Minusta ei pidetä

Anonyymi

Olin nuorena melkoinen kuumakalle. Nyt sisarukseni ei vastaa minulle ja he ovat estäneet minut sosiaalisen median palveluissa.
Mutta kun näistä on jo vuosia aikaa. Ihminen muuttuu.
Olen yrittänyt puhua heille jos ollaan tavattu vaikka vanhemmillani. He eivät ota mitään kontaktia.

Olen löytänyt buddhalaisuuden ja olen nykään tyyni enkä halua kenellekään pahaa. Haluan vain auttaa ihmisiä. Hyväntekeväisyys on harrrastukseni. Autan miten voin, tekemällä tai rahallisesti.

Olen oppinut paljon buddhalaisuuden vuoksi ja olen oppinut olemaan hankalien ihmisten seurassa mutta en vain pääse siitä mitenkään yli että minusta ei pidetä.
Onneksi isäni, äitini ja vanha isoäitini pitävät minusta. Olenkin heille suuresti velkaa. Pyrin korona-aikanakin olemaan isoäitini seurassa. Täällä ei tuo korona vieläkään jyllää pahasti.
En tiedä mitä tekisin. Toinen sisaruksistani on minulle jopa tuhat euroa velkaa. Olen ajatellut antaa tämän velan anteeksi koska se ei muuta taloudellista tilannettani mitenkään mutta hän voisi ahneena ihmisenä alkaa pitämään minusta. Nimittäin tätä rahaa en tule muutenkaan koskaan enää näkemään.

Olen alkanut miettimään jopa että ovatko he minun arvoisiani. Tietenkin kaikki ovat arvokkaita mutta tiedätte mitä tarkoitan. Kannattaako heihin tuhlata aikaa?
Jos he ovat valinneet sen polun niin en kai voi sille mitään.
Voisiko olla niin että on parempi antaa heidän olla ja kärsiä omasta toimistaan?

Tämä ei ehkä kuulu tälle palstalle mutta buddhalaisena haluaisin kuulla mielipiteitä muilta buddhalaisilta.

3

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen täysin väärä henkilö jakamaan mielipiteitäni kenellekään, mutta aina mukava kuulla kertomuksia siitä kuinka buddhalaiset opit on vaikuttaneet positiivisella tavalla ihmisten elämään. Luo uskoa omaankin tekemiseeni.

      Angulimala sai vielä Arahantiksi tulemisen jälkeenkin paljon tavaraa niskaan kanssaihmisiltä vanhan karmansa takia. Joillekkin asioille ei voi paljoakaan.

      Ainoa kommentti mikä tulee mieleen on, että on hyvä varoa antamasta sisarillesi viboja siitä, että syyttäisit heitä jostakin asiasta mitä he eivät välttämättä vielä ymmärrä.
      Sellainen muutos mistä kerrot ei kuitenkaan ole kovin "normaalia" ihmisten keskuudessa. Monelle ihmiselle sellaisen muutoksen mahdollisuus ei kuulu ollenkaan käsityskyvyn piiriin.

      Tärkeintä, että pystyt olemaan sinut oman olemisesi kanssa. Aika muuttaa muita asioita, jos on muuttaakseen.

      Metta-harjoitus on myös todella voimakas työkalu, jota meidän jokaisen kannattaa pyrkiä kehittämään.

      -P

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi. Minusta viestissäsi oli hyvä sanoma.


    • Anonyymi

      Mitä mieltä jengi on siitä että jos henkilö 1 vihaa henkilöä 2 paljon ja puhuu ja ajattelee hänestä pahaa juurikin vanhojen asioiden vuoksi, niin pitääkö kakkosen vain olla välittämättä vai tehdä kaikkensa että mielikuva hänestä muuttuu?

      Itse olen olla välittämättä kannalla. Ihmisen mielipiteen muuttaminen on todella vaikeaa ja riittää että itse tietää muuttuneensa ja että jatkossa tekee hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe