Meidän kadulla on sadevesiviemöreitä, kuten varmaan kaikilla kaduilla. Ruoesin vaan pohtimaan että mikä ne pitää sulana tällä pakkasellam ei kai sielä muuta pitäs virrata kun sadevesiä
Sadevesiviemärit sulana
8
55
Vastaukset
- Anonyymi
Kylläpä siinä ylläpidon yövuorolaisella riittääkin pohdittavaa...
- Anonyymi
No ei siellä sitten ole mitään mikä jäätyisikään. Sitäpaitsi varsinainen runkolinja kulkee routarajan alapuolella.
- Anonyymi
Muuten alkaisi kakka tulvimaan väärään suuntaan, kuin risteilyalus jolla on sähkökatko!!😃😄😆
- Anonyymi
Aika epätodennäköistä että sadeveden mukana kakkaa matkustaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä matkustaa. Taajamien ulkopuolella käytetään paljon sekavesiviemäröintiä. Kun tulee paljon sulamisvesiä tai sataa rankasti, ei jätevedenpuhdistamot kykene kaikkea vettä käsittelemään -> johdetaan suoraan esim. Vantaanjokeen.
Myös Helsingin keskustassa on yhä käytössä vanhoilla alueilla jopa satavuotiaita viemäreitä ja sekamalliahan ne ovat. Näitä hiljalleen uusitan katuremonttien yhteydessä erillisviemäreiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä matkustaa. Taajamien ulkopuolella käytetään paljon sekavesiviemäröintiä. Kun tulee paljon sulamisvesiä tai sataa rankasti, ei jätevedenpuhdistamot kykene kaikkea vettä käsittelemään -> johdetaan suoraan esim. Vantaanjokeen.
Myös Helsingin keskustassa on yhä käytössä vanhoilla alueilla jopa satavuotiaita viemäreitä ja sekamalliahan ne ovat. Näitä hiljalleen uusitan katuremonttien yhteydessä erillisviemäreiksi.Meidän kadulla, pikkukaupungissa, on talojen kohdalla kaivot sadevesilinjoissa. Putket tyhjenevät kaivoihin, ja syvällä olevat runkoputket pysyvät sulina.
Vasta pari vuotta sitten keksivät hulevesimaksun sadevesien johtamisesta kaupungin putkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähänpä sinäkin tiedät. Kunnon rankkasade, niin sekavesiviemärit tulvivat ja tulee kellari täytee vähän vedellä jatkettua kakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän kadulla, pikkukaupungissa, on talojen kohdalla kaivot sadevesilinjoissa. Putket tyhjenevät kaivoihin, ja syvällä olevat runkoputket pysyvät sulina.
Vasta pari vuotta sitten keksivät hulevesimaksun sadevesien johtamisesta kaupungin putkiin.Taivaalta tulee vettä, kaupunki laskuttaa siitä minua. Mitä seuraavaksi? Tuuli heiluttaa puita tontillani, kaupunki alkaa perimään heilumismaksua? Entä kun kävelen kadulla josta syystä asfaltti kuluu, kävelymaksu? Mihin verovarat menevät, kun kaikesta laskutetaan erikseen, jopa veden satamisesta taivaalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559