Omistan ison punaisen kollin, joka on hulluna oliiveihin! Onkohan sillä joku suolanpuutos, kun se tykkää litkiä sitä nestettä ja jos antaa kokonaisen oliivin, niin se puree ja leikkii sillä kuin se ois jotain kissanminttua! Aika hassua. Itse en oliiveista perusta, mutta nyt mulla on mies ja kissa joilla on sama himo :)
Kissa syö muuten laadukkaita raksuja ja raakalihaa. Ei pitäisi olla puutosta. Ehkä tykkää öljystä? Oliivithan on aika öljyisiä..
Oliivinhimo kissalla
12
6517
Vastaukset
- kisuliini
sama juttu meidän leikatulla uroksella. Se haistaa oliivin jo kaukaa ja tulee aivan hulluksi: hinkkaa itseään oliivinesteeseen ja nuolee sitä hulluna. Se ei kuitenkaan syö oliiveja. Myös oliivipuusta tehdyt salaattiottimet nuollaan huolellisesti mikäli ne ovat erehdyksissä sen ulottuvilla...
olisi tosiaan mukava tietää mikä siinä oliivissa saa kissat niin kovin innostumaan!- Koirakko
Hei! Lapsuuden kodissani oli Misu-kissa, jolle erehdyin antamaan oliiveja samalla, kun itse popsin niitä tv:tä katsellessa. Kissan maha meni aivan ruikulille, oli kamalaa siivottavaa.
- Freya
Oliivit tuntuvat vetoavan erityisesti kolleihin, jostain syystä. Oliviit eivät sinällään ole vaarallisia, mutta suola on ja siksi ei kannata antaa kissalle yhtä oliivia enempää. Jostain luin, että jotkut villikissat välimeren alueilla syövät oliiveja suoraan puusta.
Voisiko joku säilöntäaine aiheuttaa tämän reaktion?
Onko eroa mustan tai vihreän purkkioliivin välillä?
Ajattelin liottaa isommat suolat pois ja vähän leikittää kolmea rakastani - se isoin (joka käy työssä) lämpenee vain vihreille...- ölyjä
oliivit ovat öljyisiä.. kissahan tarvitsee myös rasvoja.. voisiko se luontaisesti etsiä tarvitsemaansa?
- Tabby
Kissa tarvitsee eläinperäisiä rasvoja, ei kasviperäisiä. Kyse siis tuskin on siitä, että kissa etsisi oliiveista juuri nimen omaan öljyä =)
Kasviperäinen rasvahan vain kulkee kissan suoliston läpi ja helpottaa kyllä karvapallojen liikkumista suolistossa, mutta käsittääkseni muuta virkaa kasviperäisillä rasvoilla ei kissalle ole. Sen sijaan eläinperäinen rasva imeytyy ja kissa pystyy hyödyntämään sen.
- silvia-tati
Kissalle ei sais antaa liikaa mitään suolaista, siltä voi mennä maksa. Söisköhän se oliiveja sen öljyn takia, kokeile laittaa oliiviöljyä sen ruuan sekaan, mun kissat ainakin tykkää siitä ja se öljy auttaa samalla poistamaan karvapalloja vatsasta.
- mirri
Mun poikakissa kans ihan innoissaan leikki oliivilla mikä oli tippunut lattialle. Kyllähän se varmaan on mukava leikkikalu kun kierii lattialla ja en yhtään ihmettele että kissa söisi sen (en tiedä söikö se sen vai ei mut enpä ole sitä ainakaan lattialta löytänyt). kyllä ne syö melkein mitä vaan. Mun toinen kissa on hulluna kurkkuun. sitä on kiva järsiä ja heitellä pitkin kämppää... Täytyy muistaa aina keskeneräinen kurkku laitta takas jääkaappiin tai se muuten löytyy pureskeltuna matolta...
- Irkku
Oma kissani tykkää myös paljon oliiveista. Ne eivät ole pahaksi ja annan niitä silloni tällöin. Ei kuitenkaan liian usein kun on niin suolaisia. Kissan on kiva saada välillä jotain muutakin. Eihän me kaikkikaan kaikista samoista ruuista pidetä! ;)
- Anonyymi
Oliiveissa on samankaltaisia vivahteita hajussa kun kissanmintulla. Siksi kissat siitä sekoavat!
- Anonyymi
Miksi annat kissalle voimakassuolaista? Tykkää itse tai ei: mutta omistaja vastaa siitä, että kissa ei saa sille vaarallista. Liika suola on, ylipäätään kaikki ihmisen lisäämä suola on kissan elimistölle vaarallista.
Verenpaine nousee- seuraa munuaisongelma. - Anonyymi
Leikattu 16-vuotias Rauha-kissamme on hulluna nimenomaan oliivipuuhun. Se on jo kahtena jouluna innoissaan tuhonnut Betlehemistä ostamani jouluseimen hieromalla ja nuolemalla. Nyt seimi on taas kunnossa, ja osaan ehkä hiukan suojella sitä. Eläintenhoitaja sanoi, että kissalle ei ole vaaraa, ainoastaan seimelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871885
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141661- 931588
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931306Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31116Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol162984- 64896
- 76870
- 52837
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123828