Ftm testosteronin vaikutukset

Anonyymi

Moikka! Sain tuossa eilen testot ja onnellisempi en voisi olla, päätin kysyä täältä, kuinka nopeaa ja millä tavalla muilla ftm on vaikuttanut testosteroni? Itsellä nyt vasta ensimäinen viikko meneillään, eikä tietenkään niin pian varmasti huomaa muutoksia. Odotan äänen madaltumista ja karvoituksen lisääntymistä eniten (sis. Parran)

40

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noh, joillain tutuillani muutokset on tulleet muutamissa kuukausissa ja itselläni taas puhutaan enemmänkin vuosista, vasta kun sain munasarjat pois.

      • Anonyymi

        Munasarjojen poisto naiselta lisää aivan järkyttävästi riskiä veritulppiin ja aivohalvauksiin ym.vakaviin tappaviin sairauksiin.
        Eikä testo suojaa ja poista riskejä kokonaan.
        Juuri katsoin kun eräs detrans nainen katui hysterektomiaansa ja munasarjojensa poistoa tuon hirveästi kohonneen riskin vuoksi, muistaakseni riski oli jotain 200 kertainen.
        Munasarjat kannattaa pitää ihan terveyden vuoksi ja katumisen varalta, ilman hormoneja ihminen kun ei pärjää eikä keinotekoiset auta yhtä hyvin kuin omat.
        Puhun kokemuksesta hormonien suhteen koska minulle tuli ennenaikainen menopaussi ja terveys kärsi pahasti estrogeenin puutteesta, onneksi sain korvausestroa mutta ei se ole yhtä tehokasta kuitenkaan tarpeeseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munasarjojen poisto naiselta lisää aivan järkyttävästi riskiä veritulppiin ja aivohalvauksiin ym.vakaviin tappaviin sairauksiin.
        Eikä testo suojaa ja poista riskejä kokonaan.
        Juuri katsoin kun eräs detrans nainen katui hysterektomiaansa ja munasarjojensa poistoa tuon hirveästi kohonneen riskin vuoksi, muistaakseni riski oli jotain 200 kertainen.
        Munasarjat kannattaa pitää ihan terveyden vuoksi ja katumisen varalta, ilman hormoneja ihminen kun ei pärjää eikä keinotekoiset auta yhtä hyvin kuin omat.
        Puhun kokemuksesta hormonien suhteen koska minulle tuli ennenaikainen menopaussi ja terveys kärsi pahasti estrogeenin puutteesta, onneksi sain korvausestroa mutta ei se ole yhtä tehokasta kuitenkaan tarpeeseeni.

        Itse asiassa kehoa rasittaisi todella pahasti, jos pitäisi munasarjat samalla kun ottaisi myös testoa.

        Olen mies, joten vaikka riski olisi tuhatkertainen en jättäisi menemättä hoitoihin.

        Jännä, etten ole koskaan kuullut tällaisesta riskistä. Munasarjani poistettiin 13 vuotta sitten enkä ole toistaiseksi kohdannut mitään terveysongelmia, kuten ei yksikään tuntemastani sadoista transmiehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa kehoa rasittaisi todella pahasti, jos pitäisi munasarjat samalla kun ottaisi myös testoa.

        Olen mies, joten vaikka riski olisi tuhatkertainen en jättäisi menemättä hoitoihin.

        Jännä, etten ole koskaan kuullut tällaisesta riskistä. Munasarjani poistettiin 13 vuotta sitten enkä ole toistaiseksi kohdannut mitään terveysongelmia, kuten ei yksikään tuntemastani sadoista transmiehistä.

        Se riski saattaa olla joo naisilla, joilta ne poistetaan ja jäävät ilman kunnon hormoneita, koskee toki myös detransitioituneita naisia. Miehillä ei tätä riskiä ole, koska testot jyllää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa kehoa rasittaisi todella pahasti, jos pitäisi munasarjat samalla kun ottaisi myös testoa.

        Olen mies, joten vaikka riski olisi tuhatkertainen en jättäisi menemättä hoitoihin.

        Jännä, etten ole koskaan kuullut tällaisesta riskistä. Munasarjani poistettiin 13 vuotta sitten enkä ole toistaiseksi kohdannut mitään terveysongelmia, kuten ei yksikään tuntemastani sadoista transmiehistä.

        Outoa että munasarjojen poisto transmiehillä nostaisi em. riskejä noin valtavasti kun samanlaisia riskejä ei todeta cis-naisilla joilla munasarjat joudutaan poistamaan jonkin sairauden vuoksi tai kun iän perusteella tulee menopaussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riski saattaa olla joo naisilla, joilta ne poistetaan ja jäävät ilman kunnon hormoneita, koskee toki myös detransitioituneita naisia. Miehillä ei tätä riskiä ole, koska testot jyllää.

        Entä cis-naiset joille tulee menopaussi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä cis-naiset joille tulee menopaussi?

        Mistä minä tiedän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä cis-naiset joille tulee menopaussi?

        Riski kohoaa kaikilla naisilla joiden luonnollinen hormonitoiminta ei toimi, erityisesti jos munasarjat poistetaan nuorena tai aikuisena.
        Testo ei kuulemma poista tätä riskiä eikä omat mielikuvat sukupuolista vaikuta asiaan mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riski kohoaa kaikilla naisilla joiden luonnollinen hormonitoiminta ei toimi, erityisesti jos munasarjat poistetaan nuorena tai aikuisena.
        Testo ei kuulemma poista tätä riskiä eikä omat mielikuvat sukupuolista vaikuta asiaan mitenkään.

        Sukupuolihormonit muuttavat ihmisen fysiologista puolta senverran ettei jotain sairauksia voi verrata suoraan kyseisen hormonin puutteen aiheuttaviin ongelmiin. Esimerkiksi omalla kohdallani kun testosteronin tuotanto blogattiin kokonaan, mutta tilalle ei annettu mitään (tavanomainen toimenpide ylimenovaiheessa), seurauksena oli erittäin kovat menopaussioireet. Kun sitten aloitettiin estrogeenihoito, oireet katosivat ja terveydentila palautui normaaliksi.


    • Anonyymi

      Olisin saanut aivohalvauksen, jos olisi pitänyt vielä pari vuotta esittää naista.

    • Anonyymi

      Jos saisi niitä vastauksia suoraan kysymykseen eikä asian vierestä, ois mahtavaa kuulla muiden kokemuksia! 👍🏼 -AP

      • Anonyymi

        Suurin osa hoidetuista transtaustaisista miehistä elää vaimojensa ja lastensa kanssa täysipainoista elämää eivätkä jaksa enää pyöriä näillä trolliareenoilla.


    • Anonyymi

      Ihan yksilöllistä on miten jokaisella asiat muuttuu. Ääni madaltuu ensin. Itse en muista enää millä aikataululla muutoksia tuli mutta aikaa ne vie. Ei auta muu kuin olla kärsivällinen. 13 vuotta testoilla ja tukka on lähtenyt, parta kasvaa hyvin ja selkä, maha ja olkavarret täynnä karvaa. Että kunnon turkki tullut vaikka huippu paljaana. 😄 Katso sukusi miehiä niin saat jotain osviittaa siitä mitä voi olla odotettavissa. Pulisongit alkoi itsellä ensin kasvaa ja siitä vuosien saatossa levisi karvoitus ympäri naamaa. Viiksiosasto vei kaikkein kauimmin kehittyä.

    • Anonyymi

      Naisena en usko lääkkeillä hankittuun miehuuteen. Sulla on kuvitelma siitä, mitä on olla mies, mutta et tule koskaan kokemaan edes siemensyöksyä, joka kuitenkin on keskeinen miehinen kokemus.

      • Anonyymi

        Niin eikä aamustondista, tahatonta noloa stondista teinipoikana eikä muutenkaan miehen ajatusmaailmaa.
        Vaikka nainen ajattelisi olevansa mies hän ei voi tietää millainen olisi jos olisi mies, henkisesti.
        Eikö voi olla karumpi nainen jos se on itselle luontaisempaa?
        Kukaan ei pakota meikkaamaan tms.siksi että on nainen.
        Peachyoghurt genderfee- YouTube kanavalla tuo hauskalla tavalla maalaislogiikkaa tähän aiheeseen.
        Kanavan pitäjä on maskuliininen vanhempi nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eikä aamustondista, tahatonta noloa stondista teinipoikana eikä muutenkaan miehen ajatusmaailmaa.
        Vaikka nainen ajattelisi olevansa mies hän ei voi tietää millainen olisi jos olisi mies, henkisesti.
        Eikö voi olla karumpi nainen jos se on itselle luontaisempaa?
        Kukaan ei pakota meikkaamaan tms.siksi että on nainen.
        Peachyoghurt genderfee- YouTube kanavalla tuo hauskalla tavalla maalaislogiikkaa tähän aiheeseen.
        Kanavan pitäjä on maskuliininen vanhempi nainen.

        Kaikki tietävät jo, että tämän päivän länsimaissa voi olla millainen vaan. Ei se, että ihminen kokee itsensä mieheksi tarkoita, että olisi esim.karu tms. Moni transmies meikkaa ja on homo.

        Tietenkään en transmiehenä tiedä miltä tuntuu saada siemensyöksy. Eli olisikin ollut sitten parempi jättää prosessi käymättä läpi ja elää kituuttaen Karuna Naisena, jee. Juu, ei. Katsos, kun elämä jakaa transihmiselle vitun huonot kortit. Niillä sitten pelataan. Naisena eläminen, edes KARUNA, ei ollut mulle vaihtoehto. Elän surkeana miehenä, joka ei edes tiedä miltä tuntuu siemensyöksy -onko se muuten hienompi kuin moninkertaiset orgasmit?- okei, en ole sitäkään kokenut, koska aivoni eivät ymmärrä näitä fyysisen naiseuden hienouksia...

        Kaipa impotenttien kannattaa ruveta naisiksi, eiväthän hekään ihan oikeita miehiä taida olla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eikä aamustondista, tahatonta noloa stondista teinipoikana eikä muutenkaan miehen ajatusmaailmaa.
        Vaikka nainen ajattelisi olevansa mies hän ei voi tietää millainen olisi jos olisi mies, henkisesti.
        Eikö voi olla karumpi nainen jos se on itselle luontaisempaa?
        Kukaan ei pakota meikkaamaan tms.siksi että on nainen.
        Peachyoghurt genderfee- YouTube kanavalla tuo hauskalla tavalla maalaislogiikkaa tähän aiheeseen.
        Kanavan pitäjä on maskuliininen vanhempi nainen.

        Enpä jaksa mennä katsomaan, kun ei kiinnosta maskuliiniset naiset yhtään, mutta voisihan tuota perustaa vaikka kanavan sille, kuinka itse elän paljon terveempää elämää ilman syöpälääkkeitä. En tosin syöpää sairastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eikä aamustondista, tahatonta noloa stondista teinipoikana eikä muutenkaan miehen ajatusmaailmaa.
        Vaikka nainen ajattelisi olevansa mies hän ei voi tietää millainen olisi jos olisi mies, henkisesti.
        Eikö voi olla karumpi nainen jos se on itselle luontaisempaa?
        Kukaan ei pakota meikkaamaan tms.siksi että on nainen.
        Peachyoghurt genderfee- YouTube kanavalla tuo hauskalla tavalla maalaislogiikkaa tähän aiheeseen.
        Kanavan pitäjä on maskuliininen vanhempi nainen.

        En ole katsonut enkä taida viitsiäkään, mutta millaista on olla maskuliininen nainen? Elävätkö he kaikki siis ilman seksiä? Itse kykenen kiihottumaan seksistä ainoastaan mieheksi tulkittuna miestyypillisessä kropassa.


      • Anonyymi

        Mun on vaikee kuvitella, että menisit sanomaan vammaiselle pojalle, joka ei vammansa takia pysty koskaan saamaan erektiota, ettei tämä ole oikea poika eikä tästä koskaan kasva oikeaa miestä. Ei, hänelle sanoisit, ettei miehuus ole tuosta kiinni ja hän on aivan yhtä oikea mies kuin kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eikä aamustondista, tahatonta noloa stondista teinipoikana eikä muutenkaan miehen ajatusmaailmaa.
        Vaikka nainen ajattelisi olevansa mies hän ei voi tietää millainen olisi jos olisi mies, henkisesti.
        Eikö voi olla karumpi nainen jos se on itselle luontaisempaa?
        Kukaan ei pakota meikkaamaan tms.siksi että on nainen.
        Peachyoghurt genderfee- YouTube kanavalla tuo hauskalla tavalla maalaislogiikkaa tähän aiheeseen.
        Kanavan pitäjä on maskuliininen vanhempi nainen.

        Nuo kirjoitukset ovat tyypillisiä itsensäkieltäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eikä aamustondista, tahatonta noloa stondista teinipoikana eikä muutenkaan miehen ajatusmaailmaa.
        Vaikka nainen ajattelisi olevansa mies hän ei voi tietää millainen olisi jos olisi mies, henkisesti.
        Eikö voi olla karumpi nainen jos se on itselle luontaisempaa?
        Kukaan ei pakota meikkaamaan tms.siksi että on nainen.
        Peachyoghurt genderfee- YouTube kanavalla tuo hauskalla tavalla maalaislogiikkaa tähän aiheeseen.
        Kanavan pitäjä on maskuliininen vanhempi nainen.

        Nuo kirjoitukset ovat tyypillisiä itsensäkieltäjille.


      • Anonyymi

        Tottakai me tiedämme, ettei meistä tule cismiestä. Sille ei vaan voi mitään. Jos cismies ei voisi koskaan saada erektiota tai siemensyöksyä et ikinä kiistäisi tämän miehuutta. Tuollainen kirjoittelu ja ajatusmaailma on tyypillinen itsensäkieltäjille, muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai me tiedämme, ettei meistä tule cismiestä. Sille ei vaan voi mitään. Jos cismies ei voisi koskaan saada erektiota tai siemensyöksyä et ikinä kiistäisi tämän miehuutta. Tuollainen kirjoittelu ja ajatusmaailma on tyypillinen itsensäkieltäjille, muuten.

        On valtavan suuresti eri asia ettei mies jostain sairaudellisesta syystä kykene siemensyöksyyn kuin että naiseksi syntynyt ihminen ajattelee olevansa mies.

        Jaa itsensäkieltäjäkö mä nyt olenkin! Voi vitsi teitä..
        Tehän itsenne kiellätte, en minä joka olen nainen enkä vaihtaisi edes jos se olisi mahdollista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on vaikee kuvitella, että menisit sanomaan vammaiselle pojalle, joka ei vammansa takia pysty koskaan saamaan erektiota, ettei tämä ole oikea poika eikä tästä koskaan kasva oikeaa miestä. Ei, hänelle sanoisit, ettei miehuus ole tuosta kiinni ja hän on aivan yhtä oikea mies kuin kuka tahansa.

        "Mun on vaikee kuvitella, että menisit sanomaan vammaiselle pojalle, joka ei vammansa takia pysty koskaan saamaan erektiota, "
        Ei tuollaisia tapauksia kuule taida olla, jokainen mies jolla on penis pystyy saamaan erektion jos ei ilman niin lääkkeiden avulla.
        Yleensä liikuntavammaisilla ihmisillä on ihan normaali intiimielämä ja monet ovat myös perheellisiä.
        Toki tämä oli hieman asian vierestä mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valtavan suuresti eri asia ettei mies jostain sairaudellisesta syystä kykene siemensyöksyyn kuin että naiseksi syntynyt ihminen ajattelee olevansa mies.

        Jaa itsensäkieltäjäkö mä nyt olenkin! Voi vitsi teitä..
        Tehän itsenne kiellätte, en minä joka olen nainen enkä vaihtaisi edes jos se olisi mahdollista!

        En sanonut, että olet, mutta tuohon tyyliin moni itsensäkieltäjä ajattelee. Jälkeenpäin ovat sitten myöntäneet, että transmiehiä tässä oltiin, mutta asiaa ei vaan voinut hyväksyä, koska ei voinut hyväksyä itseään epätäydellisenä miehenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valtavan suuresti eri asia ettei mies jostain sairaudellisesta syystä kykene siemensyöksyyn kuin että naiseksi syntynyt ihminen ajattelee olevansa mies.

        Jaa itsensäkieltäjäkö mä nyt olenkin! Voi vitsi teitä..
        Tehän itsenne kiellätte, en minä joka olen nainen enkä vaihtaisi edes jos se olisi mahdollista!

        Kiellän itseni, kun tiedostan olevani naistyypilliseen kehoon syntynyt, joka kykenee toimimaan vain mahdollisimman miestyypillisessä kehossa mieheksi tulkittuna, mikä on totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valtavan suuresti eri asia ettei mies jostain sairaudellisesta syystä kykene siemensyöksyyn kuin että naiseksi syntynyt ihminen ajattelee olevansa mies.

        Jaa itsensäkieltäjäkö mä nyt olenkin! Voi vitsi teitä..
        Tehän itsenne kiellätte, en minä joka olen nainen enkä vaihtaisi edes jos se olisi mahdollista!

        Mistähän tuo oikein johtuu että tällä palstalla uhoavat "eheyttäjät" paljastuu lähes aina cis-naisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän tuo oikein johtuu että tällä palstalla uhoavat "eheyttäjät" paljastuu lähes aina cis-naisiksi.

        Mistähän oikein johtuu että kaikkialla vinkuvat "transsukupuoliset" paljastuu lähes aina biologisiksi naisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän oikein johtuu että kaikkialla vinkuvat "transsukupuoliset" paljastuu lähes aina biologisiksi naisiksi.

        Joka puolella vinkuvat muunsukupuoliset ovat biologisia naisia kyllä. Transtaustaisissa on jakauma aika tarkalleen 50/50 ja elävät ihan tavallisina naisina ja miehinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka puolella vinkuvat muunsukupuoliset ovat biologisia naisia kyllä. Transtaustaisissa on jakauma aika tarkalleen 50/50 ja elävät ihan tavallisina naisina ja miehinä.

        Kyllä nää ROGD-tapaukset on melkein poikkeuksetta tyttöjä ja heitä on valitettavan paljon, varmasti enemmän kuin poikia jotka tahtoisivat olla tytsyjä.
        Suurin osa heistä jotka ovat ehtineet detrans-vaiheeseen on naisia, en ole montaa miestä missään foorumeilla nähnyt, naisia taas esillä varmaan satoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nää ROGD-tapaukset on melkein poikkeuksetta tyttöjä ja heitä on valitettavan paljon, varmasti enemmän kuin poikia jotka tahtoisivat olla tytsyjä.
        Suurin osa heistä jotka ovat ehtineet detrans-vaiheeseen on naisia, en ole montaa miestä missään foorumeilla nähnyt, naisia taas esillä varmaan satoja.

        Kyllähän cis-naisetkin pyrkivät olemaan niin äijää että...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nää ROGD-tapaukset on melkein poikkeuksetta tyttöjä ja heitä on valitettavan paljon, varmasti enemmän kuin poikia jotka tahtoisivat olla tytsyjä.
        Suurin osa heistä jotka ovat ehtineet detrans-vaiheeseen on naisia, en ole montaa miestä missään foorumeilla nähnyt, naisia taas esillä varmaan satoja.

        Normaaleja transtaustaisia on 50/50. Nuorena transitioitumaan pyrkiviä tyttöjä toki on enemmän, koska ovat muusuja eli naisten vastine tiiteille, jotka taas miehinä eivät saa mitään hoitoja.

        En sinänsä (trans)miehenä ihmettele, että naisissa on hulluja, jotka ovat niin sekaisin, että kuvittelevat olevansa toista sukupuolta kuin ovat. Sellaiset varmasti detransitioituvatkin. Olisi vaan hauskaa tietää, missä heitä on ollut esillä satoja. Itse kyllä transmiesten foorumin kautta tunnen useita satoja elämäänsä tyytyväisiä miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaaleja transtaustaisia on 50/50. Nuorena transitioitumaan pyrkiviä tyttöjä toki on enemmän, koska ovat muusuja eli naisten vastine tiiteille, jotka taas miehinä eivät saa mitään hoitoja.

        En sinänsä (trans)miehenä ihmettele, että naisissa on hulluja, jotka ovat niin sekaisin, että kuvittelevat olevansa toista sukupuolta kuin ovat. Sellaiset varmasti detransitioituvatkin. Olisi vaan hauskaa tietää, missä heitä on ollut esillä satoja. Itse kyllä transmiesten foorumin kautta tunnen useita satoja elämäänsä tyytyväisiä miehiä.

        Pistä vaikka tunteen hakusanaksi " detransition" niin Johan alkaa tulla teikäläisiä jotka ovat jo detransitioituneet, jonain päivänä saatat olla siellä sinäkin.
        Ihan samanlaisia " transmiehiä" kuin sinäkin he olivat ennen kuin mieli muuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä vaikka tunteen hakusanaksi " detransition" niin Johan alkaa tulla teikäläisiä jotka ovat jo detransitioituneet, jonain päivänä saatat olla siellä sinäkin.
        Ihan samanlaisia " transmiehiä" kuin sinäkin he olivat ennen kuin mieli muuttui.

        Korjaan, tubeen siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä vaikka tunteen hakusanaksi " detransition" niin Johan alkaa tulla teikäläisiä jotka ovat jo detransitioituneet, jonain päivänä saatat olla siellä sinäkin.
        Ihan samanlaisia " transmiehiä" kuin sinäkin he olivat ennen kuin mieli muuttui.

        Englanninkielinen hakusana viittaa siihen, etteivät taida olla suomalaisen portinvartijasysteemin läpi käyneitä vaan jossain, jossa prosessiin pääsee rahalla, vaikka olisi sekaisin.

        En taida jaksaa, ei kiinnosta koko ilmiö ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä vaikka tunteen hakusanaksi " detransition" niin Johan alkaa tulla teikäläisiä jotka ovat jo detransitioituneet, jonain päivänä saatat olla siellä sinäkin.
        Ihan samanlaisia " transmiehiä" kuin sinäkin he olivat ennen kuin mieli muuttui.

        Sukupuoli menetti merkityksensä käytyäni prosessin läpi ja elän vain ihmisenä, joten ajatus detransitiosta tuntuu älyttömältä.

        Katujia on aina ollut ja tulee olemaan kunnes tutkimusmenetelmät ottavat radikaalin askeleen eteenpäin ja transsukupuolisuus opitaan näkemään aivoista, mutta tätä tuskin meidän aikanamme tapahtuu.

        Oikeasti, tuo paasaamisesi kuulostaa samalta kuin jos kaappihomo julistaisi kaikille naimisissa oleville heteromiehille, että sellaisia kaikki sittemmin kaapista itselleen tulleet homot olivat ennen ja kyllä tekin asian vielä myönnätte. Koska minä olen homo, kukaan muu ei voi olla aidosti hetero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan, tubeen siis.

        Moniko niistä on SUOMALAINEN tai samanlaista tutkimusmetodia käyttävien maiden kansalaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valtavan suuresti eri asia ettei mies jostain sairaudellisesta syystä kykene siemensyöksyyn kuin että naiseksi syntynyt ihminen ajattelee olevansa mies.

        Jaa itsensäkieltäjäkö mä nyt olenkin! Voi vitsi teitä..
        Tehän itsenne kiellätte, en minä joka olen nainen enkä vaihtaisi edes jos se olisi mahdollista!

        No ole ihan rauhassa nainen ja lopeta se vinkuminen täällä asioista jotka ei sinulle kuulu pätkääkään. Rasittavia tuollaiset jankkaavat akat jotka eivät ymmärrä lopettaa. Mene terapiaan purkamaan mieltäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ole ihan rauhassa nainen ja lopeta se vinkuminen täällä asioista jotka ei sinulle kuulu pätkääkään. Rasittavia tuollaiset jankkaavat akat jotka eivät ymmärrä lopettaa. Mene terapiaan purkamaan mieltäsi.

        Trans-ilmiö on yhteiskunnallinen ilmiö joka koskettaa välillisesti koko yhteiskuntaa, ei vain transkokemuksen omaavia itseään.
        Näin ollen aiheesta saa ja voi kirjoittaa kuka vain.
        Asia koskettaa jokaista vanhempaa, ( ja jokaista lapsista ja nuorista välittävää ihmistä) koska se on vaaratekijä kasvaville lapsille epäterveen gender ideologian opetuksen kautta.
        Mielestäni jokainen transsiuttaan esille tuova lisää nuorten ROGD- riskiä omasta puolestaan, toki Seta ja muut aktivistijärjestöt ovat pahimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trans-ilmiö on yhteiskunnallinen ilmiö joka koskettaa välillisesti koko yhteiskuntaa, ei vain transkokemuksen omaavia itseään.
        Näin ollen aiheesta saa ja voi kirjoittaa kuka vain.
        Asia koskettaa jokaista vanhempaa, ( ja jokaista lapsista ja nuorista välittävää ihmistä) koska se on vaaratekijä kasvaville lapsille epäterveen gender ideologian opetuksen kautta.
        Mielestäni jokainen transsiuttaan esille tuova lisää nuorten ROGD- riskiä omasta puolestaan, toki Seta ja muut aktivistijärjestöt ovat pahimpia.

        Suurin osa meistä elää kyllä juurikin niin, ettemme todellakaan tuo asiaa esille. Mutta onhan se nyt jo kohtuutonta vaatia, että kaikki aihetta sivuavat palstat lakkautettaisiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe