Taiteilija sai tarpeekseen: Ei enää tukemaan vasemmistoa
JUHA-PEKKA TIKKA | 15.02.2021 | 09:59
Mikko Kivisen mielestä hallituspuolueet eivät tee esiintyjien hyväksi mitään.
Näyttelijä-juontaja-muusikko Mikko Kivinen purkaa Facebook-päivityksessään ärtymystä hallituspuolueisiin. Hänen mielestään niiden tukemisesta pitää ensi kerralla kieltäytyä.
– Aina ennen isoja ja tärkeitä vaaleja on puolueilla, ymmärtääkseni pääasiassa vihreillä, vasemmistoliitolla ja SDP:llä tapana pyytää esiintyviä taiteilijoita tukemaan heitä esiintymällä erilaisissa vaalitilaisuuksissa, tukikonserteissa jne. Itsekin olen ollut mm Ahtisaarta tukemassa. Muistaakseni ainakin (Pekka) Haavistolla, (Tarja) Halosella ja (Paavo) Arhinmäellä on ollut massivisiakin tilaisuuksia, konsertteja yms. Paljon on porukkaa lähtenyt tukemaan mielestään hyvää asiaa, Mikko Kivinen kirjoittaa.
– Nyt, kun nämä puolueet ovat hallituksessa he ovat näyttäneet todellisen karvansa: heitä ei kiinnosta tapahtuma- ja kulttuurityöntekijöiden ahdinko pätkän vertaa. Meiltä on kielletty harjoittamasta ammattejamme kyseenalaisten, erittäin epäoikeudenmukaisten ja todennäköisesti myös lainvastaisten päätöksien, kuten muusikkojen liitto hyvässä ulostulossaan toteaa, johdosta.
Kivisen mukaan ”hallituksen ministereille ja heidän puolueillein me olemme olleet vain hyödyllisiä idiootteja, lainatakseni V.I Leniniä”.
– Meistä otetaan hyöty, joka auttaa heitä ja kun me olemme pulassa, meidät jätetään oman onnemme nojaan. Häpeällistä, Kivinen toteaa.
– Niinpä ehdotan: kun teitä seuraavan kerran pyydetään esiintymään vaalitilaisuuksissa kieltäytykää kohteliaasti ja kysykää: mitä te teitte meidän hyväksi kun me tarvitsimme apua? Ette mitään, miksi me tukisimme teitä?
– Tulee varmasti aika tylsiä tilaisuuksia kun yleisö, jota tietysti tulee olemaan vähemmän kuin ennen koska tilaisuuksista puuttuu vetovoimaisia esiintyjiä. Yleisöparka joutuu vain kuuntelemaan poliitikkojen katteettomia vaalilupauksia.
SDP:n puheenjohtaja pääministeri Sanna Marin vastasi arvosteluun twiitissään näin:
”Tapahtuma- ja kulttuurialan paremmin huomioiva tuki on valmisteilla TEM:ssä @MikaLintila johdolla. Työtä tehdään yhdessä OKM:n kanssa ja olen keskustellut tilanteesta mm. @Tapahtuma_teo kanssa. Hallitus on käsitellyt asiaa tammikuussa ja yhteinen tahto asian edistämiseksi on.”
Politiikkaa
Anonyymi
0
114
Luetuimmat keskustelut
- 661070
- 69762
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72697
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37665Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76623- 45596
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k201559Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111547Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
- 81436
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102404- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383