Pitääkö Jeesuksen olla täydellisesti Herra pelastuakseen, entä jos Jeesus ei olekkaan ihan kaikessa Herra ,niin pelastuuko ihminen?
Mitä tarkoittaa että Jeesus on Herra?
85
2128
Vastaukset
- Anonyymi
Se tarkoitaa, että Jeesus on Jehova. Herra on suomennos hebrealaisista sanoista Adonai ja Jehova. Uudessa testamentissa on kohtia, josta tiedämme käytetyn erityisesti nimeä Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, missä Herra on alkutestissä Jehova.
Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
---
13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.
Raamatussa on myös nimipari Herra, Herra, joka merkitsee yleensä Adonai Jehova. Jeesus kutsui itseää Jehovaksi.
Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Ps 68:20 (68:21) Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta.- Anonyymi
Siksi Jeesus on ihmisten Herra, jolla on ihmisiin nähden kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kukaan ei tule Isän tykö, muuten kuinJeesuksen kautta.
- Anonyymi
Ei tasan tarkoita!
Herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.
Efesolaiskirje 6:9
"Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."
Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tasan tarkoita!
Herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.
"Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."
Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.Opetat epätarkasti ja siten väärin.
Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä Adonai tai Jehova.
Adonai ei ole erisnimi vaan yleisnimi, joka merkitsee herraa, ja Jumalan kyseessä olessa Herraa. Saara kutsui aviomiestään Abrahamia herraksi. Silloin kun kyseeseen tulee Jehova, niin se on erisnimi, joka yksin kuuluu Jumalalle.
"Jeesus on Herra" merkitsee, että Jeesus on Jehova. Paavali viittasi Joelin kirjan jakeeseen, jossa Herra on muodossa Jehova. Tämän perusteella UT opettaa, että Isä ja Poika ovat yksi. Koska Poika on Jehova, niin silloin hän on sama Jumala kuin Isä, joka on myös Jehova. Raamatun mukaan Jehova on yksi ja ainoa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetat epätarkasti ja siten väärin.
Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä Adonai tai Jehova.
Adonai ei ole erisnimi vaan yleisnimi, joka merkitsee herraa, ja Jumalan kyseessä olessa Herraa. Saara kutsui aviomiestään Abrahamia herraksi. Silloin kun kyseeseen tulee Jehova, niin se on erisnimi, joka yksin kuuluu Jumalalle.
"Jeesus on Herra" merkitsee, että Jeesus on Jehova. Paavali viittasi Joelin kirjan jakeeseen, jossa Herra on muodossa Jehova. Tämän perusteella UT opettaa, että Isä ja Poika ovat yksi. Koska Poika on Jehova, niin silloin hän on sama Jumala kuin Isä, joka on myös Jehova. Raamatun mukaan Jehova on yksi ja ainoa Jumala."Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä Adonai tai Jehova."
Raamatun alkukieliä ovat heprea, aramea ja kreikka. En voi uskoa sanakaan selityksistäsi kun et tämän vertaa tiedä. - Anonyymi
Nykyisessä kristillisessä kielenkäytössä Herra-nimitys sisältää vahvan kristologisen painotuksen. Siinä Jeesus on Herrana hallitsija ja Jumala. Näin ovat kirkkoisät keksineet. He eivät paremmasta ymmärtäneet. Mutta Raamattua tulee tulkita ottaen huomioon Raamatun ajan kieli, historia ja kulttuurit. Pitää ymmärtää, miten Raamatun kirjoittajat asiat ymmätsivät ja mitä he halusivat kohderyhmälleen kertoa. Heidän kohderyhmänsä et ole sinä vaan tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset. Joten katsotaanpa asiaa heidän kannaltaan.
Sana herra on kreikan kielessä kyrios ja se tarkoittaa omistajaa, talon isäntää, aviomiestä, hallitsijaa ja sitä käytettiin osoittamaan kunnioitusta. Se tulee kreikankielen juurisanasta, joka merkitsee auktoriteettia ja kuvaa sitä, kenellä on auktoriteetti. Se ei siis tule jumaluutta kuvaavasta juurisanasta. Jumalalle on kreikankielessä ihan omat sanansa ja ne eivät ole kyrios.
Herra-nimitystä käytettiin yleisen jumalanpalveluksen yhteydessä viitattaessa jumaluuksiin ja palvottaviin voimiin, esim. 1. Kor. 8:5:ssä:
"Sillä vaikka onkin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maan päällä, kuten onkin paljon jumalia ja herroja (kyrios),..."
Kreikkalais-roomalaisessa jumalanpalveluksessa herra-nimitys liittyi kuitenkin nimenomaan keisarinpalvontaan; Augustusta kutsuttiin herraksi (kyrios).
Kreikankielessä on oma sanansa Jumalalle ja se ei ole herra. Herra-sanaa käytetään Uudessa testamentissa sekä ihmisistä että Jumalasta mutta se ei todista sitä, että herra olisi sama kuin Jumala.
Luuk.1:32 kyrios = Jumala
1.Piet 3:6 kyrios = aviomies Abraham
Matt. 21:30 kyrios = kahden pojan isä
Matt. 10:24 kyrios = isäntä
Matt. 20:8 kyrios = viinitilan isäntä/työnantaja/maanomistaja
Matt. 27:63 kyrios = hallinnon virkamies Pilatus
Apt. 25:26 kyrios = rooman keisari
Joh. 12:21 kyrios = herra, kunnioitusta esittävä sana Filippoksesta
Kuten huomaamme, kyrios ei tarkoita Jumaluutta tai Jumalaa.
Vanhan testamentin adon-sanaa, joka tarkoittaa herraa, voitiin käyttää sekä ihmisestä että jumalista, myös Jumalasta. Se vastaa merkitykseltään kreikan sanaa kyrios mutta toisin kuin kreikka, hepreankieli erottelee ihmistä tarkoittavan herra-sanan jumaluutta merkitsevästä herra-sanasta. Sana adonai tarkoittaa herraa ja sitä käytetään ainoastaan Jumalasta. Sana adoni on herra-sana, jota käytetään vain ihmis-herroista.
Esim seuraavassa enkeliä kutsutaan adoniksi:
Tuomarien kirja 6:12-13
"12. Herran Enkeli ilmestyi hänelle ja sanoi hänelle: "HERRA (Yah·weh) olkoon kanssasi, sinä väkevä sankari!" 13. Gideon vastasi hänelle: "Oi, Herrani (’ă·ḏō·nî), jos HERRA (Yah·weh) on kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on kohdannut meitä? Missä ovat kaikki hänen ihmetekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet sanoen: 'HERRA (Yah·weh) on johdattanut meidät tänne Egyptistä'? Mutta nyt HERRA (Yah·weh) on hylännyt meidät ja antanut meidät Midianin kouriin." "
STLK 2017 käännös käyttää YHWH sanan suomennoksessa isoja kirjaimia koko HERRA-sanassa, mistä voi helposti erottaa milloin on oikeasti kyse Jumalaa koskevasta HERRA-sanasta ja milloin ihmistä koskevasta Herra-sanasta. Kuten yllä huomataan, adoni on kirjoitettu Herra, koska kyse ei ole Jumalasta. Näin Adonai voidaan erottaa herra-sanasta. Jo Martti Luther tiesi nämä asiat ja käytti käännöksissään vastaavia ilmiasuja Adonaista ja adonista.
Gideon viittaa tuossa edellä enkeliin kunnioittavasti ihmisten puhuttelussa käytetyllä herra-sanalla, koska enkeli ei ole Jumala. Esim. The MacArthur Study Bible vahvistaa, että tässä kohta käytettyä adoni-sanaa käytetään vain ihmisistä. Baptist seminaryn Vanhan testamentin professori, Claude Mariottini, sanoo tästä ihan samoin, että adoni tarkoittaa ihmis-Herraa ja Adonai Jumala-HERRAA.
...jatkuu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisessä kristillisessä kielenkäytössä Herra-nimitys sisältää vahvan kristologisen painotuksen. Siinä Jeesus on Herrana hallitsija ja Jumala. Näin ovat kirkkoisät keksineet. He eivät paremmasta ymmärtäneet. Mutta Raamattua tulee tulkita ottaen huomioon Raamatun ajan kieli, historia ja kulttuurit. Pitää ymmärtää, miten Raamatun kirjoittajat asiat ymmätsivät ja mitä he halusivat kohderyhmälleen kertoa. Heidän kohderyhmänsä et ole sinä vaan tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset. Joten katsotaanpa asiaa heidän kannaltaan.
Sana herra on kreikan kielessä kyrios ja se tarkoittaa omistajaa, talon isäntää, aviomiestä, hallitsijaa ja sitä käytettiin osoittamaan kunnioitusta. Se tulee kreikankielen juurisanasta, joka merkitsee auktoriteettia ja kuvaa sitä, kenellä on auktoriteetti. Se ei siis tule jumaluutta kuvaavasta juurisanasta. Jumalalle on kreikankielessä ihan omat sanansa ja ne eivät ole kyrios.
Herra-nimitystä käytettiin yleisen jumalanpalveluksen yhteydessä viitattaessa jumaluuksiin ja palvottaviin voimiin, esim. 1. Kor. 8:5:ssä:
"Sillä vaikka onkin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maan päällä, kuten onkin paljon jumalia ja herroja (kyrios),..."
Kreikkalais-roomalaisessa jumalanpalveluksessa herra-nimitys liittyi kuitenkin nimenomaan keisarinpalvontaan; Augustusta kutsuttiin herraksi (kyrios).
Kreikankielessä on oma sanansa Jumalalle ja se ei ole herra. Herra-sanaa käytetään Uudessa testamentissa sekä ihmisistä että Jumalasta mutta se ei todista sitä, että herra olisi sama kuin Jumala.
Vanhan testamentin adon-sanaa, joka tarkoittaa herraa, voitiin käyttää sekä ihmisestä että jumalista, myös Jumalasta. Se vastaa merkitykseltään kreikan sanaa kyrios mutta toisin kuin kreikka, hepreankieli erottelee ihmistä tarkoittavan herra-sanan jumaluutta merkitsevästä herra-sanasta. Sana adonai tarkoittaa herraa ja sitä käytetään ainoastaan Jumalasta. Sana adoni on herra-sana, jota käytetään vain ihmis-herroista.
"12. Herran Enkeli ilmestyi hänelle ja sanoi hänelle: "HERRA (Yah·weh) olkoon kanssasi, sinä väkevä sankari!" 13. Gideon vastasi hänelle: "Oi, Herrani (’ă·ḏō·nî), jos HERRA (Yah·weh) on kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on kohdannut meitä? Missä ovat kaikki hänen ihmetekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet sanoen: 'HERRA (Yah·weh) on johdattanut meidät tänne Egyptistä'? Mutta nyt HERRA (Yah·weh) on hylännyt meidät ja antanut meidät Midianin kouriin." "
STLK 2017 käännös käyttää YHWH sanan suomennoksessa isoja kirjaimia koko HERRA-sanassa, mistä voi helposti erottaa milloin on oikeasti kyse Jumalaa koskevasta HERRA-sanasta ja milloin ihmistä koskevasta Herra-sanasta. Kuten yllä huomataan, adoni on kirjoitettu Herra, koska kyse ei ole Jumalasta. Näin Adonai voidaan erottaa herra-sanasta. Jo Martti Luther tiesi nämä asiat ja käytti käännöksissään vastaavia ilmiasuja Adonaista ja adonista.
Gideon viittaa tuossa edellä enkeliin kunnioittavasti ihmisten puhuttelussa käytetyllä herra-sanalla, koska enkeli ei ole Jumala. Esim. The MacArthur Study Bible vahvistaa, että tässä kohta käytettyä adoni-sanaa käytetään vain ihmisistä. Baptist seminaryn Vanhan testamentin professori, Claude Mariottini, sanoo tästä ihan samoin, että adoni tarkoittaa ihmis-Herraa ja Adonai Jumala-HERRAA.
...jatkuu......jatkuu...
Käyttääkö UT sitten Jeesuksesta Herra-sanaa ilmaistakseen Jeesuksen jumaluutta? Annetaanpa Raamatun itsensä selittää:
Kun Pietari, täynnä Pyhää henkeä, rupesi saarnaamaan väkijoukon keskellä, että ristiinnaulittu nasaretilainen oli Kristus eli kreikasta käännettynä: voideltu kuningas.
Apostolien teot 2:33, 36
"33.Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on saanut Pyhän Hengen lupauksen Isältä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
36.Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." "
Jumala siis korotti Jeesuksen Herraksi ja voidelluksi. Jae kertoo, että Jeesus korotettiin Jumalan oikean käden voimalla Herraksi.
Paavali vahvistaa saman asian:
Filippiläiskirje 2:8-11
"8.Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristin kuolemaan asti. 9. Sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10. jotta kaikki polvet notkistuisivat Jeesuksen nimeen, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat, 11. ja jokainen kieli tunnustaisi Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra (kyrios)."
Jumala siis teki Jeesuksesta Herran, jota kaikki kumartaisivat. Herran, mitä hän ei ollut vielä ennen kuin Jumala hänestä sen teki. Ja sen hän teki miksi? No ei ainakaan jumaluuden tähden vaan Jeesuksen kuuliaisuuden tähden, kuten jakeet 8 ja 9 nimen omaan sanovat. Ja vasta ristiinaulitsemisen jälkeen. Jeesus kunnioitti kuuliaisuudellaan Isä Jumalaa. Siksi Jumala antoi Jeesukselle auktoriteetin yli muiden. Ja Herra-sanahan tarkoittaa mm. auktoriteettia.
Jos Herra-sana tarkoittaisi Jumalaa tai jumaluutta, molemmat em. raamatunpaikat todistaisivat sen puolesta, ettei Jeesus olisi ollut Jumala iankaikkisuudesta asti vaan vasta ylösnousemuksesta lähtien. Me tiedämme kuitenkin, että Jeesus oli Jumala jo ennen ylösnousemusta, joten sana Herra ei voi olla sama kuin Jumala.
Kuten huomaamme, lauseyhteys ja kielioppi sekä itse Raamattu kertovat ihan selkeästi, ettei Herra (kyrios) tarkoita Jumalaa.
Eli sinä et osaa yhtään mitään vaan toistelet vain kirkkoisien valheita.
Siksi on parempi, että itse tutkii mitä Raamattu oikeasti sanoo, eikä sokeasti usko, mitä kanssauskovat väittävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Jeesus on ihmisten Herra, jolla on ihmisiin nähden kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kukaan ei tule Isän tykö, muuten kuinJeesuksen kautta.
NO NIINHÄ N SE ON
- Anonyymi
Helluntailaiset hokevat mantran tavoin nimeä "Jeesus", mutta ovat hylänneet Isän ja Pyhänä Henkenä he pitävät ihan väärää henkeä, joka on antikristuksen henki, joka heitä kaataa selälleen ja tekee valeihmeparanemisia.
- Anonyymi
Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt......2Moos.33:20. 5Moos.4:12
- Anonyymi
2Moos.33:23 Biblia (1776) Sitte koska minä otan pois minun käteni, saat sinä nähdä miunun takaa, vaan minun kasvojani ei taideta nähdä.
- Anonyymi
5Moos.4:15 Biblia. Varjelkaat siis sielujanne sangen visusti, sillä ette ole yhtäkään kuvaa nähneet sinä päivänä, jona Herra puhui teille, keskeltä tulta, Horebissa. 5Moos.4:32-35
- Anonyymi
Oletko ateisti vai vapaa-ajattelija?
- Anonyymi
Jes.55:8-9 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Ps.139:2. 139:23
- Anonyymi
5Moos.4:12 Biblia. Ja Herra puhui teille keskeltä tulta puheen äänen te kuulitte, mutta ette yhtäkään kuvaa nähneet, vaan äänen kuulitte. 5Moos.4:35 Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.5Moos.32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Jes.45:5-7.
- Anonyymi
Jes.44:6-8 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja hänen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmottakoon ja osottakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoon tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Eikö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne. 5Moos.4:35. 32:9
- Anonyymi
2Sam.22:2 Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani! 2Sam.22:47 Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni, ja ylistetty Jumala, minun pelastukseni kallio. Ps.62:3 Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä suuresti horju. Ps.62:7 Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju.
- Anonyymi
"Pitääkö Jeesuksen olla täydellisesti Herra pelastuakseen...?"
Jeesuksen pelastumiseen ei vaikuttanut eikä vaikuta se onko hän herra vai ei. Jumala nosti hänet kuolleista jo ennen kuin hän teki Jeesuksesta herran.
Mutta mitä tarkoittaa Raamatun herra?
Johannes 20:28
"Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "
Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.
Mutta edellyttääkö pelastuminen sen uskomista, että Jeesus on herra? Raamatusta ei löydy ainuttakaan jaetta joka väittäisi niin.- Anonyymi
>>Mutta edellyttääkö pelastuminen sen uskomista, että Jeesus on herra? Raamatusta ei löydy ainuttakaan jaetta joka väittäisi niin.<<
Puhut puuta heinää. Paavali edellyttää Jeesuksen tunnustamista Herraksi pelastuksen ehtona. Jos joku ei tunnusta Jeesusta Herraksi, hän ei voi pelastua. Siis jokaisen on tunnustettava, että Jeesus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, missä Herra on alkutestissä Jehova.
Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
---
- Anonyymi
On aika kerrata muutamia Raamatun termejä.
Raamatussa esiintyy monia messiaita ja kristuksia ennen Jeesuksen syntymää. Messias, joka on heprean kieltä, tarkoittaa samaa kuin kristus, joka puolestaan on kreikkaa. Messias tarkoittaa (pyhällä öljyllä) voideltua. Näitä messiaita oli Vanhassa testamentissa useita. Esimerkkeinä Saul ja Daavid.
1. Samuelin kirja 10:1
"Samuel otti öljyastian, vuodatti Saulin päähän öljyä, suuteli häntä ja sanoi: ”Herra on voidellut [( mə·šā·ḥă·ḵā) messias = voideltu)] sinut perintöosansa ruhtinaaksi!"
2. Samuelin kirja 5:3
"Ja kaikki Israelin vanhimmat tulivat kuninkaan luo Hebroniin, ja kuningas Daavid teki siellä heidän kanssaan liiton Herran edessä. Sitten he voitelivat Daavidin Israelin kuninkaaksi."
Myös pakanakuninkaita voideltiin Raamatun mukaan ja Jumala käytti heitä työkalunaan. Esimerkiksi pakanakuningas Koores oli messias, voideltu:
Jesaja 45:1
"Näin sanoo Herra voidellulleen Koorekselle, jonka oikeaan käteen minä olen tarttunut alistaakseni kansat hänen edessään ja irrottaakseni vyöt kuninkaitten kupeilta, avatakseni ovet hänen edessään, niin etteivät portit sulkeudu: "
Voideltu ei siis tarkoita edes uskovaa kuningasta.
Oikaistaan nyt tässä sellainen väärä mielikuva, että sana kristus olisi sama asia kuin sana Jumala, sillä näin ei ole. Sanat Jeesus, messias ja kristus eivät siis ole synonyymejä sanalle jumala. Niillä ei ole Jumalan merkitystä eivätkä ne tarkoita Jumalaa. Jeesus oli hyvin tavallinen kutsumanimi tuohon aikaan. Myöskään Jumalan poika ei tarkoita Jumalaa. Esimerkiksi Salomonia Jumala kutsuu pojakseen.
2. Samuelin kirja 7:14
"Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani. Jos hän tekee väärin, minä kuritan häntä ihmisvitsalla, ihmisten antamilla lyönneillä. "
Myöskään "ihmisen poika" ei tarkoita Jumalaa. Jeesushan puhui arameaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi. Esimerkiksi kohta, jossa sanotaan, että
Matteus 12:7-8
"7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "
Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.
Alkuperäinen lause onkin kuulunut kutakuinkin näin: "...sillä ihminen on sapatin herra." Tämähän muuttaa lausen merkitystä jonkin verran. Joidenkin mielestä jopa merkittävästi.
Matteus 8:20
"Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "
BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.
Jumala-sana ei aina tarkoita varsinaista Isä Jumalaa. Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:
Johannes 10:34-36
"34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"
Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.
Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.
Johannes 20:28
"Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "
Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.
Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta nämä asiat ovat Raamatullisia faktoja, paitsi faaraoiden, Romuluksen ja Remuksen kutsuminen jumaliksi. Ne taas ovat antiikin ajan historiaan perustuvia faktoja. Näistä mistään on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.- Anonyymi
Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä hebreaksi Adonai tai Jehova.
"Jeesus on Herra" merkitsee, että Jeesus on Jehova. Paavali viittasi Joelin kirjan jakeeseen, jossa Herra on muodossa Jehova. Tämän perusteella UT opettaa, että Isä ja Poika ovat yksi. Koska Poika on Jehova, niin silloin hän on sama Jumala kuin Isä, joka on myös Jehova. Raamatun mukaan Jehova on yksi ja ainoa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä hebreaksi Adonai tai Jehova.
"Jeesus on Herra" merkitsee, että Jeesus on Jehova. Paavali viittasi Joelin kirjan jakeeseen, jossa Herra on muodossa Jehova. Tämän perusteella UT opettaa, että Isä ja Poika ovat yksi. Koska Poika on Jehova, niin silloin hän on sama Jumala kuin Isä, joka on myös Jehova. Raamatun mukaan Jehova on yksi ja ainoa Jumala."Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä Adonai tai Jehova."
No niin. Jälleen...
Raamatun alkukieliä ovat heprea, aramea ja kreikka. En voi uskoa sanakaan selityksistäsi kun et tämän vertaa tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sana Herra on kreikaksi KYRIOS, joka on alkukielellä Adonai tai Jehova."
No niin. Jälleen...
Raamatun alkukieliä ovat heprea, aramea ja kreikka. En voi uskoa sanakaan selityksistäsi kun et tämän vertaa tiedä.>>Raamatun alkukieliä ovat heprea, aramea ja kreikka. En voi uskoa sanakaan selityksistäsi kun et tämän vertaa tiedä.<<
Siulla ei ole mitään osaamista. Raamatun tapahtumat on eletty ja puhuttu hebreaksi. UT:n alkukieleksi on todistettu myös hebrea, vaikka tallella on vain kreikankielisistä käännökistä tehtyjä kopiota noin 400-luvulta alkaen.
Jeesus on Herra, tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jehova. Tarkalleen ottaen tämäkin on alkukielellä hebreaksi: Jeshua on Jehova. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus on Herra" merkitsee, että Jeesus on Jehova. Paavali viittasi Joelin kirjan jakeeseen, jossa Herra on muodossa Jehova. Tämän perusteella UT opettaa, että Isä ja Poika ovat yksi. Koska Poika on Jehova, niin silloin hän on sama Jumala kuin Isä, joka on myös Jehova. Raamatun mukaan Jehova on yksi ja ainoa Jumala.Sinulla itselläsi on väärää tietoa. Se, että väität asioita joksikin, ei tee niistä tosia. Asia pitää todistaa RAAMATULLA.
...jatkuu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla itselläsi on väärää tietoa. Se, että väität asioita joksikin, ei tee niistä tosia. Asia pitää todistaa RAAMATULLA.
...jatkuu......jatkuu...
Käyttääkö UT sitten Jeesuksesta Herra-sanaa ilmaistakseen Jeesuksen jumaluutta? Annetaanpa Raamatun itsensä selittää:
Kun Pietari, täynnä Pyhää henkeä, rupesi saarnaamaan väkijoukon keskellä, että ristiinnaulittu nasaretilainen oli Kristus eli kreikasta käännettynä: voideltu kuningas.
Apostolien teot 2:33, 36
"33.Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on saanut Pyhän Hengen lupauksen Isältä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
36.Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." "
Jumala siis korotti Jeesuksen Herraksi ja voidelluksi. Jae kertoo, että Jeesus korotettiin Jumalan oikean käden voimalla Herraksi.
Paavali vahvistaa saman asian:
Filippiläiskirje 2:8-11
"8.Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristin kuolemaan asti. 9. Sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10. jotta kaikki polvet notkistuisivat Jeesuksen nimeen, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat, 11. ja jokainen kieli tunnustaisi Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra (kyrios)."
Jumala siis teki Jeesuksesta Herran, jota kaikki kumartaisivat. Herran, mitä hän ei ollut vielä ennen kuin Jumala hänestä sen teki. Ja sen hän teki miksi? No ei ainakaan jumaluuden tähden vaan Jeesuksen kuuliaisuuden tähden, kuten jakeet 8 ja 9 nimen omaan sanovat. Ja vasta ristiinaulitsemisen jälkeen. Jeesus kunnioitti kuuliaisuudellaan Isä Jumalaa. Siksi Jumala antoi Jeesukselle auktoriteetin yli muiden. Ja Herra-sanahan tarkoittaa mm. auktoriteettia.
Jos Herra-sana tarkoittaisi Jumalaa tai jumaluutta, molemmat em. raamatunpaikat todistaisivat sen puolesta, ettei Jeesus olisi ollut Jumala iankaikkisuudesta asti vaan vasta ylösnousemuksesta lähtien. Me tiedämme kuitenkin, että Jeesus oli Jumala jo ennen ylösnousemusta, joten sana Herra ei voi olla sama kuin Jumala.
Kuten huomaamme, lauseyhteys ja kielioppi sekä itse Raamattu kertovat ihan selkeästi, ettei Herra (kyrios) tarkoita Jumalaa.
On parempi, että itse tutkii mitä Raamattu oikeasti sanoo, eikä sokeasti usko, mitä kanssauskovat väittävät. Silloin ei tule huijatuksi. Teepä sinäkin niin.
- Anonyymi
Ps.94:22 Mutta Herra on minun linnani, Jumalani on minun suojakallioni. Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden. Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät. Ps.144:1 Daavidin virsi. Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni, joka opettaa minun käteni taistelemaan, minun sormeni totimaan. Ps.18:35 joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään! 2Sam.22:35 joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään.
- Anonyymi
Ps.114:1 Biblia (1776) Davidin Psalmi Kiitetty olkoon Herra, minun turvani, joka käteni opettaa sotimaan, sormeni tappelemaan. Ps.18:40 Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni. Sinä ajat minun viholliseni pakoon, ja vihamieheni minä hukutan. He huutavat, mutta pelastajaa ei ole, huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa.
- Anonyymi
Se tarkoitaa, että Jeesus on Jehova. Herra on suomennos hebrealaisista sanoista Adonai ja Jehova. Uudessa testamentissa on kohtia, josta tiedämme käytetyn erityisesti nimeä Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, missä Herra on alkutestissä Jehova.
---
Raamatussa on myös nimipari Herra, Herra, joka merkitsee yleensä Adonai Jehova. Jeesus kutsui itseää Jehovaksi.
Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Ps 68:20 (68:21) Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta.- Anonyymi
Itse keksittyjä teorioita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse keksittyjä teorioita!
Ei ole, vaan suoraan Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, vaan suoraan Raamatusta.
Raamatulla voi perustella vaikka paskalla käyntiään!
- Anonyymi
"Paavali siteeraa Joelin kirjaa, missä Herra on alkutestissä Jehova."
No ei takuulla ole Jehova vaan YHWH. Paavalin aikoihin jo oli se tieto aivan hukassa, mitkä vokaalit Jumalan nimeen kuuluivat. Sitä paitsi Jumalan nimi on EHJEE. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei takuulla ole Jehova vaan YHWH. Paavalin aikoihin jo oli se tieto aivan hukassa, mitkä vokaalit Jumalan nimeen kuuluivat. Sitä paitsi Jumalan nimi on EHJEE.YHWH lausutaan Jehova.
Jahve se ei ainakaan ole, koska hebrean kieliopin mukaan YHWH:ssa pitää olla vähintään kolme vokaalia ja keskellä vokaali O, jota Jahvessa ei ole. Jahvesaa on vain kaksi vokaalia ja vaadittu vokaali O puuttuu. Jehova on oikea muoto, joka täyttää kielopin vaatimukset. Juutalaisten kirjoituksissa on sana vokalisoitu muutenkin Jehova.
Mitä tulee siihen legendaan, että juutalaiset olisivat merkinneet tahallaan YHWH:n Adonain vokaalit, niin se on täysin perätön tieto, koska Adonaissa ei ole samoja vokaaleja kuin Jehovassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei takuulla ole Jehova vaan YHWH. Paavalin aikoihin jo oli se tieto aivan hukassa, mitkä vokaalit Jumalan nimeen kuuluivat. Sitä paitsi Jumalan nimi on EHJEE.>>Paavalin aikoihin jo oli se tieto aivan hukassa, mitkä vokaalit Jumalan nimeen kuuluivat. >>
Tämäkin on täysin perätö tieto.
- Anonyymi
Room.9:13-15 niinkuin kirjoitettu on: Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin. Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan. 2Moos.4:21-23. Hoos.11:1
- Anonyymi
Se on tärkeeää, että Jeesus on sydämessä Herra.
- Anonyymi
Jeesus käski noudattamaan Mooseksen lakia. Onko Jeesus sinun Herrasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski noudattamaan Mooseksen lakia. Onko Jeesus sinun Herrasi?
Onko Mooses sinun Herrasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Mooses sinun Herrasi?
Sinulla on typerä kysymys. Jeesus käski noudattamaan Mooseksen lakia ja itsekin ilmoitti sitä noudattavansa. Onko Jeesus sinun Herrasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on typerä kysymys. Jeesus käski noudattamaan Mooseksen lakia ja itsekin ilmoitti sitä noudattavansa. Onko Jeesus sinun Herrasi?
Sinulla on typerä vastaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on typerä vastaus.
Ei ollut. Sinä et pystynyt vastaamaan, koska sinun Herrasi ei ole Jeesus. Todistit tämän kieltämällä Jeesuksen käskyn, joten sinun Herrasi ei ole Jeesus.
Tässä uuden liiton sääntöjä UT:stä, mitä sinä et usko etkä sen takia noudata. Sen takia sinä et ole Kristuksessa vaan lihassa.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut. Sinä et pystynyt vastaamaan, koska sinun Herrasi ei ole Jeesus. Todistit tämän kieltämällä Jeesuksen käskyn, joten sinun Herrasi ei ole Jeesus.
Tässä uuden liiton sääntöjä UT:stä, mitä sinä et usko etkä sen takia noudata. Sen takia sinä et ole Kristuksessa vaan lihassa.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Oletko sinä muka lain noudattaja. Sinähän syöt sianlihaa ja hiiriä ja muuta kauhistuttavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Sinä lakisaarnaaja et kykene ymmärtämään vastauksia etkä halua. Sinä olet täällä vain kiusaamassa ihmisiä väärillä raaamatuntulkinnoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä muka lain noudattaja. Sinähän syöt sianlihaa ja hiiriä ja muuta kauhistuttavaa.
>>>Sinähän syöt sianlihaa ja hiiriä ja muuta kauhistuttavaa.<<<
Ei pidä paikkansa. Minä en syö sianlihaa enkä syö hiiriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä lakisaarnaaja et kykene ymmärtämään vastauksia etkä halua. Sinä olet täällä vain kiusaamassa ihmisiä väärillä raaamatuntulkinnoilla.
>>>Sinä lakisaarnaaja et kykene ymmärtämään vastauksia etkä halua. Sinä olet täällä vain kiusaamassa ihmisiä väärillä raaamatuntulkinnoilla.<<<
Sinä se tässä eksytät.
Minä saarnaan evankeliumia. Tässä on Paavalin kirjeestä evankeliumia. Huomatkaat sanat, että tämä on evankeliumia:
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
---
11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä muka lain noudattaja. Sinähän syöt sianlihaa ja hiiriä ja muuta kauhistuttavaa.
Niitäkin lahkoja löytyy, joissa syödään sianlihaa ja hiiriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitäkin lahkoja löytyy, joissa syödään sianlihaa ja hiiriä.
"Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra." (Jes 66:15-17)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra." (Jes 66:15-17)
Vanhan liiton puheita.
- Anonyymi
Tyttö nimeltä Jeesus. Ei kai sillä muutoin olisi ollut sellaista mieshaaremia.... Ellei se sittenkin...
- Anonyymi
Jos epäilee Jeesuksen sovitustyön vaikutusta pelastukseen ja Hänen ehdotonta Herrauttaan sinuun, niin tuo epäilyksesi rehellisesti Jeesukselle. Yhtä rehellisesti Hän alkaa opastaa sinua rakkaasti oikealle tielle.
- Anonyymi
Jeesus oli ja on pikemminkin narri kuin herra.
- Anonyymi
Tarkoittaa että sanojalla olisi tarvetta nuppinikkarille.
- Anonyymi
Kylläpä lain noudattamisesta ollaan niin herkkiä tällä palstalla. Ja kuitenkin Jeesus saarnasi lakia.
- Anonyymi
nykyään niitä "jeesus-herroja" on niin paljon, ettei tiedä "mitä jeesusta ??"
"Sillä vääriä kristuksia nousee, ja he tekevät suuria tunnustejoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin" Matt: 24: 24
- Anonyymi
Ps.82:6-7 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeimman poikia; kuitenkin te kaadutte, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa. Joh.10:34-38 Jeesus vastasi heille: Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: Minä sanoin: te olette jumalia? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, jolle Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: Sinä pikkaat Jumalaa, sentähden että minä sanoin: Minä olen Jumalan Poika? Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä.
- Anonyymi
Niin, kuten Jeesus tuossa sanoo, häntä kutsuttiin jumalaksi, koska hänelle tuli Jumalan sana. Korkeimman poika tarkoittaa Vanhassa testamentissa olentoja, jotka olivat osa Jumalan taivaallisia joukkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kuten Jeesus tuossa sanoo, häntä kutsuttiin jumalaksi, koska hänelle tuli Jumalan sana. Korkeimman poika tarkoittaa Vanhassa testamentissa olentoja, jotka olivat osa Jumalan taivaallisia joukkoja.
Saatanakin oli osa Jumalan taivaallisia joukkoja vielä Jeesuksen syntymään asti.
- Anonyymi
1Kor.8:5 Biblia (1776) Ja vaikka muutamat ovat, jotka Jumalaksi kutsutaan, olkoon se taivassa eli maan päällä, (niinkuin monta Jumalaa ja monta herraa on:) Ps.136:2-3 Kiitäkää jumalien Jumalaa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. Kiitäkää herran Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. 1Tim.6:15
- Anonyymi
Niin, Raamattukin todistaa, että maapallolla oli muitakin jumalia kuin Isä Jumala. Koska Paavali sanoo, ettei epäjumalia ole olemassa, kyseessä olivat todelliset jumalat.
- Anonyymi
5Moos.10:17 Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalien Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja pelättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta. 2Aikak.19:7. Job.34:19. Ap.t.10:34
- Anonyymi
1Tim.6:15 joka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra. Ilm.17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa. Ilm.19:16 Ja hänellä on vaipanssa kupeillaan kirjoitettuna nimi: Kuningasten Kuningas ja herrain Herra. Dan.2:47
- Anonyymi
Ilm.19:16 Biblia (1776) Ja hänellä on vaatteessansa ja reidessänsä nimi kirjoitettu: Kuningasten Kuningas ja herran Herra. 5Moos.10:17-19
- Anonyymi
Johanneksen ilmestys 19:16
Hänellä on viitassaan ja kupeellaan kirjoitettuna nimi: ”Kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra”. (RK-käännös 2012)
- Anonyymi
NO RAAMATTUHAN SANOO SE MINÄ OLEN
- Anonyymi
MINÄ USKOON . HERRAAN JEESUKSEEN SIELLÄ MUN PAIKKANI ON JA JOS SINÄ USKALLAT SEN VAHVISTAA NIIN SUN PAIKKASI ON
- Anonyymi
JEESUS VEI MEIDÄT PELASTUKSEEN .
- Anonyymi
ISÄ PÅOIKA JA ÅYHÄHENKI
- Anonyymi
JEHOVA ON JUMALA JA JEESUS ON JUMALAN POIKA JA PYHÄ HENKI ON JEESUKSEN KRISTRUKSEN SANA JOKA MEIDÄT TAI MEITÄ ARMAHTAA JUMALAN SANN EDESSÄ
- Anonyymi
RAAMATTUHAN SANOO JOS SINÄ USKOT HERRAAN JEESUKSEEN NIIN SINÄ PELASTUT JA NIIN MYÖS SINUN PERHE KUNTASI. MUTTA SE OLI VANHAAN TSTAMENTTIIN.
- Anonyymi
JOS SINÄ USKOT MINUUN NIIN SINÄ PELASTUT
- Anonyymi
JOS SINÄ USKOT NIIN SINÄ PELASTUT
- Anonyymi
TIETENKIN HÄN ON MINUN POKANI MINÄ USKO JA JOS SINÄ USKOT NIIN HÄN ON VAPAHTAJASI
- Anonyymi
SAATANA KÄYTTÄÄ KAIKIA VALTOJAAN . JEESUS ON HERRA TÄNÄ PÄIVÄNÄKIN
- Anonyymi
JEESUS ON JUMALAN POIKA JA SINÄKIN OLET. ANNA AJAN ARMAHTAA
- Anonyymi
EI TIETENKÄÄN SINÄ LUULET OLEVASI MUTTA MINÄ OLEN . MINULLA ON RAKKAUS JUMALAANMN
- Anonyymi
JEESUSHAN ON JO HERRA . ÄLÄ KOSKAAN LOUKKAA JEESUKSEN NIMEÄ
- Anonyymi
"Pitääkö Jeesuksen olla täydellisesti Herra pelastuakseen,"
Eikös tuo jo kerran pelastunut. Hänestähän tehtiin herra vasta kuolemansa jälkeen. - Anonyymi
TIETENKIN PELASTUU HÄNHÄN KUMARTAA JEESTUSTAA
- Anonyymi
EIHÄN JEESUS OLE JEHOVA JEHOVA ON JUMALA JA JEESUS ON JUMALAN POIKA JA PYHÄHENKI ON LÄHETTILÖÄS
- Anonyymi
EI TOSIAANKAAN IHMINEN ON JUMALAN KUVA JA AINIAAN JA SINU
- Anonyymi
TIETENKIN SINÄ OLET HERRALLE TÄRKEÄ . MUTTET ISÄLLÄSI
- Anonyymi
SE ON KAIKKI
- Anonyymi
> Mitä tarkoittaa että Jeesus on Herra?
Että Jeesus on kuningas.- Anonyymi
Jeesus on kuningas, mutta sanonta ei siihen viittaa. Se tarkoitaa, että Jeesus on Jehova. Herra on suomennos hebrealaisista sanoista Adonai ja Jehova. Uudessa testamentissa on kohtia, josta tiedämme käytetyn erityisesti nimeä Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, missä Herra on alkutestissä Jehova.
---
Ps 68:20 (68:21) Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta.
- Anonyymi
Suomalaisille se tarkoittaa, että Jeesus on Ruotsalainen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804