Rakastan kissoja!

Anonyymi

Voiko eläin olla ihmisiä rakkaampi? Voiko eläimistä olla enemmän iloa? Myös huolta?
Kärsin edelleen, soimaan ja vihaan itseäni, kun en ymmärtänyt päästää edellistä karvakaveriani tuskistaan (silloin en tiennyt!) ajoissa. Rakastin niin paljon ja luulin toimivani oikein. Olihan hän elänyt kanssamme lähes 20 vuotta. Nyt tiedän paremmin.

Uudet kissakaveruksemme saavat kaiken huomiomme ja taitavat olla minulle rakkaampia kuin mieheni! Ja hänelle rakkaampia kuin minä!

14

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koira on fiksumpi ja kivempi, vaikka kissa on myös ihan mukava maatessaan.

• Anonyymi

Kissan kanssa kommunikointi vaati ihmiseltä enemmän älyä kuin koiran kanssa kommunikointi. Jos kissan kanssa ei osaa toimia, niin silloin ei osaa. Pitää miettiä, pitää ajatella. Laumaeläimen kanssa voi mennä kurssille ja opetella simppelit konstit ja komennot. Kissan kanssa pitää oppia ihan itse ajattelemaan. Fiksuimmat kissan omistajat opettavat kissat jopa sirkustemppuihin. Se ei ihan keneltä tahansa onnistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kissan kanssa kommunikointi vaati ihmiseltä enemmän älyä kuin koiran kanssa kommunikointi. Jos kissan kanssa ei osaa toimia, niin silloin ei osaa. Pitää miettiä, pitää ajatella. Laumaeläimen kanssa voi mennä kurssille ja opetella simppelit konstit ja komennot. Kissan kanssa pitää oppia ihan itse ajattelemaan. Fiksuimmat kissan omistajat opettavat kissat jopa sirkustemppuihin. Se ei ihan keneltä tahansa onnistu.

- Ja kattia kanssa.

• Anonyymi

Vaimo syntynyt Tiikerin vuonna oppinut suomenkielellä kiroamaan :D

Khrap

• En minä kissoista mitään tiedä, koira on mukavampi.
      Viimeinen koira aikanaan kuoli, niin ajattelin, etten lemmikkieläintä ota.
      Sen jälkeen minut on siunattu villikissoilla. kolme niitä on ollut, kaikki oon saanut kesytettyä. Yksi hävisi vuosia sitten omille teilleen, saattoi huuhkaja viedä.
      Vaikka en kissoista erityisemmin pidä, niin ne näyttää pitävän minusta, toinen ei olisi muuten kun sylissä, jos vähänkin istuu. Toinen änkeää viereen, jos pitkälleen rupeaa.
      Kissan ikä lienee 15 vuotta, toinen on viiden vuoden ikäinen, toinen lienee nuorempi, että meikäläinen on jo kahdeksankymppinen, kun kissoista pääsee eroon.

• Kissojen ja koirien älyssä ei ole todettu eroja.
      Luonteet ovat erilaiset.
      Kissa oppii ihan samoilla taktiikoilla, kun koirakin, se vaatii vaan sinnikkyyttä, koska kissa on itsenäinen luonne.
      Koira taas haluaa miellyttää.
      Kissa oppii antamaan tassua ja istumaan pyynnöstä. Onpa semmoinenkin kissa videolla tullut nähtyä, joka meni skeittilaudalla pitkin pihoja.
      Juuri on palkittu kissa, joka haistaa emäntänsä verensokerin lasku yöllä ja herättä hänet. Ellei saa hereille, herättää isännän.
      Eräskin kissa syöksyi koiran kimppuun ajaen sen pois. Koira oli päässyt karkuun naapurin pihalta ja pieni poika ajeli omalla pihatiellä pienellä pyörällä. Tuo koira kaatoi pyörän ja rupesi raahaamaan poikaa puntista, siihen hätään kissa tuli.
      Minä olen kissaihminen, joka kesäisin seurustelen paljon koirienkin kanssa.
      Eläimiin kun tutustuu, huomaa miten fiksuja ne ovat.
      Ihmisen typerä jalostusvimma on saanut aikaan vihaisia koiria ja se, että koiraakaan ottaessa ei tiedetä, miten sen kanssa pitäisi toimia.

• Joo, kyllä kissoilla olisi taipumusta lääkäriksi tai ainakin sairaanhoitajiksi.
        Likkani edesmennyt kissa vaistosi aina kun likka oli saamassa migreenikohtauksen jo ennenkuin hän itse tunsi mitään. Alkoi käyttäytymään eri tavalla ja selvästi huolestuneena ja huolehtivana, tuli ihan lähelle tuijottamaan korvat silleen eteenpäin kääntyneinä ja taputti tassullaan päähän.

Nyt hän adoptoi kissakodista uuden löytökissan just ennen joulua. Ihan kauttaaltaan vitivalkoinen turkistaan, eläinlääkärin mukaan jotain 2-3v. Saa nähdä mitä kykyjä sillä tulee olemaan ja mitä taitoja se tulee oppimaan.
        Likkani on ainakin hyvä keskittymään kissojen sielunelämään ja tutustumaan niihin. Hänellä on ollut useita kissoja ja miten hämmästyttävän erilaisia ne voikaan olla persoonaltaan jokainen vaikka luulisi, että kissa on vain kissa ja vain kissa.
        Aluksi se oli aika arka ja halusi enimmäkseen vain nukkua jossain sängyn alla ja sohvan takana muuten kuin mitä vain hotkimalla syömässä ja hiekkalaatikolla kävi, mutta on se jo nyt niin kesyyntynyt, että on liki kaiken aikaa, melkein liiankin riippuvainen ihan kuin pelkäisi, että hänet hylätään.
        Se oli löytynyt jostain rakennustyömaan lautakasoista Skånessa, missä se eleli kuukausia, eikä sille löytynyt omistajaa vaikka siitä oli ilmoiteltu ympäriinsä. Skånessa oli kissakodit niin täynnä, että se lähetettiin junassa tulemaan Tukholman kissakotiin likaisena ja ränsistyneenä, toinen silmä tulehtuneena, ressukka, ettei jää talven alle.
        No nyt sillä on ainakin hyvin. Sillä ei muuta nimeä ollut kuin sitä sanoivat vain prinsessaksi ja papereissa lukee Prinsessa. Likkani, joka on kaikesta avaruudesta kiinnostunut, niin laittoi sille lisänimeksi Leia. Nyt se on Prinsessan Leia sitten, lyhyemmin vain Leia.

• Anonyymi

Tutustumalla koiriin enemmän, ymmärtää, ettei läheskään kaikki rodut halua miellyttää ihmista, ja usein miellyttämisen takana on vain keino saada tahtomansa. Palveluskoirat ovat sitten erikseen, niiden hommaahan on palveleminen. Eri koirarodut käyttäytyvät eri tavoin, sen mukaan mihin ne on jalostettu.

• Anonyymi

Kissanomistaja ei voi äänestää vasemmistoa. Enää. Äl yli päästä perhanaa. Globalisaatiota. Kaupassa hyvä, taloudessa välttävä, politiikassa no-no. Oma kansa ensin. Vasliitto petti. Sdp on suurempi petospuolue

Kissojen pettäjä

Ruotsin maikkarissa TV4 worldanimalprotection.se eläinsuojelujärjestö mainostaa toimintaansa ja pyytää tukea kuvilla, joissa kehitysmaalaiset rääkkäävät kaikenlaisia imettäväisiä kammottavasti kahleissa. Tuli mieleen näkkileipäjärvisaamelainen sdp kissaperheen elävältä polttanut. Meinasi päästä EU-parlamenttiiin mutta murha tuli julki. Onneksi. Taustoja ei sdp tutki, kaikki käy vallanhimossa

• Anonyymi

Kylmien asemien yksinäisiä miehiä :)

Rakastan

• Anonyymi

alotukseen:
      eläin on aina söpö
      mutta ei koskaan korvaa ihmistä,

itse en laita söpöliinä kotiini koska en raskisi sitä jättää kotiin kun menisisn asioille,

eläimistä pitää pitää yhtä hyvää huolta kuin omasta pienestä lapsesta,
      eläintä ei koskaan saa hyljätä luontoon,
      jos on ottanu lemmiksi ,

• Anonyymi

Tykkään kissoista koska ne tappavat huvikseen ❤️

• Anonyymi

japanissa kehitetään teknologia, joka pidentää kissa eläinten elämää kolmekymmeneksi vuodeksi, uutiset kertoneet

• UUSI

Minun koirani on kouiuttanut minut tottelevaiseksi. Teen vaikka mitä temppuja ja toimenpiteitä vaikka ei aina huvittaisi. Hän on todennäköisesti opettajana vielä noin viitisen vuotta. Saamme olla yhdessä jos en itse kuukahda sitä ennen. Elämästä ei koskaan tiedä. Koira on perheenjäsen mutta ei korvaa ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8133
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2501
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2255
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1906
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1482
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1321
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1250
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1157
    Aihe