Makkara - suomalaisten kesäherkku grillattuna ei säily kauan avatussa paketissa

Anonyymi-ap

Avattu makkarapaketti säilyy avattuna 2–3 vuorokautta, jos säilyvyysaikaa on jäljellä. Tieto kannattaa tarkistaa aina tuotteen paketista.

Pakkauksessa oleva säilyvyysaika vaikuttaa siihen, kuinka kauan avattu pakkaus pysyy hyvänä. Makkara säilyy siis paremmin, mitä tuoreempaa se on.

Tuore, pakkaamaton liha säilyy vain noin päivän. Pakkaukseen merkitty viimeinen käyttöpäivä pätee vain avaamattomalle tuotteelle. Kun pakkaus on avattu, ei suojakaasu enää suojaa tuotetta. Tämän takia liha on paras kypsentää heti, kun pakkaus avataan.

https://www.is.fi/ruokala/art-2000011306656.html

Joko olette grillailleet ? Paljonko meni makkaraa tai lihaa juhannuksena ?
Itse söin kalaa ja salaatteja.

37

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ohhoh ! En ole tiennyt. Olen syönyt pois grillimakkaroita, vaikka ne ovat olleet
      viisikin päivää avatussa paketissa edellyttäen, että päiväystä on jäljellä.
      Yhtä ihmistä varten ei myydä 1-2 makkaran paketteja, aina jää.

• Anonyymi
        UUSI

Hengissä olet kumminkin.

• Anonyymi
      UUSI

Minulla on ollut irtotiskiltä ostettu kasslerinpala paperisessa paketissa
      kolmekin päivää, kun olen ostanut ruokaa etukäteen viikonlopuksi ja tuore liha
      pitäisi siis kypsentää mieluiten heti samana päivänä.
      Montakohan päivää ne on tiskillä olleet jos on jäänyt seuraavaksi päiväksi ?

• Anonyymi
      UUSI

Viikon aikana söin neljä käristettä. Huomasin tuon ettei säily avattuna. Jo viimeinen pala maistui vähän vanhalta, ei kuitenkaan pilaantuneelta. Ihan niinkuin olisi vähän erilaista kuin ennen. Ostan aniharvoin makkaraa. Sen ainakin huomasin että 400 gramman sijasta oli nyt vähemmän, olisiko ollut 360 gr.

• Anonyymi
      UUSI

Onkohan mahavaivoja tiedosssa, kun 3 päivää sitten söin osan jauhelihasta, jossa 23.4. käyttöraja, jos tänään syö loput.

• Anonyymi
        UUSI

Jauheliha on nopeimmin pilaantuvaa lihaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jauheliha on nopeimmin pilaantuvaa lihaa.

Ja myös kala, se ei säily kauaa.

• Anonyymi
        UUSI

Hei, aikas riskaabelia syödä jos päiväys on 23.4, olehan varovainen!

• Anonyymi
        UUSI

Juu, henki lähtee!!!🤣🤣🤣

• UUSI

Riippuu siitä oliko tuo ollut pakkasessa.

• Anonyymi
      UUSI

Kylmässä sailyy hyvinkin viikon ja ylikin,onhan niissä suolaa reilusti.taas näitä höpö höpö juttuja.

• Anonyymi
      UUSI

Mikäli terveys sallii voi syödä mielin määrin, ei terveys kärsi jos harvemmin ahtaa rasvaista makkaraa, nykyään saa kanasta jopa kasvis valmistettua grillimakkaraa.

• Anonyymi
        UUSI

"kanasta jopa kasvis valmistettua grillimakkaraa" Mitä se on ?

• Anonyymi
      UUSI

Makkara on usein makkara paketissa ja jo kaupassa hyllyssä

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä sen huomaa jos pilalla on.

• Anonyymi
      UUSI

Avatusta grillimakkara paketista voi osan pakastaa, ihan miten haluaa järkeä käyttää.

• Anonyymi
        UUSI

Mistä tietää onko liha jossain vaiheessa ollut jo pakastettua ennen makkaraksi
        valmistamista ? Lihaa ei saa pakastaa kahteen kertaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tietää onko liha jossain vaiheessa ollut jo pakastettua ennen makkaraksi
        valmistamista ? Lihaa ei saa pakastaa kahteen kertaan.

Ruoaksi valmistetun raa´an lihatuotteen, kuten vaikkapa makkaran, keittokinkun jne. voi pakastaa, mutta pakastetun ja sitten sulatetun raa´an lihan uudelleenpakastaminen ei ole terveellisä.

• Anonyymi
      UUSI

Jo kaupassa makkara kannattaa hakea usein makkarahyllystä

• Anonyymi
      UUSI

Älkää jättäkö avattuun pakettiin makkaroita, vaan ottakaa ja kuivatkaa ne siitä liemestä, ja laittakaa toiseen pakkaukseen. Se ihme litku pilaa grillimakkaran hetkessä.

• Anonyymi
        UUSI

SYÖKÄÄ MIELUUMMIN HETI EIKÄ 15. PÄIVÄ!

• Anonyymi
        UUSI

Höpöhöpö!!!

• Anonyymi
        UUSI

Miksi se litku siellä on?pilaannuttamassako?

• Anonyymi
      UUSI

Makkara kannatta pannapussiin tai jättää ostamatta

• UUSI

400 g paketti grillimakkaraa kun syöt sen kerralla niin jää turha pähkäily sikseen.

• Anonyymi
      UUSI

En syö makkaraa.

Tai tarkemmin sanoen en juuri osta sitä. Tein havainnon, joka kerta, kun kävin kaupassa, mietin, mitä vielä. Ja ostin sitten lenkin. Päätin, ostan makkaraa, vain, jos tekee mieli ja etukäteen mietitty.

Makkaran kulutus pienentynyt valtavasti. Toki, jotainhan sitä kuitenkin syö, mä alkanut vetään kaurapuuroa.

Makkara kyllä hyvää, monipuolista, ravitsevaa ja halpaakin. Mutta nyt mennään näin.

En grillannut jussina. Mutta tein spydäriä grillimakkarasta ja uusista perunoista. Toimi kerrassaan hyvin. Makkara oli jotain mausteisempaa wilhelmiä lidlistä. Halpaa ja maukasta evästä.

Mun mielestä grillimakkara ei saa olla kovin lihaisaa. Paljon rasvaa, toimii grillissä parhaiten. Suosittelen kotivaran kärkkäteitä. Ne ehkä kerettiläisittäin ryynimakkaroita. Mutta parasya grillimakkaraa. Tsadissa sitä ei jokakaupassa ole myynnissä, suosin atrian halvinta käristemakkaraa. Se ihan ok. Toi wilhelm oliniinkuin kokeilu, toimi sekin.

Mun käsittääkseni grillimakkara vaan paranee riiputtamalla. Kun viikon vanhan kärkkäron kaivaa repusta ja paistaa vesisateessa nuotiolla, ei sen suurempaa herkkua ole

Lisäks kunnon rasvaiset kärkkärit saa hienoa aromia kuivuessaan avatussa paketissa jokusen päivän.

Makkara miehen tiellä pitää. Kuitenkin. Muuten yleisin ruoka hirvimetillä ja kalareissuilla.

=DW=

• Anonyymi
      UUSI

Mehtuuporukat käristävät tulillaan makkaran jos toisenkin pyyntihommissa.

• Anonyymi
      UUSI

Ihme uimahallitason kitinää taas. Kun syö heti kaiken mitä on ostanut, ei tule ruokahävikkiä eikä säilyvyysongelmia.

• Anonyymi
        UUSI

joo mutta minä sijoittana ostan punaliputettuja jne varasatoon enkä syö heti
        enkä missään nimessä tilaa kotiin mitään kuljetuksia vaan olen hintatietoinen

Eero Lehti on tässä mallina ja ulkomaisia on myös

Lehti on koonnut mittavan omaisuutensa tinkimättömällä työnteolla - ja erittäin säästäväisellä elämäntavallaan. - Olen aika holistinen tässä asiassa. Olen saanut sellaisen kotikasvatuksen, että kun otsa hiessä markka tienataan, sitä ei saa haaskata huoletta menemään, Lehti kertoo.
        stan aina punaisella hintalapulla merkittyjä tuotteita, Lehti luettelee.

• Anonyymi
      UUSI

Makkara on terveellisin vihannes ja juures.

• Anonyymi
        UUSI

Ja pitää teurastajien lisäksi sydänkirurgitkin täystyöllistettyinä sekä kolesterolilääkkeiden valmistajat varakkaina.
        Siis kaikinpuolin erinomaisen hyvä tuote 😜

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä makkara tekee kesällä kauppansa, tuskin jää avattuun pakettiin ainakaan lapsiperheillä ynnä muilla nälkäisillä!

• Anonyymi
      UUSI

Höpöhöpö juttuja taas, ei ne ole ikinä noin nopeasti pilaantuneet!🤣🤣🤣

• Anonyymi
      UUSI

Ryynäri parasta krillimakkaraa,on jotain mitä pureskella.njam njam!

• Anonyymi
      UUSI

Parasta sai halvalla juhannuksena nam nam.

• Anonyymi
      UUSI

Palsta- vasemmistolaisella Kabanossit
      sinisissä ( armeijasta varastetuissa ) pöksyissä
      ainakun kuulee sanan " persu ".

• Anonyymi
      UUSI

jee..voin kuvitella. porukkaa...mökillä ..lihat..makkarat .avattu..jääneet pöydälle--
      jääkaapissa.jos..pakastepussissa..yms,,säilyy laatumakkara...myös..kuori suojaa..luonnon
      ilmassa ollutta.....älä syö..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      173
      10188
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      73
      5139
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      4862
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4142
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3872
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      36
      3743
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3598
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3273
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      44
      3199
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2814
    Aihe