Oliivinhimo kissalla

punikin omistaja

Omistan ison punaisen kollin, joka on hulluna oliiveihin! Onkohan sillä joku suolanpuutos, kun se tykkää litkiä sitä nestettä ja jos antaa kokonaisen oliivin, niin se puree ja leikkii sillä kuin se ois jotain kissanminttua! Aika hassua. Itse en oliiveista perusta, mutta nyt mulla on mies ja kissa joilla on sama himo :)

Kissa syö muuten laadukkaita raksuja ja raakalihaa. Ei pitäisi olla puutosta. Ehkä tykkää öljystä? Oliivithan on aika öljyisiä..

11

5566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisuliini

      sama juttu meidän leikatulla uroksella. Se haistaa oliivin jo kaukaa ja tulee aivan hulluksi: hinkkaa itseään oliivinesteeseen ja nuolee sitä hulluna. Se ei kuitenkaan syö oliiveja. Myös oliivipuusta tehdyt salaattiottimet nuollaan huolellisesti mikäli ne ovat erehdyksissä sen ulottuvilla...

      olisi tosiaan mukava tietää mikä siinä oliivissa saa kissat niin kovin innostumaan!

      • Koirakko

        Hei! Lapsuuden kodissani oli Misu-kissa, jolle erehdyin antamaan oliiveja samalla, kun itse popsin niitä tv:tä katsellessa. Kissan maha meni aivan ruikulille, oli kamalaa siivottavaa.


      • Freya

        Oliivit tuntuvat vetoavan erityisesti kolleihin, jostain syystä. Oliviit eivät sinällään ole vaarallisia, mutta suola on ja siksi ei kannata antaa kissalle yhtä oliivia enempää. Jostain luin, että jotkut villikissat välimeren alueilla syövät oliiveja suoraan puusta.

        Voisiko joku säilöntäaine aiheuttaa tämän reaktion?


    • Onko eroa mustan tai vihreän purkkioliivin välillä?

      Ajattelin liottaa isommat suolat pois ja vähän leikittää kolmea rakastani - se isoin (joka käy työssä) lämpenee vain vihreille...

    • ölyjä

      oliivit ovat öljyisiä.. kissahan tarvitsee myös rasvoja.. voisiko se luontaisesti etsiä tarvitsemaansa?

      • Tabby

        Kissa tarvitsee eläinperäisiä rasvoja, ei kasviperäisiä. Kyse siis tuskin on siitä, että kissa etsisi oliiveista juuri nimen omaan öljyä =)

        Kasviperäinen rasvahan vain kulkee kissan suoliston läpi ja helpottaa kyllä karvapallojen liikkumista suolistossa, mutta käsittääkseni muuta virkaa kasviperäisillä rasvoilla ei kissalle ole. Sen sijaan eläinperäinen rasva imeytyy ja kissa pystyy hyödyntämään sen.


    • silvia-tati

      Kissalle ei sais antaa liikaa mitään suolaista, siltä voi mennä maksa. Söisköhän se oliiveja sen öljyn takia, kokeile laittaa oliiviöljyä sen ruuan sekaan, mun kissat ainakin tykkää siitä ja se öljy auttaa samalla poistamaan karvapalloja vatsasta.

      • mirri

        Mun poikakissa kans ihan innoissaan leikki oliivilla mikä oli tippunut lattialle. Kyllähän se varmaan on mukava leikkikalu kun kierii lattialla ja en yhtään ihmettele että kissa söisi sen (en tiedä söikö se sen vai ei mut enpä ole sitä ainakaan lattialta löytänyt). kyllä ne syö melkein mitä vaan. Mun toinen kissa on hulluna kurkkuun. sitä on kiva järsiä ja heitellä pitkin kämppää... Täytyy muistaa aina keskeneräinen kurkku laitta takas jääkaappiin tai se muuten löytyy pureskeltuna matolta...


    • Irkku

      Oma kissani tykkää myös paljon oliiveista. Ne eivät ole pahaksi ja annan niitä silloni tällöin. Ei kuitenkaan liian usein kun on niin suolaisia. Kissan on kiva saada välillä jotain muutakin. Eihän me kaikkikaan kaikista samoista ruuista pidetä! ;)

    • Anonyymi

      Oliiveissa on samankaltaisia vivahteita hajussa kun kissanmintulla. Siksi kissat siitä sekoavat!

    • Anonyymi

      Miksi annat kissalle voimakassuolaista? Tykkää itse tai ei: mutta omistaja vastaa siitä, että kissa ei saa sille vaarallista. Liika suola on, ylipäätään kaikki ihmisen lisäämä suola on kissan elimistölle vaarallista.
      Verenpaine nousee- seuraa munuaisongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe