Avattu makkarapaketti säilyy avattuna 2–3 vuorokautta, jos säilyvyysaikaa on jäljellä. Tieto kannattaa tarkistaa aina tuotteen paketista.
Pakkauksessa oleva säilyvyysaika vaikuttaa siihen, kuinka kauan avattu pakkaus pysyy hyvänä. Makkara säilyy siis paremmin, mitä tuoreempaa se on.
Tuore, pakkaamaton liha säilyy vain noin päivän. Pakkaukseen merkitty viimeinen käyttöpäivä pätee vain avaamattomalle tuotteelle. Kun pakkaus on avattu, ei suojakaasu enää suojaa tuotetta. Tämän takia liha on paras kypsentää heti, kun pakkaus avataan.
https://www.is.fi/ruokala/art-2000011306656.html
Joko olette grillailleet ? Paljonko meni makkaraa tai lihaa juhannuksena ?
Itse söin kalaa ja salaatteja.
Makkara - suomalaisten kesäherkku grillattuna ei säily kauan avatussa paketissa
37
252
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ohhoh ! En ole tiennyt. Olen syönyt pois grillimakkaroita, vaikka ne ovat olleet
viisikin päivää avatussa paketissa edellyttäen, että päiväystä on jäljellä.
Yhtä ihmistä varten ei myydä 1-2 makkaran paketteja, aina jää.- AnonyymiUUSI
Hengissä olet kumminkin.
- AnonyymiUUSI
Minulla on ollut irtotiskiltä ostettu kasslerinpala paperisessa paketissa
kolmekin päivää, kun olen ostanut ruokaa etukäteen viikonlopuksi ja tuore liha
pitäisi siis kypsentää mieluiten heti samana päivänä.
Montakohan päivää ne on tiskillä olleet jos on jäänyt seuraavaksi päiväksi ? - AnonyymiUUSI
Viikon aikana söin neljä käristettä. Huomasin tuon ettei säily avattuna. Jo viimeinen pala maistui vähän vanhalta, ei kuitenkaan pilaantuneelta. Ihan niinkuin olisi vähän erilaista kuin ennen. Ostan aniharvoin makkaraa. Sen ainakin huomasin että 400 gramman sijasta oli nyt vähemmän, olisiko ollut 360 gr.
- AnonyymiUUSI
Onkohan mahavaivoja tiedosssa, kun 3 päivää sitten söin osan jauhelihasta, jossa 23.4. käyttöraja, jos tänään syö loput.
- AnonyymiUUSI
Jauheliha on nopeimmin pilaantuvaa lihaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jauheliha on nopeimmin pilaantuvaa lihaa.
Ja myös kala, se ei säily kauaa.
- AnonyymiUUSI
Hei, aikas riskaabelia syödä jos päiväys on 23.4, olehan varovainen!
- AnonyymiUUSI
Juu, henki lähtee!!!🤣🤣🤣
- AnonyymiUUSI
Kylmässä sailyy hyvinkin viikon ja ylikin,onhan niissä suolaa reilusti.taas näitä höpö höpö juttuja.
- AnonyymiUUSI
Mikäli terveys sallii voi syödä mielin määrin, ei terveys kärsi jos harvemmin ahtaa rasvaista makkaraa, nykyään saa kanasta jopa kasvis valmistettua grillimakkaraa.
- AnonyymiUUSI
"kanasta jopa kasvis valmistettua grillimakkaraa" Mitä se on ?
- AnonyymiUUSI
Makkara on usein makkara paketissa ja jo kaupassa hyllyssä
- AnonyymiUUSI
Kyllä sen huomaa jos pilalla on.
- AnonyymiUUSI
Avatusta grillimakkara paketista voi osan pakastaa, ihan miten haluaa järkeä käyttää.
- AnonyymiUUSI
Mistä tietää onko liha jossain vaiheessa ollut jo pakastettua ennen makkaraksi
valmistamista ? Lihaa ei saa pakastaa kahteen kertaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tietää onko liha jossain vaiheessa ollut jo pakastettua ennen makkaraksi
valmistamista ? Lihaa ei saa pakastaa kahteen kertaan.Ruoaksi valmistetun raa´an lihatuotteen, kuten vaikkapa makkaran, keittokinkun jne. voi pakastaa, mutta pakastetun ja sitten sulatetun raa´an lihan uudelleenpakastaminen ei ole terveellisä.
- AnonyymiUUSI
Jo kaupassa makkara kannattaa hakea usein makkarahyllystä
- AnonyymiUUSI
Älkää jättäkö avattuun pakettiin makkaroita, vaan ottakaa ja kuivatkaa ne siitä liemestä, ja laittakaa toiseen pakkaukseen. Se ihme litku pilaa grillimakkaran hetkessä.
- AnonyymiUUSI
SYÖKÄÄ MIELUUMMIN HETI EIKÄ 15. PÄIVÄ!
- AnonyymiUUSI
Höpöhöpö!!!
- AnonyymiUUSI
Miksi se litku siellä on?pilaannuttamassako?
- AnonyymiUUSI
Makkara kannatta pannapussiin tai jättää ostamatta
400 g paketti grillimakkaraa kun syöt sen kerralla niin jää turha pähkäily sikseen.
- AnonyymiUUSI
En syö makkaraa.
Tai tarkemmin sanoen en juuri osta sitä. Tein havainnon, joka kerta, kun kävin kaupassa, mietin, mitä vielä. Ja ostin sitten lenkin. Päätin, ostan makkaraa, vain, jos tekee mieli ja etukäteen mietitty.
Makkaran kulutus pienentynyt valtavasti. Toki, jotainhan sitä kuitenkin syö, mä alkanut vetään kaurapuuroa.
Makkara kyllä hyvää, monipuolista, ravitsevaa ja halpaakin. Mutta nyt mennään näin.
En grillannut jussina. Mutta tein spydäriä grillimakkarasta ja uusista perunoista. Toimi kerrassaan hyvin. Makkara oli jotain mausteisempaa wilhelmiä lidlistä. Halpaa ja maukasta evästä.
Mun mielestä grillimakkara ei saa olla kovin lihaisaa. Paljon rasvaa, toimii grillissä parhaiten. Suosittelen kotivaran kärkkäteitä. Ne ehkä kerettiläisittäin ryynimakkaroita. Mutta parasya grillimakkaraa. Tsadissa sitä ei jokakaupassa ole myynnissä, suosin atrian halvinta käristemakkaraa. Se ihan ok. Toi wilhelm oliniinkuin kokeilu, toimi sekin.
Mun käsittääkseni grillimakkara vaan paranee riiputtamalla. Kun viikon vanhan kärkkäron kaivaa repusta ja paistaa vesisateessa nuotiolla, ei sen suurempaa herkkua ole
Lisäks kunnon rasvaiset kärkkärit saa hienoa aromia kuivuessaan avatussa paketissa jokusen päivän.
Makkara miehen tiellä pitää. Kuitenkin. Muuten yleisin ruoka hirvimetillä ja kalareissuilla.
=DW= - AnonyymiUUSI
Mehtuuporukat käristävät tulillaan makkaran jos toisenkin pyyntihommissa.
- AnonyymiUUSI
Ihme uimahallitason kitinää taas. Kun syö heti kaiken mitä on ostanut, ei tule ruokahävikkiä eikä säilyvyysongelmia.
- AnonyymiUUSI
joo mutta minä sijoittana ostan punaliputettuja jne varasatoon enkä syö heti
enkä missään nimessä tilaa kotiin mitään kuljetuksia vaan olen hintatietoinen
Eero Lehti on tässä mallina ja ulkomaisia on myös
Lehti on koonnut mittavan omaisuutensa tinkimättömällä työnteolla - ja erittäin säästäväisellä elämäntavallaan. - Olen aika holistinen tässä asiassa. Olen saanut sellaisen kotikasvatuksen, että kun otsa hiessä markka tienataan, sitä ei saa haaskata huoletta menemään, Lehti kertoo.
stan aina punaisella hintalapulla merkittyjä tuotteita, Lehti luettelee.
- AnonyymiUUSI
Makkara on terveellisin vihannes ja juures.
- AnonyymiUUSI
Ja pitää teurastajien lisäksi sydänkirurgitkin täystyöllistettyinä sekä kolesterolilääkkeiden valmistajat varakkaina.
Siis kaikinpuolin erinomaisen hyvä tuote 😜
- AnonyymiUUSI
Kyllä makkara tekee kesällä kauppansa, tuskin jää avattuun pakettiin ainakaan lapsiperheillä ynnä muilla nälkäisillä!
- AnonyymiUUSI
Höpöhöpö juttuja taas, ei ne ole ikinä noin nopeasti pilaantuneet!🤣🤣🤣
- AnonyymiUUSI
Ryynäri parasta krillimakkaraa,on jotain mitä pureskella.njam njam!
- AnonyymiUUSI
Parasta sai halvalla juhannuksena nam nam.
- AnonyymiUUSI
Palsta- vasemmistolaisella Kabanossit
sinisissä ( armeijasta varastetuissa ) pöksyissä
ainakun kuulee sanan " persu ". - AnonyymiUUSI
jee..voin kuvitella. porukkaa...mökillä ..lihat..makkarat .avattu..jääneet pöydälle--
jääkaapissa.jos..pakastepussissa..yms,,säilyy laatumakkara...myös..kuori suojaa..luonnon
ilmassa ollutta.....älä syö..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310188- 735139
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494862Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234142Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433872Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363743Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383598- 483273
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443199- 492814