Firma on lopettanut ja silti laskuttaa

Anonyymi

Onko se laillista?

Finder.fi ilmoittaa firman lopettaneen toimintansa tämän vuoden alussa ja silti se lähettää laskun vanhusten ruokapalvelusta. Pitääkö se maksaa ja jos ei niin mihin kannattaa ottaa yhteyttä ettei postiluukusta ilmesty kummallisia perintälaskuja?

15

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oleellista on se, onko ruokaa toimitettu vai ei. Jos on toimitettu, niin pitää tietysti maksaa.

    • Anonyymi

      Kun lasku on aiheeton, lue siitä ohjeet ja toimi niiden mukaisesti.
      https://www.yritystulkki.fi/fi/alue/oulu/toimiva-yrittaja/taloushallinto/aiheetonlasku/

      Lasku voi myös olla aiheellinen, vaikka yrityksen toiminta on "lakkautettu". Kyseessä voi olla esim. konkurssipesä, joka suorittaa konkurssipesän alasajoa. Tarkista laskusta, mitä ajanjaksoa se koskee, mieti on palvelua myös saatu ja onko lasku mahdollisesti jäänyt maksamatta. Jos näin on, tarkista vielä laskuttajan tiedot ja ota yhteyttä laskuttajaan.

      Aiheellistakaan laskua ei pidä maksaa, jos yrityksen Y-tunnuksen tiedot ovat virheelliset/puutteelliset tai pankkitilin numero on muuttunut aiempiin laskuihin verrattaessa.

      Älä soita mihinkään palvelunumeroihin tai ulkomaille. Tee kaikki yhteydenotot laskuttajaan todisteellisesti ts. sähköpostilla ja talleta kopiot kaikista viesteistä.

      Älä töppöile omin päin vaan usko, mitä sinulle neuvotaan.

      • Anonyymi

        Kiitos neuvoista. En töppöile omin päin vaan mietin neuvoja joita minulle annetaan... 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. En töppöile omin päin vaan mietin neuvoja joita minulle annetaan... 😊

        "Kiitos neuvoista. En töppöile omin päin vaan mietin neuvoja joita minulle annetaan... 😊"

        Mikäli ruokaa on toimitettu, niin lasku on aiheellinen, mikäli ei ole toimitettu, niin se on aiheeton.

        Mikä asiassa on epäselvää???

        Vedä vitun pahvi itsesi jojoon!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitos neuvoista. En töppöile omin päin vaan mietin neuvoja joita minulle annetaan... 😊"

        Mikäli ruokaa on toimitettu, niin lasku on aiheellinen, mikäli ei ole toimitettu, niin se on aiheeton.

        Mikä asiassa on epäselvää???

        Vedä vitun pahvi itsesi jojoon!!!

        Lasku voi olla aiheellinen, ruoka aikanaan toimitettu, mutta palvelu on jäänyt yrityksen toiminnan päättymisen vuoksi laskumatta.

        Nyt onkin kyse myös siitä, onko laskun lähettäjä laillisesti kyseisen yrityksen velkojen ja saatavien haltija, vai onko liikkeellä koijari, joka lakkautetun yrityksen nimissä kokeilee vielä kepillä jäätä ja yrittää haalia rahoja taskuunsa laittomin keinoin.

        Lyhyesti sanottu kyse on siitä, onko kyseessä laillinen saanto.

        Pahvittelusi ei auta ketään. Kiitos kuitenkin siitä, että rohkenet antaa itsestäsi noin todellisen luonnehdinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitos neuvoista. En töppöile omin päin vaan mietin neuvoja joita minulle annetaan... 😊"

        Mikäli ruokaa on toimitettu, niin lasku on aiheellinen, mikäli ei ole toimitettu, niin se on aiheeton.

        Mikä asiassa on epäselvää???

        Vedä vitun pahvi itsesi jojoon!!!

        Jojottelija taitaa olla itse niitä talousrikollisia kun näin hermostuu tietämättömien kyselyistä.

        Minun tajuntaan ei mene että pitää antaa rahaa firmalle jota ei ole olemassa. Niistähän valelaskuista varoitetaan uutisissa yhtenään. Mutta ymmärrän ettei jojottelijat tykkää siitä että ryöstön uhreja varoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jojottelija taitaa olla itse niitä talousrikollisia kun näin hermostuu tietämättömien kyselyistä.

        Minun tajuntaan ei mene että pitää antaa rahaa firmalle jota ei ole olemassa. Niistähän valelaskuista varoitetaan uutisissa yhtenään. Mutta ymmärrän ettei jojottelijat tykkää siitä että ryöstön uhreja varoitetaan.

        Pitää maksaa sellaiset palvelut ja hankinnat jotka on toimitettu ja olet saanut mutta joista et ole vielä maksanut. Aika päivänselvä asia kun sitä oikeasti miettii.

        Jos ostat yritykseltä pesukoneen laskulla mutta liike menee seuraavana päivänä konkurssiin, niin pitääkö sinun maksaa lasku vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää maksaa sellaiset palvelut ja hankinnat jotka on toimitettu ja olet saanut mutta joista et ole vielä maksanut. Aika päivänselvä asia kun sitä oikeasti miettii.

        Jos ostat yritykseltä pesukoneen laskulla mutta liike menee seuraavana päivänä konkurssiin, niin pitääkö sinun maksaa lasku vai ei?

        Joo ei tätä jaksa enempää miettiä mutta toki firma ei enää kai myy pesukoneita jos on edellisessä kuussa "lopettanut" toimintansa?

        Siis vuoden alussa lopetti ja silti sen jälkeen vielä toimittaa ruokaa. Ainoa selitys on kai tuo sopimus tai jos tilaus on tehty ennen lopetusta mutta mitään ei voi tarkistaa mistään.

        Ei kai kukaan kysy valepoliisiltakaan "oletko valepoliisi"? Se tieto ja neuvo pitää saada joltakulta ulkopuoliselta.


    • Anonyymi

      Mutta kiitos vielä asiallisille neuvojille.
      Laskun näen vasta myöhemmin ja tutkin ensin onko vanhus oikeasti saanut ne ruuat.

      • Anonyymi

        Firma on voinut lopettaa, mutta sen saatavia voidaan silti vielä laskuttaa. Perin outoahan se olisi, jos firmaa ei voisi lopettaa ennen kuin viimeinenkin asiakas on maksanut laskunsa.

        Kannattaa aloittaa tuosta mistä sanoit itsekin, onko palvelu toimitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firma on voinut lopettaa, mutta sen saatavia voidaan silti vielä laskuttaa. Perin outoahan se olisi, jos firmaa ei voisi lopettaa ennen kuin viimeinenkin asiakas on maksanut laskunsa.

        Kannattaa aloittaa tuosta mistä sanoit itsekin, onko palvelu toimitettu.

        Nyt on selvinnyt että lasku oli aiheellinen mutta edelleen ihmettelen miksi Finder ilmoittaa firman lopettaneen toimintansa 1.1.2021 ja silti firma toimittaa hesan kotihoidon tilauksesta ruokaa vanhuksille vielä tammikuun puolella?

        Tilaako kotihoito laittomilta tahoilta palveluja?
        Maksajahan kuitenkin on vanhus itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on selvinnyt että lasku oli aiheellinen mutta edelleen ihmettelen miksi Finder ilmoittaa firman lopettaneen toimintansa 1.1.2021 ja silti firma toimittaa hesan kotihoidon tilauksesta ruokaa vanhuksille vielä tammikuun puolella?

        Tilaako kotihoito laittomilta tahoilta palveluja?
        Maksajahan kuitenkin on vanhus itse.

        Asiasta on keskusteltu täällä jo aiemmin. Firma voi ajaa alas toimintaansa. Useinhan se tapahtuu niin, että uusia tilauksia ei oteta ja entiset tilauksetkin irtisanotaan. Sopimusvelvoitteita ei kuitenkaan voida lopettaa kuin seinään vaan. Vanhuksiakaan ei voi jättää ilman ruokaan , kotihoidollekin on annettava siirtymäaika löytää uusi toimittaja.

        Fonectan Finder on väärä värkki, jos haluat selvittää onko kyse harmaasta taloudesta.
        Tarkista, että firmalla on ennakkoperintä- ja työnantajarekistereihin sekä arvonlisävelvollisten rekisteriin. Tarkista onko yritys maksanut veronsa.

        Rekisterimerkinnät löytyvät helposti kuukkelilla ja verojäämätkin taitavat nykyään olla jo netissä, joten en ala ihan perusasioita täällä neuvomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on keskusteltu täällä jo aiemmin. Firma voi ajaa alas toimintaansa. Useinhan se tapahtuu niin, että uusia tilauksia ei oteta ja entiset tilauksetkin irtisanotaan. Sopimusvelvoitteita ei kuitenkaan voida lopettaa kuin seinään vaan. Vanhuksiakaan ei voi jättää ilman ruokaan , kotihoidollekin on annettava siirtymäaika löytää uusi toimittaja.

        Fonectan Finder on väärä värkki, jos haluat selvittää onko kyse harmaasta taloudesta.
        Tarkista, että firmalla on ennakkoperintä- ja työnantajarekistereihin sekä arvonlisävelvollisten rekisteriin. Tarkista onko yritys maksanut veronsa.

        Rekisterimerkinnät löytyvät helposti kuukkelilla ja verojäämätkin taitavat nykyään olla jo netissä, joten en ala ihan perusasioita täällä neuvomaan.

        No en mä jaksa mitään talousrikollisia yksityisenä henkilönä ryhtyä jahtaamaan.

        Olihan siellä finderissä jotain liikevaihtoja vuodela 2016 (ainoastaan). Eikä se mitään uutta olisi että kaupunki tilaisi palveluja joltain hyväveljeltä jonka firma pyörii silloin tällöin.

        Joten tämä tästä.
        Tuon sopimusjutun toki ymmärrän mutta tavis ei saa yleensä tehdä mitään silloin kun jokin päivämäärä on mennyt umpeen.
        Mutta firmoille onkin varmaan eri lainsäädäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on keskusteltu täällä jo aiemmin. Firma voi ajaa alas toimintaansa. Useinhan se tapahtuu niin, että uusia tilauksia ei oteta ja entiset tilauksetkin irtisanotaan. Sopimusvelvoitteita ei kuitenkaan voida lopettaa kuin seinään vaan. Vanhuksiakaan ei voi jättää ilman ruokaan , kotihoidollekin on annettava siirtymäaika löytää uusi toimittaja.

        Fonectan Finder on väärä värkki, jos haluat selvittää onko kyse harmaasta taloudesta.
        Tarkista, että firmalla on ennakkoperintä- ja työnantajarekistereihin sekä arvonlisävelvollisten rekisteriin. Tarkista onko yritys maksanut veronsa.

        Rekisterimerkinnät löytyvät helposti kuukkelilla ja verojäämätkin taitavat nykyään olla jo netissä, joten en ala ihan perusasioita täällä neuvomaan.

        Mä haluan ainoastaan tietää joudunko makselemaan laskuja firmoille joita ei edes ole olemassa.
        Näitähän syntyy monikulttuurisuuden lisääntyessä kuin sieniä sateella. Ainakin Ulosottomiesten dokumenttiohjelmissa, jotka lienee edistyneempiä kuin Suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluan ainoastaan tietää joudunko makselemaan laskuja firmoille joita ei edes ole olemassa.
        Näitähän syntyy monikulttuurisuuden lisääntyessä kuin sieniä sateella. Ainakin Ulosottomiesten dokumenttiohjelmissa, jotka lienee edistyneempiä kuin Suomi.

        Niin ja kun kyseisen firman sivut on täynnä hienoja kuvia ja palvelu "muotoja" mutta ei tietoakaan henkilöstöstä tai tilinumeroista jotta voisi tarkistaa onko se laskun tilinumero oikea.

        Mutta uusisukupolvi tykkääkin tehdä hienoa mediaa suurine kuvineen ilman mitään todellista tietosisältöä. Kuten on suurin osa eri kuntien virallisista sivuistakin.

        Joten perusoletus firmojen omista sivuista on että kaikki pettävät ihmisiä tavalla tai toisella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe