Mua kiusataan kun oon syntynyt 30.12

Anonyymi

Moi halusin nyt kirjoittaa tänne vähän mun tunteista sitä kohtaan että mua kiusataan mun syntymäpäivän takia. Mä tykkään mun syntymäpäivästä mutta aina jos mulla on vaikka riitaa mun ”kaverit” tai luokkalaiset alkaa puhumaan että oon melkein 09 ja että kaks päivää et mä olisin syntynyt 2009 ja mua kiusataan koko ajan siitä että mä oon syntynyt sillon kun oon😖 miksii??!

9

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sua kiusataan siks, että sun kiusaajat ovat selvästi idiootteja. Kiusaa takas tai kerro aikuiselle. Jos päätät kertoo aikuiselle niin hyvä idea mut jos päätät kiusata takas niin valitse mikä tahansa aihe. Toi et sua kiusataan syntymäpäiväs takia on niin surkee syy kiusaamiselle ettet surkeempaa voi keksiä. Jos jollain kiusaajalla on läskimahan, poikkeuksellisen isot korvat, tai jokin muu vastaava niin kiusaa siitä. Kiusaaminen on aina väärin mut tuskin jatkaisi kauaa kiusaamista syntymäpäivästäs ku alkaisit keksii sille kaikki pilkkanimii ja muistuttelisit sen töppäyksistä joita hänellä varmasti on.

      • Anonyymi

        Kiusaaminen on väärin, ja se antais lisää aihetta kiusaajille kiusaamiseen, ja näin ollen kun menet loppupeleissä kertomaan aikuiselle niin kiusaaja si voivat vedota siihen, että itsekin olet kiusannut heitä. Eli se on tavallaan nolla miinus olla, eli kukaan ei häviä, mutta ei myöskään voita mitään.
        Aloittajan tilanteessa olisi hyvä kertoa aikuiselle, ja sanoa, että jos he eivät saa kiusaajia kuriin ja lopettamaan, niin aloittaja jää sen takia etäopiskelemaan kun ei saa rauhassa muuten koulua käydä.
        Aika ristiriitainen siis viestisi aloittajalle. Olet tosiaan oikeassa, että kiusaaminen on väärin, mutta kuitenkin sinä ohjeistat aloittajaa kiusaamaan.
        No mutta oma on kanta, itse näen asian vähän toisin, mutta se on ihan ok. Suomessa on sananvapaus.


    • Anonyymi

      Älä valitä siitä oon 07 ja joo jos oot syntyny noin myöhään niin joo oot enemmän 09 ja voin kertoo sen että 07ja 06 ainakin vihaa 08 älä nyt loukkaannu 09 on paljon parempii ei vihata loppu puolella syntyneitä 08 koskeneen on melkeeen 09ja 09 on mukavia ei ihan kaikki 08 oo hirveitä
      Mun vanhalla luokalla oli 06 kun se oli syntyny niin myöhään kai joskus 27,12en oo varma se kavi kaksikertainen raketin jossa katonntiin sen olevan parempi joten voit ajatella että koska oon 08 kansa samalla luokalla oot niitä fiksumpi parjaattessa oon yhen luokan korkeimman sun iläluokaannähden

    • Anonyymi

      Se, että sua kiusataan sun synttäripäivän takia on toooosi typerää! Sun kannattaa puhua tästä kiusaamisesta jollekki tai sannoo niille kiusaajille ettei tuo oo ok. Mun nuorin kaveri on mua 4 vuotta nuorempi ja se on silti iha best tyyppi! Tiiän, että sääki oot! Veikkaan, että niillä kiusaajilla on itellä paha olla ja ne vaa purkaa niitten pahaa oloa suhun! Muista, että sun iässä ei oo mitään väärää eikä myöskään sussa! Musta on just iha super siistiä,että oot syntyny niin loppuvuodesta! Mieti sitte ku sun kiusaajat on vanhoja ni voit vaa olla sillee haahaa määpä en oo yhtä vanha ku te! Voimia sulle sää selviät iha mistä vaa!

    • Anonyymi

      Itse olen syntynyt myös 30.12 mutta en ole kohdannut mitään syntymäpäivään liittyvää kiusaamista, eikä siinä ole mitään hävettävää milloin olet syntynyt. Oma neuvo on se että et välitä/kertoisit vanhemmalle tai opettajalle.

    • Anonyymi

      Kaikesta sitä keksitäänkin kiusata, ite sanoisin noille että - mitä mun synttärit sulle kuuluu tai onneks mulla on tuolloin synttärit.

    • Hei!
      Se että sinua kiusataan vuoden viimeisenä päivänä syntymisestä, tuntuu hyvin oudolta. Meistä jokainen on syntynyt jonakin päivänä ja on se sitten tammikuun ensimmäinen tai tammikuun viimeinen ei vaikuta siihen millaisia olemme ihmisinä. Tekevätkö he sen tahallaan vai eivätkö ymmärrä että asian esille ottaminen tuntuu sinusta pahalta. Jos he tekevät sen tahallaan suosittelen että otat asian puheeksi jonkun turvallisen aikuisen kanssa vanhemmat, opettaja, terveydenhoitaja jne. Jos asiaan ei puututa se ei lopu. Toisaalta jos he eivät ymmärrä että heidän sanat tuntuvat pahalta, niin se että kerrot siitä heille voi saada sen loppumaan. Sinä saat kuitenkin olla juuri sellainen kuin olet, myös ikäinen kuin olet.
      Tsempit: Minna NettiSaapas

    • Anonyymi

      Mä oon myös syntynyt 30.12 mun mielestä se on kivaa olla luokan nuorin ainoo mikä mua vähän jännittää on, kun mä meen ens vuonna yläkouluun 6.lk niin jos mua aletaan siellä sanomaan esim. Vauva tai pikkulapsi vaikka oon teini tai esi-teini👍🤔

    • Anonyymi

      Mäkin oon syntynyt 30.12 mua ei oo ikinä kiusattu siitä se on todella huono syy kiusata. Mä tykkään olla luokan nuorin ja mua ei kiusata siitä mua jotkut sanoo mua söpöksi kun oon nuorin ja se on ihan kiva👍💕 Mutta tsemppiä sulle ja toivottavasti sua ei enää kiusata jos kiusaaminen jatkuu kerro opeille tai aikuisille😊😟

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      198
      32877
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21212
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      431
      10755
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6585
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      72
      5420
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4755
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      4030
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1597
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      100
      1527
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1459
    Aihe