Varenikliini

2lesken

Oletteko te tupakoinnin lopettamista yrittäneet kuulleet sanan varenikliini.
Onko se reseptilääke ja kelakorvattava.
Ja onko se tehokas.
Kyselen tuttavan puolesta.

16

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei tupakoinnin lopettamisessa mitään lääkettä tarvitse, itsekuria siinä vain tarvitaan. sanoo nimim. kokemusta on ja savuttelu loppui

      • Ano 09:14
        Miksi porukat puhuvat, että tupakointi on vaikeampaa lopettaa kuun viinanjuonti.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 09:14
        Miksi porukat puhuvat, että tupakointi on vaikeampaa lopettaa kuun viinanjuonti.

        tuohon en osaa vastata kun viina ei ole koskaan ollut ongelma.


    • Anonyymi

      Olen itse päässyt kyseisellä aineella tupakoinnista eroon mutta tilalle tuli toiset huumeet alkaen seksinhimosta jopa amfetamiiniriippuvuuteen mutta kannustan kaikkia savuttomaan tulevaisuuteen.🚬🚭

      • Ano 09:31
        Mitä ihme ainetta se sitten on?
        Onko se lääkärin määräämä ja Kelakorvattava.
        Seksinhimo?
        Eikö se vähän kuulu normaalille ihmiselle määrätyssä iässä.
        Amfetamiiniin, siis huumeriippuvuuteen.
        Jo on lääke tuo ko aine.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      taidat olla melkoinen tietopankki kun teiltä vähän yksi sun toinen kyselee
      neuvoja, käske heidän kuuklettaa
      nj

      • Ano
        On kuukletettu.
        Mutta korvausasia ei selvinnyt.
        Eikä oikein aineen koostumuskaan?


    • Anonyymi

      Lekurilta voi saada ainakin kahden lääkkeen reseptin.
      Lukekaa sivuvaikutukset ennenkuin ostatte. Ainakin toisesta tulee joillekin oksettava olo. Eli ei pysty syömään niitä.

      Vähentämällä hitaasti olen päässyt eteenpäin. Poltin askin päivässä.
      Vähensin viikkotasolla yhden tupakan päivässä.
      Nyt on kymmenes viikko menossa.
      Pärjään puolella askilla.
      Pysyttelen nyt tässä määrässä, jota pidän saavutuksena.
      Sitten alan taas vähentää.


      "Veri" vaatii nikotiinia, kun nikotiinitaso laskee.
      Se on riippuvuus. On paljon helpompi olla juomatta kuin polttamatta.

      Mutta molemmat vaikeita, jos riippuvuus on.

      • Anonyymi

        Samat sävelet. Aikaa sitten puolitin askillisen kymmeneen tupakkaan vuorokaudessa.
        Riippuen päivän aktioneista, kulutus on ollut 10 - 12.
        Parhaillaan kävin 5 - 6 savuketta päivää kohti.
        Sitten on ollut lainausmerkeissä stressi kausia (kuolemaa jne), niin kulutus kohosi.
        Nyt olen lähdössä palautumaan tuohon 5 - 6 savuketta per päivä.
        Uskon, että omin toimenpitein lopetan kokonaan.
        Olen itsepäinen. En usko poppa tieteisiin, enkä ota vastaan ulkoavaruuden neuvoja.
        Se on aina minä itse tai ei sitten ollenkaan.

        Olen naureskellut noita lääkkeillä eroon tupakasta. Tiedossa neljä, jotka ottaneet kalliin kuurin. Kaikki retkahtaneet uudelleen vähäisenkin vastoinkäymisen jälkeen.
        Ymmärtääkseni Kela ei korvaa, ellei ole vähintäänkin lääkärin vahvaa lausuntoa, että potilaan pakko lopettaa, muuten tukehtuu kuoliaaksi.
        Lääkkeiden sivu oireista en tiedä mutta ei nuo neljä ole ainakaan hulluiksi tulleet.


    • Anonyymi

      Itse lopetin ilman mitään kemiallisia lääkkeitä, lisäsin vaan liikuntaa, mutta useampi tuttavani on päässyt tupakasta eroon kyseisen lääkkeen avulla, tosin osalla on ollut sivuoireena erittäin toiminnalliset unet, tässä lääkeinfo: https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=6063

      • Ano 11:38
        No huh huh
        Jopa on lääke.
        Alan uskomaan että tupakoinnista on vaikeampi päästä eroon kun viinan juonnista.
        Henkilö joka yrittää päästä eroon tupakasta, on alkanut syömään tosi paljon kaikkea makeaa.
        Pullaa karkkeja makeita juomia.
        Nyt pelkää lihoamista.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:38
        No huh huh
        Jopa on lääke.
        Alan uskomaan että tupakoinnista on vaikeampi päästä eroon kun viinan juonnista.
        Henkilö joka yrittää päästä eroon tupakasta, on alkanut syömään tosi paljon kaikkea makeaa.
        Pullaa karkkeja makeita juomia.
        Nyt pelkää lihoamista.

        Makean syöminen on psykologinen juttu, "antaa itselleen luvan"
        syödä makeaa tupakan korvikkeeksi.
        Omalla kohdalle ei ole tullut mieleenkään alkaa mussuttaa makeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makean syöminen on psykologinen juttu, "antaa itselleen luvan"
        syödä makeaa tupakan korvikkeeksi.
        Omalla kohdalle ei ole tullut mieleenkään alkaa mussuttaa makeaa.

        "Koska olen vähentänyt/lopettanut tupakanpolton saan syödä "lohtumakeaa" palkinnoksi,
        koska se on vaarattomampaa kuin tupakka".

        Jos niin heikko on, ongelmana voi olla kohta molemmat, tupakka ja makeansyönti.

        Ihminen voi aivopestä itsensä - halutessaan.


    • Anonyymi

      Vierotuslääke tulee reilusti halvemmaksi kuin tupakka jos polttelee askin tai yli päivässä.

    • Anonyymi

      Lopetin 13 vuotta sitten vierotuslääkkeelleä. Silloin oli kahta eri lääkettä. Käyttämäni kuurin aikana piti aluksi polttaa normaalisti, mutta lääke vei tupakasta saatavan nautinnon. Tupakka alkoi päin vastoin maistua paskalle. Kun aikansa kärhensi paskalle maisutvaa tupakkia, tupakointi loppui kokonaan ja ennen lääkekuurin loppumista.

      Ainakin minulla tehosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe