Rankkaa hommaa

Anonyymi

Isäni pian 80v mennyt huonoon kuntoon lyhyessä ajassa. Hoiti edesmennyttä vaimoaan 16 vuotta, ja minä sitten välillä tuurasin häntä. No eipä ollut tyytyväinen työhöni ja meni sanomaan kaupungille että lopettaa sopimuksen kanssani. Nyt mietin vaan että joutunut hoitamaan isää viime viikkoina yksin, teen ruoan, puen, kannan puut sisälle jne. En kyllä alkaisi isäni omaishoitajaksi jos ei aiemmin ollut tyytyväinen kun tuurasin häntä äitiäni hoitaen. Isäni ei huolehdi mistään enää itse ja tuntuu kyykyttävän minua aika lailla. Minulla on vanhempi sisko joka tällä hetkellä työtön hoitoalalla oleva. Mutta kun häntä ei kiinnosta soittaa saati käydä... Toistaa samaa kaavaa mitä äidin kanssa. Kyttää vaan rahaa ja muuta perintöä... En ala palaamaan loppuun isän hoidon takia. Ukko tuskin muistaa aina kiittää saamastaan avusta. Sen sijaan valittaa jatkuvasti.

5

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juttele kaupungin kanssa, kyllä siellä on joku joka ymmärtää tilanteen ja tahtoo auttaa.

      Kuuluu kaupungin virkailijoiden toimenkuvaan auttaa.

    • Anonyymi

      Taitaa aika monella mennä näin , itselläkin , vaikka kuin auttas jos ei heti sillä minuutilla hoidu niin haukut tulee ja kerrotaan kuin on huono ja laiska ja muut sukulaiset kyllä ovat varmasti avuliaampia vanhemmilleen jne..jne,, harvemmin kuulee kehuja , huonon omantunnon saa palkaksi vaivan näöstään mutta enpä ole viitsinyt valittaa vaan nielly haukut hiljaa olemalla ja koittaa pitää pulssia matalalla...puhumalla ei ole koskaan asioita käsitelty vaan tekemällä hammasta purren....

    • Anonyymi

      Siskosi alan ammattilaisena ymmärtää mihin tuo johtaa ja osaa siis suojata itsensä. Sinun pitäisi tehdä sama ja ilmoittaa kunnalle ettet pysty hoitamaan isääsi ja hänelle pitää järjestää hoitopaikka kunnan puolesta. Samalla tule "kuitattua" tuo raha ja perintökysymys kun kunta nyhtää omaisuuden hoitomaksuihin. Eipähän tule sen jälkeen enää riitaa perinnönjaossa.

      • Anonyymi

        Ei kenenkään tarvitse huolehtia kiittämättömistä vanhemmistaan. Oma elämä menee pilalle kun yrittää auttaa, mutta mikään ei tunnu riittävän eikä osata tehdä oikein.
        Itse olen yli 80-vuotias nainen, Asun poikani kanssa omakotitalossa eri asuinkerroksissa. leskeksi jäätyäni 18 vuotta sitten poikani muutti luokseni asumaan hänen avoliittonsa päätyttyä samoihin aikoihin. Aiemmin pärjäsin hyvin ilman apuja, mutta 3 vuotta sitten kaaduin ja lonkkani ja olkaluuni murtuivat, silloin poikani joutui auttamaan minua toipumisessa ja omakotitalon työt jäivät hänen huolekseen. Vuosi sitten sain aivoinfarktin ja sen jälkeen olen tarvinnut vielä enemmän poikani apua josta olen ollut hänelle äärettömän kiitollinen ja hän myös tietää sen. Tyttäreni. 60v. asuu Tukholmassa, joten luonnollisestikaan hänestä ei ole konkreettista apua minun tilanteeseeni.
        Tiedän. että omaishoitajana oleminen on raskasta. varsinkin jos hoidettava on kovasti sairas ja dementoitunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään tarvitse huolehtia kiittämättömistä vanhemmistaan. Oma elämä menee pilalle kun yrittää auttaa, mutta mikään ei tunnu riittävän eikä osata tehdä oikein.
        Itse olen yli 80-vuotias nainen, Asun poikani kanssa omakotitalossa eri asuinkerroksissa. leskeksi jäätyäni 18 vuotta sitten poikani muutti luokseni asumaan hänen avoliittonsa päätyttyä samoihin aikoihin. Aiemmin pärjäsin hyvin ilman apuja, mutta 3 vuotta sitten kaaduin ja lonkkani ja olkaluuni murtuivat, silloin poikani joutui auttamaan minua toipumisessa ja omakotitalon työt jäivät hänen huolekseen. Vuosi sitten sain aivoinfarktin ja sen jälkeen olen tarvinnut vielä enemmän poikani apua josta olen ollut hänelle äärettömän kiitollinen ja hän myös tietää sen. Tyttäreni. 60v. asuu Tukholmassa, joten luonnollisestikaan hänestä ei ole konkreettista apua minun tilanteeseeni.
        Tiedän. että omaishoitajana oleminen on raskasta. varsinkin jos hoidettava on kovasti sairas ja dementoitunut.

        Vaikea tai mahdoton on saada apua tai päästä irti väkivaltaisestakaan hoitosuhteesta.
        Omaishoitajia ollaan syyllistämässä väkivallasta jopa omaishoitajien liiton toimesta, mutta ei sanaakaan omaishoitajaan kohdistuvasta väkivallasta koskaan mainita, liittoakaan ei asia kiinnosta.
        Omaishoitosopimuksen tehdessäsi et arvaakaan millaiseen paperiin nimesi laitat, moni ei ymmärräkään mihin sitoutuu vuosiksi vuosikymmeniksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe