Nurkkien kylmyys

Anonyymi

Puhallusvillat puhallettuina ja lämpökameralla kuvattuna näyttävät nurkat alaosiltaan olevan viitisen astetta kylmempiä, kuin muu osa seinää välittömässä lähesyydessä. Vielä olisi aikaa jotain asialle tehdä, vaan mitä. Onko täällä kokemusta tai tietoa?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Menee hifistelyksi. Ei tuo ole mikään ongelma.

    • Anonyymi

      Riippu lattiarakenteesta.

      Olen samalaisiin paikkoihin joskus laittanut vakuumieristeitä, koska nurkissa on ollut pakkasasteita. Vakuumieristeet ovat erittäin hinnakkaita, mutta ratkaisevat ongelman. 10 mm sitä vastaa noin 200 mm villaa.

    • Anonyymi

      Nurkkien alaosat ovat kylmimmät paikat talossa, ihan sama mitä tekee. Mutta jos laittaa nurkkiin 50cm eristeet ja muualle 30cm, niin sitten menee samoihin, mutta vähän oudon näköiset tulee nurkista.

    • Anonyymi

      Mitähän muita ongelmia aloittajalta mahtaa löytyä??

    • Anonyymi

      Nurkissa ja muissa kylmäsilloissa on normaalia olla 70% ulko- ja sisälämpötilan erosta. 60% pitää alkaa miettiä korjausta.

      Jos ulkona on -20 C ja sisällä 20C, nurkissa on siis normaalisti 8C ja 4 C on korjausraja.

    • Anonyymi

      Kaapistot vielä huonontavat tilannetta kun on ulkoseinää vasten ja alkavat nurkasta tai hyvin läheltä. Ilma ei tahdo siellä kiertää. Tuota ei aina tule ajatelleeksi taloa suunnitellessa.
      Vaatehuone myös helposti ongelma jos ulkoseinää vasten isot määrät vaatteita, eikä ilma pääse kiertään

    • Anonyymi

      Kiitos kaikista hyvistä vastauksista.

      Katsoin tuon vakuumitiivisteen. Se ei sovellu käyttötarkoitukseen, koska talo on ns hengittävä rakenteinen.

      Tänään kohteessa on mitattu näitä arvoja ja heitto näyttää olevan 60% vrt vastaajan 70%. raja-arvoon.

      Sanoitte, että nurkat ovat aina kylmemmät. Osaako joku kertoa ilmiölle syyn

      • Anonyymi

        On väärin väittää, että ovat aina kylmempiä. Jos eriste on esimerkiksi betonirungon ulkopuolella, niin nurkka ei ole sen kylmempi kuin mikään muukaan osa.

        Puutoalossa kylmä nurkka johtuu nurkkien koolauksesta. Taloon tulee perinteisellä rakennustavalla kulmiin kylmäsiltoja. Sen vuoksi itse pistän nurkkiin vakuumieristeen. Sen vaikutus talon "hengittämiseen" (mikä on muutekin dorka käsite) on olematon.

        Koolaus on muutenkin heikko kohta eristyksessä. Puutolossa voi ulkoseinien koolaukset paikantaa talvisin lämpökameralla.

        Itse en enää käytä villoja lainkaan. Eristys on kovaa ja mieluiten PU:ta (mikä taas on oikeasti PIRiä). Tulee sekä eristys että kosteussulku samalla kertaa, jos asennuksen tekee vaahdolla hitsaten.


      • Anonyymi

        Seinien liitos yhtenä tuon tekee. Minulla on Enson suurelementeistä tehty talo, 80-luvulta, ja nurkat ovat kylmät. Vastaava mestarikin ihmetteli mikä meni pieleen, mutta eipä tuo haittaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe