaisitkin sen, niin sovelluksen mukana tulee uusi ongelma: Jos haluat päästä sähköpostiisi toisella laitteella (vaikkapa koulussa, kirjastossa tai kaverin luona), se ei onnistu, koska salasananhallintasovelluksesi on kytköksissä vain omaan laitteeseesi.

        Oikeasti toimiva ratkaisu on olla tallentamatta salasanoja mihinkään, jolloin niitä joutuu käyttämään jatkuvasti ja ne pysyvät mielessä. Lisäksi kannattaa muodostaa kullekin käyttämällesi palvelulle oma yksilöllinen salasana jonkin sinulle selvän säännön mukaisesti. Esimerkiksi palvelun nimen kaksi ensimmäistä kirjainta, kolmatta kirjainta vastaava lukuarvo, viiva ja jokin tietty merkityksetön sana (esim. Diipadaapa). Näin siis Facebookisi salasana olisi 'FA3-Diipadaapa', Instragramin salasana olisi 'IN19-Diipadaapa', ja Gmailin salasana 'GM1-Diipadaapa'.
        Jos joskus unohdat jonkin palvelun salasanan, voit aina palauttaa sen mieleesi sillä samalla säännöllä. Älä siis käytä juuri tuota sääntöä, vaan keksi omasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän vainoharhaisuuden sikäli, että salasanoja ei tietenkään pidä mennä antamaan kenellekään, mutta kannattaa silti perustaa mielipiteensä faktoihin eikä luuloihin.

        Salasananhallintasovellukset eivät tallenna salasanoja mihinkään palvelimelle, vaan salasanat ovat sinun omalla laitteellasi. Ne eivät siis edes teoriassa voi vuotaa yhtään mihinkään.

        En silti suosittele niiden käyttöä, koska niistä ei ole oikeasti mitään hyötyä. Jos unohdat sähköpostisi salasanan, voit yhtä hyvin unohtaa myös salasananhallintasovelluksesi salasanan. Ja vaikka muistaisitkin sen, niin sovelluksen mukana tulee uusi ongelma: Jos haluat päästä sähköpostiisi toisella laitteella (vaikkapa koulussa, kirjastossa tai kaverin luona), se ei onnistu, koska salasananhallintasovelluksesi on kytköksissä vain omaan laitteeseesi.

        Oikeasti toimiva ratkaisu on olla tallentamatta salasanoja mihinkään, jolloin niitä joutuu käyttämään jatkuvasti ja ne pysyvät mielessä. Lisäksi kannattaa muodostaa kullekin käyttämällesi palvelulle oma yksilöllinen salasana jonkin sinulle selvän säännön mukaisesti. Esimerkiksi palvelun nimen kaksi ensimmäistä kirjainta, kolmatta kirjainta vastaava lukuarvo, viiva ja jokin tietty merkityksetön sana (esim. Diipadaapa). Näin siis Facebookisi salasana olisi 'FA3-Diipadaapa', Instragramin salasana olisi 'IN19-Diipadaapa', ja Gmailin salasana 'GM1-Diipadaapa'.
        Jos joskus unohdat jonkin palvelun salasanan, voit aina palauttaa sen mieleesi sillä samalla säännöllä. Älä siis käytä juuri tuota sääntöä, vaan keksi omasi.

        Kyllä tallentaa pilveen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tallentaa pilveen..

        taitat olla pilvessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tallentaa pilveen..

        Täysin mahdollista, että on joku salasananhallintasovellus, joka tallentaa pilveen, mutta niitä ei ainakaan kannata käyttää, juurikin tuon vuotouhan takia. Useimmat niistä kuitenkaan eivät tallenna salasanoja mihinkään oman laitteesi ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin mahdollista, että on joku salasananhallintasovellus, joka tallentaa pilveen, mutta niitä ei ainakaan kannata käyttää, juurikin tuon vuotouhan takia. Useimmat niistä kuitenkaan eivät tallenna salasanoja mihinkään oman laitteesi ulkopuolelle.

        Niitä nimenomaan kannattaa käyttää. Ovat vahvasti salattuja ja elämää helpottavia asioita kun tarvitsee muistaa vain se yksi salasana joka avaa kaikki muut millä tahansa nettilaitteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä nimenomaan kannattaa käyttää. Ovat vahvasti salattuja ja elämää helpottavia asioita kun tarvitsee muistaa vain se yksi salasana joka avaa kaikki muut millä tahansa nettilaitteella.

        Jos se toimii millä tahansa laitteella, se hakee ne pilvestä, eli on mahdollista että tapahtuu tietovuoto. Ja voit käyttää sitä vain sillä edellytyksellä, että kyseisellä laitteella on sattumalta sama sovellus, eli et esimerkiksi kirjastossa tai koulussa pääse sähköpostiisi.

        Parempi on olla tallentamatta salasanoja mihinkään, jolloin tietovuodon riski on minimoitu ja joudut pitämään salasanasi mielessä, jolloin ne myös pysyvät mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se toimii millä tahansa laitteella, se hakee ne pilvestä, eli on mahdollista että tapahtuu tietovuoto. Ja voit käyttää sitä vain sillä edellytyksellä, että kyseisellä laitteella on sattumalta sama sovellus, eli et esimerkiksi kirjastossa tai koulussa pääse sähköpostiisi.

        Parempi on olla tallentamatta salasanoja mihinkään, jolloin tietovuodon riski on minimoitu ja joudut pitämään salasanasi mielessä, jolloin ne myös pysyvät mielessä.

        Tottakai hakee pilvestä ja tietovuoto ei haittaa kun tiedot on hyvin salattu kuten näissä maksullisissa (F-secure, Lastpass) on koska näillä ei ole varaa sellaisiin kun käyttäjiä on kymmeniä miljoonia. Tietoihin pääsee käsiksi suoraan selaimella. Ei tarvita minkäänlaisia sovelluksia.

        Parempi näitä on käyttää kuin tallentaa salasanat ainoastaan koneelle tai selaimeen.

        https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/6ef55dec-9539-4d5c-ada9-457cea98a9b2


    • Anonyymi

      Paperille aina ennenkuin kirjoittaa sen tietokoneelle, et ole ainut joka unohtaa heti kättelyssä kirjoittamansa. Mikään lastpass ei ole ratkaisu koska ihmiset unohtaa senkin salasanan.

      • Anonyymi

        On se ratkaisu koska sitä ei unohda..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ratkaisu koska sitä ei unohda..

        Samanlailla kuin muutkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe