Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Transmiehen kritiikki nykyistä transaktivismia kohtaan

Anonyymi

Transmies kritisoi nykyistä transaktivismia:

https://tulenhenkiblogi.blogspot.com/2021/02/nykyinen-transaktivismi-kaantyy-itseaan.html#comment-form

40

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä, että näitä blogeja on. Olen täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Olis hyvä, että julkisuudessa olisi enemmän ihan tavallisia transmiehiä; meitä, jotka ollaan ihan tavallisia ä, rentoja kundeja. Toisaalta ymmärrän, ettei tässä ilmapiirissä kukaan halua outata itseään.

    • Aikoinaan mietin termiä oireilleni, sana oire kuvatkoon nyt sitä mitä sisälläni kävin ja käyn edelleen läpi, joskin vähemmän mitä joskus aiemmin.

      Mietin siis termiä olenko transmaskuliini vai transmies. No, joidenkin transihmisten kanssa kirjoitellen keskusteltuani käsitin, että kehodysforia ja sosiaalinen dysforia tekee eron transmiehen ja transmaskuliinin välille.

      No, itse en ole minkäänlaisia hoitoja aloittanut, olen kyllä lähetteen pyytänyt ja kertaalleen saanut transpolille, mutta pakitin sen kanssa ja päätin vielä miettiä. En jostain syystä tykkää yhtään byrokratiasta jota hoidoissa käsitykseni mukaan läpi käydään. On leikattava munasarjat ja kohtu pois, on käytettävä testosteronia ja mun terveys ei näitä varmasti tulisi kestämään. Olen todella herkkä hormoneille (lapsettomuushoidoissa jo todettu) ja veritulppariski on melkoinen, sekä aurallinen migreeni.

      Ja minä kun en haluaisi muuta, kuin päästä rinnoistani eroon. Kaikenmaailman penisleikkaukset tuntuu liian rajuille enkä muutenkaan koe penistä miksikään oleelliseksi asiaksi. Sen suhteen en ole dysforinen, vaikka ikään kuin kaipaan kyllä sitä nimenomaan seksuaalisuuttani toteuttaakseni. Samaistun mieheen, mutta mielikuvien avulla kykenen tyydyttävään seksiin anyway ilman sukuelimien muuksi muovaamista.

      Aivot on kuitenkin jännä kapistus, kykenee komensoimaan ja psyykkaamaan itseään.


      Olen siis kuvasta poiketen ( vanha kuva naisellisemmilta ajoiltani, kun yritin vielä olla naisellinen) nykyisin androgyyni ulkoisesti. Miesten mallia hiukset, en meikkaa, piirteeni on iän myötä miehistyneet muutenkin, kroppa on naisen, vaatteet miesten/unisex. Ja olemukseni on miesmäinen. Lempinimeä käytetään, joka on miehen etunimi.

      No voiko siis olla transmies olematta käynyt operaatioita läpi ja ilman hormonihoitoja? Vai onko transmaskuliini? Mielipiteitä?

      • Anonyymi

        Siis tottakai ihminen voi olla transmies, vaikkei tekisi mitään. Kämppäkaverini on transmies, 7-kymppiä lähestyvä juridinen nainen, jolla ei nuorena ollut mahdollisuutta mennä hoitoihin eikä olisi vanhempiensa takia sitä uskaltanut muutenkaan tehdä. Hän elää kaikkien silmissä naisena loppuelämänsä, ainoastaan minulle, transtaustaiselle miehelle, on uskaltanut kertoa miten asia todellisuudessa on.

        Ei hoidoissa ole pakko poistattaa kohtua, jos ei halua, mutta jos käyttää testosteronia eikä poistata munasarjoja ja kohtua se alkaa pikku hiljaa aiheuttaa kovia kipuja ja syöpäriski kasvaa huomattavasti.

        Tuo on vaikea kysymys miksei rintoja saisi halutessaan edes yksityisellä poistattaa. Mutta hei, käsittääkseni se kyllä onnistuu yksityisellä ilman testoja, jos vaan käyt hakemassa sen diagnoosin. Toki yksityinen on sitten kallis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis tottakai ihminen voi olla transmies, vaikkei tekisi mitään. Kämppäkaverini on transmies, 7-kymppiä lähestyvä juridinen nainen, jolla ei nuorena ollut mahdollisuutta mennä hoitoihin eikä olisi vanhempiensa takia sitä uskaltanut muutenkaan tehdä. Hän elää kaikkien silmissä naisena loppuelämänsä, ainoastaan minulle, transtaustaiselle miehelle, on uskaltanut kertoa miten asia todellisuudessa on.

        Ei hoidoissa ole pakko poistattaa kohtua, jos ei halua, mutta jos käyttää testosteronia eikä poistata munasarjoja ja kohtua se alkaa pikku hiljaa aiheuttaa kovia kipuja ja syöpäriski kasvaa huomattavasti.

        Tuo on vaikea kysymys miksei rintoja saisi halutessaan edes yksityisellä poistattaa. Mutta hei, käsittääkseni se kyllä onnistuu yksityisellä ilman testoja, jos vaan käyt hakemassa sen diagnoosin. Toki yksityinen on sitten kallis.

        No mulla vähän sama juttu. Vanhempieni takia en ole uskaltanut tuoda julki oikein mitään ns. cis ja heteronormatiivisesta poikkeavaa. Hyvin vanhanaikaiset katsontakannat heillä.

        Poikatyttönä on mennyt aina heillä läpi ja äitini tietää miten koen sukupuoleni, isälleni olen poikatyttö edelleen. Mutta kumpikin on tullut suvaitsevemmiksi sen myötä kun olen puhunut näistä asioista, sen kummemmin itseeni viittaamatta. Äitini jopa sanoo, että näki jo pienenä miten kartan tyttöjen vaatteita, temmellän poikien kanssa, keskityn kaikkeen isän kanssa kulkemiseen ja tekemiseen, olen poikamainen ajatuksiltani ja touhuiltani. Myös leikkikaverit laittoi mut aina isäksi leikeissä, kun "oot hyvä poika". :)

        Myös seksuaaliset suuntautumiset on heille tabu.

        Mulla on vaikeanlainen endometrioosi ja kystiä paljon myös kiinnikkeitä toimenpiteistä. Sektioita takana ja pcos, verenpainetauti, veritulppariski. Lääkärin kanssa kun asiasta puhuin, oli ehdottomasti sitä mieltä että kohtu ja munasarjat pois, kystiset ovariot on jo nyt ongelma. Testot jos aloittaa, niin pois kaikki.

        Mutta sitten mulla on mieshormonia muutenkin omasta takaa jostain syystä reippaammin kropassa mitä naisilla keskimäärin. Oisko pcos? Saatan olla herkkä reagoimaan pieneenkin hormoniannokseen huonosti.

        En sellaisia hoitoja halua, mulla on pienet lapset ja ne tarvii mua. Puoliso taas ei ole iloinen, jos parta kasvaa ja tukka lähtee. :)

        Perhettä ei viitsi särkeä tämän takia, kun pystyn olemaan näinkin. Dysforiat saan vielä psyykattua hallintaan. Eikä ne ole niin pahoja, että olisin itsetuhoinen tms. Kuitenkin jo yli 40 vuotta elänyt itseni kanssa näin. 4 vanhasta olen tiedostanut olevani miestyypillinen, vaikken kuvaavia sanoja tietysti ole tiennytkään.

        Olen vaan törmännyt siihen, että transmies ei voi olla, jos et halua kaikkia hoitoja ja näyttää miehelle ihan vimmatusti.

        Miksipä en haluisikin, mutten hinnalla millä hyvänsä. Perheettömänä ehkä, perheellisenä otettava perhe huomioon.

        Joo, yksityiselle menen vielä jahka rahat saan kasaan. Mikäli julkinen sektori stoppaa aikeet.


      • Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

        No mulla vähän sama juttu. Vanhempieni takia en ole uskaltanut tuoda julki oikein mitään ns. cis ja heteronormatiivisesta poikkeavaa. Hyvin vanhanaikaiset katsontakannat heillä.

        Poikatyttönä on mennyt aina heillä läpi ja äitini tietää miten koen sukupuoleni, isälleni olen poikatyttö edelleen. Mutta kumpikin on tullut suvaitsevemmiksi sen myötä kun olen puhunut näistä asioista, sen kummemmin itseeni viittaamatta. Äitini jopa sanoo, että näki jo pienenä miten kartan tyttöjen vaatteita, temmellän poikien kanssa, keskityn kaikkeen isän kanssa kulkemiseen ja tekemiseen, olen poikamainen ajatuksiltani ja touhuiltani. Myös leikkikaverit laittoi mut aina isäksi leikeissä, kun "oot hyvä poika". :)

        Myös seksuaaliset suuntautumiset on heille tabu.

        Mulla on vaikeanlainen endometrioosi ja kystiä paljon myös kiinnikkeitä toimenpiteistä. Sektioita takana ja pcos, verenpainetauti, veritulppariski. Lääkärin kanssa kun asiasta puhuin, oli ehdottomasti sitä mieltä että kohtu ja munasarjat pois, kystiset ovariot on jo nyt ongelma. Testot jos aloittaa, niin pois kaikki.

        Mutta sitten mulla on mieshormonia muutenkin omasta takaa jostain syystä reippaammin kropassa mitä naisilla keskimäärin. Oisko pcos? Saatan olla herkkä reagoimaan pieneenkin hormoniannokseen huonosti.

        En sellaisia hoitoja halua, mulla on pienet lapset ja ne tarvii mua. Puoliso taas ei ole iloinen, jos parta kasvaa ja tukka lähtee. :)

        Perhettä ei viitsi särkeä tämän takia, kun pystyn olemaan näinkin. Dysforiat saan vielä psyykattua hallintaan. Eikä ne ole niin pahoja, että olisin itsetuhoinen tms. Kuitenkin jo yli 40 vuotta elänyt itseni kanssa näin. 4 vanhasta olen tiedostanut olevani miestyypillinen, vaikken kuvaavia sanoja tietysti ole tiennytkään.

        Olen vaan törmännyt siihen, että transmies ei voi olla, jos et halua kaikkia hoitoja ja näyttää miehelle ihan vimmatusti.

        Miksipä en haluisikin, mutten hinnalla millä hyvänsä. Perheettömänä ehkä, perheellisenä otettava perhe huomioon.

        Joo, yksityiselle menen vielä jahka rahat saan kasaan. Mikäli julkinen sektori stoppaa aikeet.

        Mutta puolisolle kelpaa kumppaniksi transmies, joka vain poistattaa rintansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta puolisolle kelpaa kumppaniksi transmies, joka vain poistattaa rintansa?

        Juu, joka ei muutoin muistuta liikaa miestä fyysisesti. Eikä ole virallisesti hetu, nimi mies.


      • Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

        No mulla vähän sama juttu. Vanhempieni takia en ole uskaltanut tuoda julki oikein mitään ns. cis ja heteronormatiivisesta poikkeavaa. Hyvin vanhanaikaiset katsontakannat heillä.

        Poikatyttönä on mennyt aina heillä läpi ja äitini tietää miten koen sukupuoleni, isälleni olen poikatyttö edelleen. Mutta kumpikin on tullut suvaitsevemmiksi sen myötä kun olen puhunut näistä asioista, sen kummemmin itseeni viittaamatta. Äitini jopa sanoo, että näki jo pienenä miten kartan tyttöjen vaatteita, temmellän poikien kanssa, keskityn kaikkeen isän kanssa kulkemiseen ja tekemiseen, olen poikamainen ajatuksiltani ja touhuiltani. Myös leikkikaverit laittoi mut aina isäksi leikeissä, kun "oot hyvä poika". :)

        Myös seksuaaliset suuntautumiset on heille tabu.

        Mulla on vaikeanlainen endometrioosi ja kystiä paljon myös kiinnikkeitä toimenpiteistä. Sektioita takana ja pcos, verenpainetauti, veritulppariski. Lääkärin kanssa kun asiasta puhuin, oli ehdottomasti sitä mieltä että kohtu ja munasarjat pois, kystiset ovariot on jo nyt ongelma. Testot jos aloittaa, niin pois kaikki.

        Mutta sitten mulla on mieshormonia muutenkin omasta takaa jostain syystä reippaammin kropassa mitä naisilla keskimäärin. Oisko pcos? Saatan olla herkkä reagoimaan pieneenkin hormoniannokseen huonosti.

        En sellaisia hoitoja halua, mulla on pienet lapset ja ne tarvii mua. Puoliso taas ei ole iloinen, jos parta kasvaa ja tukka lähtee. :)

        Perhettä ei viitsi särkeä tämän takia, kun pystyn olemaan näinkin. Dysforiat saan vielä psyykattua hallintaan. Eikä ne ole niin pahoja, että olisin itsetuhoinen tms. Kuitenkin jo yli 40 vuotta elänyt itseni kanssa näin. 4 vanhasta olen tiedostanut olevani miestyypillinen, vaikken kuvaavia sanoja tietysti ole tiennytkään.

        Olen vaan törmännyt siihen, että transmies ei voi olla, jos et halua kaikkia hoitoja ja näyttää miehelle ihan vimmatusti.

        Miksipä en haluisikin, mutten hinnalla millä hyvänsä. Perheettömänä ehkä, perheellisenä otettava perhe huomioon.

        Joo, yksityiselle menen vielä jahka rahat saan kasaan. Mikäli julkinen sektori stoppaa aikeet.

        Asia ei ole toki minulle kuulu, ja voit tietenkin olla transmies, mutta tuntuuhan se oudolta, että mies haluaa antautua miehelle ja synnyttää tälle lapsia ja olla äiti, jos kokee itsensä mieheksi.

        Muuten, aika moni pienten lasten äiti on käynyt läpi prosessin ja lapset kutsuvat nyt isäksi. Asia on paljon helpompi käsitellä pienenä lapsena kuin teininä tai aikuisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei ole toki minulle kuulu, ja voit tietenkin olla transmies, mutta tuntuuhan se oudolta, että mies haluaa antautua miehelle ja synnyttää tälle lapsia ja olla äiti, jos kokee itsensä mieheksi.

        Muuten, aika moni pienten lasten äiti on käynyt läpi prosessin ja lapset kutsuvat nyt isäksi. Asia on paljon helpompi käsitellä pienenä lapsena kuin teininä tai aikuisena.

        Pieniähän ne lapset nyt on. Mua nyt ei vaan niin paljon kiinnosta kehonimuokkaus, kunhan saan muuten ilmentää itseäni kuten olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei ole toki minulle kuulu, ja voit tietenkin olla transmies, mutta tuntuuhan se oudolta, että mies haluaa antautua miehelle ja synnyttää tälle lapsia ja olla äiti, jos kokee itsensä mieheksi.

        Muuten, aika moni pienten lasten äiti on käynyt läpi prosessin ja lapset kutsuvat nyt isäksi. Asia on paljon helpompi käsitellä pienenä lapsena kuin teininä tai aikuisena.

        Eikä tuossa mitään outoa ole biseksuaaleilla. Antautuuko miehelle vai naiselle. Luonto loi meidät niin, että kellä on naisen sukuelimet, hän kantaa ja synnyttää lapset. Sitä ei voi identiteettikriisilläkään muuksi muuttaa.


      • Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

        Pieniähän ne lapset nyt on. Mua nyt ei vaan niin paljon kiinnosta kehonimuokkaus, kunhan saan muuten ilmentää itseäni kuten olen.

        Kunhan saat esittää kumppanillesi tarpeeksi naista, ettei hän jätä. Ja jos hän jättää, jäljelle jää keski-ikäinen nainen, joka ei koskaan toteuttanut itseään. No, näitä oon nähnyt jo tarpeeksi, unohda koko juttu. Olen kännissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan saat esittää kumppanillesi tarpeeksi naista, ettei hän jätä. Ja jos hän jättää, jäljelle jää keski-ikäinen nainen, joka ei koskaan toteuttanut itseään. No, näitä oon nähnyt jo tarpeeksi, unohda koko juttu. Olen kännissä.

        No mulla on hyvin fiksu kumppani, joka ymmärtää näitäkin asiouta keskivertoa kivemmin. Toki liika miehistyminen ulkoisesti olisi leikin loppu. Mut tällaisena, kun nyt ja rinnattomana kelpaan kyllä.

        Eihän mun persoona ja ulkomuoto ole muuttunut, vain rinnat tulee muuttumaan.


      • SheHe kirjoitti:

        No mulla on hyvin fiksu kumppani, joka ymmärtää näitäkin asiouta keskivertoa kivemmin. Toki liika miehistyminen ulkoisesti olisi leikin loppu. Mut tällaisena, kun nyt ja rinnattomana kelpaan kyllä.

        Eihän mun persoona ja ulkomuoto ole muuttunut, vain rinnat tulee muuttumaan.

        Rinnoista on puhuttu ja hiukan kipeä aihe, mutta oma on asiasi ja kehosi. Ei hän halua estää, jos koen sen niin tärkeäksi hyvinvoinnilleni.

        Rinnattomuus tai AA-kuppisuus ei ole iso juttu, monet naiset joutuu elämään ilman rintoja, miksi sitten ei saisi, kun itse niin haluaa? Tyhmää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan saat esittää kumppanillesi tarpeeksi naista, ettei hän jätä. Ja jos hän jättää, jäljelle jää keski-ikäinen nainen, joka ei koskaan toteuttanut itseään. No, näitä oon nähnyt jo tarpeeksi, unohda koko juttu. Olen kännissä.

        En mä ole katkeroituja tyyppiä. Mulla olis paljon syytä olla katkera, mutten ole. Jos hän jättää, hänellä on siihen oikeus, olenpa nainen, mies tai hottentotti.

        Elämä jatkuu senkin jälkeen. Vähän erilailla, mutta jatkuu. :)


    • Anonyymi

      Oletko siis seksuaalisuudeltasi homo?

      • Keltä kysyt? Jos minulta, niin biseksuaali ja enemmän nykyään naisiin kallellaan, kun miehiin. Olen elämäni viimeisessä miessuhteessa.

        Uusia miehiä ei tule, enkä halua. Joko pysyn tässä nykyisessä parisuhteessa, olen yksin tai etsin rakastettavan naisen rinnalleni. Saas nähdä kuinka käy. :)


    • Anonyymi

      Elä niin kuin itsestäsi tuntuu parhaalta. Se on loppupeleissä parasta läheisillesikin.

    • Anonyymi

      Sori tyly kommenttini. Olen vaan tuntenut muutamat transmiehet, jotka eivät miehen takia menneet prosessiin ja nyt iäkkäinä ovat todella katkeria.

      • No mä en mene itseni takia. En kaipaa rääkkiä. Joskus parikymppisenä, jos näistä olis tiennyt ylipäänsä mitään olisi vielä voinutkin. Nyt on liikaa riskejä ja menetettävää.

        Mulla kun ei tosiaan ole mitään kriisiä asian suhteen. Pärjään hyvin näinkin.


      • Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

        No mä en mene itseni takia. En kaipaa rääkkiä. Joskus parikymppisenä, jos näistä olis tiennyt ylipäänsä mitään olisi vielä voinutkin. Nyt on liikaa riskejä ja menetettävää.

        Mulla kun ei tosiaan ole mitään kriisiä asian suhteen. Pärjään hyvin näinkin.

        Hienoa että pistät tärkeimmät asiat etusijalle, eli perheen ja lapset!
        Nuoret eivät vielä ymmärrä koska nuoruuteen kuuluu tietty itsekkyys.
        Mutta mieti minkä esimerkin annat lapsillesi jos poistatat rintasi? Annat esimerkin että itseään ei tarvitse hyväksyä sellaisena kuin on, onko se hyvä viesti?
        Minusta ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että pistät tärkeimmät asiat etusijalle, eli perheen ja lapset!
        Nuoret eivät vielä ymmärrä koska nuoruuteen kuuluu tietty itsekkyys.
        Mutta mieti minkä esimerkin annat lapsillesi jos poistatat rintasi? Annat esimerkin että itseään ei tarvitse hyväksyä sellaisena kuin on, onko se hyvä viesti?
        Minusta ei.

        Olen miettinyt sitäkin, että jos pienennysleikkauksella selviäisi. Mulla on sen verran suuret rinnat, että niistä on vaivaa. Joku A-kuppi tai AA-kuppi. Ihan pystyn perustelemaan sen vaivoilla, miksi niin. Jatkuvat kivut ja ihorikot rintojen alla. Tulehdus ihossa.


      • SheHe kirjoitti:

        Olen miettinyt sitäkin, että jos pienennysleikkauksella selviäisi. Mulla on sen verran suuret rinnat, että niistä on vaivaa. Joku A-kuppi tai AA-kuppi. Ihan pystyn perustelemaan sen vaivoilla, miksi niin. Jatkuvat kivut ja ihorikot rintojen alla. Tulehdus ihossa.

        Ja kuitenkin minusta lapsille pitää kyetä perustelemaan myös ne valinnat, miksi ei ole johonkin tyytyväinen. Kunhan ikä ja ymmärrys riittää.

        Heille on hoidossa höpötetty jotain heteronormatiivistä, kun kumpikin sanoi ettei tytöt voi tykätä tytöistä eikä pojat pojista. No on kumpikin vanhempi kerrottu, ettei asia ole niin mustavalkoinen. Ja että on ihan ok tykätä tyttönä tytöstä kun poikana pojasta, tyttönä pojasta jne.

        Ihmisiä yhtä kaikki.

        He päättää itse aikoinaan ketä rakastavat ja haluavat. Niin sen pitää olla ja saa olla.

        Samoin tämä trassukupuolisuuskin, haluan et heille asia kerrotaan, kun aika on kypsä.


      • SheHe kirjoitti:

        Olen miettinyt sitäkin, että jos pienennysleikkauksella selviäisi. Mulla on sen verran suuret rinnat, että niistä on vaivaa. Joku A-kuppi tai AA-kuppi. Ihan pystyn perustelemaan sen vaivoilla, miksi niin. Jatkuvat kivut ja ihorikot rintojen alla. Tulehdus ihossa.

        Siis jos saisi joko A tai AA-kupit. Ei isompia, olisin iloinen. Ovat vuosien saatossa 75B-kupista kasvaneet. 95G (EU) ja F (UK).


      • SheHe kirjoitti:

        Siis jos saisi joko A tai AA-kupit. Ei isompia, olisin iloinen. Ovat vuosien saatossa 75B-kupista kasvaneet. 95G (EU) ja F (UK).

        Nykyisin 90G. Tiedä sitten paljonko suostuvat ottamaan veks.


      • Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

        Nykyisin 90G. Tiedä sitten paljonko suostuvat ottamaan veks.

        Mutta eikö ole mukavaa kun rakkaasi tykkää niistä ja olet osin niidenkin vuoksi hänestä kiihottava?
        Tosin se on vain yksi asia sinussa josta hän pitää.
        Itselläni on isot rinnat ja pidän niistä juuri kokonsa vuoksi enemmän.
        Varmasti pienennysleikkaus on poistoa järkevämpi vaihtoehto, jos et voi ystävystyä rintojesi kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö ole mukavaa kun rakkaasi tykkää niistä ja olet osin niidenkin vuoksi hänestä kiihottava?
        Tosin se on vain yksi asia sinussa josta hän pitää.
        Itselläni on isot rinnat ja pidän niistä juuri kokonsa vuoksi enemmän.
        Varmasti pienennysleikkaus on poistoa järkevämpi vaihtoehto, jos et voi ystävystyä rintojesi kanssa.

        Hmm, ei vaikuta yhtään mitä kukakin muu niistä tykkää, kun itse en tykkää. En ole ikinä tykännyt. En tykkää edes rintojeni koskettelusta. Ärsyttävää.

        Teininä yritin pysyä tikkulaihana, kun rinnat alkoi kasvaa ettei ne kasvaisi.

        Elin tyyliin salaatilla ja näkkärillä.

        Mitä isommat ne on, sitä ällöttävemmät. Niin se vaan menee, vaikka harva sitä ymmärtää. Se on vaan kehonosaa mikä häiritsee.

        Naisistuminen oli shokki ja pilasi hyviä kaverisuhteita poikien kanssa.

        No mä en itke, vaikka otettas tänään jo molemmat pois. Mainiota. Ei rintsikoita, eikä löllyjä. Voi olla ilman paitaa pihalla. Kasvattaa rintalihaksia mielummin.


      • SheHe kirjoitti:

        Hmm, ei vaikuta yhtään mitä kukakin muu niistä tykkää, kun itse en tykkää. En ole ikinä tykännyt. En tykkää edes rintojeni koskettelusta. Ärsyttävää.

        Teininä yritin pysyä tikkulaihana, kun rinnat alkoi kasvaa ettei ne kasvaisi.

        Elin tyyliin salaatilla ja näkkärillä.

        Mitä isommat ne on, sitä ällöttävemmät. Niin se vaan menee, vaikka harva sitä ymmärtää. Se on vaan kehonosaa mikä häiritsee.

        Naisistuminen oli shokki ja pilasi hyviä kaverisuhteita poikien kanssa.

        No mä en itke, vaikka otettas tänään jo molemmat pois. Mainiota. Ei rintsikoita, eikä löllyjä. Voi olla ilman paitaa pihalla. Kasvattaa rintalihaksia mielummin.

        Muilla (cis naisilla ja transnaisilla) rinnat on kauniit. Omat vaan on asia josta tahtoo eroon.

        Olen joskus toivonut naisellistuvani, kun lihoin tuli muotoja. Muuten olen hoikkana pötkö ja lihasmassa erottuu miesmäisesti. Mutta en oikein osaa olla naisellisesti. Ei tunnu luontevalta. Hirveän sellaista pitää miettiä miten olla naisellinen.

        Rasittavaa kaikki naismainen mulle. Ehkä osin siksi olen vähän erakoitunut jo teininä. Helppoa olla omissa oloissaan mitä on ja tuttujen kanssa, vieraitten kanssa on kuin olis rooli päällä.


    • Anonyymi

      On olemassa transmiehiä ja sitten naistyypiliseen kehoon syntyneitä miehiä. Miehet tekevät mitä vaan saadakseen elää miehenä eivätkä hankkiudu raskaaksi tai ole kenenkään vaimoja.

      • Anonyymi

        Onko sukupuoli mielentila? Minusta sukupuoli on biologiaa eikä ajatuksia.
        Jokainen voi olla omanlaisensa sen sukupuolisessa kehossa jonka on saanut.
        Mitä naisbiologinen saavuttaa esim.sillä että hän saa vaihdettua papereihinsa sukupuoleksi miehen, eläen silti kehossaan?
        En ymmärrä mitä sillä haetaan että voisi itse muuttaa papereihinsa halutun sukupuolen, jos sinusta silti näkee oikean sukupuolesi?
        Ehkä joku voi kertoa miksi joku haluaa sitä ja miksi sitä vaaditaan?
        A


      • Hmm, näkisin tuossa yksilöllisiä eroja. Ei ole ns. homogeenistä joukkoa cis miehiä, eikä transmiehiä. Kaikki ei myöskään pode sukupuolidysforiaa samalla volyymella eikä välttämättä juuri mitenkään.

        Minusta tuotakaan ei voi ajatella jäykän kaavan mukaan. Kaikissa on maskuliini ja femiini puoli, ihmiset myös hyväksyy asioita erilailla. Joku hyväksyy helposti, joku vaikeammin.

        Ei voi minusta ajatella noin mustavalkoisesti.

        Joskin pidän itseäni ehkä enemmän transmaskuliinina, kun transmiehenä. Multa puuttuu se pakottava tarve korjata itseäni, vaikka olemukseni on irl hyvin miesmäinen.

        Mikään naistyypillinen ei pahemmin kiinnosta.


      • SheHe kirjoitti:

        Hmm, näkisin tuossa yksilöllisiä eroja. Ei ole ns. homogeenistä joukkoa cis miehiä, eikä transmiehiä. Kaikki ei myöskään pode sukupuolidysforiaa samalla volyymella eikä välttämättä juuri mitenkään.

        Minusta tuotakaan ei voi ajatella jäykän kaavan mukaan. Kaikissa on maskuliini ja femiini puoli, ihmiset myös hyväksyy asioita erilailla. Joku hyväksyy helposti, joku vaikeammin.

        Ei voi minusta ajatella noin mustavalkoisesti.

        Joskin pidän itseäni ehkä enemmän transmaskuliinina, kun transmiehenä. Multa puuttuu se pakottava tarve korjata itseäni, vaikka olemukseni on irl hyvin miesmäinen.

        Mikään naistyypillinen ei pahemmin kiinnosta.

        Ja olisin päässyt elämässä helpommalla, ihmisten keskuudessa jos olisin syntynyt pojaksi. Ei olis tarvinut potea outoutta ja ihmettelyä, miks tyttö on tollanen kummajainen.

        Eikä partakaan kasvanut, vaikka odotin. 4 vanhana papan kanssa ajettiin partaa. Minä leikisti toki vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sukupuoli mielentila? Minusta sukupuoli on biologiaa eikä ajatuksia.
        Jokainen voi olla omanlaisensa sen sukupuolisessa kehossa jonka on saanut.
        Mitä naisbiologinen saavuttaa esim.sillä että hän saa vaihdettua papereihinsa sukupuoleksi miehen, eläen silti kehossaan?
        En ymmärrä mitä sillä haetaan että voisi itse muuttaa papereihinsa halutun sukupuolen, jos sinusta silti näkee oikean sukupuolesi?
        Ehkä joku voi kertoa miksi joku haluaa sitä ja miksi sitä vaaditaan?
        A

        Mietin itse transtaustaisena miehenä ihan samaa. En olisi hyötynyt papereiden muutosta mitään, koska olisin edelleen ollut kaikkien silmissä nainen. Jos paperit saa kohta muuttaa tuosta vaan, sehän on huono asia transihmisten kannalta, koska juridinen sukupuoli menettää silloin merkityksensä, eikä transihminen voi enää "todistaa" sukupuoltaan näyttämällä henkkareita, koska ne voi kuka vaan vaihtaa tuosta vaan.

        Itse prosessin läpikäyneenä saavutin sen, että saan elää täysin tavallisen ihmisen elämää eikä lipun tarkastajat enää huuda siskon tai vaimon kortista eikä työpaikalla katsota pitkään ym ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin itse transtaustaisena miehenä ihan samaa. En olisi hyötynyt papereiden muutosta mitään, koska olisin edelleen ollut kaikkien silmissä nainen. Jos paperit saa kohta muuttaa tuosta vaan, sehän on huono asia transihmisten kannalta, koska juridinen sukupuoli menettää silloin merkityksensä, eikä transihminen voi enää "todistaa" sukupuoltaan näyttämällä henkkareita, koska ne voi kuka vaan vaihtaa tuosta vaan.

        Itse prosessin läpikäyneenä saavutin sen, että saan elää täysin tavallisen ihmisen elämää eikä lipun tarkastajat enää huuda siskon tai vaimon kortista eikä työpaikalla katsota pitkään ym ym.

        Kaipa tuo uudistus on vaan muusujen takia, ja heillehän kaiken lisäksi on ihan sama kumpaa juridista sukupuolta ovat...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaisuudessa sukupuoli ei hetusta selviä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006469039.html

        Tuo nyt vielä menee, jos koskee vain uusia hetuja. Iäkkäämmät ei tule enää oppimaan omia tai lastensa hetuja ja aiheuttaa jopa vaaratilanteita. Transihmisiä tämä muutos auttaa aika lailla samanverran kuin se, ettei suomessa ole erottelevia persoonapronominejä - eli ei käytännössä juuri mitenkään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaisuudessa sukupuoli ei hetusta selviä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006469039.html

        Mitenkäs sitten WC/suihku)pukkaritilat töissä/vapaa-ajalla Jokainenko saa mennä minne haluaa? Ei tule toimimaan. Miehiä tuskin häiritsee vähäpukeiset naiset samoissa tiloissa kun alkaa keulia ja panettaa toisin kuin naisia jotka ahdistuvat tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sitten WC/suihku)pukkaritilat töissä/vapaa-ajalla Jokainenko saa mennä minne haluaa? Ei tule toimimaan. Miehiä tuskin häiritsee vähäpukeiset naiset samoissa tiloissa kun alkaa keulia ja panettaa toisin kuin naisia jotka ahdistuvat tilanteesta.

        Kyllä se nuorille pojille ja ujoille miehille voi myös olla kamala paikka jos stondis tulee ja hävettää...
        Ja tytöt ja naiset, jo nyt suuri osa naispuolisista on ainakin pk-seudulla lopettanut uimahallien käytön ihan siitä syystä että etelän ahmedit ahdistelevat ja tunkevat naisten puolelle kuolaamaan.
        Siihen jos vielä lisätään mahis että miehet voivat väittää kokevansa itsensä naisiksi päästäkseen tiirailemaan,,,joo käy niin että naiset eivät enää k.o paikoissa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se nuorille pojille ja ujoille miehille voi myös olla kamala paikka jos stondis tulee ja hävettää...
        Ja tytöt ja naiset, jo nyt suuri osa naispuolisista on ainakin pk-seudulla lopettanut uimahallien käytön ihan siitä syystä että etelän ahmedit ahdistelevat ja tunkevat naisten puolelle kuolaamaan.
        Siihen jos vielä lisätään mahis että miehet voivat väittää kokevansa itsensä naisiksi päästäkseen tiirailemaan,,,joo käy niin että naiset eivät enää k.o paikoissa käy.

        Luuletko, että konservatiivisten maiden miehet kehtaisivat enää mennä isänsä tai veljiensä eteen, jos ottaisivat itselleen naisen henkkarit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että konservatiivisten maiden miehet kehtaisivat enää mennä isänsä tai veljiensä eteen, jos ottaisivat itselleen naisen henkkarit?

        Tarviiko niiden vanhemmilleen henkkareista kertoa..
        Jokatapauksessa ei tarvita enää yhtään lisää häirintää naisten pukutiloihin, ei matujen eikä minkäänmaalaisten naista esittävien miesten muodossa.
        Itse olen joutunut somalimiehen ahdistelun kohteeksi muutamia kertoja yleisellä paikalla täysissä pukeissa.
        Lisäksi olen kuullut uimahallien tilanteesta, sen vuoksi itse pysyn niistä kaukana.
        Siis että ei tarvita lisäkeinoja naisten ahdistelun helpottamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarviiko niiden vanhemmilleen henkkareista kertoa..
        Jokatapauksessa ei tarvita enää yhtään lisää häirintää naisten pukutiloihin, ei matujen eikä minkäänmaalaisten naista esittävien miesten muodossa.
        Itse olen joutunut somalimiehen ahdistelun kohteeksi muutamia kertoja yleisellä paikalla täysissä pukeissa.
        Lisäksi olen kuullut uimahallien tilanteesta, sen vuoksi itse pysyn niistä kaukana.
        Siis että ei tarvita lisäkeinoja naisten ahdistelun helpottamiseksi.

        Suurin osa transihmisistä on täysin samaa mieltä emmekä me kannata sitä, että henkkarit voisi vaihtaa tuosta vaan. Tosiasia on silti se, etteivät nuo tiettyjen maiden miehet ikinä ottaisi naisen henkilötunnusta ja nimeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1965
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1233
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe