Vanha telkka päästi savut ja menin giganttiin. Sanoin että 32 tuumainen.
Myyjä alkoi kysellä että mihin tarkoitukseen ja mikä on katseluetäisyys ja muuta jonnin joutavaa. Sanoin että kolmekakkonen. Mutta kun yhyy 50 tuumaa parempi.
Sanoin että otan tuon (osoitin 32 tuumaista) eikä asiasta keskutella.
Mikä ihmeen katseluetäisyys? Aina olen katsonut telkkaria kolmen metrin päästä ja näen ihan hyvin.
32 tuumaa riittää
5
73
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko myös aina kertonut tekemiäsi tänne?
- Anonyymi
Tietty halusi myydä kalliimman sinulle. Jokainen katsoo siltä etäisyydeltä, mistä haluaa
- Anonyymi
Mielestäni alle 3 m etäisyydellä oikea koko on 32". Silloin katseen ei tarvitse harhailla etsimässä ruudusta yksityiskohtia vaan lähes kaikki näkyy yhdellä kohdistuksella.
Tavallinen elementtitalon olkkarin leveys on 3 m ja katseluetäisyys 2,2 - 2,5.
Tottakai joku lykkää tähän taulukon, joka näyttää toista, "sulle lyödään eteen rätinki, että karoliot piisaa". - Anonyymi
Minulta olisit saanu ilmaseksi 37" taulu tv:n, ostin 55" on vähä isompi
- Anonyymi
Vielä sentään löysit 32-tuumaisen, voipi olla että kohta ei kaupasta sellaista helposti löydäkään kun suuntaus tuntuu olevan aina vaan isompiin.
Nähtävästi fullhd-tarkkuudella oli 32"? Markkinamiesten puheissahan näitä nykyisiä 4k-tarkkuuksisia ei kannata kovin kaukaa katsoakaan, kun ihmissilmän erottelukyvyllä pienemmät pikselit menee silloin vähän hukkaan. Ja mainoksissa puhuvat jo 8k-tv:eistä ja taas pitäis katsoa lähempää ja/tai isompaa ruutua.
Ongelma vaan on se että tuollainen huipputarkka kuva vaatis tietysti myös huipputarkkaa materiaalia ja tv-lähetystä että siitä tarkkuudesta olisi jotain hyötyäkin. Esim. itselläni on kyllä moderni 50" 4k-tv, mutta ohjelmalähteenä on tällä hetkellä vain bluray, yle areena ja harava-antennin tarjoamat tv-kanavat. Yksikään näistä lähteistä ei tarjoa 4k-tason kuvaa, ja tv-kanavista hd-laatuisina on vain ylen kanavat ja mtv, loput sd-suttua. Noh, voin kai lohduttautua sillä että kuulemma tämä 50":kin on vielä liian pieni koko jos haluaa kunnolla nauttia 4k-kuvasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949