Talon katolle 1:2 ja aurinko paistaa sivusta ja vain ilta aurinko paistaa suoraan. Varjoja on paljon eri aikoina. Paikka on huono mutta siihen ne ruuvataan. Ensiksi rahaa on vain minulle suureen n 10kw verkko invertteriin joka olisi mikä pitkäikäinen laadukas malli? Käytän sähkön itse mutta mahdollinen ylijäämä verkkoon.
Paneeleita ostelen pikkuhiljaa lisää rahan kertyessä ja ensiksi n 1kw ja sitä laajennellaan lisää ajan kuluessa. Mitä paneeleita kannattaa ostaa ongelma sijoitukseen? Kaikkea hankintaa varjostaa rahattomuus mutta mistään ei tingitä ja kytkennät tekee oikea sähkömies mutta asennukset pitkälle itse.
Minkä paneelin valitsen varjoisaan ?
6
84
Vastaukset
- Anonyymi
Parasta on kun valitset NoShow Unobtainium-paneelin niin ei tule murheita tuoton suuruudesta tai pienuudesta.
- Anonyymi
Wishalloyn paneelit saattaisivat olla parhaat pidemmässä juoksussa...
- Anonyymi
Ei mitään paneeleita väärään suuntaan kun verkkosähkö löytyy. Sähköttömän mökin ymmärtäisin niin sais ees vähän pakollisiin.
Keväällä ja syksyllä et saa käytännössä mitään jos lapepuoli on länteen - Anonyymi
Jos aurinko ei paista kunnolla niin unohda koko juttu. Tyhjän saa pyytämättäkin.
- Anonyymi
Täältä osviittaa paljonko paneeli tuottaa hajavalossa.. https://youtu.be/Xw2AYIueu_Y
- Anonyymi
Jos saan ehdottaa niin laita kuusipaneelia muutama metri, halpa ja toimiva sijoitus, noista aurinkopaneeleista ei ole tuohon tarkoitukseen vastetta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407929Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.313126Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3822198Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841760Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471583Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211421- 1001229
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181112