Henkirikoksesta rahaa

Anonyymi

Olen aina miettinyt että miksi murhaajalta halutaan rahallista korvausta.
Se on mielestäni loukkaus murhattua kohtaan. Mikään rahasumma ei tuo takaisin ja jos nyt haluaa vaikka sanotaan 20 tonnia, niin on antanut hengelle arvon. Ihmishengellä ei ole arvoa.
Pitäisi vaatia murhaajalle hoitoa että saadaan kuntoon ja takaisin yhteiskuntaan.

6

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos uhattu olo, halvin henkivakuutus kun kerrot tarpeeksi monelle läheiselle "en koskaan iki maailmassa tekisi itselleni mitään pahaa"
      Kokoajan porukkaa kuolee "itsemurhiin"

• Anonyymi

Esim. sitä rahaa voi käyttää ammattiavun ja jonkinlaisen terapian kustantamiseen. Tekijä on velvollinen korvaamaan ja millä sen korvaa muulla kuin sitten rahalla.

• Anonyymi

Monesti sitä rahaa ei edes saa.

• Anonyymi

Rahahan se on kaiken takana.
      Eläimet ovat hinnoiteltu, mutta listalta puuttuu ihminen, sen henki hinnoitellaan tapauskohtaisesti, jos aina ollenkaan. On vähän, kuin sielun kohdalla, kun raha kirsuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa.

• Anonyymi

Mutta otat mielelläsi vaikkapa 20 000€ että tappaisit jonkun, vaikkei ihmishengellä ole mielestäsi arvoa. Lähes arvottomalta nuo max 12 000€ korvaukset tosiaan tuntuu, pitäisi olla vähintään 120 000€ ja laittaa murhaaja maksamaan se pakkotyöllä vankilassa, saisi kaltaisesi ajattelemaan kahdesti murhaako pikkurahasta.

Jos hyötynyt vaikkapa henkivakuutuksen tai omaisuutta ja tuhlannut ne, pitäisi laittaa korvaamaan nekin työllään, kestäisi sitten vaikka 60 vuotta, silloin on parhaiten hyödyksi yhteiskunnalle. Murhaajat pitäisi laittaa yleensäkin loppuiäkseen pakkotyöhön ilman mukavuuksia ja herkkuja kustantamaan elämisensä, ei uhrinsakaan enää nauttia mistään.

• Anonyymi

Kun asianajaja kysyy minkälaista summaa ajattelet korvaukseksi niin aina voi sanoa etten mitään. Syyllinen on velvollinen korvauksiin ja uhrin läheiset oikeutettuja siihen. Eihän raha tuo ketään takaisin mutta jos tarvitsee rahaa terapioihin ja muuhun sellaiseen niin niihin voi käyttää ne rahat. Tuskin niitä kuitenkaan usein edes saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe