Mitä mieltä olette siitä, että toimittajat, kuuluttajat, haastattelijat, poliitikot ja useat ns. asiantuntijat hymyilevät vaikka aihepiiri olisi surullinen, järkyttävä tai jopa luonnon katastrofi? Lasteni opettajissa oli aikanaan luokanvalvoja, joka hymyili, vaikka vanhempainkeskustelussa käsittelimme haastavaa asiaa. Tämä hämmensi lapsia, ristiriitainen viestintä.
Hymy ristiriidassa sanoman kanssa
2
90
Vastaukset
- Anonyymi
Se on viesti vastapuolelle, että älkää yrittäkö olla eri mieltä. Minä kerron miten asiat ovat ja te kuuntelette. Nykyään ei kannata enää seurata mitään mediaa ainakaan siinä uskossa, että sieltä mitään totuutta tulisi vaan ainoastaan totuuden piilottelua ja suoranaista valehtelua ja vääristelyä. (YLE, IS, IL HS....)
- Anonyymi
Aloittaja vastaa :
Niin, etenkin ylimielisyys hymyssä on kyllä asenteen paljastava. Lämmin hymy esim hoitotyössä on eri asia. Saattohoitoa tehneenä rauhoittava, lohdullinen ja kunnioittava olemus, hymykin, on tärkeä. Ehkäpä nämä median ikihymyilijät elävät harhassa "minä täältä yläviistosta rahvasta sivistän".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450