Muutaman vuoden keräsimme työporukalla kokoon matkakassaa opintomatkalle,jonka kohteena olisi eksoottinen Kuuba ja pääsiäisenä työ ja "tuska" palkittiin :)Kyseessä oli samainen Habanatoursin isännöimä ryhmämatka jolla Zede oli mukana -terveisiä vain tampereelta-, kiersimme siis Havanna-Cienfuegos-pikapyrähdys Trinidad-Santiago-Havanna. Zede kertoilikin jo matkan kulusta ja mitä kaikkea ehdimme 10 päivän aikana tehdä ja nähdä. Mutta pakko oli kirjoittaa itsekin, koska en osannut kuvitellakaan etukäteen (vaikka olin surffannut suunnilleen sadoilla nettisivuilla ja täältä poiminut arvokasta tietoa/neuvoja) millaiseen "maanpäälliseen paratiisiin" matkaisimme...Toki ympärillä oleva köyhyys ja tavaranvähyys oli huomattavaa,mutta ehkä juuri siksikin ihastuin maahan.Tavaraahan ei oikeasti kaivannutkaan ja ihmiset olivat niin elämän myönteisiä ja hymyileviä vaikkei viimesintä muotia näkynyt tai ruoka ollut helposti mäkin luukulta tilattavissa - minusta oli ankeaa tulla takaisin suomeen kun ihmiset eivät katso silmiin, hymyile vaan kaikki on enemmän tai vähemmän vialla!? Oma osansa oli musikiilla, joka kieltämättä vei mennessään oli sitten jäykkä tai ei :) Uuden reissun suunnittelut aloitettu ja mieluummin maksaa hieman enemmän lomamatkasta kun vastaavaa ei näe eikä koe muualla :)
Vastaukset 1
- smile
Ihanaa kuulla, että joku muukin rakastui Kuubaan ja kuubalaisiin. Olimme reppumatkalla (kolme naista) maaliskuussa useamman vkon enkä ymmärrä täällä luettua negatiivista sävyä maasta. Aion ehdottomasti myös itse mennä uudestaan koska mitään vastaavaan en ole muualla kokenut vaikka olen jo melkein maapallon kiertänyt (kokemusta löytyy matkailusta)!! Hyvä Katjuska positiivisesta asenteestasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398