Traficom on hetki sitten julkaissut vuoden 2020 katsastustilaston. Siitä voimme nähdä kuinka todella viattomasti Toyotat ovat selvinneet Suomen rankoissa sääolosuhteissa, joissa talven pakkaset, kesän kuumuus, suuret lämpötilavaihtelut ja suolasohjo ja -vesi raiskaavat autoja koko ajan. Näissä pohjolan karuissa sää- ja tieolosuhteissa autojen todellinen laatu ja luotettavuus tulee koetelluksi ja testatuksi eikä Keski-Euroopan maissa.
Toyotan hybridit ovat suosittuja taksiautoja, koska taksiautoilijat ovat siirtyneet joukolla dieselautoista Toyotan hybrideihin. Näin ollen niille kertyy taksiautoina paljon ajokilometrejä. Siitä huolimatta ne ovat myös viimeisimmän vuoden eli vuoden 2020 katsastustilaston mukaan kaikkein vähävikaisimmat autot. Mitä vanhempi Toyota on ja mitä enemmän siinä on ajokilometrejä, sitä enemmän se erottuu tilastossa edukseen verrattuna muihin automerkkeihin. Puolet 120:stä TOP 10 -sijasta on taas mennyt Toyotalle.
https://www.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto
Tuore katsastustilasto 2020: Toyota, vähiten vikoja ja eniten ajokilometrejä.
153
3904
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotan kaikkien vuosien keskimääräinen hylkäysprosentti vuodesta 2005 alkaen oli vain 11,6 % ja ajetut kilometrit keskimäärin 168.000 km ja kilometrien mediaani 155.000 km. Kovat lukemat.
- Anonyymi
Volkswagenin viimeisimmän katsastettujen vuoden eli vuoden 2017, hylhäysprosentti oli yli puolet suurempi kuin Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagenin viimeisimmän katsastettujen vuoden eli vuoden 2017, hylhäysprosentti oli yli puolet suurempi kuin Toyotalla.
Ja Skodan hylkäysprosentti tuona vuonna oli puolet suurempi kuin Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Skodan hylkäysprosentti tuona vuonna oli puolet suurempi kuin Toyotalla.
Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.
Siellä alkaa ne luotettavuus erot tulla selvemmin esiin. Kaikki merkit ovat uutena aika hyviä, mutta autojen ikääntyessä Toyota pesee ne kaikki ja kirkkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä alkaa ne luotettavuus erot tulla selvemmin esiin. Kaikki merkit ovat uutena aika hyviä, mutta autojen ikääntyessä Toyota pesee ne kaikki ja kirkkaasti.
Vuonna 2005 käyttöönotettujen kohdalla hylkäykset ovatkin sitten jo Toyotalla puolta pienempia kuin noilla kahdella edellä mainituilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.
Mutta sitten kun siinä Toyotassa on kilometrejä saman verran kuin 2010 käyttöönotetussa Skodassa niin yllätys yllätys, hylkäysprosentti onkin sama kuin Skodassa.
- Anonyymi
Toyotan mallit löytyvät tässäkin lehdessä tästä ryhmästä:
Parhaimmisto: Hylkäysprosentti 0,0-3,0
Kuusi Toyotan mallia.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7c96052-3824-4be6-b3d9-642d93aa84a7 - Anonyymi
Renault'lle eniten hylkäyspäätöksiä 2020, Toyotalle vähiten ...
"Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."
https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html - Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000007794340.html
Parhaiten pärjäsivät Toyota Corolla, Suzuki Swift, Honda HR-V, Toyota Verso, Toyota C-HR ja Audi Q2. Kolmen viimeksi mainitun hylkäysprosentti oli vain 0,4.
Mersu varsinainen vikapesä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renault'lle eniten hylkäyspäätöksiä 2020, Toyotalle vähiten ...
"Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."
https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.htmlMitä helvetin merkitystä katsastuksessa hylkäämisellä edes on? Kuukauden saa korjausaikaa, jos hylky tulee.
Meidän Rav4:n moottori hajosi, eikä sen korjaukseen saanut jatkoaikaa ja laskukin piti maksaa noudettaessa. Korjaukseen kului yli kuukausi, enkä voinut käyttää autoa sillä välin.
Kumpi siis tärkeämpi ominaisuus autossa, luotettavuus vai katsastustilaston kärjessä keikkuminen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä helvetin merkitystä katsastuksessa hylkäämisellä edes on? Kuukauden saa korjausaikaa, jos hylky tulee.
Meidän Rav4:n moottori hajosi, eikä sen korjaukseen saanut jatkoaikaa ja laskukin piti maksaa noudettaessa. Korjaukseen kului yli kuukausi, enkä voinut käyttää autoa sillä välin.
Kumpi siis tärkeämpi ominaisuus autossa, luotettavuus vai katsastustilaston kärjessä keikkuminen?RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.
- Anonyymi
Katsastuksen välissä huoltoohjelmaan kuuluu koko auton uudelleen rakentaminen. Moottori ja vaihteisto uusitaan joka toisessa huollossa, eli huoltojen välissä ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Todellista laatua, pysyy kasassa jatkuvalla remontilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä alkaa ne luotettavuus erot tulla selvemmin esiin. Kaikki merkit ovat uutena aika hyviä, mutta autojen ikääntyessä Toyota pesee ne kaikki ja kirkkaasti.
Pappa ajaa vuodessa 5000 km, niin ei nivelet kulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sitten kun siinä Toyotassa on kilometrejä saman verran kuin 2010 käyttöönotetussa Skodassa niin yllätys yllätys, hylkäysprosentti onkin sama kuin Skodassa.
Lisäksi Toyotasta pettää katsastuksen jälkeen usein moottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000007794340.html
Parhaiten pärjäsivät Toyota Corolla, Suzuki Swift, Honda HR-V, Toyota Verso, Toyota C-HR ja Audi Q2. Kolmen viimeksi mainitun hylkäysprosentti oli vain 0,4.
Mersu varsinainen vikapesä.Olisikohan Mersuissa kaksinkertainen ajomäärä, Tojoon verrattuna?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.
Kestävät noin 150-200 tkm
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.
Tuo on juuri se asia, mistä Tojotismi kieltää puhumasta. Toyotan viat lakaistaan maton alle, ja kaivetaan katsastustilastoja tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestävät noin 150-200 tkm
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi Toyotasta pettää katsastuksen jälkeen usein moottori.
Miksi valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappa ajaa vuodessa 5000 km, niin ei nivelet kulu.
Mitä sillä on väliä paljonko pappa ajaa kun nee 90 % alle 50 vuotiaista ajavat paljon jotka omistavat Toyotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsastuksen välissä huoltoohjelmaan kuuluu koko auton uudelleen rakentaminen. Moottori ja vaihteisto uusitaan joka toisessa huollossa, eli huoltojen välissä ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Todellista laatua, pysyy kasassa jatkuvalla remontilla.
Epätoivoinen Toyotan haukkuminen.Etkö keksinyt parempaa.Ei tuota usko erkkikään.Rölli on taas tyytyväinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan Mersuissa kaksinkertainen ajomäärä, Tojoon verrattuna?
Listan huonoimmassa Sprinterissä kilometrit 243 tkm, eli tuloksen selittää puhtaasti ajomäärä. Sitten kun Toyotassa alkaa olla sama määrä kilometrejä niin hylkäysprosentit on samaa suuruusluokkaa kuin Sprinterissäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagenin viimeisimmän katsastettujen vuoden eli vuoden 2017, hylhäysprosentti oli yli puolet suurempi kuin Toyotalla.
Mutta määrät on mitättömän pienet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.
Tuossa kilimetrit ratkaisee jo paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.
Valitettavasti hajoaa, tulee moottorilohkoon halkeamia ja jopa reikiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kilimetrit ratkaisee jo paljon.
Eihän noissa kilometreissä ole oikeastaan mitään eroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan Mersuissa kaksinkertainen ajomäärä, Tojoon verrattuna?
Tässäpä aivan uusi mese tarinaa riittäö oiken nimellään ullut julkisuuteen.
https://youtu.be/XR6RJbYXoU4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000007794340.html
Parhaiten pärjäsivät Toyota Corolla, Suzuki Swift, Honda HR-V, Toyota Verso, Toyota C-HR ja Audi Q2. Kolmen viimeksi mainitun hylkäysprosentti oli vain 0,4.
Mersu varsinainen vikapesä.Ensin mersulla sitten ajetaan au t olla katso loppuun
https://youtu.be/_Q_jXR-faBs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sillä on väliä paljonko pappa ajaa kun nee 90 % alle 50 vuotiaista ajavat paljon jotka omistavat Toyotan.
Vaihdoin autoon
Katso loppuun
https://youtu.be/_Q_jXR-faBs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Listan huonoimmassa Sprinterissä kilometrit 243 tkm, eli tuloksen selittää puhtaasti ajomäärä. Sitten kun Toyotassa alkaa olla sama määrä kilometrejä niin hylkäysprosentit on samaa suuruusluokkaa kuin Sprinterissäkin.
Katso loppuun as t i
https://youtu.be/_Q_jXR-faBs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.
RAV4 moottoreita hajoaa koko maailmassa vain noin sata vuodessa. Prosentti on aika pieni. mikään muu valmistaja ei pääse samaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4 moottoreita hajoaa koko maailmassa vain noin sata vuodessa. Prosentti on aika pieni. mikään muu valmistaja ei pääse samaan.
RAV4 moottorit kestää helposti miljoona kilometriä. Ne ovat lähes ikuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti hajoaa, tulee moottorilohkoon halkeamia ja jopa reikiä.
Toyotan moottorit on kestävyydeltään parhaita. Niille miljoona kilometriä ei ole mikään saavutus. Toyotan moottoreita hajoaa vuosittain vain muutamia Suomessa. Sitä on moni ihmetellyt kun Toyotan moottorit ja tekniikka on lähes ikuista ja korikaan ei ruostu juuri lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä helvetin merkitystä katsastuksessa hylkäämisellä edes on? Kuukauden saa korjausaikaa, jos hylky tulee.
Meidän Rav4:n moottori hajosi, eikä sen korjaukseen saanut jatkoaikaa ja laskukin piti maksaa noudettaessa. Korjaukseen kului yli kuukausi, enkä voinut käyttää autoa sillä välin.
Kumpi siis tärkeämpi ominaisuus autossa, luotettavuus vai katsastustilaston kärjessä keikkuminen?Taidat olla satusetä. Tai sitten olet valehtelija joka ajelee skodalla ja yrittää kateellisena valehdella mollaten toyota autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi Toyotasta pettää katsastuksen jälkeen usein moottori.
Taas yksi valehtelija. Minulla on ollut kolme toyotaa alkaen vuodesta 1989. Yhteensä olen ajellut niillä tähän päivään mennessä n.800000 tuhatta kilometriä. Tuohon ajanjaksoon sisältyy aika monta katsastusta mutta ei yhtään moottoririkkoa. Jonkun kerran olen käynyt näyttämässä uudelleen katsastusmiehelle kahta ensinmäistä näistä mutta niihin on ollut syynä pikkuvikoja. Nykyinen Avensis on 2009 mallia, jonka matkamittarissa on 230000 km . Autoa ei ole tarvinnut kertaakaan käydä näyttämässä uudelleen katsastuksessa. Alkaa tuota ikää kertyä minulle lisää niin myöskin vuosittaiset ajokilometrit vähentyvät.
- Anonyymi
Taas nähdään Toyotan totaalinen ylivoima tekniikan suhteen!
- Anonyymi
Totaalisesti leviää 2005 uudemmat alumiini moottorit.
- Anonyymi
Joka päivä Toyotalle vain pelkkää ylistystä. Ei ihme että muutama päivä sitten julkaistiin tieto, että Toyotan omistaja vaihtaa aina Toyotansa Toyotaan.
- Anonyymi
Ei ihme, että ihmiset ostavat Toyotia.
- Anonyymi
Tojohönöt eivät osaa ajaa muualle, kuin turvallista sivutietä luottomyyjän luo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojohönöt eivät osaa ajaa muualle, kuin turvallista sivutietä luottomyyjän luo.
Taidat olla kateellinen.Et kai muuten tuollaista pskaa kirjoittele.
- Anonyymi
Bensiinin jalostaminen tulee kalliiksi, siksi artic diesel laitetaan tankkiin, vaikka haisee pahalle!
- Anonyymi
Olen töissä taksiyhtiössä, missä on 30 henkilöautoa. Autoista vain yksi on Toyota, loput sakemanneja ja korealaisia. Ei sitä hybridiä kukaan kuskeista halua, on lähinnä varalla, tai ruokakuljetuksissa. Vähiten vuotuisia kilometrejä tulee Toyotaan. Tampereen seudulla ei Toyotaa juuri näy tolpalla, vaan muut merkit siellä on edustettuna.
- Anonyymi
Tero ei usko, valetta koko juttu. Kaikki taksit on nykyään Tojoja, Tero on omin silmin nähnyt unessa.
- Anonyymi
Se on vain yksi taksiyhtiö. Käyhän taksitolpalla katsomassa tilanne. Lue taksipalstoja ja katso kuinka taksimiehet kehuvat Toyotan hybridejä kestäviksi ja kuinka pienillä kuluilla niillä ajaa. Edullisemmin kuin dieselautoilla.
- Anonyymi
"Olen töissä taksiyhtiössä, missä on 30 henkilöautoa."= oikeasti: Olen työttömänä kotona.
"Autoista vain yksi on Toyota, loput sakemanneja ja korealaisia."= Oikeasti: Toyotan hybridiä on yhä useammin tolpalla.
" Vähiten vuotuisia kilometrejä tulee Toyotaan." = Oikeasti: Tulee eniten. https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/
"Tampereen seudulla ei Toyotaa juuri näy tolpalla, vaan muut merkit siellä on edustettuna"= Oikeasti: Tampere ei ole koko maailma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen töissä taksiyhtiössä, missä on 30 henkilöautoa."= oikeasti: Olen työttömänä kotona.
"Autoista vain yksi on Toyota, loput sakemanneja ja korealaisia."= Oikeasti: Toyotan hybridiä on yhä useammin tolpalla.
" Vähiten vuotuisia kilometrejä tulee Toyotaan." = Oikeasti: Tulee eniten. https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/
"Tampereen seudulla ei Toyotaa juuri näy tolpalla, vaan muut merkit siellä on edustettuna"= Oikeasti: Tampere ei ole koko maailma.Näinhän tuo todellisuudessa menee. Trump kun ei ole enää USA:n presidentti you know....
- Anonyymi
Miksi Tojoilla ei ajeta?
- Anonyymi
Näin on Tojolla ei ajeta näin se menee, ammattiajossa autot on Vageja Volvoja Mersuja näillä ajetaan. Nämä autot ei seiso pihan koristeena ja jos autolla paljon ajetaan tietysti vika prosentit lisääntyy se on päivänselvää. Teot vouhottaa tojon ajokilometreistä mutta todellisuudessa vähän niillä ajetaan. 2014 vuoden olivat luettelostaan jättäneet pois kun Seat Leon oli Vähävikaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on Tojolla ei ajeta näin se menee, ammattiajossa autot on Vageja Volvoja Mersuja näillä ajetaan. Nämä autot ei seiso pihan koristeena ja jos autolla paljon ajetaan tietysti vika prosentit lisääntyy se on päivänselvää. Teot vouhottaa tojon ajokilometreistä mutta todellisuudessa vähän niillä ajetaan. 2014 vuoden olivat luettelostaan jättäneet pois kun Seat Leon oli Vähävikaisin.
Ei niistä tarvitse kenenkään vouhottaa. Kilometrit näkyvät tuosta tilastosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niistä tarvitse kenenkään vouhottaa. Kilometrit näkyvät tuosta tilastosta.
Todellisuudessa Toyota on koko maailman ostetuin automerkki niin ja tietenkin meillä Suomessa ja vieläpä ylivoimaisesti. Näin Tilastot kertoo ja minä. Mitäs siitä venkoilemaan ja tuskastumaan. Ollaan tyyytyväisiä niin kauan kun rahalla saa jaToyotalla pääsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on Tojolla ei ajeta näin se menee, ammattiajossa autot on Vageja Volvoja Mersuja näillä ajetaan. Nämä autot ei seiso pihan koristeena ja jos autolla paljon ajetaan tietysti vika prosentit lisääntyy se on päivänselvää. Teot vouhottaa tojon ajokilometreistä mutta todellisuudessa vähän niillä ajetaan. 2014 vuoden olivat luettelostaan jättäneet pois kun Seat Leon oli Vähävikaisin.
Taksitolpilla kaikki autot ovat Toyotia.
- Anonyymi
Tehdään pä testi ja köydään katsomassa mitä on tolpalla suomesa.
Ainakin kun ktso y y ou tubes t a. Kuvaa new youtkista siellä paljon t oyotaa.katukuvassa
Kaikki t aksit toyotaa. Vamrya ja ravia. Ja avesånsita .
Ei olenkaa omia det r oittia. - Anonyymi
Natsi mossellakin mennää ainakin huoltoon.
Puoli vuotta ja kymmenen kertaa
https://youtu.be/oNpvkgLFcQs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niistä tarvitse kenenkään vouhottaa. Kilometrit näkyvät tuosta tilastosta.
Onpa paljon toyutaa liikenteessä ja k aikki taksi t kin on
Toyotaa ei detroitilaisia o lenkaan
https://youtu.be/7HaJArMDKgI
- Anonyymi
Brysselissä on vain toyotas pirssejä, koska polttoaineet kalliita!
- Anonyymi
Suomessa bensa on sitten halpaa, kun eiTojoja näy taksitolpalla.
- Anonyymi
Eipäs vaan tuoreempien listan voitti Audi Q2 ja 6-7 vuotiaat Seat Leon, jonka hylkäysprossa oli 1,0 135000 keskimääräisin ajokilometrein. Toyota Corolla oli Hondan jälkeen vasta kolmas 2,0 % hylkäyksin ja ajokilometrin keskimäärin oli vain 96000, eli yli nelkytätuhatta seattia vähemmän ja silti tuplaten hylkäyksiä. Jäihän sinne taakse paljon muita, esin ocu mutta silläkin katsastaessa keskimäärin 139000 km, eli nelkytviistuhatta toyoa enemmän.
Joten ei tuo toyo nyt niin hyvä ollut. Kunhan tulee nuo seatin ja ocun kilometrit vihdoin vastaan, niin hylkäyslukematkin on ihan eriluokkaa.
Eli seisota toyotaasi, tai ylipäätänsä autoasi tallissa, aja mahdollisimman vähän ja sitten katsastaessa tietysti vähemmän vikoja. Tasakilsoin verrattaessa on tilanne sitten ihan toista.- Anonyymi
Yhtenä päivänä voitti Kalmo ja 364 päivänä Elmo. Erikoisia ovat selityksesi.
- Anonyymi
Jännää kun joku on niin innostunut yhdestä hetkestä kun auto tarkastetaan.
Ensimmäinen katsastus on 4 v. ja sitten hieman tihenee, mutta eipä tuo kerro kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä.
Suomessa Toyota on siksi kärjessä, koska setämiehille ja vaareille on kunnia ja herkkä asia auton katsastus. Kun katsoo noita syitä . niin monella merkillä hylsyn syynä on ollut renkaat ja se kertoo vain sen, että kuski on rento tyyppi tai auto on työsuhdeauto tms. Briteissä tehdyssä paljon laajemmassa ja paremmassa tutkimuksessa lasketaan auton kaikki viat ja ongelmat vuoden ajalta ja se vasta oikeasti kertoo auton luotettavuudesta jotain.
Toyota on kahdessa viimeisessä julkaistussa listassa ollut vasta sijoilla 19 ja 20.- Anonyymi
On sulla kuvitelmat ja selitykset. Luuletko sinä, että joku uskoo kuvitelmiisi, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.
- Anonyymi
Monissa tutkimuksissa on selvitetty se vikaisuus kokonaiselta10 vuoden ajalta ja kärkipaikalla on Toyota.
- Anonyymi
Se, että menee katsastukseen huonoilla renkailla, ei kerro mistään rentoudesta, vaan typeryydestä!
- Anonyymi
Iltapäivälehdessä oli että Seat oli kärjessä ja toisena CR-V no mitäs siihen kommentoidaan
- Anonyymi
Jotkut lehdet määrittelevät sen kärjen haluamallaan tavalla. Ydellä päivällä kumotaan vuosi.
Se on kärjessä joka selvitti ne kaksitoista vuotta todella upeasti. Ja se on Toyota.
- Anonyymi
Toitsu kärjessä, ketä yllätti?
No ei tosiaankaan ketään!- Anonyymi
Ei se yllättänyt ketään mutta kovaa panikointia näkyy aiheuttaneen niinkuin Toyotan laatuloikat ovat aina tehneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se yllättänyt ketään mutta kovaa panikointia näkyy aiheuttaneen niinkuin Toyotan laatuloikat ovat aina tehneet.
Aivan hirveää panikoitia taan Skodan ja Volkswagenin leirissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan hirveää panikoitia taan Skodan ja Volkswagenin leirissä.
Konsernin leirissä jälleen yksi uneton yö, hihii!
- Anonyymi
Yllätti että Toyotalla ajetaan entistäkin vähemmän, 3-vuotiaalla Corollalla vain 36 tkm ja Yarikselle 33 tkm. Ilmeisesti hankittu lähinnä kauppakasseiksi, pidempään ajoonhan noista ei oikein muutenkaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätti että Toyotalla ajetaan entistäkin vähemmän, 3-vuotiaalla Corollalla vain 36 tkm ja Yarikselle 33 tkm. Ilmeisesti hankittu lähinnä kauppakasseiksi, pidempään ajoonhan noista ei oikein muutenkaan ole.
Saksalaisromuilla näköjään pari kilometriä enemmän. Ilmankos Toyota on niin hyvä.
- Anonyymi
Saksalaisen DEKRAN katsastustilastot, joihin itse uskon fanaattisesti, näyttävät taas tältä:
1. MB
2: BMW
3: AUDI
4: VW
5: OPEL
6: MB
7: BMW
8: AUDI
9: VW
10: OPEL- Anonyymi
Noi kertovat totuuden, koska otanta on suuri ja kilometrit huomioidaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi kertovat totuuden, koska otanta on suuri ja kilometrit huomioidaan.
Mitenkäs nämä kilometrit? Eikö niitä huomioida ollenkaan?....
https://karkkilalainen.fi/autot-ja-liikenne/miljoonan-kilometrin-taksi-toyota-ei-jouda-vielakaan-elakkeelle/
https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi kertovat totuuden, koska otanta on suuri ja kilometrit huomioidaan.
Tietysti kilometrit huomioidaan Suomessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs nämä kilometrit? Eikö niitä huomioida ollenkaan?....
https://karkkilalainen.fi/autot-ja-liikenne/miljoonan-kilometrin-taksi-toyota-ei-jouda-vielakaan-elakkeelle/
https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/Ei yksi peippo kesää tee!
- Anonyymi
Saksalainen katsastus ja saksalainen automerkki. Ei mitään vaikitusta asiaan..eihän?
- Anonyymi
Onpas se Toyota hyvä auto.
- Anonyymi
Saksassa adacin tilastossasa Fiat Tipo oli viattomin luokassaan ja voitti mm Auriksen.
Suomessa uudehkoja Fiateja ei tilastoida näihin lkatsastustilastoihin koska niitä on myyty niin vähän täällä, ne ovat Suomessa erikoisia ja eksoottisia autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa adacin tilastossasa Fiat Tipo oli viattomin luokassaan ja voitti mm Auriksen.
Suomessa uudehkoja Fiateja ei tilastoida näihin lkatsastustilastoihin koska niitä on myyty niin vähän täällä, ne ovat Suomessa erikoisia ja eksoottisia autoja.Voi herra jumala. Fiateja myydään kaikkein vähiten, koska se on äärimmäisen vikaisa auto. Toyotia taas myydään eniten siksi että se on kaikkein lladukkaisin ja vähävikaisin.
On sulla jutut.
- Anonyymi
Joo ei pärjää toyita muuta kuin toyotistien mielikuvituksessa
- Anonyymi
Luepas tuo tilasto uudestaan.
- Anonyymi
7-vuotiaden paras ei ole Toyota, vaan joku muu merkki ja malli. Siinä ikäluokassa Corolla on paras Toyota, mutta siinäkin on hylkyjä 100% enemmän kuin 7-vuotiaiden parhaassa. Parhaalla on lisäksi ajettu keskimäärin yli 40% enemmän.
- Anonyymi
Yhdellä vuodella ei ole mitään merkitystä. Kaikki 12 vuotta kertovat totuuden.
- Anonyymi
Toyotaa on ilmestynyt halpatakseihin ja se nostaa kilometrien keskiarvoa, ei yksityinen aja yhtään sen enempää kuin ennen.
Katsastustilasto ei kerro autojen kestävyydestä tai vioista mitään. Suurin ongelma on ollut renkaat, eli ei riipu mitenkään automerkistä.- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Valehtelen. En tykkää että tohota voittaa joka kisan!😭
- Anonyymi
LUE TILASTOA OIKEIN!
Kilpailijat ja heidän hännystelijänsä koettavat etsiä tuota 12 vuoden joukosta yksityiskohtia, joilla voisivat väittää autonsa voittaneen Toyotan. Yhdellä yksityiskohdalla ei kuitenkaan ole yhtään mitään merkitystä. Ei yhtään mitään,
Ainut oikea tapa löytää viattomin auto on laskea kuinka monta TOP 10 -sijaa automerkki saa koko 12 vuoden aikana käyttöön otettujen autojen katsastuksessa. Vain se kertoo totuuden. Vain ja ainoastaan se.- Anonyymi
Höpö höpö. Toyotisti tekee taas trumpin tulkintoja selvästä asiasta. Tappio tuli Toyotalle eikä mikään voitto. Kun noi ajokilsat vielä suhteutetaan, niin Toyota jo jälkijoukoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Toyotisti tekee taas trumpin tulkintoja selvästä asiasta. Tappio tuli Toyotalle eikä mikään voitto. Kun noi ajokilsat vielä suhteutetaan, niin Toyota jo jälkijoukoissa.
On siinä meillä asiantuntija, niin sanottu asiantuntija.
- Anonyymi
Todellakin epätoivoista ja naurettava ottaa juuri se vuosi, jossa Volkswagen-konsernin puolivalmiste ja prototyyppi on ensimmäisenä.
Toyota lähes kaikki mallit mahtuvat noiden 12 käyttöönottovuoden TOP 10:een. Vain se kertoo automerkinlaadusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä meillä asiantuntija, niin sanottu asiantuntija.
Niin olen. Osaan lukea. Ei pärjää Toyota. Minkäs sille mahtaa.
- Anonyymi
Kas näin:
Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen.- Anonyymi
Höpöhöpö ja ihan Toyota Teron omaa Trump matematiikkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö ja ihan Toyota Teron omaa Trump matematiikkaa
Hänen tekstinsä näkyy pitävän täysin paikkansa. Tuo automäärä ja hylkäyksiä 1 %. Katsopas uudelleen se tilasto.
- Anonyymi
Näyttääkin siltä että Toyotassa kannattaa pysyä kun noissa muunmerkkisissä vikoja riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttääkin siltä että Toyotassa kannattaa pysyä kun noissa muunmerkkisissä vikoja riittää.
Paitsi Yariksen osalta joka on suorastaan vikapesäke. Polo, Fabia, Hyundai I20, Kia Rio ja Peugeot 208 kaikki tuota viattomampia 2017 käyttöönotetuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen tekstinsä näkyy pitävän täysin paikkansa. Tuo automäärä ja hylkäyksiä 1 %. Katsopas uudelleen se tilasto.
Ei kun katselepa nyt ihan ite ja opettele sisälukutaitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö ja ihan Toyota Teron omaa Trump matematiikkaa
Totuus näkyy satuttavan.Pyydä kriisiapua sallisaarelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi Yariksen osalta joka on suorastaan vikapesäke. Polo, Fabia, Hyundai I20, Kia Rio ja Peugeot 208 kaikki tuota viattomampia 2017 käyttöönotetuista.
Yaris vahvin noista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus näkyy satuttavan.Pyydä kriisiapua sallisaarelta.
"Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."
Tuo lause ei pidä paikkaansa. Jokainen sisälukutaitoinen voi sen noista Traficomin tilastoista todentaa.
- Anonyymi
Älä osta näitä automerkkejä.
https://www.is.fi/autot/art-2000005059775.html - Anonyymi
"Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 TOYOTA-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."
https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html- Anonyymi
Toyotassa on myös kaikki vuodet huomioon ottaen aljaisin hylkäysprosentti kun huomioidaan että Toyotia on katsastettu aivan jumalaton määrä ja automerkin pieni päärä parantaa viattomuusprosenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa on myös kaikki vuodet huomioon ottaen aljaisin hylkäysprosentti kun huomioidaan että Toyotia on katsastettu aivan jumalaton määrä ja automerkin pieni päärä parantaa viattomuusprosenttia.
Millä tavalla pieni määrä parantaa viattomuusprosenttia?
- Anonyymi
Maailman paras, Toyota!
- Anonyymi
Juu pitää paikkansa, olet oikeassa. Toyota on maailman varas kun se on romuttamolla.
- Anonyymi
Ihanko tosissasi otsikkoit viestisi noin?
Jos olisit viitsinyt avata linkistäsi tilastotietokannan ja sieltä katsastuksen vikatilastot, olisit hyvin helposti voinut todeta saman kuin minä ja kaikki muutkin lukutaitoiset, että jokaisessa ikäluokassa Volkswageneilla ja Skodilla on ajettu enemmän tai paljon enemmän kuin vastaavan kokoluokan Toyotalla. Samoin saman verran ajetussa Volkswagenissa ja Skodassa on vähemmän hylkäykseen johtavia vikoja kuin Toyotassa.
Ikäluokka ei kerro paljoakaan vikojen yleisyydestä, mutta ajokilometrit kertoo. Jarrut, ohjauksen ja pyöränripustuksen nivelet ja renkaat eivät kulu pihakoristeena puutarhatonttujen seurassa seisovassa autossa. Yllä mainitut ovat merkistä riippumatta yleisimpiä hylkäysten syita katsastuksissa
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/?tablelist=true
Mutta älä toki tee hakuja tilastoista jos haluat pysyä harhaisissa käsityksissäsi!- Anonyymi
Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.
Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.
Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan."Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen."
Muutama kilometri! Oletko ihän pöljä?
Jo 1. katsastuksessa Toyotalla on ajettu kymmeniä prosentteja vähemmän kilometrejä. Ero vain kasvaa vuosien karttuessa.
vm. 2017
Auris 49546km,
Avensis 58124km,
Octavia 72867km,
Superb 88 562km,
Passat 77464km
Yllä on kyseessä 1. katsastuksessa tallennetut kilometrit. Ero on jo viisinumeroinen, siis vähintään Toyotan vuoden ajoja vastaava määrä. Jos mennään pari vuotta vanhempiin, eron ajomäärissä on jo kymmeniätuhansia kilometrejä.
Faktoille et mahda mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.
Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan.Arvaapa ketä naurattaa aloittajan otsikko, "Tuore katsastustilasto 2020: Toyota, vähiten vikoja ja eniten ajokilometrejä."
Väite on tasan yhtä relevantti kuin Trumpin väite maanvyöry-vaalivoitosta. Suoraan vaihtoehtoisesta todellisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.
Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan.Tilastoista ilmenee suoraan että Toyotalla ajetaan vähemmän kuin kilpailijoilla.
Ne kilometrit vaikuttavaa Toyotan(kin) vikaisuuteen. Kun kilometrejä tulee hieman lisää (44 tkm 2017 käyttöönotetut -> 67 tkm 2016 käyttöönotetut) niin hylkäysprosentti yli kaksinkertaistuu (1,0 % -> 2,2 %). Tuskin tuo vikaprosentin kasvu vain siitä johtuu että autolle tulee ikää yksi vuosi lisää vaan nimenomaan siitä että auto kuluu kun sillä ajetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastoista ilmenee suoraan että Toyotalla ajetaan vähemmän kuin kilpailijoilla.
Ne kilometrit vaikuttavaa Toyotan(kin) vikaisuuteen. Kun kilometrejä tulee hieman lisää (44 tkm 2017 käyttöönotetut -> 67 tkm 2016 käyttöönotetut) niin hylkäysprosentti yli kaksinkertaistuu (1,0 % -> 2,2 %). Tuskin tuo vikaprosentin kasvu vain siitä johtuu että autolle tulee ikää yksi vuosi lisää vaan nimenomaan siitä että auto kuluu kun sillä ajetaan.Aika jännä jos oktaavialla ajetaan 72000 km ja Avensiksella 59000km niin oktaavia on jo loppu katsastustilastojen mukaan. Avensis taas pelaa huoletta maailman tappiin saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika jännä jos oktaavialla ajetaan 72000 km ja Avensiksella 59000km niin oktaavia on jo loppu katsastustilastojen mukaan. Avensis taas pelaa huoletta maailman tappiin saakka.
Jännää tässä on se kuinka sinulla ajattelu on vääristynyt kohti trumpilaista vaihtoehtoista todellisuutta, vailla faktoja ja logiikkaa!
Kuinka vuonna 2020 1. katsastukseen tuleva 72000km ajettu Skoda voi olla loppu kun sillä kuitenkin ajetaan sen katsastuksen jälkeen keskimäärin enemmän kilometrejä kuin millään Toyotalla Suomessa?
Yleisesti hyväksytyn todellisuuden mukaan loppuun ajettu auto romutetaan. Toyota kuitenkin romutetaan keskimäärin vähemmän ajettuna kuin Skoda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännää tässä on se kuinka sinulla ajattelu on vääristynyt kohti trumpilaista vaihtoehtoista todellisuutta, vailla faktoja ja logiikkaa!
Kuinka vuonna 2020 1. katsastukseen tuleva 72000km ajettu Skoda voi olla loppu kun sillä kuitenkin ajetaan sen katsastuksen jälkeen keskimäärin enemmän kilometrejä kuin millään Toyotalla Suomessa?
Yleisesti hyväksytyn todellisuuden mukaan loppuun ajettu auto romutetaan. Toyota kuitenkin romutetaan keskimäärin vähemmän ajettuna kuin Skoda.On sulla kuvitelmat vailla mitään todenperäistä faktaa. Sinulle näkyy rittävän pelkkä usko ja toivo. Minulle vain faksta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen."
Muutama kilometri! Oletko ihän pöljä?
Jo 1. katsastuksessa Toyotalla on ajettu kymmeniä prosentteja vähemmän kilometrejä. Ero vain kasvaa vuosien karttuessa.
vm. 2017
Auris 49546km,
Avensis 58124km,
Octavia 72867km,
Superb 88 562km,
Passat 77464km
Yllä on kyseessä 1. katsastuksessa tallennetut kilometrit. Ero on jo viisinumeroinen, siis vähintään Toyotan vuoden ajoja vastaava määrä. Jos mennään pari vuotta vanhempiin, eron ajomäärissä on jo kymmeniätuhansia kilometrejä.
Faktoille et mahda mitään!Noilla kilometrieroilla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Tulevina vuosina taksi-Toyotat nostavat kilometrit Toyotilla koviin lukemiin, mutta swe ei lisää Toyootien vikaisuutta pätkääkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla kilometrieroilla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Tulevina vuosina taksi-Toyotat nostavat kilometrit Toyotilla koviin lukemiin, mutta swe ei lisää Toyootien vikaisuutta pätkääkään.
Eipä ne mediaanikilometreihin tule vaikuttamaan. Niidenkin perusteella Toyotalla vaan ajetaan vähemmän.
- Anonyymi
Toyota kestää parhaiten kilometrejä ja kovaa ajoa, sen kertovat trafin tilastot!
- Anonyymi
Maailmanlaajuisesta myyntitilastosta täyspäinen jo pystyy päättelemään kumpi on ollut järkevämpi valinta. Eikä katsastus,- laatu ja luotettavuustilastotkaan tee poikkeusta. Luottamus ja luotettavuus Toyotaan on aivan eri hehtaarilla kuin huijaavaan kansanautokonserniin .
- Anonyymi
Näyttää tuo itselataavien kauppa käyvän hyvin, tavan bensa ja diiseliautojen kauppa hyytyi.
- Anonyymi
Uskomaton on keskustelijoiden älyn taso, eikä siis hyvään suuntaan. Yllätyin, kun pitkästä aikaa kävin katsomassa, mitä täällä kirjoitellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomaton on keskustelijoiden älyn taso, eikä siis hyvään suuntaan. Yllätyin, kun pitkästä aikaa kävin katsomassa, mitä täällä kirjoitellaan.
Touotan ylivoimaa keskustelussakiii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Touotan ylivoimaa keskustelussakiii
Kyllä se molempien puolten osalta on ihan yhtä pönttöä!
- Anonyymi
Hurjaa tuo lehtien suhtautuminen kun Toyota on katsastustilastossa ykkönen.
Juttu alkaa roska-Seatin kuvalla. Esitellääm vain yhtävuotta.- Anonyymi
Epsanjan Seat,noo jaa! Manjaanaskoota vai mikä lie?
- Anonyymi
Todellakin Toyotan kaikki mallit ovat jokaisen käyttöönottovuoden Top 10 joukossa. Miksi siitä ei kirjoiteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin Toyotan kaikki mallit ovat jokaisen käyttöönottovuoden Top 10 joukossa. Miksi siitä ei kirjoiteta.
Toyota dominoi markkinoita niin vahvasti, että yritrtään mainostaa Saksan romuja.
- Anonyymi
Mahtava tilasto jossa Toyotat keikkuu kirkkaasti kärkitiloilla.
- Anonyymi
Palsta täyttyy raivon vallassa kirjoitetuista valheista Toyotasta.
- Anonyymi
Toyota viattomista viattomin!!!
- Anonyymi
Jokaisen käyttöönottovuoden katsastuksissa kaikki Toyotat ovat TOP 10 -ryhmässä. Huipputulos.
- Anonyymi
Ja ajettu se 40-60 tkm, sekä huollettu jatkuvasti.
- Anonyymi
Näitä ei katsastustilasto kerro
https://autojerry.fi/hinnat/kannentiivisteen-vaihto-hinta/toyota/
https://autojerry.fi/hinnat/moottorin-vaihto-hinta/toyota/- Anonyymi
Voi niitä joutua hitsailemaankin ennen katsastusta.
https://autojerry.fi/hinnat/ruostekorjaus-hinta/toyota/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi niitä joutua hitsailemaankin ennen katsastusta.
https://autojerry.fi/hinnat/ruostekorjaus-hinta/toyota/Voi joutua moottorin vaihtoonkin: https://autojerry.fi/hinnat/moottorin-vaihto-hinta/volkswagen/golf/
Hihii!!! - Anonyymi
Ei tule kilometrejä katsastuksen välillä, kun seisoo korjaamolla väliajan.
- Anonyymi
Tuo Trafin tilasto kertoo Toyotan katsatushuollon toimivuuden ja omistajien pelon katsastusta kohtaa ja valmiuden maksaa etukäteiskorjauksista.
Se on vaan niin ettei katsastustilasto kerro juurikaan autojen vioista mitään, sillä ei tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä.
Vasta siellä lista pohjilla voi tulla esiin jonkun automallin tyyppivika jos se toistuu ja on oikea vika, ei renkaat tai tuulilasi.- Anonyymi
"ei tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä."
Kaikesta luotettavasta uutisoinnista päätellen ainakin konsernimerkkejä korjaillaan eniten, milloin mitäkin suurta ja pientä vikaa. Katsastusmenestys kyllä kielii auton laadusta ja luotettavuudesta. Ei tilastot kerro mitään mistään korjaamisesta mitään ennen katsastusta millään merkillä. Kyllä minun volkkarissa ainakin kaikki alustan nivelet ja puslat olivat syy hylsyyn jarrujen ohella. Renkaat ei koskaan eikä tuulilasi. Olishan se todella typerää viedä auto syyniin sileillä renkailla ja rikkinäisellä tuulilasilla merkistä riippumatta.
- Anonyymi
Toyotaa ei tapa aika eikä kilometrit!
- Anonyymi
Ei tapa, kun korjaa aina viat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tapa, kun korjaa aina viat.
No sillälailla se VW pysyy edes joten kuten kasassa, kun viat korjaa heti, kun niitä tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sillälailla se VW pysyy edes joten kuten kasassa, kun viat korjaa heti, kun niitä tulee.
Aja sillä Tojolla se 500 tkm ja kirjaa kaikki korjaukset paperille, niin saadaan paperin kysyntä entiselle tasolleen.
- Anonyymi
Kyllä Kuusakoski se tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tapa, kun korjaa aina viat.
Moottori: Hei, Versoni (aj 180tkm) kannentiiviste vuotaa ja etsin tahoa joka voisi mahdollisesti hankkia ja vaihtaa kokonaan uuden moottorin autoon. Pakokaasua ja painetta todettu jäähdytin järjestelmässä. Ilmeisesti tyypivika ko. Moottorissa VM 05-07. Alustavien kommenttien perusteella tiivisteen/kannen vaihto vaikea saada toimimaan. Useampi taho suositellut koko moottorin vaihtoa esim kolariautosta ostettettuun. Ilmeisesti Euroopassa parempi valikoima ja edullisemmat hinnat moottorin ostoon. Olisi suotavaa että ei sama viallinen vuosimalli. Olisin kiinnostunut kuulemaan millä hinnalla ja aikataululla operaatio olisi mahdollista hoitaa. Olen myös kiinnostunut kuulemaan jos hommasta on mahdollista selvitä pelkällä kannen/tiivisteen vaihdolla ja minkälaisen takuun työlle voi antaa. Kiitos
- Anonyymi
Mikä on Toyotan pitkän iän ja kilometrien keston salaisuus?
- Anonyymi
Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
2020 - 2010
Toyota COROLLA 136 215 129 140
Volkswagen GOLF 174 692 166 480
Tojo on pihatontun kaveri joka seisoo pääasiassa pihassa maatumassa. Pappojen puuhastelupeli pienee ajoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
2020 - 2010
Toyota COROLLA 136 215 129 140
Volkswagen GOLF 174 692 166 480
Tojo on pihatontun kaveri joka seisoo pääasiassa pihassa maatumassa. Pappojen puuhastelupeli pienee ajoon.Noilla kilometrieroilla ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Yksi automerkki kestää varmimmin kovaa käyttöä – katsastustilastot kertovat, mitkä autot säilyvät kymmenen vuotta muita vähävikaisempina.
Jos olet aina ajanut Toyotalla tai suunnittelet nyt sellaisen hankintaa, valintaasi voi peukuttaa huoletta. Edessäsi on todennäköisesti suhteellisen helppoja vuosia ratin takana.
Tämän voi sanoa sen enempää muita merkkejä sortamatta. Toyotan kestävyydestä todistavat vikatiedot, jotka on koottu viime vuonna Suomessa määräaikaiskatsastetuista henkilöautoista. - Anonyymi
Toyota, vähiten vikoja ja eniten ajokilometrejä.
- Anonyymi
Vuodesta toiseen Toyota on suomalaisissa katsastustilastoissa ylivoimainen ykkönen viattomuudessa.
- Anonyymi
Toyotan laatu on lyömätön.
- Anonyymi
Minä olen ajellut autoilla ja käyttänyt katsastuksessa yli 40 vuotta mutta vain kerran on auto hylätty katsastuksessa. Opeli ei mennyt päästöistä läpi.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087