Viime vuoden lopussa liikenteessä Toyotia oli 75.244 autoa enemmän kuin Volkswageneita

Anonyymi

Toyotia 374.438 autoa
Volkswageneita 299.214 ritsaa

Marraskuun lopussa 2019 eli 13 kk aiemmin lukemat olivat nämä:

Toyoita 370.600
Volkswageneita 301.206

Volkswageneiden määrä liikenteessä laskee, mutta Toyotan nousee. Miksi?
Miksi liikenteessä oli Toyotia noin paljon enemmän kuin Volkswageneita, vaikka Volkswageneita on myyty viimeisen 20 vuoden aikana enemmän kuin Toyotia?

Niin miksi?

Lukemat osoittavat, että liikenteessä olevien Volkswagenien määrä laskee, koska Kuusakoski paala niitä huonolaatuisina ja kestämättöminä enemmän kuin niitä uusina myydään.

Toyotia ei näköjään paalata lainkaan.

http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Liikennekaytossa_olevat_ajoneuvot/010_kanta_tau_101.px/

146

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkyttävän vahvaa faktaa Toyotan kestävyydestä. Ei ihme, että Suomen autokanta on vanhaa, kun ne ovat noin valtavan kestäviä ja ruostumattomia.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

        Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html

        Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Miksi se on juuri Toyota? Tietysti siksi, että Toyota on kaikkein viattomin ja kestävin auto.

        http://yle.fi/uutiset/3-8707921


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävyys. Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä

        https://www.hs.fi/autot/art-2000002703267.html

        Volkswageneita on poistunut liikenteestä 13 kk:n aikan 1992 autoa, vaikka niitäkin on myyty. HUH! HUH!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswageneita on poistunut liikenteestä 13 kk:n aikan 1992 autoa, vaikka niitäkin on myyty. HUH! HUH!

        Toyotaien määrä liikenteessä on näköjään lisääntynyt tuona aikana noin 4000 autoa ja Volkswageneiden määrä vähentynyt noin 2000. Tämä kyllä todella kaipaa selitystä. Syy on selvä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

        Hihii, taitaa olla melkoista utopiaa Toyotan tämän vuosisadan kalustolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaien määrä liikenteessä on näköjään lisääntynyt tuona aikana noin 4000 autoa ja Volkswageneiden määrä vähentynyt noin 2000. Tämä kyllä todella kaipaa selitystä. Syy on selvä.

        Toyotaa on tuotu käytettynä myös. Tottakai nekin näkyvät liikennekäytössä olevina autoina.


      • Anonyymi

        Minä haluaisin nähdä yli viisi vuotta vanhan ruosteettoman Toyotan pohjan. Päältä usein siistejä, mutta pohjat mätänee uudemmista pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Miksi se on juuri Toyota? Tietysti siksi, että Toyota on kaikkein viattomin ja kestävin auto.

        http://yle.fi/uutiset/3-8707921

        Kurjimmilla seuduila ajellaan nyt niillä itäautoilla, mihin suurimpien kaupunkien asukkaiden oli tyytyminen 90-luvun laman seurauksena.


    • Anonyymi

      On todella säälittävää, että suomalaiset joutuvat ajamaan turvattomilla romuilla.

    • Anonyymi

      Jos tämä jatkuva Toyotasta valehtelu ja sen mollaaminen täällä ei lopu niin julkaisen vieläkin rajumpaa faktaa Toyotan kilpailijoista.

      Osa autolehdistä onkin lopettanut Toyotan täysin perusteettoman mollaamisen. Niille lehdille, jotka vielä jatkavat, tiedoksi että 374000 Toyotan omistajaa päättää tilauksensa viimeistään tämän vuoden loppuun.

      • Anonyymi

        Kirjoittele vaan omasta puolestasi pelle!
        Olen omistanut Toyotia jo ennen kuin sinä olit kuumotuksena isäsi nivusissa ja Tekniikan Maailman kestotilaajana olen ollut yhtä kauan. Enkä aio lopettaa tilausta mistään syystä, enkä varsinkaan jonkun tojouskoon hurahtaneen pellen kehotuksesta.
        Toyota on vain auto ja keskinkertainen sellainen ja semmoisena pysyy. Voisin koska tahansa vaihtaa mihin tahansa automerkkiin nykyisen Toyotani jos saisin kaupantekijäisiksi yhtä hyvän asiakas-autokauppiassuhteen kuin nykyiseen luottomyyjääni. Voi olla, että Toyota-omistukseni jää historiaan kahden vuoden kuluttua kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Nimittäin luottomyyjäni jää ennen sitä eläkkeelle ja aikomukseni on siirtyä täyssähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittele vaan omasta puolestasi pelle!
        Olen omistanut Toyotia jo ennen kuin sinä olit kuumotuksena isäsi nivusissa ja Tekniikan Maailman kestotilaajana olen ollut yhtä kauan. Enkä aio lopettaa tilausta mistään syystä, enkä varsinkaan jonkun tojouskoon hurahtaneen pellen kehotuksesta.
        Toyota on vain auto ja keskinkertainen sellainen ja semmoisena pysyy. Voisin koska tahansa vaihtaa mihin tahansa automerkkiin nykyisen Toyotani jos saisin kaupantekijäisiksi yhtä hyvän asiakas-autokauppiassuhteen kuin nykyiseen luottomyyjääni. Voi olla, että Toyota-omistukseni jää historiaan kahden vuoden kuluttua kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Nimittäin luottomyyjäni jää ennen sitä eläkkeelle ja aikomukseni on siirtyä täyssähköautoon.

        On sulla tarinat. Keksi parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla tarinat. Keksi parempia.

        Sinä nyt olet niin tyhmä ettet edes keksi tarinoita. Et ainakaan osaa niitä kirjoittaa niin, että niistä saisi jotain tolkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittele vaan omasta puolestasi pelle!
        Olen omistanut Toyotia jo ennen kuin sinä olit kuumotuksena isäsi nivusissa ja Tekniikan Maailman kestotilaajana olen ollut yhtä kauan. Enkä aio lopettaa tilausta mistään syystä, enkä varsinkaan jonkun tojouskoon hurahtaneen pellen kehotuksesta.
        Toyota on vain auto ja keskinkertainen sellainen ja semmoisena pysyy. Voisin koska tahansa vaihtaa mihin tahansa automerkkiin nykyisen Toyotani jos saisin kaupantekijäisiksi yhtä hyvän asiakas-autokauppiassuhteen kuin nykyiseen luottomyyjääni. Voi olla, että Toyota-omistukseni jää historiaan kahden vuoden kuluttua kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Nimittäin luottomyyjäni jää ennen sitä eläkkeelle ja aikomukseni on siirtyä täyssähköautoon.

        Sinä väität tuossa tekstissäsi, että Tekniikan Maailma on lehti, joka mollaa Toyotia perusteettomasti.

        Epätoivossasi esiinnyt myös Toyotan omistajana, vaika et sitä ole. Todistat vain olevasi tämän palstan Toyotan mollaaja numero 1.

        Miksi sinun pitää riehua täällä todella epätoivoisena ja mollata Toyotaa? Mistä se johtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä väität tuossa tekstissäsi, että Tekniikan Maailma on lehti, joka mollaa Toyotia perusteettomasti.

        Epätoivossasi esiinnyt myös Toyotan omistajana, vaika et sitä ole. Todistat vain olevasi tämän palstan Toyotan mollaaja numero 1.

        Miksi sinun pitää riehua täällä todella epätoivoisena ja mollata Toyotaa? Mistä se johtuu?

        Lukutaidossa vai ymmärryksessä vikaa, vai vainoharhaisuusko vaivaa?
        Minä jota kommentoit, en ole tähän keskusteluun muita kommentteja kirjoittanut!


    • Anonyymi

      Se mitä on tuttua kauraa suomalaisille, aiheuttaa ihmetystä muualla Euroopassa. Erikoista siellä on, että jopa yli 20-vuotiaiden autojen kysyntä oli lisääntynyt viime vuoden heinä-syyskuussa Ranskassa huikeat 80 prosenttia kasvua, 77 prosenttia Hollannissa ja 59 prosenttia Belgiassa. Tämänikäiset autot ovat Euroopan suurilla markkinoilla jo lähes loppuun ajettuja tai sitten enää harrasteautoina.

      • Anonyymi

        Täyssähköautojen saatavuus on vieläkin heikkoa ja hintataso korkea, joten moni ostaa romun ajettavaksi siihen saakka, että saa sähkärin ostettua.


      • Anonyymi

        Määrittele ”loppuunajettu”?


    • Anonyymi

      Kyllä suomessa on pirusti kommareita! Ei olis uskonu. Valmiit iskemään rahansa Putinin tukemiseen hankkimalla Toyota.

      • Anonyymi

        Noinko kova hätä sulla on?


      • Anonyymi

        Puolet volkkareista valmistetaan Kiinassa, kommunismin kehdossa ja skodan kaikki mallit kommarit valmistaa tsekissä, entisessä neuvostoliitossa. Yhtään Toyotaa ei tuoda suomeen venäjältä. Toki niitä valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet volkkareista valmistetaan Kiinassa, kommunismin kehdossa ja skodan kaikki mallit kommarit valmistaa tsekissä, entisessä neuvostoliitossa. Yhtään Toyotaa ei tuoda suomeen venäjältä. Toki niitä valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla.

        Hah kaikki camryt tulee kolhoosista. Corollat toisesta kolhoosista itäturkista.

        Menepä ukko tsekkiin skodan tehtaan portille syyttelemään kommareiksi. Voipi olla että jää sen jälkeen nuo perättömyydet väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet volkkareista valmistetaan Kiinassa, kommunismin kehdossa ja skodan kaikki mallit kommarit valmistaa tsekissä, entisessä neuvostoliitossa. Yhtään Toyotaa ei tuoda suomeen venäjältä. Toki niitä valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla.

        Tsekki ei ole koskaan ollut osa Neuvostiliittoa. Tiedätkö muuten missä maanosassa se on? Arvasin, vastasit Afrikassa.


    • Anonyymi

      Miksi Toyota kestää eniten kilometrejä?

      • Anonyymi

        Todista väitteesi.


      • Anonyymi

        Kerropa miten se ilmenee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista väitteesi.

        Tuohan oli kysymys, Miksi sitä pitäisi todistaa?


      • Anonyymi

        Mersuhan eniten kilometrejä kestää. Tuossahan se oli todettu tilastoissa.


      • Anonyymi

        Siksi, että enemmän ajetut merkit jätetään pois laskuista tilastoa pilaamasta. Yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Ainoa itämerkki täällä on nykyään Toyota.
      Tietysti se teroja potuttaa. Joutuvat vuodesta toiseen ostamaan itäkippo toyotia.

    • Anonyymi

      Tottakai Toyotaa paalataan. Toyotaa on tuotu myös käytettynä, jos katsotaan vaan uusien myyntiä ei kerro koko totuutta.

      • Anonyymi

        Mercedes on ainoa merkki, minkä osuus liikennekäytössä olevista autoista lisääntyy kaikkiin muihin merkkeihin verrattuna, myös Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes on ainoa merkki, minkä osuus liikennekäytössä olevista autoista lisääntyy kaikkiin muihin merkkeihin verrattuna, myös Toyotaan.

        Mersu kiistatta Suomen halutuin ja suosituin merkki.


    • Anonyymi

      Pohjois-karjalassa on useampi Toyotan tehdas, mistä uusia Carinoita rullaa liukuhihnalta pihalle. Siellä halvalla työvoimalla tekohengitetään ruosteen raiskaamia Toyotia vuosittain kymmeniätuhansia kappaleita katsastuskuntoon ja siksi ne pysyvät liikenteessä pidempään.

    • Toyota on esimerkki siitä, miten autovalmistaja onnistuu täydellisesti kaikessa mihin se ryhtyykään. Kuka keksi Total Quality Managementin? Mikä on maailmanhistorian eniten valmistettu auto?

      • Anonyymi

        Laadun esikuva vaan on ottanut oman paikkansa. Onhan se katkeraa kalkkia kun huijaamallakaan ei onnistuttu ja nyt sulkahattu kiristää ja närästää..
        Onhan tuo markkinatalous hieno asia, että itse voi valita laadukkaimman. Kuksmannien komennossa pääsee maksamaan paskalaadusta kahteen kertaan nelisen miljardia näin aluksi elvytysrahaa ja jos ostamaan erehtyy niin uusi maksu taas hyväuskoiselta hölmöltä että saa fiatin tai seatin. Ei kusetukselle näy loppua. Pitäisikö itkeä vai nauraa?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tuossa aloituksessa sitä on nieleskelemistä saksalaiskonsernille.

      • Anonyymi

        Ihan sama mikä niiden laatu on, mutta kuka sellaisella riisikipolla haluaa ajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mikä niiden laatu on, mutta kuka sellaisella riisikipolla haluaa ajaa?

        Varjele luoja ihmisen lasta huijarin uhriksi joutumasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varjele luoja ihmisen lasta huijarin uhriksi joutumasta!

        Varjele luoja ihmisen lasta
        huijarin uhriksi joutumasta!
        Vw on täynnä vikaa
        huolet mieleni likaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varjele luoja ihmisen lasta
        huijarin uhriksi joutumasta!
        Vw on täynnä vikaa
        huolet mieleni likaa

        Moottoritiellä se ikävästi loikki
        Kun kaasupoljin oli poikki.
        Aina on pientä ja suurta vikaa
        Pajalle huoltoon tuota pikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoritiellä se ikävästi loikki
        Kun kaasupoljin oli poikki.
        Aina on pientä ja suurta vikaa
        Pajalle huoltoon tuota pikaa

        Mikä auto se TM Talviauto 2021 vertailussa heittelehti ja sitten keula edellä ulos tieltä. Pärnäselle lähti auton lavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä auto se TM Talviauto 2021 vertailussa heittelehti ja sitten keula edellä ulos tieltä. Pärnäselle lähti auton lavalla.

        Aika surkea riimitys sinulla. Tosikko mikä tosikko kun sattuu!


    • Anonyymi

      Tämä ketjuko se on aina sinun nenän alla? Niin On. Tulee olemaan seuraavat 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Kestävät, laadukkaat ja luotettavat Toyotat ovat aito ja oikea selitys Suomen autokannan vanhuudelle

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html

        Niin, itäautoihin oli Suomalaisten tyytyminen 90-luvulla, laman vuoksi. 2000-luvun puolelle tultaessa tollolootan tähti kääntyi laskuun suurissa kaupungeissa, mutta maan kurjimmille seuduille nämä ruostemagneetit silloin kiikutettiin ja siellä niitä ahkerasti hitsataan ja tervataan ja ylistetään "emmää parempaa olisi halunnutkaan".

        Koska näitä itäautoja oli 90-luvulla paljon, niitä riittää vielä nykyäänkin, vaikka ovat kovia ruostumaan eivätkä kestä kilometrejäkään ihmeesti.

        Tilannehan on ihan erilainen, jos tarkastellaan, paljonko kerkiää auton mittariin kertymään kilometrejä ennen paalausta. Tässä taulukossa itäautot heikommasta päästä.


    • Anonyymi

      Juoksutta, juoksuttaa, aloituksen karmea totuus juoksuttaa, mutta totuus juoksee perässä. Hamaan loppuun saakka.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pian Toyotat ovat taksien enemmistönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian Toyotat ovat taksien enemmistönä.

        Niin, toivottavasti joku lehti tutkii miten taksiautot ovat nyt merkkien osalta muuttuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, toivottavasti joku lehti tutkii miten taksiautot ovat nyt merkkien osalta muuttuneet.

        Täällä pääkaupunkiseudulla taksitolpilla puolet autoista on Toyotia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon aloituksessa olevan linkin tiedoista ilmenee, että viitenä viimeisenä vuonna Volkswageneita on romutettu enemmän kuin Toyotia, vaikka Toyotia on liikenteessä enenmmän. Enempää en jaksanut tutkia. Syynä on selvästi Volkswagenien huono kestävyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon aloituksessa olevan linkin tiedoista ilmenee, että viitenä viimeisenä vuonna Volkswageneita on romutettu enemmän kuin Toyotia, vaikka Toyotia on liikenteessä enenmmän. Enempää en jaksanut tutkia. Syynä on selvästi Volkswagenien huono kestävyys.

        Mitähän siitä seuraa kun tuo erotus paisuu lisää vielä tuosta valtavasta luvusta (75244).


    • Anonyymi

      Toyota siis kestää parhaiten kovaa käyttöä.

      • Anonyymi

        Kovassa käytössä oleva arjen auto. Ja silti kaikkein kestävin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovassa käytössä oleva arjen auto. Ja silti kaikkein kestävin.

        Kaikkialla on valtavasti erittäin siistejä, ruosteettomia vanhoja yli 15 vuotiaita Toyotia.


    • Anonyymi

      No katohan. Aloitus on kova juttu. Toyota kestää. Volkswagen ei.

      • Anonyymi

        Alipaineletku vuotaa, abs-jarrut herjaa, syyläri kadottaa nesteitä, Golf 2018.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alipaineletku vuotaa, abs-jarrut herjaa, syyläri kadottaa nesteitä, Golf 2018.

        .....vain muutaman mainitakseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .....vain muutaman mainitakseni.

        Ja Golfini ikkunat aukeilevat itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Golfini ikkunat aukeilevat itsestään.

        Kaipa se alkaa olla kaikille suomalaislle selvää että saksalaiskonsernin autot ovat jatkuvasti korjaamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipa se alkaa olla kaikille suomalaislle selvää että saksalaiskonsernin autot ovat jatkuvasti korjaamolla.

        Moni ei usko ennen kuin itse kokee saman. Saksan kippanoissa honeymoon menee äkkiä ohi.


    • Anonyymi

      Volkswwageneita ruostuu pois enemmän kuin niitä vuosittain myydään,

      • Anonyymi

        On näköjään romutettu puolet enemmän mitä viimevuonna on myyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On näköjään romutettu puolet enemmän mitä viimevuonna on myyty.

        Katohan, no, johan on.


    • Anonyymi

      Nyt on kaikki viat korjattu, sano Kuusakosken paalaaja kun Golfin paalasi.

      • Anonyymi

        Tuo oli Kuusakosken videolla. Tosi juttu.


    • Anonyymi

      Ne Volkswagenit on paalattu jo kuusivuotiaina pahoin ruostuneina ja öljyä syövinä,

    • Anonyymi

      Volksvaagen, hippohiihtojen häviäjä!

    • Anonyymi

      Miettikääpä noita syitä. Miksi Volkswagenin määrää pienenee ja toyotien määrä kasvaa rajuna?

      • Anonyymi

        En keksinyt kuin sata syytä.


      • Anonyymi

        Kuusakoski paalaa aika uutta, vähän ajettua ja huonokuntoista ruostunutta Volkswagenia koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusakoski paalaa aika uutta, vähän ajettua ja huonokuntoista ruostunutta Volkswagenia koko ajan.

        Eipä ihme, että niiden määrä liikenteessä putoaa koko ajan.


    • Anonyymi

      Tämän vuoden jälkeen ero nousee sataantuhanteen.

    • Anonyymi

      Volkswagenia ajatellen tämän ketjun aloitus on järkyttävä.

      • Anonyymi

        Kyllähän nuo aloituksen luvut kertovat paljon. Korutont on kerrontaa.


    • Anonyymi

      Siinä se taas on. Kaiken kansan nenän alla.

    • Anonyymi

      Korutont on kerrontaa Saksalaiskonsernin Voloksiwageneista.

      • Anonyymi

        Hippohiihtojen kisoissa jäi volkkarille luu käteen.


    • Anonyymi

      Aloituksessa on todella raju näyttö Volkswagenin huonosta laadusta.

      • Anonyymi

        Missä kuluttajansuoja???


      • Anonyymi

        Volkkaria on mielletty saksalaiseksi laatuautoksi , lieneekö peruja 50-60 luvulta jolloin
        oli kuplavolkkari, joka pelasti sodanjälkeiset autoilijat luotettavalla ja yksinkertaisella
        konseptillaan. Monella oli nyt mahdollista hankkia luotettava auto ( sen ajan mittapuun mukaan. ) Suhteellisen luotettavia olivat myös ensimmäiset etuvetoiset volkswagenit, ensin
        passat, vuodesta -73, ja myöhemmin golf vuodesta -74.
        80- luvulla tapahtui jotain. Laatu ei ollut enää kohdallaan. Puhun omakohtaisesta
        kokemuksesta. Jonkinasteisen VW merkkiuskollisuuden kanssa taistelin itseni kanssa
        ja päätysin kokeilemaan 80 luvun lopulla japanilaisia automerkkejä. mukaan lukien
        toyotaa. Sillä tiellä ollaan, käytännön ja rahan vähyyden vuoksi.
        On totta että toyotallakin on ollut laadun kanssa ( euroopassa valmistettujen mallien
        kanssa ), mutta tyyppiviat on toyotalla otettu tosissaan ja tilanteet ja osat muutettu
        joissa ongemia ilmenee ). Volkswagenilla ongelmat tuntuvat jatkuvan eikä mitään
        edes massiivisiakaan laatuongelmia ole pystytty kunnolla korjaamaan.
        Koskee lähinnä DSG- vaihteistoja ja TSI moottoreiden ongelmia, mm. jakopää-ongelmat.
        Tuttuja vikoja volkkarin omistajille ovat myös erilaiset pikkuviat, sähköviat, kaapeliviat
        ovissa, muovisten osien laatuongelmat ovat jatkuneet vuosia, lähes 80 luvulta saakka,
        esimerkkinä vaikkapa ovien kahvat ja lukkolaitteet, kaikissa VAG- konsernin malleissa.
        Jos näitä vikoja sietää niin ok. Kaikilla merkeillä pääsee suurinkiin ajosuoritteisiin, kilometrimääriin, mutta eri asia on millä hinnalla. Toki kaikilla ei näitä tyyppivikoja
        ilmene.
        Jotain kertoo kokonaislaadusta eri merkkien ja mallien jälleenmyyntiarvo.
        Jos vaikka vertaaa 10-20 vuotiaiden autojen, eri merkkien myyntihintoja, niin
        mm. toyota on käytettynäkin kalliimpi, muiden merkkien ollessa jo arvoltaan pisteessä
        jolloin niitä ei juuri " kannata " korjata , ja niitä toimitetaan romutettavaksi.
        Tämä nopeampi kierto on tietenkin automyyjien ja maahantuojien tavoitteena mutta
        eri kysymys onkin kuinka kestävää kehitystä on jos autot jotka ovat suomessa älyttömän kalliita muutenkin kestävät tuon " ihanteelisen 8-12 vuotta ja sitten paaliin.
        Näillä hinnoilla se on vuotta kohden pienituloiselle autoilijalle aivan
        liian suuri hinta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkaria on mielletty saksalaiseksi laatuautoksi , lieneekö peruja 50-60 luvulta jolloin
        oli kuplavolkkari, joka pelasti sodanjälkeiset autoilijat luotettavalla ja yksinkertaisella
        konseptillaan. Monella oli nyt mahdollista hankkia luotettava auto ( sen ajan mittapuun mukaan. ) Suhteellisen luotettavia olivat myös ensimmäiset etuvetoiset volkswagenit, ensin
        passat, vuodesta -73, ja myöhemmin golf vuodesta -74.
        80- luvulla tapahtui jotain. Laatu ei ollut enää kohdallaan. Puhun omakohtaisesta
        kokemuksesta. Jonkinasteisen VW merkkiuskollisuuden kanssa taistelin itseni kanssa
        ja päätysin kokeilemaan 80 luvun lopulla japanilaisia automerkkejä. mukaan lukien
        toyotaa. Sillä tiellä ollaan, käytännön ja rahan vähyyden vuoksi.
        On totta että toyotallakin on ollut laadun kanssa ( euroopassa valmistettujen mallien
        kanssa ), mutta tyyppiviat on toyotalla otettu tosissaan ja tilanteet ja osat muutettu
        joissa ongemia ilmenee ). Volkswagenilla ongelmat tuntuvat jatkuvan eikä mitään
        edes massiivisiakaan laatuongelmia ole pystytty kunnolla korjaamaan.
        Koskee lähinnä DSG- vaihteistoja ja TSI moottoreiden ongelmia, mm. jakopää-ongelmat.
        Tuttuja vikoja volkkarin omistajille ovat myös erilaiset pikkuviat, sähköviat, kaapeliviat
        ovissa, muovisten osien laatuongelmat ovat jatkuneet vuosia, lähes 80 luvulta saakka,
        esimerkkinä vaikkapa ovien kahvat ja lukkolaitteet, kaikissa VAG- konsernin malleissa.
        Jos näitä vikoja sietää niin ok. Kaikilla merkeillä pääsee suurinkiin ajosuoritteisiin, kilometrimääriin, mutta eri asia on millä hinnalla. Toki kaikilla ei näitä tyyppivikoja
        ilmene.
        Jotain kertoo kokonaislaadusta eri merkkien ja mallien jälleenmyyntiarvo.
        Jos vaikka vertaaa 10-20 vuotiaiden autojen, eri merkkien myyntihintoja, niin
        mm. toyota on käytettynäkin kalliimpi, muiden merkkien ollessa jo arvoltaan pisteessä
        jolloin niitä ei juuri " kannata " korjata , ja niitä toimitetaan romutettavaksi.
        Tämä nopeampi kierto on tietenkin automyyjien ja maahantuojien tavoitteena mutta
        eri kysymys onkin kuinka kestävää kehitystä on jos autot jotka ovat suomessa älyttömän kalliita muutenkin kestävät tuon " ihanteelisen 8-12 vuotta ja sitten paaliin.
        Näillä hinnoilla se on vuotta kohden pienituloiselle autoilijalle aivan
        liian suuri hinta...

        Juuri noin se asia on. Autoilija 66 v.


    • Anonyymi

      Rekisterissä, tieliikennekäytössä ja liikenteessä ovat eri asioita.

    • Anonyymi

      Tulossa olevat konkurssit vauhdittavat tätä aivan rajuksi käynyttä valehtelua Toyotasta.

    • Anonyymi

      Vaggeja paalataan nyt ennätystahtia! Outokumpu nostaa kapasiteettia!!!

      • Anonyymi

        Eikä pelkästään VAG tuotteita. Toimitan romuautoja vastaanottopisteisiin.
        Siellä on mukava katsella mitä autoja puristuskone malttamattomana odottaa.
        Toyotaa merkkinä vastaanottopisteillä vähiten.
        Yleensä niihin paikkoihin pääsee pelkästään katsomaan, menkää itse niin
        ei tarvii taistella täällä tosiasioista.


      • Anonyymi

        Ihmiset ovat kyllästyneet niiden öljynsyöntiin, jakoketjuihin ja ruosteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat kyllästyneet niiden öljynsyöntiin, jakoketjuihin ja ruosteeseen.

        Huono jälleenmyyntiarvo myös, vag-tuote on nykyään no-no.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono jälleenmyyntiarvo myös, vag-tuote on nykyään no-no.

        Seisovat autoliikkeissä takapihalla kaikkein taaimmaisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seisovat autoliikkeissä takapihalla kaikkein taaimmaisina.

        Eivät hyvittäneet minulle juuri mitään vuosimallin 2015 wagenista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono jälleenmyyntiarvo myös, vag-tuote on nykyään no-no.

        Todellakin, jostain syystä vaihtohyvityshinnat ovat kehnoja. Onko kysyntä niin huonoa?


    • Anonyymi

      Sinä et pääse tästä eroon. Et koskaan.

      • Anonyymi

        Et koskaan.


    • Anonyymi

      Europe sales Toyota Yaris No. 1-seller for the month!

      • Anonyymi

        Toyota Yaris, tammi- ja helmikuun myydyin auto Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris, tammi- ja helmikuun myydyin auto Euroopassa.

        Golf ja Octaavia, tammi- ja helmikuun paalatuimmat autot Euroopassa.


    • Anonyymi

      Minä laitan tästä aina uusimman tilaston heti kun se on saatavissa.

      • Anonyymi

        Tuo tilasto taidetaan julkaista kolmen kuukauden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tilasto taidetaan julkaista kolmen kuukauden välein.

        Mistä tuon tilaston näkee, siis euroopan autojen paalaustilaston,
        Suomessa tietysti ero näkyy räikeämmin eri merkeissä kun autot uusina
        kalleimpia euroopassa, mutta kyllä ne jyvät akanoista löytyy muuallakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuon tilaston näkee, siis euroopan autojen paalaustilaston,
        Suomessa tietysti ero näkyy räikeämmin eri merkeissä kun autot uusina
        kalleimpia euroopassa, mutta kyllä ne jyvät akanoista löytyy muuallakin..

        Etsikääpä joku netistä Euroopan tai edes Saksan paalaustilasto niin näkyy Volkswagenin lyhytikäisyys.


    • Anonyymi

      Tätä et pääse koskaan pakoon.

      • Anonyymi

        No, läytyykö sitä paalaustilastoa?


    • Anonyymi

      Siinä se on. Kylmä totuus. Aloituksessa.

      • Anonyymi

        Siinäpä siinä. Taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä siinä. Taas.

        Siinä se taas on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se taas on.

        Siinähän se Vw on, kaikkine vikoineen ja ruosteineen. Paalissa.


    • Anonyymi

      Saksalaiskonsernin kansanvaunut maatuvat nopeasti pois.

      • Anonyymi

        Ne ovat teknisesti niin risoja jo ennenkuin ehtivät maatua, että on paalattava.


    • Anonyymi

      Tämä ei mihinkään häviä. Ei.

    • Anonyymi

      Tämä ketju se on myrkkyä.

      • Anonyymi

        On se kauhistus.


      • Anonyymi

        Ne kun ostaa sen peltimateriaalin sellaisesta tehtaasta ja käyttävät huonoja maaleja niin autot ruostuvat.


    • Anonyymi

      Kasetti kädessä hippohiihtojen jälkeen vw-kruppilla.

    • Anonyymi

      Liikeenteessä olevat Volkswagenit vähenevät nopeasti ja Toyotat lisääntyvät rajusti.

    • Anonyymi

      Tämä se on tosi paha ketju.

    • Anonyymi

      Siinä taas yksi hyvä syy välttää Toyotaa. Tosin ei tuo folkkari juuri parempi ole. Mielummin ajan autolla, joita ei tule liikaa vastaan.

      • Anonyymi

        Sinun ruostuneita paalattavia Golfejasi on tiet täynnä.


    • Anonyymi

      Vuonna 2008 Volkswagenin aloittama laadun alennus näkyy nyt paalaustilastoissa.

      • Anonyymi

        Moottoreiden öljynkulutuskorjaus on liian kallista.


    • Anonyymi

      Oliko se noin vuosi sitten se uutinen, että n. 2002-2003 vuosimallin Corolla tai ykköskoppanen Avensis on yleisin liikkeellä oleva auto ihan kaikissa maakunnissa paitsi uudellamaalla se oli pari vuotta vanha Octavia.

    • Anonyymi

      Toyotan puolustajat perustavat tietonsa totuuteen kuten aloitus osoittaa. Pilkkaajien tekstit ovat vailla mitään lähdettä eli pelkkiä heittoja.

    • Anonyymi

      Vaggineen ostaa vain kerran. Kerrasta ihminen yleensä oppii.

      • Anonyymi

        Siksi sen ensirekisteröintimäärät vajoavat kuukausi kuukaudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi sen ensirekisteröintimäärät vajoavat kuukausi kuukaudelta.

        Ei auta sähköautokaan kun paljastui pelkäksi prototyymiksi.


    • Anonyymi

      Eräät uskonlahkolaiset eivät ota opikseen koskaan.

      • Anonyymi

        Niin se juuri on.


    • Anonyymi

      Tämä se on niin rankka juttu, että se näkyy ensirekisteröintitilastoissa.

    • Anonyymi

      Tämä otsikko pelottaa minua. Skodat eivät mene kaupaksi.

      • Anonyymi

        Skoodan kasetti ei kestä.


    • Anonyymi

      Minne ovat Volkswagenit kadonneet?

    • Anonyymi

      VW:lle jäi hippohiihdoissa luu käteen lumien sulettua olemattomiin, hihii!

    • Anonyymi

      Julkaisen pien auuden tilaston, jossa tuo ero Toyotan eduksi on kasvanut valtavasti. Miksi Volkswageneita poistuu liikenteestä valtavasti?

      • Anonyymi

        Niin pian on saatavissa maaliskuun lopun tilanne.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe