Ukko juoksee ja hyppii scenestä toiseen. Oli kivaa tähän asti ja siinä se. Harjoituksen, huvin ja murheilun vuoksi olen tehnyt ton jo useamman kerran enkä pääse pidemmälle. Ongelma on, että ymmärrän jotenkin koodia kun sitä luen, mutta tosi vaikea vetää itse tyhjästä saati muistaa jotain Unityn omia juttuja ulkoa.
Puoli Youtubea kahlattu läpi ja ei siellä kyllä sen pidemmälle selviä. Kaikki Let's make a game-videot tyhmille käsittelee ne samat perusasiat, paitsi ne on aina tehty eri tavalla. Ja vaikka siinä olis 10 videon sarja niin se homma loppuu suunnilleen siihen kun ukko osaa juosta. Että jos jotain omaa haluaa tehdä niin palaset siihen on kaivettava ihan erikseen ja tosi vaikea soveltaa omaan projektiin. Ja jos jotenkin ne palikat on olemassa, niin en osaa kasata niitä rikkomatta jotain.
3D, graffat ja animaatiot on vähän enemmän tuttua ja niistä saa sitä iloa. Huomaan aina kun on vapaa-aikaa niin olen niitä tekemässä, vaikka kannattaisi se koodi ja pelin runko olla ensin kunnossa. Helvetti, musiikki ja äänetkin vois onnistua. Koodaus on suoraan sanottuna ihan vitun paskaa. Ei pysty ei jaksa kun ei näe sitä, miten se homma kehittyy. Esim. Blenderissä vaikka se default laatikko muuttaa muotoa ja kehittyy koko ajan. Musiikissa muutokset kuulee heti. Koodia pitää kirjottaa kymmeniä rivejä ja sitten sormet ristissä toivoa että toimi nyt saatana edes jotenkin. Kertaakaan en ole päässyt semmoseen flow-tilaan tän kanssa. Eikä tunnu palkitsevan jos saankin jonkun asian toimimaan. Hirveesti turhautumista ja en muista koska viimeeksi on päätä särkenyt ilman että on Unity ja Visual Studio ruudulla.
Halusin vain kokeilla tehdä härskin 2D hyppelyn missä voi kylällä potkia naapurin koiria ja lootata ihmisten taloja. Jotenkin toi yksi lause on nyt kymmenen A4 paperia koodia jotka on keskenään ihan sekaisin. Kyllä, tulostin ne jos pystyisi paremmin hahmottamaan, mutta sitten ostin Clasulta silppurin ja tungin ne siitä läpi. Oli wörtti ja tarvitsin silppuria muutenkin.
Olen ennenkin kokeillut koodijuttuja ja eri kieliä. Tää oli ehdottomasti paras kokemus, mutta ei siltikään taida olla mun juttu.
Olen kokeillut pelin tekemistä Unity / C
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos 3d ja animaatio kiinnostaa enemmän niin hommaa kaveri koodaamaan?
- Anonyymi
Näinpä. Pelikoodareilla on usein tarvetta jollekin, joka osaisi tehdä hyvännäköisiä rakennuksia, hahmoja, maastoja, karttoja, yms. peleihin.
- Anonyymi
Itseasiassa veli teki tuollaista unityllä, mutta kun uhityssä ei ole aina käytössä kaikki grafiikkakiihdyttimjien hardware-omaisuudet aina jokaisessa FPS-käytössä, kuin jos onh jos suorat kutsut grafiikkakiihdyttimien toimintoihin..l
- Anonyymi
c-koodissa oikein pyydät väylältä PCI-E -väyläajurilta aluksi tietoja mikälaisia grafiikkakiihdyttimiä mahdollisesti on nyt kytkettynä, ja mitä ominaisuuksia niissä on?
Siitä se lähtee, itselläni kun on jotain AMD:n juttuja, tulee kaikki shader-blender, ALL harware supported. - Anonyymi
Eiköhän se nykyisin pelejä väännettäessä suurin työ ole siinä mallinnusnysvässä kun pitäisi saada jotenkin kaikki 3d-mallit siihen peliin kasaan niin että näyttää hyvältä eikä paskalta.
- Anonyymi
Nehän nykyisin ostetaan halvalla intialaisilta. Tuosta oli puhetta eräässä Remedyn haastattelussa.
- Anonyymi
Unity on uusavuttomille. Tosikoodari tekee itse enginensä C:llä.
- Anonyymi
Tämä. Ken Silverman (Duke Nukem 3D) teki itse 3d-moottorinsa 18-vuotiaana ilman internettiä, puhtaasti luovuutta ja neroutta käyttäen, toki sai vinkkejä eräältä toiselta nuorelta nimeltä John Carmack, mutta kuitenkin aika huikea saavutus ikäiselleen.
Jokainen voi yrittää tehdä itse 3d-moottorin html5 canvasille ilman opengl tai muuta kiihdytystä pelkästään "put pixel" kutsuja käyttäen ja internettiä saa käyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä. Ken Silverman (Duke Nukem 3D) teki itse 3d-moottorinsa 18-vuotiaana ilman internettiä, puhtaasti luovuutta ja neroutta käyttäen, toki sai vinkkejä eräältä toiselta nuorelta nimeltä John Carmack, mutta kuitenkin aika huikea saavutus ikäiselleen.
Jokainen voi yrittää tehdä itse 3d-moottorin html5 canvasille ilman opengl tai muuta kiihdytystä pelkästään "put pixel" kutsuja käyttäen ja internettiä saa käyttää.Jos tekisit nykyaikaisen 3d-moottorin joka pystyy hyöduntämään kaikki näytönohjaimen ja prosessorien resurssit, aikaa menisi kaksisataa vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1521636Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä671323En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311302- 441144
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102915Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42697Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156685