Toyotia 374.438 autoa
Volkswageneita 299.214 ritsaa
Marraskuun lopussa 2019 eli 13 kk aiemmin lukemat olivat nämä:
Toyoita 370.600
Volkswageneita 301.206
Volkswageneiden määrä liikenteessä laskee, mutta Toyotan nousee. Miksi?
Miksi liikenteessä oli Toyotia noin paljon enemmän kuin Volkswageneita, vaikka Volkswageneita on myyty viimeisen 20 vuoden aikana enemmän kuin Toyotia?
Niin miksi?
Lukemat osoittavat, että liikenteessä olevien Volkswagenien määrä laskee, koska Kuusakoski paala niitä huonolaatuisina ja kestämättöminä enemmän kuin niitä uusina myydään.
Toyotia ei näköjään paalata lainkaan.
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Liikennekaytossa_olevat_ajoneuvot/010_kanta_tau_101.px/
Viime vuoden lopussa liikenteessä Toyotia oli 75.244 autoa enemmän kuin Volkswageneita
146
59
Vastaukset
- Anonyymi
Järkyttävän vahvaa faktaa Toyotan kestävyydestä. Ei ihme, että Suomen autokanta on vanhaa, kun ne ovat noin valtavan kestäviä ja ruostumattomia.
- Anonyymi
Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtmlToyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.htmlPohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Miksi se on juuri Toyota? Tietysti siksi, että Toyota on kaikkein viattomin ja kestävin auto.
http://yle.fi/uutiset/3-8707921 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Miksi se on juuri Toyota? Tietysti siksi, että Toyota on kaikkein viattomin ja kestävin auto.
http://yle.fi/uutiset/3-8707921Kestävyys. Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä
https://www.hs.fi/autot/art-2000002703267.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestävyys. Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä
https://www.hs.fi/autot/art-2000002703267.htmlVolkswageneita on poistunut liikenteestä 13 kk:n aikan 1992 autoa, vaikka niitäkin on myyty. HUH! HUH!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswageneita on poistunut liikenteestä 13 kk:n aikan 1992 autoa, vaikka niitäkin on myyty. HUH! HUH!
Toyotaien määrä liikenteessä on näköjään lisääntynyt tuona aikana noin 4000 autoa ja Volkswageneiden määrä vähentynyt noin 2000. Tämä kyllä todella kaipaa selitystä. Syy on selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaien määrä liikenteessä on näköjään lisääntynyt tuona aikana noin 4000 autoa ja Volkswageneiden määrä vähentynyt noin 2000. Tämä kyllä todella kaipaa selitystä. Syy on selvä.
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtmlHihii, taitaa olla melkoista utopiaa Toyotan tämän vuosisadan kalustolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaien määrä liikenteessä on näköjään lisääntynyt tuona aikana noin 4000 autoa ja Volkswageneiden määrä vähentynyt noin 2000. Tämä kyllä todella kaipaa selitystä. Syy on selvä.
Toyotaa on tuotu käytettynä myös. Tottakai nekin näkyvät liikennekäytössä olevina autoina.
- Anonyymi
Minä haluaisin nähdä yli viisi vuotta vanhan ruosteettoman Toyotan pohjan. Päältä usein siistejä, mutta pohjat mätänee uudemmista pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Miksi se on juuri Toyota? Tietysti siksi, että Toyota on kaikkein viattomin ja kestävin auto.
http://yle.fi/uutiset/3-8707921Kurjimmilla seuduila ajellaan nyt niillä itäautoilla, mihin suurimpien kaupunkien asukkaiden oli tyytyminen 90-luvun laman seurauksena.
- Anonyymi
On todella säälittävää, että suomalaiset joutuvat ajamaan turvattomilla romuilla.
- Anonyymi
Jos tämä jatkuva Toyotasta valehtelu ja sen mollaaminen täällä ei lopu niin julkaisen vieläkin rajumpaa faktaa Toyotan kilpailijoista.
Osa autolehdistä onkin lopettanut Toyotan täysin perusteettoman mollaamisen. Niille lehdille, jotka vielä jatkavat, tiedoksi että 374000 Toyotan omistajaa päättää tilauksensa viimeistään tämän vuoden loppuun.- Anonyymi
Kirjoittele vaan omasta puolestasi pelle!
Olen omistanut Toyotia jo ennen kuin sinä olit kuumotuksena isäsi nivusissa ja Tekniikan Maailman kestotilaajana olen ollut yhtä kauan. Enkä aio lopettaa tilausta mistään syystä, enkä varsinkaan jonkun tojouskoon hurahtaneen pellen kehotuksesta.
Toyota on vain auto ja keskinkertainen sellainen ja semmoisena pysyy. Voisin koska tahansa vaihtaa mihin tahansa automerkkiin nykyisen Toyotani jos saisin kaupantekijäisiksi yhtä hyvän asiakas-autokauppiassuhteen kuin nykyiseen luottomyyjääni. Voi olla, että Toyota-omistukseni jää historiaan kahden vuoden kuluttua kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Nimittäin luottomyyjäni jää ennen sitä eläkkeelle ja aikomukseni on siirtyä täyssähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittele vaan omasta puolestasi pelle!
Olen omistanut Toyotia jo ennen kuin sinä olit kuumotuksena isäsi nivusissa ja Tekniikan Maailman kestotilaajana olen ollut yhtä kauan. Enkä aio lopettaa tilausta mistään syystä, enkä varsinkaan jonkun tojouskoon hurahtaneen pellen kehotuksesta.
Toyota on vain auto ja keskinkertainen sellainen ja semmoisena pysyy. Voisin koska tahansa vaihtaa mihin tahansa automerkkiin nykyisen Toyotani jos saisin kaupantekijäisiksi yhtä hyvän asiakas-autokauppiassuhteen kuin nykyiseen luottomyyjääni. Voi olla, että Toyota-omistukseni jää historiaan kahden vuoden kuluttua kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Nimittäin luottomyyjäni jää ennen sitä eläkkeelle ja aikomukseni on siirtyä täyssähköautoon.On sulla tarinat. Keksi parempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla tarinat. Keksi parempia.
Sinä nyt olet niin tyhmä ettet edes keksi tarinoita. Et ainakaan osaa niitä kirjoittaa niin, että niistä saisi jotain tolkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittele vaan omasta puolestasi pelle!
Olen omistanut Toyotia jo ennen kuin sinä olit kuumotuksena isäsi nivusissa ja Tekniikan Maailman kestotilaajana olen ollut yhtä kauan. Enkä aio lopettaa tilausta mistään syystä, enkä varsinkaan jonkun tojouskoon hurahtaneen pellen kehotuksesta.
Toyota on vain auto ja keskinkertainen sellainen ja semmoisena pysyy. Voisin koska tahansa vaihtaa mihin tahansa automerkkiin nykyisen Toyotani jos saisin kaupantekijäisiksi yhtä hyvän asiakas-autokauppiassuhteen kuin nykyiseen luottomyyjääni. Voi olla, että Toyota-omistukseni jää historiaan kahden vuoden kuluttua kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Nimittäin luottomyyjäni jää ennen sitä eläkkeelle ja aikomukseni on siirtyä täyssähköautoon.Sinä väität tuossa tekstissäsi, että Tekniikan Maailma on lehti, joka mollaa Toyotia perusteettomasti.
Epätoivossasi esiinnyt myös Toyotan omistajana, vaika et sitä ole. Todistat vain olevasi tämän palstan Toyotan mollaaja numero 1.
Miksi sinun pitää riehua täällä todella epätoivoisena ja mollata Toyotaa? Mistä se johtuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä väität tuossa tekstissäsi, että Tekniikan Maailma on lehti, joka mollaa Toyotia perusteettomasti.
Epätoivossasi esiinnyt myös Toyotan omistajana, vaika et sitä ole. Todistat vain olevasi tämän palstan Toyotan mollaaja numero 1.
Miksi sinun pitää riehua täällä todella epätoivoisena ja mollata Toyotaa? Mistä se johtuu?Lukutaidossa vai ymmärryksessä vikaa, vai vainoharhaisuusko vaivaa?
Minä jota kommentoit, en ole tähän keskusteluun muita kommentteja kirjoittanut!
- Anonyymi
Se mitä on tuttua kauraa suomalaisille, aiheuttaa ihmetystä muualla Euroopassa. Erikoista siellä on, että jopa yli 20-vuotiaiden autojen kysyntä oli lisääntynyt viime vuoden heinä-syyskuussa Ranskassa huikeat 80 prosenttia kasvua, 77 prosenttia Hollannissa ja 59 prosenttia Belgiassa. Tämänikäiset autot ovat Euroopan suurilla markkinoilla jo lähes loppuun ajettuja tai sitten enää harrasteautoina.
- Anonyymi
Täyssähköautojen saatavuus on vieläkin heikkoa ja hintataso korkea, joten moni ostaa romun ajettavaksi siihen saakka, että saa sähkärin ostettua.
- Anonyymi
Määrittele ”loppuunajettu”?
- Anonyymi
Kyllä suomessa on pirusti kommareita! Ei olis uskonu. Valmiit iskemään rahansa Putinin tukemiseen hankkimalla Toyota.
- Anonyymi
Noinko kova hätä sulla on?
- Anonyymi
Puolet volkkareista valmistetaan Kiinassa, kommunismin kehdossa ja skodan kaikki mallit kommarit valmistaa tsekissä, entisessä neuvostoliitossa. Yhtään Toyotaa ei tuoda suomeen venäjältä. Toki niitä valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolet volkkareista valmistetaan Kiinassa, kommunismin kehdossa ja skodan kaikki mallit kommarit valmistaa tsekissä, entisessä neuvostoliitossa. Yhtään Toyotaa ei tuoda suomeen venäjältä. Toki niitä valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla.
Hah kaikki camryt tulee kolhoosista. Corollat toisesta kolhoosista itäturkista.
Menepä ukko tsekkiin skodan tehtaan portille syyttelemään kommareiksi. Voipi olla että jää sen jälkeen nuo perättömyydet väliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolet volkkareista valmistetaan Kiinassa, kommunismin kehdossa ja skodan kaikki mallit kommarit valmistaa tsekissä, entisessä neuvostoliitossa. Yhtään Toyotaa ei tuoda suomeen venäjältä. Toki niitä valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla.
Tsekki ei ole koskaan ollut osa Neuvostiliittoa. Tiedätkö muuten missä maanosassa se on? Arvasin, vastasit Afrikassa.
- Anonyymi
Miksi Toyota kestää eniten kilometrejä?
- Anonyymi
Todista väitteesi.
- Anonyymi
Kerropa miten se ilmenee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todista väitteesi.
Tuohan oli kysymys, Miksi sitä pitäisi todistaa?
- Anonyymi
Mersuhan eniten kilometrejä kestää. Tuossahan se oli todettu tilastoissa.
- Anonyymi
Siksi, että enemmän ajetut merkit jätetään pois laskuista tilastoa pilaamasta. Yksinkertaista.
- Anonyymi
Ainoa itämerkki täällä on nykyään Toyota.
Tietysti se teroja potuttaa. Joutuvat vuodesta toiseen ostamaan itäkippo toyotia. - Anonyymi
Tottakai Toyotaa paalataan. Toyotaa on tuotu myös käytettynä, jos katsotaan vaan uusien myyntiä ei kerro koko totuutta.
- Anonyymi
Mercedes on ainoa merkki, minkä osuus liikennekäytössä olevista autoista lisääntyy kaikkiin muihin merkkeihin verrattuna, myös Toyotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes on ainoa merkki, minkä osuus liikennekäytössä olevista autoista lisääntyy kaikkiin muihin merkkeihin verrattuna, myös Toyotaan.
Mersu kiistatta Suomen halutuin ja suosituin merkki.
- Anonyymi
Pohjois-karjalassa on useampi Toyotan tehdas, mistä uusia Carinoita rullaa liukuhihnalta pihalle. Siellä halvalla työvoimalla tekohengitetään ruosteen raiskaamia Toyotia vuosittain kymmeniätuhansia kappaleita katsastuskuntoon ja siksi ne pysyvät liikenteessä pidempään.
Toyota on esimerkki siitä, miten autovalmistaja onnistuu täydellisesti kaikessa mihin se ryhtyykään. Kuka keksi Total Quality Managementin? Mikä on maailmanhistorian eniten valmistettu auto?
- Anonyymi
Laadun esikuva vaan on ottanut oman paikkansa. Onhan se katkeraa kalkkia kun huijaamallakaan ei onnistuttu ja nyt sulkahattu kiristää ja närästää..
Onhan tuo markkinatalous hieno asia, että itse voi valita laadukkaimman. Kuksmannien komennossa pääsee maksamaan paskalaadusta kahteen kertaan nelisen miljardia näin aluksi elvytysrahaa ja jos ostamaan erehtyy niin uusi maksu taas hyväuskoiselta hölmöltä että saa fiatin tai seatin. Ei kusetukselle näy loppua. Pitäisikö itkeä vai nauraa? - Anonyymi
Rakennusteollisuuden yritysjohdon seminaarissa käytettiin Toyotaa laadun vertauskuvana jossa Toyotan kerrottiin olevan maailma laatuykkönen.
http://www.rakennuslehti.fi/2015/02/suomalainen-asunto-on-skoda-laatua/
- Anonyymi
Tuossa aloituksessa sitä on nieleskelemistä saksalaiskonsernille.
- Anonyymi
Ihan sama mikä niiden laatu on, mutta kuka sellaisella riisikipolla haluaa ajaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama mikä niiden laatu on, mutta kuka sellaisella riisikipolla haluaa ajaa?
Varjele luoja ihmisen lasta huijarin uhriksi joutumasta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varjele luoja ihmisen lasta huijarin uhriksi joutumasta!
Varjele luoja ihmisen lasta
huijarin uhriksi joutumasta!
Vw on täynnä vikaa
huolet mieleni likaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varjele luoja ihmisen lasta
huijarin uhriksi joutumasta!
Vw on täynnä vikaa
huolet mieleni likaaMoottoritiellä se ikävästi loikki
Kun kaasupoljin oli poikki.
Aina on pientä ja suurta vikaa
Pajalle huoltoon tuota pikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottoritiellä se ikävästi loikki
Kun kaasupoljin oli poikki.
Aina on pientä ja suurta vikaa
Pajalle huoltoon tuota pikaaMikä auto se TM Talviauto 2021 vertailussa heittelehti ja sitten keula edellä ulos tieltä. Pärnäselle lähti auton lavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä auto se TM Talviauto 2021 vertailussa heittelehti ja sitten keula edellä ulos tieltä. Pärnäselle lähti auton lavalla.
Aika surkea riimitys sinulla. Tosikko mikä tosikko kun sattuu!
- Anonyymi
Tämä ketjuko se on aina sinun nenän alla? Niin On. Tulee olemaan seuraavat 10 vuotta.
- Anonyymi
Kestävät, laadukkaat ja luotettavat Toyotat ovat aito ja oikea selitys Suomen autokannan vanhuudelle
- Anonyymi
Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml- Anonyymi
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.htmlNiin, itäautoihin oli Suomalaisten tyytyminen 90-luvulla, laman vuoksi. 2000-luvun puolelle tultaessa tollolootan tähti kääntyi laskuun suurissa kaupungeissa, mutta maan kurjimmille seuduille nämä ruostemagneetit silloin kiikutettiin ja siellä niitä ahkerasti hitsataan ja tervataan ja ylistetään "emmää parempaa olisi halunnutkaan".
Koska näitä itäautoja oli 90-luvulla paljon, niitä riittää vielä nykyäänkin, vaikka ovat kovia ruostumaan eivätkä kestä kilometrejäkään ihmeesti.
Tilannehan on ihan erilainen, jos tarkastellaan, paljonko kerkiää auton mittariin kertymään kilometrejä ennen paalausta. Tässä taulukossa itäautot heikommasta päästä.
- Anonyymi
Juoksutta, juoksuttaa, aloituksen karmea totuus juoksuttaa, mutta totuus juoksee perässä. Hamaan loppuun saakka.
- Anonyymi
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372- Anonyymi
Pian Toyotat ovat taksien enemmistönä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian Toyotat ovat taksien enemmistönä.
Niin, toivottavasti joku lehti tutkii miten taksiautot ovat nyt merkkien osalta muuttuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, toivottavasti joku lehti tutkii miten taksiautot ovat nyt merkkien osalta muuttuneet.
Täällä pääkaupunkiseudulla taksitolpilla puolet autoista on Toyotia.
- Anonyymi
Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml- Anonyymi
Tuon aloituksessa olevan linkin tiedoista ilmenee, että viitenä viimeisenä vuonna Volkswageneita on romutettu enemmän kuin Toyotia, vaikka Toyotia on liikenteessä enenmmän. Enempää en jaksanut tutkia. Syynä on selvästi Volkswagenien huono kestävyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon aloituksessa olevan linkin tiedoista ilmenee, että viitenä viimeisenä vuonna Volkswageneita on romutettu enemmän kuin Toyotia, vaikka Toyotia on liikenteessä enenmmän. Enempää en jaksanut tutkia. Syynä on selvästi Volkswagenien huono kestävyys.
Mitähän siitä seuraa kun tuo erotus paisuu lisää vielä tuosta valtavasta luvusta (75244).
- Anonyymi
Toyota siis kestää parhaiten kovaa käyttöä.
- Anonyymi
Kovassa käytössä oleva arjen auto. Ja silti kaikkein kestävin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovassa käytössä oleva arjen auto. Ja silti kaikkein kestävin.
Kaikkialla on valtavasti erittäin siistejä, ruosteettomia vanhoja yli 15 vuotiaita Toyotia.
- Anonyymi
No katohan. Aloitus on kova juttu. Toyota kestää. Volkswagen ei.
- Anonyymi
Alipaineletku vuotaa, abs-jarrut herjaa, syyläri kadottaa nesteitä, Golf 2018.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alipaineletku vuotaa, abs-jarrut herjaa, syyläri kadottaa nesteitä, Golf 2018.
.....vain muutaman mainitakseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....vain muutaman mainitakseni.
Ja Golfini ikkunat aukeilevat itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Golfini ikkunat aukeilevat itsestään.
Kaipa se alkaa olla kaikille suomalaislle selvää että saksalaiskonsernin autot ovat jatkuvasti korjaamolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaipa se alkaa olla kaikille suomalaislle selvää että saksalaiskonsernin autot ovat jatkuvasti korjaamolla.
Moni ei usko ennen kuin itse kokee saman. Saksan kippanoissa honeymoon menee äkkiä ohi.
- Anonyymi
Volkswwageneita ruostuu pois enemmän kuin niitä vuosittain myydään,
- Anonyymi
On näköjään romutettu puolet enemmän mitä viimevuonna on myyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On näköjään romutettu puolet enemmän mitä viimevuonna on myyty.
Katohan, no, johan on.
- Anonyymi
Nyt on kaikki viat korjattu, sano Kuusakosken paalaaja kun Golfin paalasi.
- Anonyymi
Tuo oli Kuusakosken videolla. Tosi juttu.
- Anonyymi
Ne Volkswagenit on paalattu jo kuusivuotiaina pahoin ruostuneina ja öljyä syövinä,
- Anonyymi
Volksvaagen, hippohiihtojen häviäjä!
- Anonyymi
Miettikääpä noita syitä. Miksi Volkswagenin määrää pienenee ja toyotien määrä kasvaa rajuna?
- Anonyymi
En keksinyt kuin sata syytä.
- Anonyymi
Kuusakoski paalaa aika uutta, vähän ajettua ja huonokuntoista ruostunutta Volkswagenia koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusakoski paalaa aika uutta, vähän ajettua ja huonokuntoista ruostunutta Volkswagenia koko ajan.
Eipä ihme, että niiden määrä liikenteessä putoaa koko ajan.
- Anonyymi
Tämän vuoden jälkeen ero nousee sataantuhanteen.
- Anonyymi
Volkswagenia ajatellen tämän ketjun aloitus on järkyttävä.
- Anonyymi
Kyllähän nuo aloituksen luvut kertovat paljon. Korutont on kerrontaa.
- Anonyymi
Siinä se taas on. Kaiken kansan nenän alla.
- Anonyymi
Korutont on kerrontaa Saksalaiskonsernin Voloksiwageneista.
- Anonyymi
Hippohiihtojen kisoissa jäi volkkarille luu käteen.
- Anonyymi
Aloituksessa on todella raju näyttö Volkswagenin huonosta laadusta.
- Anonyymi
Missä kuluttajansuoja???
- Anonyymi
Volkkaria on mielletty saksalaiseksi laatuautoksi , lieneekö peruja 50-60 luvulta jolloin
oli kuplavolkkari, joka pelasti sodanjälkeiset autoilijat luotettavalla ja yksinkertaisella
konseptillaan. Monella oli nyt mahdollista hankkia luotettava auto ( sen ajan mittapuun mukaan. ) Suhteellisen luotettavia olivat myös ensimmäiset etuvetoiset volkswagenit, ensin
passat, vuodesta -73, ja myöhemmin golf vuodesta -74.
80- luvulla tapahtui jotain. Laatu ei ollut enää kohdallaan. Puhun omakohtaisesta
kokemuksesta. Jonkinasteisen VW merkkiuskollisuuden kanssa taistelin itseni kanssa
ja päätysin kokeilemaan 80 luvun lopulla japanilaisia automerkkejä. mukaan lukien
toyotaa. Sillä tiellä ollaan, käytännön ja rahan vähyyden vuoksi.
On totta että toyotallakin on ollut laadun kanssa ( euroopassa valmistettujen mallien
kanssa ), mutta tyyppiviat on toyotalla otettu tosissaan ja tilanteet ja osat muutettu
joissa ongemia ilmenee ). Volkswagenilla ongelmat tuntuvat jatkuvan eikä mitään
edes massiivisiakaan laatuongelmia ole pystytty kunnolla korjaamaan.
Koskee lähinnä DSG- vaihteistoja ja TSI moottoreiden ongelmia, mm. jakopää-ongelmat.
Tuttuja vikoja volkkarin omistajille ovat myös erilaiset pikkuviat, sähköviat, kaapeliviat
ovissa, muovisten osien laatuongelmat ovat jatkuneet vuosia, lähes 80 luvulta saakka,
esimerkkinä vaikkapa ovien kahvat ja lukkolaitteet, kaikissa VAG- konsernin malleissa.
Jos näitä vikoja sietää niin ok. Kaikilla merkeillä pääsee suurinkiin ajosuoritteisiin, kilometrimääriin, mutta eri asia on millä hinnalla. Toki kaikilla ei näitä tyyppivikoja
ilmene.
Jotain kertoo kokonaislaadusta eri merkkien ja mallien jälleenmyyntiarvo.
Jos vaikka vertaaa 10-20 vuotiaiden autojen, eri merkkien myyntihintoja, niin
mm. toyota on käytettynäkin kalliimpi, muiden merkkien ollessa jo arvoltaan pisteessä
jolloin niitä ei juuri " kannata " korjata , ja niitä toimitetaan romutettavaksi.
Tämä nopeampi kierto on tietenkin automyyjien ja maahantuojien tavoitteena mutta
eri kysymys onkin kuinka kestävää kehitystä on jos autot jotka ovat suomessa älyttömän kalliita muutenkin kestävät tuon " ihanteelisen 8-12 vuotta ja sitten paaliin.
Näillä hinnoilla se on vuotta kohden pienituloiselle autoilijalle aivan
liian suuri hinta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkaria on mielletty saksalaiseksi laatuautoksi , lieneekö peruja 50-60 luvulta jolloin
oli kuplavolkkari, joka pelasti sodanjälkeiset autoilijat luotettavalla ja yksinkertaisella
konseptillaan. Monella oli nyt mahdollista hankkia luotettava auto ( sen ajan mittapuun mukaan. ) Suhteellisen luotettavia olivat myös ensimmäiset etuvetoiset volkswagenit, ensin
passat, vuodesta -73, ja myöhemmin golf vuodesta -74.
80- luvulla tapahtui jotain. Laatu ei ollut enää kohdallaan. Puhun omakohtaisesta
kokemuksesta. Jonkinasteisen VW merkkiuskollisuuden kanssa taistelin itseni kanssa
ja päätysin kokeilemaan 80 luvun lopulla japanilaisia automerkkejä. mukaan lukien
toyotaa. Sillä tiellä ollaan, käytännön ja rahan vähyyden vuoksi.
On totta että toyotallakin on ollut laadun kanssa ( euroopassa valmistettujen mallien
kanssa ), mutta tyyppiviat on toyotalla otettu tosissaan ja tilanteet ja osat muutettu
joissa ongemia ilmenee ). Volkswagenilla ongelmat tuntuvat jatkuvan eikä mitään
edes massiivisiakaan laatuongelmia ole pystytty kunnolla korjaamaan.
Koskee lähinnä DSG- vaihteistoja ja TSI moottoreiden ongelmia, mm. jakopää-ongelmat.
Tuttuja vikoja volkkarin omistajille ovat myös erilaiset pikkuviat, sähköviat, kaapeliviat
ovissa, muovisten osien laatuongelmat ovat jatkuneet vuosia, lähes 80 luvulta saakka,
esimerkkinä vaikkapa ovien kahvat ja lukkolaitteet, kaikissa VAG- konsernin malleissa.
Jos näitä vikoja sietää niin ok. Kaikilla merkeillä pääsee suurinkiin ajosuoritteisiin, kilometrimääriin, mutta eri asia on millä hinnalla. Toki kaikilla ei näitä tyyppivikoja
ilmene.
Jotain kertoo kokonaislaadusta eri merkkien ja mallien jälleenmyyntiarvo.
Jos vaikka vertaaa 10-20 vuotiaiden autojen, eri merkkien myyntihintoja, niin
mm. toyota on käytettynäkin kalliimpi, muiden merkkien ollessa jo arvoltaan pisteessä
jolloin niitä ei juuri " kannata " korjata , ja niitä toimitetaan romutettavaksi.
Tämä nopeampi kierto on tietenkin automyyjien ja maahantuojien tavoitteena mutta
eri kysymys onkin kuinka kestävää kehitystä on jos autot jotka ovat suomessa älyttömän kalliita muutenkin kestävät tuon " ihanteelisen 8-12 vuotta ja sitten paaliin.
Näillä hinnoilla se on vuotta kohden pienituloiselle autoilijalle aivan
liian suuri hinta...Juuri noin se asia on. Autoilija 66 v.
- Anonyymi
Rekisterissä, tieliikennekäytössä ja liikenteessä ovat eri asioita.
- Anonyymi
Tulossa olevat konkurssit vauhdittavat tätä aivan rajuksi käynyttä valehtelua Toyotasta.
- Anonyymi
Vaggeja paalataan nyt ennätystahtia! Outokumpu nostaa kapasiteettia!!!
- Anonyymi
Eikä pelkästään VAG tuotteita. Toimitan romuautoja vastaanottopisteisiin.
Siellä on mukava katsella mitä autoja puristuskone malttamattomana odottaa.
Toyotaa merkkinä vastaanottopisteillä vähiten.
Yleensä niihin paikkoihin pääsee pelkästään katsomaan, menkää itse niin
ei tarvii taistella täällä tosiasioista. - Anonyymi
Ihmiset ovat kyllästyneet niiden öljynsyöntiin, jakoketjuihin ja ruosteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat kyllästyneet niiden öljynsyöntiin, jakoketjuihin ja ruosteeseen.
Huono jälleenmyyntiarvo myös, vag-tuote on nykyään no-no.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono jälleenmyyntiarvo myös, vag-tuote on nykyään no-no.
Seisovat autoliikkeissä takapihalla kaikkein taaimmaisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seisovat autoliikkeissä takapihalla kaikkein taaimmaisina.
Eivät hyvittäneet minulle juuri mitään vuosimallin 2015 wagenista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono jälleenmyyntiarvo myös, vag-tuote on nykyään no-no.
Todellakin, jostain syystä vaihtohyvityshinnat ovat kehnoja. Onko kysyntä niin huonoa?
- Anonyymi
Sinä et pääse tästä eroon. Et koskaan.
- Anonyymi
Et koskaan.
- Anonyymi
Europe sales Toyota Yaris No. 1-seller for the month!
- Anonyymi
Toyota Yaris, tammi- ja helmikuun myydyin auto Euroopassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Yaris, tammi- ja helmikuun myydyin auto Euroopassa.
Golf ja Octaavia, tammi- ja helmikuun paalatuimmat autot Euroopassa.
- Anonyymi
Minä laitan tästä aina uusimman tilaston heti kun se on saatavissa.
- Anonyymi
Tuo tilasto taidetaan julkaista kolmen kuukauden välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tilasto taidetaan julkaista kolmen kuukauden välein.
Mistä tuon tilaston näkee, siis euroopan autojen paalaustilaston,
Suomessa tietysti ero näkyy räikeämmin eri merkeissä kun autot uusina
kalleimpia euroopassa, mutta kyllä ne jyvät akanoista löytyy muuallakin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuon tilaston näkee, siis euroopan autojen paalaustilaston,
Suomessa tietysti ero näkyy räikeämmin eri merkeissä kun autot uusina
kalleimpia euroopassa, mutta kyllä ne jyvät akanoista löytyy muuallakin..Etsikääpä joku netistä Euroopan tai edes Saksan paalaustilasto niin näkyy Volkswagenin lyhytikäisyys.
- Anonyymi
Tätä et pääse koskaan pakoon.
- Anonyymi
No, läytyykö sitä paalaustilastoa?
- Anonyymi
Siinä se on. Kylmä totuus. Aloituksessa.
- Anonyymi
Siinäpä siinä. Taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä siinä. Taas.
Siinä se taas on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se taas on.
Siinähän se Vw on, kaikkine vikoineen ja ruosteineen. Paalissa.
- Anonyymi
Saksalaiskonsernin kansanvaunut maatuvat nopeasti pois.
- Anonyymi
Ne ovat teknisesti niin risoja jo ennenkuin ehtivät maatua, että on paalattava.
- Anonyymi
Tämä ei mihinkään häviä. Ei.
- Anonyymi
Tämä ketju se on myrkkyä.
- Anonyymi
On se kauhistus.
- Anonyymi
Ne kun ostaa sen peltimateriaalin sellaisesta tehtaasta ja käyttävät huonoja maaleja niin autot ruostuvat.
- Anonyymi
Kasetti kädessä hippohiihtojen jälkeen vw-kruppilla.
- Anonyymi
Liikeenteessä olevat Volkswagenit vähenevät nopeasti ja Toyotat lisääntyvät rajusti.
- Anonyymi
Tämä se on tosi paha ketju.
- Anonyymi
Siinä taas yksi hyvä syy välttää Toyotaa. Tosin ei tuo folkkari juuri parempi ole. Mielummin ajan autolla, joita ei tule liikaa vastaan.
- Anonyymi
Sinun ruostuneita paalattavia Golfejasi on tiet täynnä.
- Anonyymi
Vuonna 2008 Volkswagenin aloittama laadun alennus näkyy nyt paalaustilastoissa.
- Anonyymi
Moottoreiden öljynkulutuskorjaus on liian kallista.
- Anonyymi
Oliko se noin vuosi sitten se uutinen, että n. 2002-2003 vuosimallin Corolla tai ykköskoppanen Avensis on yleisin liikkeellä oleva auto ihan kaikissa maakunnissa paitsi uudellamaalla se oli pari vuotta vanha Octavia.
- Anonyymi
Toyotan puolustajat perustavat tietonsa totuuteen kuten aloitus osoittaa. Pilkkaajien tekstit ovat vailla mitään lähdettä eli pelkkiä heittoja.
- Anonyymi
Vaggineen ostaa vain kerran. Kerrasta ihminen yleensä oppii.
- Anonyymi
Siksi sen ensirekisteröintimäärät vajoavat kuukausi kuukaudelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi sen ensirekisteröintimäärät vajoavat kuukausi kuukaudelta.
Ei auta sähköautokaan kun paljastui pelkäksi prototyymiksi.
- Anonyymi
Eräät uskonlahkolaiset eivät ota opikseen koskaan.
- Anonyymi
Niin se juuri on.
- Anonyymi
Tämä se on niin rankka juttu, että se näkyy ensirekisteröintitilastoissa.
- Anonyymi
Tämä otsikko pelottaa minua. Skodat eivät mene kaupaksi.
- Anonyymi
Skoodan kasetti ei kestä.
- Anonyymi
Minne ovat Volkswagenit kadonneet?
- Anonyymi
VW:lle jäi hippohiihdoissa luu käteen lumien sulettua olemattomiin, hihii!
- Anonyymi
Julkaisen pien auuden tilaston, jossa tuo ero Toyotan eduksi on kasvanut valtavasti. Miksi Volkswageneita poistuu liikenteestä valtavasti?
- Anonyymi
Niin pian on saatavissa maaliskuun lopun tilanne.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838