Tuore katsastustilasto 2020: Toyota, vähiten vikoja ja eniten ajokilometrejä.

Anonyymi

Traficom on hetki sitten julkaissut vuoden 2020 katsastustilaston. Siitä voimme nähdä kuinka todella viattomasti Toyotat ovat selvinneet Suomen rankoissa sääolosuhteissa, joissa talven pakkaset, kesän kuumuus, suuret lämpötilavaihtelut ja suolasohjo ja -vesi raiskaavat autoja koko ajan. Näissä pohjolan karuissa sää- ja tieolosuhteissa autojen todellinen laatu ja luotettavuus tulee koetelluksi ja testatuksi eikä Keski-Euroopan maissa.

Toyotan hybridit ovat suosittuja taksiautoja, koska taksiautoilijat ovat siirtyneet joukolla dieselautoista Toyotan hybrideihin. Näin ollen niille kertyy taksiautoina paljon ajokilometrejä. Siitä huolimatta ne ovat myös viimeisimmän vuoden eli vuoden 2020 katsastustilaston mukaan kaikkein vähävikaisimmat autot. Mitä vanhempi Toyota on ja mitä enemmän siinä on ajokilometrejä, sitä enemmän se erottuu tilastossa edukseen verrattuna muihin automerkkeihin. Puolet 120:stä TOP 10 -sijasta on taas mennyt Toyotalle.

https://www.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto

153

3904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan kaikkien vuosien keskimääräinen hylkäysprosentti vuodesta 2005 alkaen oli vain 11,6 % ja ajetut kilometrit keskimäärin 168.000 km ja kilometrien mediaani 155.000 km. Kovat lukemat.

      • Anonyymi

        Volkswagenin viimeisimmän katsastettujen vuoden eli vuoden 2017, hylhäysprosentti oli yli puolet suurempi kuin Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenin viimeisimmän katsastettujen vuoden eli vuoden 2017, hylhäysprosentti oli yli puolet suurempi kuin Toyotalla.

        Ja Skodan hylkäysprosentti tuona vuonna oli puolet suurempi kuin Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Skodan hylkäysprosentti tuona vuonna oli puolet suurempi kuin Toyotalla.

        Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.

        Siellä alkaa ne luotettavuus erot tulla selvemmin esiin. Kaikki merkit ovat uutena aika hyviä, mutta autojen ikääntyessä Toyota pesee ne kaikki ja kirkkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä alkaa ne luotettavuus erot tulla selvemmin esiin. Kaikki merkit ovat uutena aika hyviä, mutta autojen ikääntyessä Toyota pesee ne kaikki ja kirkkaasti.

        Vuonna 2005 käyttöönotettujen kohdalla hylkäykset ovatkin sitten jo Toyotalla puolta pienempia kuin noilla kahdella edellä mainituilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.

        Mutta sitten kun siinä Toyotassa on kilometrejä saman verran kuin 2010 käyttöönotetussa Skodassa niin yllätys yllätys, hylkäysprosentti onkin sama kuin Skodassa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Renault'lle eniten hylkäyspäätöksiä 2020, Toyotalle vähiten ...

        "Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."

        https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html


      • Anonyymi

        https://www.is.fi/autot/art-2000007794340.html

        Parhaiten pärjäsivät Toyota Corolla, Suzuki Swift, Honda HR-V, Toyota Verso, Toyota C-HR ja Audi Q2. Kolmen viimeksi mainitun hylkäysprosentti oli vain 0,4.

        Mersu varsinainen vikapesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault'lle eniten hylkäyspäätöksiä 2020, Toyotalle vähiten ...

        "Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."

        https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html

        Mitä helvetin merkitystä katsastuksessa hylkäämisellä edes on? Kuukauden saa korjausaikaa, jos hylky tulee.
        Meidän Rav4:n moottori hajosi, eikä sen korjaukseen saanut jatkoaikaa ja laskukin piti maksaa noudettaessa. Korjaukseen kului yli kuukausi, enkä voinut käyttää autoa sillä välin.
        Kumpi siis tärkeämpi ominaisuus autossa, luotettavuus vai katsastustilaston kärjessä keikkuminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvetin merkitystä katsastuksessa hylkäämisellä edes on? Kuukauden saa korjausaikaa, jos hylky tulee.
        Meidän Rav4:n moottori hajosi, eikä sen korjaukseen saanut jatkoaikaa ja laskukin piti maksaa noudettaessa. Korjaukseen kului yli kuukausi, enkä voinut käyttää autoa sillä välin.
        Kumpi siis tärkeämpi ominaisuus autossa, luotettavuus vai katsastustilaston kärjessä keikkuminen?

        RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.


      • Anonyymi

        Katsastuksen välissä huoltoohjelmaan kuuluu koko auton uudelleen rakentaminen. Moottori ja vaihteisto uusitaan joka toisessa huollossa, eli huoltojen välissä ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Todellista laatua, pysyy kasassa jatkuvalla remontilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä alkaa ne luotettavuus erot tulla selvemmin esiin. Kaikki merkit ovat uutena aika hyviä, mutta autojen ikääntyessä Toyota pesee ne kaikki ja kirkkaasti.

        Pappa ajaa vuodessa 5000 km, niin ei nivelet kulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitten kun siinä Toyotassa on kilometrejä saman verran kuin 2010 käyttöönotetussa Skodassa niin yllätys yllätys, hylkäysprosentti onkin sama kuin Skodassa.

        Lisäksi Toyotasta pettää katsastuksen jälkeen usein moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.is.fi/autot/art-2000007794340.html

        Parhaiten pärjäsivät Toyota Corolla, Suzuki Swift, Honda HR-V, Toyota Verso, Toyota C-HR ja Audi Q2. Kolmen viimeksi mainitun hylkäysprosentti oli vain 0,4.

        Mersu varsinainen vikapesä.

        Olisikohan Mersuissa kaksinkertainen ajomäärä, Tojoon verrattuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.

        Kestävät noin 150-200 tkm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.

        Tuo on juuri se asia, mistä Tojotismi kieltää puhumasta. Toyotan viat lakaistaan maton alle, ja kaivetaan katsastustilastoja tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät noin 150-200 tkm

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Toyotasta pettää katsastuksen jälkeen usein moottori.

        Miksi valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappa ajaa vuodessa 5000 km, niin ei nivelet kulu.

        Mitä sillä on väliä paljonko pappa ajaa kun nee 90 % alle 50 vuotiaista ajavat paljon jotka omistavat Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastuksen välissä huoltoohjelmaan kuuluu koko auton uudelleen rakentaminen. Moottori ja vaihteisto uusitaan joka toisessa huollossa, eli huoltojen välissä ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Todellista laatua, pysyy kasassa jatkuvalla remontilla.

        Epätoivoinen Toyotan haukkuminen.Etkö keksinyt parempaa.Ei tuota usko erkkikään.Rölli on taas tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan Mersuissa kaksinkertainen ajomäärä, Tojoon verrattuna?

        Listan huonoimmassa Sprinterissä kilometrit 243 tkm, eli tuloksen selittää puhtaasti ajomäärä. Sitten kun Toyotassa alkaa olla sama määrä kilometrejä niin hylkäysprosentit on samaa suuruusluokkaa kuin Sprinterissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenin viimeisimmän katsastettujen vuoden eli vuoden 2017, hylhäysprosentti oli yli puolet suurempi kuin Toyotalla.

        Mutta määrät on mitättömän pienet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2010 käyttöönotettujen kohdalla Toyotalla on varsin pieni hylkäysprosentti verrattuna Skodaan ja Volkswageniin.

        Tuossa kilimetrit ratkaisee jo paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.

        Valitettavasti hajoaa, tulee moottorilohkoon halkeamia ja jopa reikiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kilimetrit ratkaisee jo paljon.

        Eihän noissa kilometreissä ole oikeastaan mitään eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan Mersuissa kaksinkertainen ajomäärä, Tojoon verrattuna?

        Tässäpä aivan uusi mese tarinaa riittäö oiken nimellään ullut julkisuuteen.

        https://youtu.be/XR6RJbYXoU4


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä paljonko pappa ajaa kun nee 90 % alle 50 vuotiaista ajavat paljon jotka omistavat Toyotan.

        Vaihdoin autoon
        Katso loppuun

        https://youtu.be/_Q_jXR-faBs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listan huonoimmassa Sprinterissä kilometrit 243 tkm, eli tuloksen selittää puhtaasti ajomäärä. Sitten kun Toyotassa alkaa olla sama määrä kilometrejä niin hylkäysprosentit on samaa suuruusluokkaa kuin Sprinterissäkin.

        Katso loppuun as t i
        https://youtu.be/_Q_jXR-faBs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 moottorit eivät hajoa. Älä valehtele.

        RAV4 moottoreita hajoaa koko maailmassa vain noin sata vuodessa. Prosentti on aika pieni. mikään muu valmistaja ei pääse samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 moottoreita hajoaa koko maailmassa vain noin sata vuodessa. Prosentti on aika pieni. mikään muu valmistaja ei pääse samaan.

        RAV4 moottorit kestää helposti miljoona kilometriä. Ne ovat lähes ikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti hajoaa, tulee moottorilohkoon halkeamia ja jopa reikiä.

        Toyotan moottorit on kestävyydeltään parhaita. Niille miljoona kilometriä ei ole mikään saavutus. Toyotan moottoreita hajoaa vuosittain vain muutamia Suomessa. Sitä on moni ihmetellyt kun Toyotan moottorit ja tekniikka on lähes ikuista ja korikaan ei ruostu juuri lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvetin merkitystä katsastuksessa hylkäämisellä edes on? Kuukauden saa korjausaikaa, jos hylky tulee.
        Meidän Rav4:n moottori hajosi, eikä sen korjaukseen saanut jatkoaikaa ja laskukin piti maksaa noudettaessa. Korjaukseen kului yli kuukausi, enkä voinut käyttää autoa sillä välin.
        Kumpi siis tärkeämpi ominaisuus autossa, luotettavuus vai katsastustilaston kärjessä keikkuminen?

        Taidat olla satusetä. Tai sitten olet valehtelija joka ajelee skodalla ja yrittää kateellisena valehdella mollaten toyota autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Toyotasta pettää katsastuksen jälkeen usein moottori.

        Taas yksi valehtelija. Minulla on ollut kolme toyotaa alkaen vuodesta 1989. Yhteensä olen ajellut niillä tähän päivään mennessä n.800000 tuhatta kilometriä. Tuohon ajanjaksoon sisältyy aika monta katsastusta mutta ei yhtään moottoririkkoa. Jonkun kerran olen käynyt näyttämässä uudelleen katsastusmiehelle kahta ensinmäistä näistä mutta niihin on ollut syynä pikkuvikoja. Nykyinen Avensis on 2009 mallia, jonka matkamittarissa on 230000 km . Autoa ei ole tarvinnut kertaakaan käydä näyttämässä uudelleen katsastuksessa. Alkaa tuota ikää kertyä minulle lisää niin myöskin vuosittaiset ajokilometrit vähentyvät.


    • Anonyymi

      Taas nähdään Toyotan totaalinen ylivoima tekniikan suhteen!

      • Anonyymi

        Totaalisesti leviää 2005 uudemmat alumiini moottorit.


    • Anonyymi

      Joka päivä Toyotalle vain pelkkää ylistystä. Ei ihme että muutama päivä sitten julkaistiin tieto, että Toyotan omistaja vaihtaa aina Toyotansa Toyotaan.

      • Anonyymi

        Ei ihme, että ihmiset ostavat Toyotia.


      • Anonyymi

        Tojohönöt eivät osaa ajaa muualle, kuin turvallista sivutietä luottomyyjän luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöt eivät osaa ajaa muualle, kuin turvallista sivutietä luottomyyjän luo.

        Taidat olla kateellinen.Et kai muuten tuollaista pskaa kirjoittele.


    • Anonyymi

      Bensiinin jalostaminen tulee kalliiksi, siksi artic diesel laitetaan tankkiin, vaikka haisee pahalle!

    • Anonyymi

      Olen töissä taksiyhtiössä, missä on 30 henkilöautoa. Autoista vain yksi on Toyota, loput sakemanneja ja korealaisia. Ei sitä hybridiä kukaan kuskeista halua, on lähinnä varalla, tai ruokakuljetuksissa. Vähiten vuotuisia kilometrejä tulee Toyotaan. Tampereen seudulla ei Toyotaa juuri näy tolpalla, vaan muut merkit siellä on edustettuna.

      • Anonyymi

        Tero ei usko, valetta koko juttu. Kaikki taksit on nykyään Tojoja, Tero on omin silmin nähnyt unessa.


      • Anonyymi

        Se on vain yksi taksiyhtiö. Käyhän taksitolpalla katsomassa tilanne. Lue taksipalstoja ja katso kuinka taksimiehet kehuvat Toyotan hybridejä kestäviksi ja kuinka pienillä kuluilla niillä ajaa. Edullisemmin kuin dieselautoilla.


      • Anonyymi

        "Olen töissä taksiyhtiössä, missä on 30 henkilöautoa."= oikeasti: Olen työttömänä kotona.

        "Autoista vain yksi on Toyota, loput sakemanneja ja korealaisia."= Oikeasti: Toyotan hybridiä on yhä useammin tolpalla.

        " Vähiten vuotuisia kilometrejä tulee Toyotaan." = Oikeasti: Tulee eniten. https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/

        "Tampereen seudulla ei Toyotaa juuri näy tolpalla, vaan muut merkit siellä on edustettuna"= Oikeasti: Tampere ei ole koko maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen töissä taksiyhtiössä, missä on 30 henkilöautoa."= oikeasti: Olen työttömänä kotona.

        "Autoista vain yksi on Toyota, loput sakemanneja ja korealaisia."= Oikeasti: Toyotan hybridiä on yhä useammin tolpalla.

        " Vähiten vuotuisia kilometrejä tulee Toyotaan." = Oikeasti: Tulee eniten. https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/

        "Tampereen seudulla ei Toyotaa juuri näy tolpalla, vaan muut merkit siellä on edustettuna"= Oikeasti: Tampere ei ole koko maailma.

        Näinhän tuo todellisuudessa menee. Trump kun ei ole enää USA:n presidentti you know....


    • Anonyymi

      Miksi Tojoilla ei ajeta?

      • Anonyymi

        Näin on Tojolla ei ajeta näin se menee, ammattiajossa autot on Vageja Volvoja Mersuja näillä ajetaan. Nämä autot ei seiso pihan koristeena ja jos autolla paljon ajetaan tietysti vika prosentit lisääntyy se on päivänselvää. Teot vouhottaa tojon ajokilometreistä mutta todellisuudessa vähän niillä ajetaan. 2014 vuoden olivat luettelostaan jättäneet pois kun Seat Leon oli Vähävikaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Tojolla ei ajeta näin se menee, ammattiajossa autot on Vageja Volvoja Mersuja näillä ajetaan. Nämä autot ei seiso pihan koristeena ja jos autolla paljon ajetaan tietysti vika prosentit lisääntyy se on päivänselvää. Teot vouhottaa tojon ajokilometreistä mutta todellisuudessa vähän niillä ajetaan. 2014 vuoden olivat luettelostaan jättäneet pois kun Seat Leon oli Vähävikaisin.

        Ei niistä tarvitse kenenkään vouhottaa. Kilometrit näkyvät tuosta tilastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niistä tarvitse kenenkään vouhottaa. Kilometrit näkyvät tuosta tilastosta.

        Todellisuudessa Toyota on koko maailman ostetuin automerkki niin ja tietenkin meillä Suomessa ja vieläpä ylivoimaisesti. Näin Tilastot kertoo ja minä. Mitäs siitä venkoilemaan ja tuskastumaan. Ollaan tyyytyväisiä niin kauan kun rahalla saa jaToyotalla pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Tojolla ei ajeta näin se menee, ammattiajossa autot on Vageja Volvoja Mersuja näillä ajetaan. Nämä autot ei seiso pihan koristeena ja jos autolla paljon ajetaan tietysti vika prosentit lisääntyy se on päivänselvää. Teot vouhottaa tojon ajokilometreistä mutta todellisuudessa vähän niillä ajetaan. 2014 vuoden olivat luettelostaan jättäneet pois kun Seat Leon oli Vähävikaisin.

        Taksitolpilla kaikki autot ovat Toyotia.


      • Anonyymi

        Tehdään pä testi ja köydään katsomassa mitä on tolpalla suomesa.

        Ainakin kun ktso y y ou tubes t a. Kuvaa new youtkista siellä paljon t oyotaa.katukuvassa

        Kaikki t aksit toyotaa. Vamrya ja ravia. Ja avesånsita .


        Ei olenkaa omia det r oittia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niistä tarvitse kenenkään vouhottaa. Kilometrit näkyvät tuosta tilastosta.

        Onpa paljon toyutaa liikenteessä ja k aikki taksi t kin on
        Toyotaa ei detroitilaisia o lenkaan
        https://youtu.be/7HaJArMDKgI


    • Anonyymi

      Brysselissä on vain toyotas pirssejä, koska polttoaineet kalliita!

      • Anonyymi

        Suomessa bensa on sitten halpaa, kun eiTojoja näy taksitolpalla.


    • Anonyymi

      Eipäs vaan tuoreempien listan voitti Audi Q2 ja 6-7 vuotiaat Seat Leon, jonka hylkäysprossa oli 1,0 135000 keskimääräisin ajokilometrein. Toyota Corolla oli Hondan jälkeen vasta kolmas 2,0 % hylkäyksin ja ajokilometrin keskimäärin oli vain 96000, eli yli nelkytätuhatta seattia vähemmän ja silti tuplaten hylkäyksiä. Jäihän sinne taakse paljon muita, esin ocu mutta silläkin katsastaessa keskimäärin 139000 km, eli nelkytviistuhatta toyoa enemmän.

      Joten ei tuo toyo nyt niin hyvä ollut. Kunhan tulee nuo seatin ja ocun kilometrit vihdoin vastaan, niin hylkäyslukematkin on ihan eriluokkaa.

      Eli seisota toyotaasi, tai ylipäätänsä autoasi tallissa, aja mahdollisimman vähän ja sitten katsastaessa tietysti vähemmän vikoja. Tasakilsoin verrattaessa on tilanne sitten ihan toista.

      • Anonyymi

        Yhtenä päivänä voitti Kalmo ja 364 päivänä Elmo. Erikoisia ovat selityksesi.


    • Anonyymi

      Jännää kun joku on niin innostunut yhdestä hetkestä kun auto tarkastetaan.
      Ensimmäinen katsastus on 4 v. ja sitten hieman tihenee, mutta eipä tuo kerro kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä.
      Suomessa Toyota on siksi kärjessä, koska setämiehille ja vaareille on kunnia ja herkkä asia auton katsastus. Kun katsoo noita syitä . niin monella merkillä hylsyn syynä on ollut renkaat ja se kertoo vain sen, että kuski on rento tyyppi tai auto on työsuhdeauto tms. Briteissä tehdyssä paljon laajemmassa ja paremmassa tutkimuksessa lasketaan auton kaikki viat ja ongelmat vuoden ajalta ja se vasta oikeasti kertoo auton luotettavuudesta jotain.
      Toyota on kahdessa viimeisessä julkaistussa listassa ollut vasta sijoilla 19 ja 20.

      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat ja selitykset. Luuletko sinä, että joku uskoo kuvitelmiisi, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.


      • Anonyymi

        Monissa tutkimuksissa on selvitetty se vikaisuus kokonaiselta10 vuoden ajalta ja kärkipaikalla on Toyota.


      • Anonyymi

        Se, että menee katsastukseen huonoilla renkailla, ei kerro mistään rentoudesta, vaan typeryydestä!


    • Anonyymi

      Iltapäivälehdessä oli että Seat oli kärjessä ja toisena CR-V no mitäs siihen kommentoidaan

      • Anonyymi

        Jotkut lehdet määrittelevät sen kärjen haluamallaan tavalla. Ydellä päivällä kumotaan vuosi.

        Se on kärjessä joka selvitti ne kaksitoista vuotta todella upeasti. Ja se on Toyota.


    • Anonyymi

      Toitsu kärjessä, ketä yllätti?
      No ei tosiaankaan ketään!

      • Anonyymi

        Ei se yllättänyt ketään mutta kovaa panikointia näkyy aiheuttaneen niinkuin Toyotan laatuloikat ovat aina tehneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se yllättänyt ketään mutta kovaa panikointia näkyy aiheuttaneen niinkuin Toyotan laatuloikat ovat aina tehneet.

        Aivan hirveää panikoitia taan Skodan ja Volkswagenin leirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan hirveää panikoitia taan Skodan ja Volkswagenin leirissä.

        Konsernin leirissä jälleen yksi uneton yö, hihii!


      • Anonyymi

        Yllätti että Toyotalla ajetaan entistäkin vähemmän, 3-vuotiaalla Corollalla vain 36 tkm ja Yarikselle 33 tkm. Ilmeisesti hankittu lähinnä kauppakasseiksi, pidempään ajoonhan noista ei oikein muutenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätti että Toyotalla ajetaan entistäkin vähemmän, 3-vuotiaalla Corollalla vain 36 tkm ja Yarikselle 33 tkm. Ilmeisesti hankittu lähinnä kauppakasseiksi, pidempään ajoonhan noista ei oikein muutenkaan ole.

        Saksalaisromuilla näköjään pari kilometriä enemmän. Ilmankos Toyota on niin hyvä.


    • Anonyymi

      Saksalaisen DEKRAN katsastustilastot, joihin itse uskon fanaattisesti, näyttävät taas tältä:

      1. MB
      2: BMW
      3: AUDI
      4: VW
      5: OPEL
      6: MB
      7: BMW
      8: AUDI
      9: VW
      10: OPEL

      • Anonyymi

        Noi kertovat totuuden, koska otanta on suuri ja kilometrit huomioidaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi kertovat totuuden, koska otanta on suuri ja kilometrit huomioidaan.

        Tietysti kilometrit huomioidaan Suomessakin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Saksalainen katsastus ja saksalainen automerkki. Ei mitään vaikitusta asiaan..eihän?


    • Anonyymi

      Onpas se Toyota hyvä auto.

      • Anonyymi

        Saksassa adacin tilastossasa Fiat Tipo oli viattomin luokassaan ja voitti mm Auriksen.
        Suomessa uudehkoja Fiateja ei tilastoida näihin lkatsastustilastoihin koska niitä on myyty niin vähän täällä, ne ovat Suomessa erikoisia ja eksoottisia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa adacin tilastossasa Fiat Tipo oli viattomin luokassaan ja voitti mm Auriksen.
        Suomessa uudehkoja Fiateja ei tilastoida näihin lkatsastustilastoihin koska niitä on myyty niin vähän täällä, ne ovat Suomessa erikoisia ja eksoottisia autoja.

        Voi herra jumala. Fiateja myydään kaikkein vähiten, koska se on äärimmäisen vikaisa auto. Toyotia taas myydään eniten siksi että se on kaikkein lladukkaisin ja vähävikaisin.

        On sulla jutut.


    • Anonyymi

      Joo ei pärjää toyita muuta kuin toyotistien mielikuvituksessa

      • Anonyymi

        Luepas tuo tilasto uudestaan.


    • Anonyymi

      7-vuotiaden paras ei ole Toyota, vaan joku muu merkki ja malli. Siinä ikäluokassa Corolla on paras Toyota, mutta siinäkin on hylkyjä 100% enemmän kuin 7-vuotiaiden parhaassa. Parhaalla on lisäksi ajettu keskimäärin yli 40% enemmän.

      • Anonyymi

        Yhdellä vuodella ei ole mitään merkitystä. Kaikki 12 vuotta kertovat totuuden.


    • Anonyymi

      Toyotaa on ilmestynyt halpatakseihin ja se nostaa kilometrien keskiarvoa, ei yksityinen aja yhtään sen enempää kuin ennen.
      Katsastustilasto ei kerro autojen kestävyydestä tai vioista mitään. Suurin ongelma on ollut renkaat, eli ei riipu mitenkään automerkistä.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Valehtelen. En tykkää että tohota voittaa joka kisan!😭


    • Anonyymi

      LUE TILASTOA OIKEIN!

      Kilpailijat ja heidän hännystelijänsä koettavat etsiä tuota 12 vuoden joukosta yksityiskohtia, joilla voisivat väittää autonsa voittaneen Toyotan. Yhdellä yksityiskohdalla ei kuitenkaan ole yhtään mitään merkitystä. Ei yhtään mitään,

      Ainut oikea tapa löytää viattomin auto on laskea kuinka monta TOP 10 -sijaa automerkki saa koko 12 vuoden aikana käyttöön otettujen autojen katsastuksessa. Vain se kertoo totuuden. Vain ja ainoastaan se.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Toyotisti tekee taas trumpin tulkintoja selvästä asiasta. Tappio tuli Toyotalle eikä mikään voitto. Kun noi ajokilsat vielä suhteutetaan, niin Toyota jo jälkijoukoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Toyotisti tekee taas trumpin tulkintoja selvästä asiasta. Tappio tuli Toyotalle eikä mikään voitto. Kun noi ajokilsat vielä suhteutetaan, niin Toyota jo jälkijoukoissa.

        On siinä meillä asiantuntija, niin sanottu asiantuntija.


      • Anonyymi

        Todellakin epätoivoista ja naurettava ottaa juuri se vuosi, jossa Volkswagen-konsernin puolivalmiste ja prototyyppi on ensimmäisenä.

        Toyota lähes kaikki mallit mahtuvat noiden 12 käyttöönottovuoden TOP 10:een. Vain se kertoo automerkinlaadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä meillä asiantuntija, niin sanottu asiantuntija.

        Niin olen. Osaan lukea. Ei pärjää Toyota. Minkäs sille mahtaa.


    • Anonyymi

      Kas näin:
      Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö ja ihan Toyota Teron omaa Trump matematiikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö ja ihan Toyota Teron omaa Trump matematiikkaa

        Hänen tekstinsä näkyy pitävän täysin paikkansa. Tuo automäärä ja hylkäyksiä 1 %. Katsopas uudelleen se tilasto.


      • Anonyymi

        Näyttääkin siltä että Toyotassa kannattaa pysyä kun noissa muunmerkkisissä vikoja riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttääkin siltä että Toyotassa kannattaa pysyä kun noissa muunmerkkisissä vikoja riittää.

        Paitsi Yariksen osalta joka on suorastaan vikapesäke. Polo, Fabia, Hyundai I20, Kia Rio ja Peugeot 208 kaikki tuota viattomampia 2017 käyttöönotetuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen tekstinsä näkyy pitävän täysin paikkansa. Tuo automäärä ja hylkäyksiä 1 %. Katsopas uudelleen se tilasto.

        Ei kun katselepa nyt ihan ite ja opettele sisälukutaitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö ja ihan Toyota Teron omaa Trump matematiikkaa

        Totuus näkyy satuttavan.Pyydä kriisiapua sallisaarelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi Yariksen osalta joka on suorastaan vikapesäke. Polo, Fabia, Hyundai I20, Kia Rio ja Peugeot 208 kaikki tuota viattomampia 2017 käyttöönotetuista.

        Yaris vahvin noista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus näkyy satuttavan.Pyydä kriisiapua sallisaarelta.

        "Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 Toyota-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."

        Tuo lause ei pidä paikkaansa. Jokainen sisälukutaitoinen voi sen noista Traficomin tilastoista todentaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Yksi merkki sen sijaan loistaa keskiviikkona julkaistussa tilastossa, sillä kaikkiaan katsastuksessa kävi viime vuonna 13 549 TOYOTA-autoa, joista vain noin yksi sadasta sai jostain syystä hylkäävän päätöksen."

      https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html

      • Anonyymi

        Toyotassa on myös kaikki vuodet huomioon ottaen aljaisin hylkäysprosentti kun huomioidaan että Toyotia on katsastettu aivan jumalaton määrä ja automerkin pieni päärä parantaa viattomuusprosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on myös kaikki vuodet huomioon ottaen aljaisin hylkäysprosentti kun huomioidaan että Toyotia on katsastettu aivan jumalaton määrä ja automerkin pieni päärä parantaa viattomuusprosenttia.

        Millä tavalla pieni määrä parantaa viattomuusprosenttia?


    • Anonyymi

      Maailman paras, Toyota!

      • Anonyymi

        Juu pitää paikkansa, olet oikeassa. Toyota on maailman varas kun se on romuttamolla.


    • Anonyymi

      Ihanko tosissasi otsikkoit viestisi noin?
      Jos olisit viitsinyt avata linkistäsi tilastotietokannan ja sieltä katsastuksen vikatilastot, olisit hyvin helposti voinut todeta saman kuin minä ja kaikki muutkin lukutaitoiset, että jokaisessa ikäluokassa Volkswageneilla ja Skodilla on ajettu enemmän tai paljon enemmän kuin vastaavan kokoluokan Toyotalla. Samoin saman verran ajetussa Volkswagenissa ja Skodassa on vähemmän hylkäykseen johtavia vikoja kuin Toyotassa.
      Ikäluokka ei kerro paljoakaan vikojen yleisyydestä, mutta ajokilometrit kertoo. Jarrut, ohjauksen ja pyöränripustuksen nivelet ja renkaat eivät kulu pihakoristeena puutarhatonttujen seurassa seisovassa autossa. Yllä mainitut ovat merkistä riippumatta yleisimpiä hylkäysten syita katsastuksissa
      https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/?tablelist=true
      Mutta älä toki tee hakuja tilastoista jos haluat pysyä harhaisissa käsityksissäsi!

      • Anonyymi

        Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.

        Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.

        Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan.

        "Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen."
        Muutama kilometri! Oletko ihän pöljä?
        Jo 1. katsastuksessa Toyotalla on ajettu kymmeniä prosentteja vähemmän kilometrejä. Ero vain kasvaa vuosien karttuessa.
        vm. 2017
        Auris 49546km,
        Avensis 58124km,
        Octavia 72867km,
        Superb 88 562km,
        Passat 77464km
        Yllä on kyseessä 1. katsastuksessa tallennetut kilometrit. Ero on jo viisinumeroinen, siis vähintään Toyotan vuoden ajoja vastaava määrä. Jos mennään pari vuotta vanhempiin, eron ajomäärissä on jo kymmeniätuhansia kilometrejä.
        Faktoille et mahda mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.

        Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan.

        Arvaapa ketä naurattaa aloittajan otsikko, "Tuore katsastustilasto 2020: Toyota, vähiten vikoja ja eniten ajokilometrejä."
        Väite on tasan yhtä relevantti kuin Trumpin väite maanvyöry-vaalivoitosta. Suoraan vaihtoehtoisesta todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen.

        Sinä olit yksi niistä pesäpallomiehistä, jotka hurjana vaativat ajokilometrejä katsastustilastoon kun kuvittelit, että Toyotien vähävikaisuus johtuu siitä, ettäToyotilla ajetaan vähemmän. Nämä kolme vuotta ovat osoittaneet ettei se asia niin ollutkaan.

        Tilastoista ilmenee suoraan että Toyotalla ajetaan vähemmän kuin kilpailijoilla.

        Ne kilometrit vaikuttavaa Toyotan(kin) vikaisuuteen. Kun kilometrejä tulee hieman lisää (44 tkm 2017 käyttöönotetut -> 67 tkm 2016 käyttöönotetut) niin hylkäysprosentti yli kaksinkertaistuu (1,0 % -> 2,2 %). Tuskin tuo vikaprosentin kasvu vain siitä johtuu että autolle tulee ikää yksi vuosi lisää vaan nimenomaan siitä että auto kuluu kun sillä ajetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastoista ilmenee suoraan että Toyotalla ajetaan vähemmän kuin kilpailijoilla.

        Ne kilometrit vaikuttavaa Toyotan(kin) vikaisuuteen. Kun kilometrejä tulee hieman lisää (44 tkm 2017 käyttöönotetut -> 67 tkm 2016 käyttöönotetut) niin hylkäysprosentti yli kaksinkertaistuu (1,0 % -> 2,2 %). Tuskin tuo vikaprosentin kasvu vain siitä johtuu että autolle tulee ikää yksi vuosi lisää vaan nimenomaan siitä että auto kuluu kun sillä ajetaan.

        Aika jännä jos oktaavialla ajetaan 72000 km ja Avensiksella 59000km niin oktaavia on jo loppu katsastustilastojen mukaan. Avensis taas pelaa huoletta maailman tappiin saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jännä jos oktaavialla ajetaan 72000 km ja Avensiksella 59000km niin oktaavia on jo loppu katsastustilastojen mukaan. Avensis taas pelaa huoletta maailman tappiin saakka.

        Jännää tässä on se kuinka sinulla ajattelu on vääristynyt kohti trumpilaista vaihtoehtoista todellisuutta, vailla faktoja ja logiikkaa!
        Kuinka vuonna 2020 1. katsastukseen tuleva 72000km ajettu Skoda voi olla loppu kun sillä kuitenkin ajetaan sen katsastuksen jälkeen keskimäärin enemmän kilometrejä kuin millään Toyotalla Suomessa?
        Yleisesti hyväksytyn todellisuuden mukaan loppuun ajettu auto romutetaan. Toyota kuitenkin romutetaan keskimäärin vähemmän ajettuna kuin Skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää tässä on se kuinka sinulla ajattelu on vääristynyt kohti trumpilaista vaihtoehtoista todellisuutta, vailla faktoja ja logiikkaa!
        Kuinka vuonna 2020 1. katsastukseen tuleva 72000km ajettu Skoda voi olla loppu kun sillä kuitenkin ajetaan sen katsastuksen jälkeen keskimäärin enemmän kilometrejä kuin millään Toyotalla Suomessa?
        Yleisesti hyväksytyn todellisuuden mukaan loppuun ajettu auto romutetaan. Toyota kuitenkin romutetaan keskimäärin vähemmän ajettuna kuin Skoda.

        On sulla kuvitelmat vailla mitään todenperäistä faktaa. Sinulle näkyy rittävän pelkkä usko ja toivo. Minulle vain faksta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minua ainakin naurattavat sinun väitteesi enemmän ajosta. Miten se muutama kilometri vaikuttaa auton vikaisuuteen."
        Muutama kilometri! Oletko ihän pöljä?
        Jo 1. katsastuksessa Toyotalla on ajettu kymmeniä prosentteja vähemmän kilometrejä. Ero vain kasvaa vuosien karttuessa.
        vm. 2017
        Auris 49546km,
        Avensis 58124km,
        Octavia 72867km,
        Superb 88 562km,
        Passat 77464km
        Yllä on kyseessä 1. katsastuksessa tallennetut kilometrit. Ero on jo viisinumeroinen, siis vähintään Toyotan vuoden ajoja vastaava määrä. Jos mennään pari vuotta vanhempiin, eron ajomäärissä on jo kymmeniätuhansia kilometrejä.
        Faktoille et mahda mitään!

        Noilla kilometrieroilla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Tulevina vuosina taksi-Toyotat nostavat kilometrit Toyotilla koviin lukemiin, mutta swe ei lisää Toyootien vikaisuutta pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla kilometrieroilla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Tulevina vuosina taksi-Toyotat nostavat kilometrit Toyotilla koviin lukemiin, mutta swe ei lisää Toyootien vikaisuutta pätkääkään.

        Eipä ne mediaanikilometreihin tule vaikuttamaan. Niidenkin perusteella Toyotalla vaan ajetaan vähemmän.


    • Anonyymi

      Toyota kestää parhaiten kilometrejä ja kovaa ajoa, sen kertovat trafin tilastot!

      • Anonyymi

        Maailmanlaajuisesta myyntitilastosta täyspäinen jo pystyy päättelemään kumpi on ollut järkevämpi valinta. Eikä katsastus,- laatu ja luotettavuustilastotkaan tee poikkeusta. Luottamus ja luotettavuus Toyotaan on aivan eri hehtaarilla kuin huijaavaan kansanautokonserniin .


    • Anonyymi

      Näyttää tuo itselataavien kauppa käyvän hyvin, tavan bensa ja diiseliautojen kauppa hyytyi.

      • Anonyymi

        Uskomaton on keskustelijoiden älyn taso, eikä siis hyvään suuntaan. Yllätyin, kun pitkästä aikaa kävin katsomassa, mitä täällä kirjoitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomaton on keskustelijoiden älyn taso, eikä siis hyvään suuntaan. Yllätyin, kun pitkästä aikaa kävin katsomassa, mitä täällä kirjoitellaan.

        Touotan ylivoimaa keskustelussakiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Touotan ylivoimaa keskustelussakiii

        Kyllä se molempien puolten osalta on ihan yhtä pönttöä!


    • Anonyymi

      Hurjaa tuo lehtien suhtautuminen kun Toyota on katsastustilastossa ykkönen.
      Juttu alkaa roska-Seatin kuvalla. Esitellääm vain yhtävuotta.

      • Anonyymi

        Epsanjan Seat,noo jaa! Manjaanaskoota vai mikä lie?


      • Anonyymi

        Todellakin Toyotan kaikki mallit ovat jokaisen käyttöönottovuoden Top 10 joukossa. Miksi siitä ei kirjoiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin Toyotan kaikki mallit ovat jokaisen käyttöönottovuoden Top 10 joukossa. Miksi siitä ei kirjoiteta.

        Toyota dominoi markkinoita niin vahvasti, että yritrtään mainostaa Saksan romuja.


    • Anonyymi

      Mahtava tilasto jossa Toyotat keikkuu kirkkaasti kärkitiloilla.

    • Anonyymi

      Palsta täyttyy raivon vallassa kirjoitetuista valheista Toyotasta.

    • Anonyymi

      Toyota viattomista viattomin!!!

    • Anonyymi

      Jokaisen käyttöönottovuoden katsastuksissa kaikki Toyotat ovat TOP 10 -ryhmässä. Huipputulos.

      • Anonyymi

        Ja ajettu se 40-60 tkm, sekä huollettu jatkuvasti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ei tule kilometrejä katsastuksen välillä, kun seisoo korjaamolla väliajan.


    • Anonyymi

      Tuo Trafin tilasto kertoo Toyotan katsatushuollon toimivuuden ja omistajien pelon katsastusta kohtaa ja valmiuden maksaa etukäteiskorjauksista.
      Se on vaan niin ettei katsastustilasto kerro juurikaan autojen vioista mitään, sillä ei tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä.
      Vasta siellä lista pohjilla voi tulla esiin jonkun automallin tyyppivika jos se toistuu ja on oikea vika, ei renkaat tai tuulilasi.

      • Anonyymi

        "ei tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä."
        Kaikesta luotettavasta uutisoinnista päätellen ainakin konsernimerkkejä korjaillaan eniten, milloin mitäkin suurta ja pientä vikaa. Katsastusmenestys kyllä kielii auton laadusta ja luotettavuudesta. Ei tilastot kerro mitään mistään korjaamisesta mitään ennen katsastusta millään merkillä. Kyllä minun volkkarissa ainakin kaikki alustan nivelet ja puslat olivat syy hylsyyn jarrujen ohella. Renkaat ei koskaan eikä tuulilasi. Olishan se todella typerää viedä auto syyniin sileillä renkailla ja rikkinäisellä tuulilasilla merkistä riippumatta.


    • Anonyymi

      Toyotaa ei tapa aika eikä kilometrit!

      • Anonyymi

        Ei tapa, kun korjaa aina viat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tapa, kun korjaa aina viat.

        No sillälailla se VW pysyy edes joten kuten kasassa, kun viat korjaa heti, kun niitä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sillälailla se VW pysyy edes joten kuten kasassa, kun viat korjaa heti, kun niitä tulee.

        Aja sillä Tojolla se 500 tkm ja kirjaa kaikki korjaukset paperille, niin saadaan paperin kysyntä entiselle tasolleen.


      • Anonyymi

        Kyllä Kuusakoski se tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tapa, kun korjaa aina viat.

        Moottori: Hei, Versoni (aj 180tkm) kannentiiviste vuotaa ja etsin tahoa joka voisi mahdollisesti hankkia ja vaihtaa kokonaan uuden moottorin autoon. Pakokaasua ja painetta todettu jäähdytin järjestelmässä. Ilmeisesti tyypivika ko. Moottorissa VM 05-07. Alustavien kommenttien perusteella tiivisteen/kannen vaihto vaikea saada toimimaan. Useampi taho suositellut koko moottorin vaihtoa esim kolariautosta ostettettuun. Ilmeisesti Euroopassa parempi valikoima ja edullisemmat hinnat moottorin ostoon. Olisi suotavaa että ei sama viallinen vuosimalli. Olisin kiinnostunut kuulemaan millä hinnalla ja aikataululla operaatio olisi mahdollista hoitaa. Olen myös kiinnostunut kuulemaan jos hommasta on mahdollista selvitä pelkällä kannen/tiivisteen vaihdolla ja minkälaisen takuun työlle voi antaa. Kiitos


    • Anonyymi

      Mikä on Toyotan pitkän iän ja kilometrien keston salaisuus?

      • Anonyymi

        Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
        2020 - 2010
        Toyota COROLLA 136 215 129 140
        Volkswagen GOLF 174 692 166 480


        Tojo on pihatontun kaveri joka seisoo pääasiassa pihassa maatumassa. Pappojen puuhastelupeli pienee ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
        2020 - 2010
        Toyota COROLLA 136 215 129 140
        Volkswagen GOLF 174 692 166 480


        Tojo on pihatontun kaveri joka seisoo pääasiassa pihassa maatumassa. Pappojen puuhastelupeli pienee ajoon.

        Noilla kilometrieroilla ei ole mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Yksi au­to­merk­ki kestää var­mim­min kovaa käyttöä – kat­sas­tus­ti­las­tot ker­to­vat, mitkä autot säi­ly­vät kym­me­nen vuotta muita vä­hä­vi­kai­sem­pi­na.
      Jos olet aina ajanut Toyotalla tai suunnittelet nyt sellaisen hankintaa, valintaasi voi peukuttaa huoletta. Edessäsi on todennäköisesti suhteellisen helppoja vuosia ratin takana.

      Tämän voi sanoa sen enempää muita merkkejä sortamatta. Toyotan kestävyydestä todistavat vikatiedot, jotka on koottu viime vuonna Suomessa määräaikaiskatsastetuista henkilöautoista.

    • Anonyymi

      Toyota, vähiten vikoja ja eniten ajokilometrejä.

    • Anonyymi

      Vuodesta toiseen Toyota on suomalaisissa katsastustilastoissa ylivoimainen ykkönen viattomuudessa.

    • Anonyymi

      Toyotan laatu on lyömätön.

    • Anonyymi

      Minä olen ajellut autoilla ja käyttänyt katsastuksessa yli 40 vuotta mutta vain kerran on auto hylätty katsastuksessa. Opeli ei mennyt päästöistä läpi.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe