Oletteko te tupakoinnin lopettamista yrittäneet kuulleet sanan varenikliini.
Onko se reseptilääke ja kelakorvattava.
Ja onko se tehokas.
Kyselen tuttavan puolesta.
Varenikliini
16
995
Vastaukset
- Anonyymi
ei tupakoinnin lopettamisessa mitään lääkettä tarvitse, itsekuria siinä vain tarvitaan. sanoo nimim. kokemusta on ja savuttelu loppui
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 09:14
Miksi porukat puhuvat, että tupakointi on vaikeampaa lopettaa kuun viinanjuonti.tuohon en osaa vastata kun viina ei ole koskaan ollut ongelma.
- Anonyymi
Olen itse päässyt kyseisellä aineella tupakoinnista eroon mutta tilalle tuli toiset huumeet alkaen seksinhimosta jopa amfetamiiniriippuvuuteen mutta kannustan kaikkia savuttomaan tulevaisuuteen.🚬🚭
Ano 09:31
Mitä ihme ainetta se sitten on?
Onko se lääkärin määräämä ja Kelakorvattava.
Seksinhimo?
Eikö se vähän kuulu normaalille ihmiselle määrätyssä iässä.
Amfetamiiniin, siis huumeriippuvuuteen.
Jo on lääke tuo ko aine.- Anonyymi
Ai niin tässä tietoa kela-korvattavuudesta: https://www.kela.fi/-/varenikliini-champix-1-12-2016-alkaen
- Anonyymi
taidat olla melkoinen tietopankki kun teiltä vähän yksi sun toinen kyselee
neuvoja, käske heidän kuuklettaa
nj - Anonyymi
Lekurilta voi saada ainakin kahden lääkkeen reseptin.
Lukekaa sivuvaikutukset ennenkuin ostatte. Ainakin toisesta tulee joillekin oksettava olo. Eli ei pysty syömään niitä.
Vähentämällä hitaasti olen päässyt eteenpäin. Poltin askin päivässä.
Vähensin viikkotasolla yhden tupakan päivässä.
Nyt on kymmenes viikko menossa.
Pärjään puolella askilla.
Pysyttelen nyt tässä määrässä, jota pidän saavutuksena.
Sitten alan taas vähentää.
"Veri" vaatii nikotiinia, kun nikotiinitaso laskee.
Se on riippuvuus. On paljon helpompi olla juomatta kuin polttamatta.
Mutta molemmat vaikeita, jos riippuvuus on.- Anonyymi
Samat sävelet. Aikaa sitten puolitin askillisen kymmeneen tupakkaan vuorokaudessa.
Riippuen päivän aktioneista, kulutus on ollut 10 - 12.
Parhaillaan kävin 5 - 6 savuketta päivää kohti.
Sitten on ollut lainausmerkeissä stressi kausia (kuolemaa jne), niin kulutus kohosi.
Nyt olen lähdössä palautumaan tuohon 5 - 6 savuketta per päivä.
Uskon, että omin toimenpitein lopetan kokonaan.
Olen itsepäinen. En usko poppa tieteisiin, enkä ota vastaan ulkoavaruuden neuvoja.
Se on aina minä itse tai ei sitten ollenkaan.
Olen naureskellut noita lääkkeillä eroon tupakasta. Tiedossa neljä, jotka ottaneet kalliin kuurin. Kaikki retkahtaneet uudelleen vähäisenkin vastoinkäymisen jälkeen.
Ymmärtääkseni Kela ei korvaa, ellei ole vähintäänkin lääkärin vahvaa lausuntoa, että potilaan pakko lopettaa, muuten tukehtuu kuoliaaksi.
Lääkkeiden sivu oireista en tiedä mutta ei nuo neljä ole ainakaan hulluiksi tulleet.
- Anonyymi
Itse lopetin ilman mitään kemiallisia lääkkeitä, lisäsin vaan liikuntaa, mutta useampi tuttavani on päässyt tupakasta eroon kyseisen lääkkeen avulla, tosin osalla on ollut sivuoireena erittäin toiminnalliset unet, tässä lääkeinfo: https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=6063
Ano 11:38
No huh huh
Jopa on lääke.
Alan uskomaan että tupakoinnista on vaikeampi päästä eroon kun viinan juonnista.
Henkilö joka yrittää päästä eroon tupakasta, on alkanut syömään tosi paljon kaikkea makeaa.
Pullaa karkkeja makeita juomia.
Nyt pelkää lihoamista.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 11:38
No huh huh
Jopa on lääke.
Alan uskomaan että tupakoinnista on vaikeampi päästä eroon kun viinan juonnista.
Henkilö joka yrittää päästä eroon tupakasta, on alkanut syömään tosi paljon kaikkea makeaa.
Pullaa karkkeja makeita juomia.
Nyt pelkää lihoamista.Makean syöminen on psykologinen juttu, "antaa itselleen luvan"
syödä makeaa tupakan korvikkeeksi.
Omalla kohdalle ei ole tullut mieleenkään alkaa mussuttaa makeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makean syöminen on psykologinen juttu, "antaa itselleen luvan"
syödä makeaa tupakan korvikkeeksi.
Omalla kohdalle ei ole tullut mieleenkään alkaa mussuttaa makeaa."Koska olen vähentänyt/lopettanut tupakanpolton saan syödä "lohtumakeaa" palkinnoksi,
koska se on vaarattomampaa kuin tupakka".
Jos niin heikko on, ongelmana voi olla kohta molemmat, tupakka ja makeansyönti.
Ihminen voi aivopestä itsensä - halutessaan.
- Anonyymi
Vierotuslääke tulee reilusti halvemmaksi kuin tupakka jos polttelee askin tai yli päivässä.
- Anonyymi
Lopetin 13 vuotta sitten vierotuslääkkeelleä. Silloin oli kahta eri lääkettä. Käyttämäni kuurin aikana piti aluksi polttaa normaalisti, mutta lääke vei tupakasta saatavan nautinnon. Tupakka alkoi päin vastoin maistua paskalle. Kun aikansa kärhensi paskalle maisutvaa tupakkia, tupakointi loppui kokonaan ja ennen lääkekuurin loppumista.
Ainakin minulla tehosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483