Vanha tarina enkelitytöstä sisaresta ja veljestä joka vankilasta vapautuneena

Anonyymi

palaa kotiin yllättäen.
On kaunis kylä Joulun aattona ja pimeä taivas ja kauniit tähdet tuikkivat.
Kodin lämmössä lapset leikkivät,sukulaiset ja mummut ja papat ja tietysti leikkivät kissat koirat.Pieni tyttö koristelee joulukuusta ja piparien ja kahvin tuoksu kuin kertoo kohta on joululahjojen avaamisen aika.Kun yht`äkkiä oveen koputetaan.
Äiti oven avaa ja jättää raolleen ja mies ulkopuolelta näkee itkevän suruisan äitinsä eteisessä mutta isä joka äidin takana seisoo on isän kasvot ilmeettömät.
Mies näkee pienen enkelitytön joka myös lattialta miestä katselee ja mies itkuaan pidätellen tunnistaa hänet pikkusiskokseen jota ei ole vielä tavannut koska vankilassa oli istunut.Nyt jää nähtäväksi avautuuko raottunut ovi miehelle avoimeksi vai sulkeutuuko se hiljaisesti ja lopullisesti miehen kasvojen edessä.Onko tie miehen pois läheisten luota ja pois kylästä koska kädet täynnä vieraan verta ja pahat teot sielussa ja sydämessä.On pimeää mutta kylästä kuuluu iloisten lasten leikkiä ja naurua jotka muutamat vielä ulkona leikkivät ja kohta mennään koteihin Joulua viettämään ja tietysti lahjat.Miehen saappaissa lumi narisee ja kuuluu kylästä pienten kuparisten kellojen helähdyksiä.Ne vaimenevat hiljaa miehen jätettyä kylän taakse.Edelleen lumi saappaitten alla narisee.Sydän niin kaipaa lämpöä ja läheisyyttä ja taivaalla tuikkivat edelleen kauniit tähtöset ja on niin yksinäinen olo.

5

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joillakin on aikamoinen "kotiinpaluu" jos ollenkaan

      • Anonyymi

        Niittää mitä kylvää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niittää mitä kylvää

        Mitä jos tuo mies olisikin muuttunut kiltiksi ja hyväksi ja hän saisi vielä yhden mahdollisuuden koska hylättyjen kohtalo ei ole hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos tuo mies olisikin muuttunut kiltiksi ja hyväksi ja hän saisi vielä yhden mahdollisuuden koska hylättyjen kohtalo ei ole hyvä.

        Joulun Rauhaa ei saa rikkoa
        Se on perheiden mutta erityisesti lasten Juhla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulun Rauhaa ei saa rikkoa
        Se on perheiden mutta erityisesti lasten Juhla

        Taitaa olla niin vanha tarina että nykyisin on onneksi puhelimet.Jotta hukkareissulta vältytään niin yksi soitto ja saadaan selville onko tervetullut vai ei


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe