Sähkösopimuksen uusiminen?

Anonyymi

Kannattaako lyödä uutta diiliä tulille vai odottaa kevääseen jolloin yleensä tekevät kovempia tarjouksia? Nyt mulla on 3,99c/kWh ja ei mitään perusmaksua.

Tämmöistä tarjosivat tilalle alkaen kesästä:

Tarjoamme sinulle nyt uutta, kahden vuoden määräaikaista sopimusta edulliseen hintaan: energiamaksu: 4.98 c/kWh, perusmaksu: 3.00 €/kk. Jos et halua uusia määräaikaista sopimusta, se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hinnat: energiamaksu: 6.99 c/kWh, perusmaksu: 3.84 €/kk.

Tuo energiamaksu vielä menee mutta pystynkö neuvottelemaan tuosta perusmaksusta? 36egeä vuodessa ekstraa plus hieman suurempi energiamaksu.

11

930

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla oli joskus tuo 3.99 cen nyt ollut 1.5v 5.26c
      Kesäkuussa loppuu sopimus. On vähän markkina tilanteen mukaan nuo hinnat mutta kilpailuttaja sivulta kannattaa koittaa, varmasti löytyy ilman perusmaksua. En kyllä mitään vieraampia tarjoajia suosi. Joskus olli 220 energialta ja hommia oli että sai menemään kuten sovittu. Oli etukäteen laskutusta ym....
      Heleniltä on viimeaikoina tullut

• Anonyymi

Siis onko sulla oikeasti sähkön hinta 3,99 snt/kWh ilman perusmaksua?
      Älä ihmeessä rupea vaihtamaan, mistä kuvittelit halvemman löytäväsi.

• Anonyymi

On Helenin kautta, mutta päättyy pian. 4.98 c/kWh, perusmaksu: 3.00 €/kk olisi uusi diili. Pitää katsoa jos odottelisi toukokuulle asti kun silloin tulee yleensä parhaat tarjoukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On Helenin kautta, mutta päättyy pian. 4.98 c/kWh, perusmaksu: 3.00 €/kk olisi uusi diili. Pitää katsoa jos odottelisi toukokuulle asti kun silloin tulee yleensä parhaat tarjoukset.

Perusmaksu tuossa tietysti on suhteellisen korkea. Myyjät yrittää saada kWh-hinnan näyttämään tuolla keinolla vähän kohtuullisemmalta. Riippuu tietysti kulutuksesta, mikä kullekin kannattaa.

• Anonyymi

Sähkön hinta riippuu monesta tekijästä. Itse ole kilpailuttanut kesällä. Joskus se tuottaa tulosta, muttei välttämättä.

Yleensä otan halvimman normaalia laskutusta käyttävän ja itse sähköä' tuottavan.

Tarkoitus on asentaa aurinkopaaneleita, kunhan kerkiän. Alan sitten käyttää sähkjöautojen akkuja varastointiin.

• Anonyymi

Mulla myös sama tilanne, Heleniltä vuoden määräaikainen voimassa, joka päättyy kesällä ja tuli nyt sama uusimis"tarjous". Mutta ei kannata sitä ottaa, menee kilpailutussivustolle niin saman saa ilman kuukausimaksua. Ja löytyi sieltä vielä halvempiakin eri yhtiöiltä kuten Vattenfallilta. Laskeekohan hinnat vielä tässä keväällä? Mites jos tekee uuden sopimuksen toiseen kuin nykyiseen yhtiöön ja sitten nykyinen yhtiö soittaakin ja tarjoaakin parempaa sopparia niin meneekö se niin helposti että sopimus pysyy vanhalla yhtiöllä ja sopimus uuden yhtiön kanssa mitätöityy eli ei velvoita enää mihinkään?

• Anonyymi

Etämyynnissähän on kahden viikon perumisoikeus, joten siitä vaan.

• Anonyymi

Yleensä keväisin hinnat ovat aikalailla alhaisimmillaan kun vesivoimaa on tarjolla lumien sulamisen myötä. Itse olen tehnyt määräaikaisia sopimuksia, lyhimmillään 6-kuukaudeksi, jotta sain sopimukset päättymään keväisin. Pienenellä vaivalla kohtuullinen säästö on tullut vuosien mittaan verrattuna toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen. Mielestäni kannattaa itse ottaa yhteyttä sähkön toimittajaansa ja kuunnella jatkotarjousta sähkösopimukseensa, sillä eihän kukaan mielellään luovu asiakkaastaan. Yleensä aina näistä saa ainakin perusmaksun pudotettua pois neuvottelemalla ja kWh-hintaakin alemmas. Tämän jälkeen sitten kilpailuttaa muita yhtiöitä nettisivujen kautta.

• Anonyymi

Sopimuksen hinta menee tasan sen mukaan mikä on sähkömarkkinoiden johdannaishinta. Joskus se on 3 senttiä ja joskus 6 senttiä.

• Anonyymi

Aloituspostin kirjoittaja täällä! Nyt lähenee tuo deadline sähkösopparin uusimisen kanssa. Laitoin viestiä muutamaan firmaan kyselin pystyykö ne tarjoamaan parempaa sopimusta kuin allaoleva.

Suomisähkö CO2-vapaa 24 kk
      Perusmaksu: 3,00 €/kk

Energiamaksu: 4,98 c/kWh

En kyllä lähde noihin pieniin lafkoihin minkä kanssa täällä on raportoitu ongelmia, ei ole sen vaivan arvoista säästää muutama penni ja tapella sitten laskuista.

• Anonyymi

Meinasin vaihtaa oomilta helenille (uusi 2 vuotinen määräaikainen). Kilpailuttajan sivun kautta oli helenillä 4,97snt 0e/kk. Tuli oomilta vastatarjous 4,79snt 0e/kk jonka nyt otin (onkohan tämä vaan siksi kun olin vaihtamassa yhtiötä?). 2vko vielä aikaa vaihtaa jos tulee halvempi kohdalle - muutamat sentinosat ei vaikuta mutta jos selvästi edullisempi niin sitten mietitään (näistä huijariyhtiöistä koitan pysyä kaukana). Välillä tässä oli halvempiakin tarjouksia mutta kun oli 2 vuotinen sopimus päällä niin ei voinut tehdä. Tuntuu että sähkössä sama juttu kun vähän aikaa sitten puhelinliittymissä - annetaan hyvä tarjous vasta kun ollaan vaihtamassa firmaa? Pistäkää viestiä jos halvempia löytyy.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2314
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      41
      1574
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      138
      1114
    4. 106
      1085
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1058
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      886
    7. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      54
      885
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      54
      800
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      81
      791
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      774
    11. 54
      771
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      749
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      40
      686
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      668
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      31
      607
    16. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      535
    17. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      527
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      510
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      502
    20. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      26
      488
    Aihe