Minusta ei pidetä

Anonyymi

Olin nuorena melkoinen kuumakalle. Nyt sisarukseni ei vastaa minulle ja he ovat estäneet minut sosiaalisen median palveluissa.
Mutta kun näistä on jo vuosia aikaa. Ihminen muuttuu.
Olen yrittänyt puhua heille jos ollaan tavattu vaikka vanhemmillani. He eivät ota mitään kontaktia.

Olen löytänyt buddhalaisuuden ja olen nykään tyyni enkä halua kenellekään pahaa. Haluan vain auttaa ihmisiä. Hyväntekeväisyys on harrrastukseni. Autan miten voin, tekemällä tai rahallisesti.

Olen oppinut paljon buddhalaisuuden vuoksi ja olen oppinut olemaan hankalien ihmisten seurassa mutta en vain pääse siitä mitenkään yli että minusta ei pidetä.
Onneksi isäni, äitini ja vanha isoäitini pitävät minusta. Olenkin heille suuresti velkaa. Pyrin korona-aikanakin olemaan isoäitini seurassa. Täällä ei tuo korona vieläkään jyllää pahasti.
En tiedä mitä tekisin. Toinen sisaruksistani on minulle jopa tuhat euroa velkaa. Olen ajatellut antaa tämän velan anteeksi koska se ei muuta taloudellista tilannettani mitenkään mutta hän voisi ahneena ihmisenä alkaa pitämään minusta. Nimittäin tätä rahaa en tule muutenkaan koskaan enää näkemään.

Olen alkanut miettimään jopa että ovatko he minun arvoisiani. Tietenkin kaikki ovat arvokkaita mutta tiedätte mitä tarkoitan. Kannattaako heihin tuhlata aikaa?
Jos he ovat valinneet sen polun niin en kai voi sille mitään.
Voisiko olla niin että on parempi antaa heidän olla ja kärsiä omasta toimistaan?

Tämä ei ehkä kuulu tälle palstalle mutta buddhalaisena haluaisin kuulla mielipiteitä muilta buddhalaisilta.

3

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen täysin väärä henkilö jakamaan mielipiteitäni kenellekään, mutta aina mukava kuulla kertomuksia siitä kuinka buddhalaiset opit on vaikuttaneet positiivisella tavalla ihmisten elämään. Luo uskoa omaankin tekemiseeni.

Angulimala sai vielä Arahantiksi tulemisen jälkeenkin paljon tavaraa niskaan kanssaihmisiltä vanhan karmansa takia. Joillekkin asioille ei voi paljoakaan.

Ainoa kommentti mikä tulee mieleen on, että on hyvä varoa antamasta sisarillesi viboja siitä, että syyttäisit heitä jostakin asiasta mitä he eivät välttämättä vielä ymmärrä.
      Sellainen muutos mistä kerrot ei kuitenkaan ole kovin "normaalia" ihmisten keskuudessa. Monelle ihmiselle sellaisen muutoksen mahdollisuus ei kuulu ollenkaan käsityskyvyn piiriin.

Tärkeintä, että pystyt olemaan sinut oman olemisesi kanssa. Aika muuttaa muita asioita, jos on muuttaakseen.

Metta-harjoitus on myös todella voimakas työkalu, jota meidän jokaisen kannattaa pyrkiä kehittämään.

-P

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi. Minusta viestissäsi oli hyvä sanoma.

• Anonyymi

Mitä mieltä jengi on siitä että jos henkilö 1 vihaa henkilöä 2 paljon ja puhuu ja ajattelee hänestä pahaa juurikin vanhojen asioiden vuoksi, niin pitääkö kakkosen vain olla välittämättä vai tehdä kaikkensa että mielikuva hänestä muuttuu?

Itse olen olla välittämättä kannalla. Ihmisen mielipiteen muuttaminen on todella vaikeaa ja riittää että itse tietää muuttuneensa ja että jatkossa tekee hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5565
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      223
      4511
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      36
      4464
    4. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      72
      4285
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4232
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      156
      3731
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      88
      3042
    8. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      20
      3025
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      3011
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      10
      2130
    Aihe